• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Divný zvuk "drnčení" při jízdě

Nabster

výkonný člen KLANu
304
Ahoj, mám tu záhadu k řešení. 😃

Na mé Magdě GH 2.5 GTA, 2011, najeto 157 xxx km už třetí jízdu si všímám divného zvuku od motoru. Těžko se mi to identifikuje, stejně je těžké úplně popsat přesnou charakteristiku zvuku.

Zní to, jakoby cosi někde "drnčelo". Není to úplně kovový zvuk. Kvůli odhlučnění je to dost potlačené.

Nicméně všiml jsem si, že to má souvislost s převodovkou. Na volnoběh to není slyšet. Ani při šlapání na plyn. Nejvíce se to projevuje při přeřazení na 3 a 4 rychl. stupeň. Taky to reaguje na otáčky motoru. Čím jedu rychleji, tím je frekvence zvuku rychlejší. Po vyřazení zvuk zmizí.

Takže, nějaké nápady?

Olej v převodovce jsem ještě neměnil. Je takt, že týden a něco zpět řídil kámoš a dvakrát špatně zařadil. Tak přemýšlím, jestli to nemá souvislost...
 
Vyměň olej MTF-2, pokud nepomůže tak asi ložisko v převodovce
 
Kup 3 pixle a cca 2 deci by měly zbýt
 
Vyměnil jsem olej a stále je to stejné. Takže to vypadá na to ložisko.

Máš někde číslo dílo? A náročnost práce?
 
Těžko říct který to je. Na aci.cz po zadání VIN se můžeš podivat do převodovky, kde uvidíš čísla dílů i ceny origo dílů
 
Poslední úprava:
Díval jsem se, ale je tam toho hromada. 🤷‍♂️
Na Mazda Clubu jsem našel téma, které by odpovídalo tomu mému. Výměna volnoběžky. Což by mělo být ložisko. Asi na spojce, jestli to dobře chápu. Ale když se dívám na spojku, ložisko tam nevidím.😀
 
Díval jsem se, ale je tam toho hromada. 🤷‍♂️
Na Mazda Clubu jsem našel téma, které by odpovídalo tomu mému. Výměna volnoběžky. Což by mělo být ložisko. Asi na spojce, jestli to dobře chápu. Ale když se dívám na spojku, ložisko tam nevidím.😀
No za volnoběžku je označováno jednosměrný ložisko na kladce alternátoru (většinou u dieselů k vyhlazení pulzací z motoru na příslušenství).

Vypínací ložisko spojky je na spojkový vidličce (ložisko je pod čísle 16-510 a je nasazený na vidličce 16-520):
Pokud by to bylo vypínací ložisko spojky, tak by na ten zvuk měl zásadní vliv jestli je nebo není sešlápnutý spojkový pedál.

Dle tvého popisu závady