• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín [DISI] Nepravidelný chod, klepání výfuku

To mne nenapadlo...abych řekl pravdu, tak nevím...matně vzpomínám...asi jo, asi i s vypnutou klimoškou.
 
Tak to vyzkoušej, při vypnuté klimatizaci by to cukat určitě nemělo. Jinak při zapnuté klimatizaci když sepne kompresor malinký úbytek výkonu a jakoby cuknutí vnímat můžeš...A do DISI doporučuji tankovat lepší benzín, než obyč 95.
 
Děkuju. Zkusím dnes dotankovat něco lepšího :) a někde to protáhnout bez klimy...nostalgicky vzpomínám na starou 323, na Civica i Galanta, vše už zrezlo...ale to byli skuteční samurajové...mám obavy, že byť je "6" super, už ji poevropštili a hooodně přistřihli křídla...škoda.
 
Já myslím, že budeš spokojený, je to super auto ;) Taky mám DISI 2010 z D najeto 115 a to auto je jak nové, včetně podvozku.
 
Děkuji za podporu. Objednal jsem denní svícení a příští víkend namontuju (mlhovky a denní v jednom) - viz jedno z vláken zde na fóru. Od Mazdy očekávám pověstnou spolehlivost, tak doufám, že se tak i stane :).
 
Pokud nikdo na nic nepříjde, tak bych se opravdu podíval, jak to vypadá uvnitř motoru s karbonovými usazeninami. Tento motor, je totální průser Mazdy. Lenošnej (114 kW ???? tak možná jenom na papíře), žíznivej - když nepojedu jako důchodce a udržuju cca ideální provozní otáčky motoru tak jezdím za 9 litrů. Když se chci trochu svést, tak rafika ukazatele benzínu doslova padá dolů před očima, vyžaduje lepší benzín, tankuju Vervu 100, takže tak.
 
Hoši nechcete si založit vlastní vlákno? Tady se řeší konkrétní problém s postupně se aktualizuje podle nových zjištění. Takhle mu to akorát plevelite.
 
No...ufff, snad to nebude tak zlé...já včera delší trasu (cca 300 km) za necelých 8 l v průměru a to jsem ji místy i pěkně protáhnul. Je pravda, že od 2.0 benzínu Made in Japan bych čekal větší "živost"...
 
Pokud nikdo na nic nepříjde, tak bych se opravdu podíval, jak to vypadá uvnitř motoru s karbonovými usazeninami. Tento motor, je totální průser Mazdy. Lenošnej (114 kW ?? tak možná jenom na papíře), žíznivej - když nepojedu jako důchodce a udržuju cca ideální provozní otáčky motoru tak jezdím za 9 litrů. Když se chci trochu svést, tak rafika ukazatele benzínu doslova padá dolů před očima, vyžaduje lepší benzín, tankuju Vervu 100, takže tak.
Tak to mas asi nejaky horsi kus, me jede DISI krasne, myslim, ze 114kW je naprosto realnych, holt ji musis poradne tocit aby se hybala. Je pravda, ze pak si i veme. Umi vsak jezdit i krasne usporne, ted jsem byl v Tatrach a predpisovou jizdou tam i zpet 7.3l se stresnim boxem, okresky umi v pohode i pod 7. Takze za me perfektni motor s hezkym zvukem. Zpet k tematu ☺
 
Dle tvého popisu závady to odpovídá problému, který jsem měl dříve na hondě civic a bylo přicpané palivové čerpadlo + špatné odvzdušnění nádrže. Pokud to nebude toto, tak to je jedna z cívek = může občas vynechávat = dle zahřátí motoru.
 
Posledních pár měsíců jsem to neřešil, ale problém samozřejmě přetrvává - kontrolka motoru většinou svítí. Jen díky nižším teplotám nezlobí startování.

Abych se někam pohnul - můžete mi prosím poradit, co budu potřebovat k tomu, abych mohl prohodit vstřikovače (pár za pár)? Nějaký těsnění nebo jinej spotřebák? Pomohl by i stručnej postup :oops: Musí jít dolů hlava?
 
Pokud se ptas na tohle, nebude lepsi to sverit profikovi? Nehlede na to, ze vstrikovace se asi budou muset kodovat (odhaduji).
 
Nešpekulovat a zavést auto do Zlína. Auto Efekt Zlín. Tam už si s tím poradí. ;)
 
Se Zlínem jsem byl v kontaktu přes e-mail, přeposílám odpověď:

Dobrý den,

tohle jsou možné příčinny rozsvícení kontrolky MIL.

• Misfire
• Erratic signal to PCM
― APP sensor signal malfunction
― ECT sensor signal malfunction
― MAF sensor signal malfunction
― TP sensor signal malfunction
― VSS signal malfunction
― Related connector or terminals malfunction
― Related wiring harness malfunction
• A/F sensor heater malfunction
• A/F sensor malfunction
― Looseness A/F sensor
― Leakage exhaust system
― A/F sensor deterioration
• Air suction in intake air system
• MAF sensor malfunction
• Improper operation of purge control system
― Purge solenoid valve malfunction (stuck open)
― Purge solenoid hoses improper connection
• Improper operation of variable valve timing control system
• High-pressure side fuel delivery system malfunction
― Fuel pressure sensor (built-in fuel delivery pipe) malfunction
― Spill valve control solenoid valve control circuit malfunction (damaged to driver in PCM caused by short circuit to ground system)
― Spill valve control solenoid valve (built-in high pressure fuel pump) malfunction
― Relief valve (built-in fuel delivery pipe) malfunction
― High pressure fuel pump malfunction
• Low-pressure side fuel delivery system malfunction
― Low pressure side fuel line restriction (between fuel pump unit and high pressure fuel pump)
― Fuel filter clogging
― Pressure regulator (built-in fuel pump unit) malfunction
― Fuel pump unit malfunction
• Ignition system malfunction
― Spark plug malfunction
― Ignition coil malfunction
― Ignition coil related wiring harness malfunction
• Insufficient engine compression
• Improper operation of fuel injector
• PCM malfunction

Jak vidíte není to na chvíli všechny tyto snímače a čidla proměřit.
Z praxe bych to odhadoval na vstřikovače. Pokud Vám diagnostika napíše konkrétní válce, které mají vynechávání zkuste vstřikovače mezisebou prohodit. Pokud přenesete závadu na válce, kde vynechávání nebylo je to jasné. Že jsou vyčištěné a zkontrolované vůbec nic neznamená !

Do Zlína, kterej mám vzdálenej 70-80 km, bych to rád dal, ale nemůžu být týden (a možná víc) bez auta – nemám náhradu. Zatím jsem to měl ve dvou místních servisech – v jednom jsem auto ten týden nechal (výměna svíček, čištění a seřízení vstřikovačů) a stejně se nic nevyřešilo. Ve druhým jsem měl auto nejprve den, po kterým mně řekli, že se jim závada neprojevuje na diagnostice a nemají se čeho chytit. Když se závada na diagnostice po několika týdnech objevila a auto u nich strávilo další den, řekli narovinu, že se do toho pouštět nebudou, protože je to práce s nejistým výsledkem – může to prý způsobovat vícero příčin, museli by měnit postupně díl po dílu, nasypal bych do toho dost peněz a ani to by nezaručilo, že se problém vyřeší. Další krok je tedy buďto na mně, nebo na nějakým místním servise. Na počkání mi to ale bohužel nikdo neprohodí :confused:

EDIT: Když uvidím, že je ten postup složitější, je velký riziko že něco podělám nebo se něco bude muset ještě seřizovat, vykašlu se na to a budu hledat servis. Ale zase to nechci dál odkládat v případě, že je to jednoduchej zákrok, kterej bych měl za půl hodiny hotovej. Musím zjistit, jestli je to v těch vstřikovačích, nebo cívkách.
 
Poslední úprava:
Podívej DISI má v ideálním stavu lepší tah než klasický MZR 2.0. Ovšem je to přímovstřik, takže je citlivej na kvalitu paliva a moc se mu nelíbí častý starty studenýho motoru a jízdy na krátký trasy než se to ohřeje. Myslím že by to auto chtělo párkrát protáhnout někam na výlet. Možná jsem někde četl že se doporučuje palivo s o.c. 98 a vyšší ale třeba si to pletu jen s jiným autem. Každopádně verva, MM100 nebo 95 + 2násobná dávka VIFu by mělo být dostačující palivo. Dekarbonizaci bych nechal až jako poslední možnost. Zkusil bych sám vyčistit klapku a váhu vzduchu ideálně i EGR ventil a musí se to srovnat. Pokud to bude dál hlásit chybu s chudou nebo bohatou směsí tak ještě lambda. Víc tam toho snad ani není
 
Jen se zeptám, kolik si už doslova "vyhodil" za servisy kde se nic nezjistilo?
A můj názor? Seš docela kabrňák, jezdit půl roku s chybou motoru.
 
pokud mu tam jde půl roku stabilně chudá směs tak to ventily nebudou moc nadšený :D
 
Urcite se doporucuje do DISI premiovy benzin, v nejednom testu rikali, ze mu to rozhodne prospeje. Ale chybu jako takovou uz to asi nevyresi... Preji brzke vyreseni problemu.
 
Back
Top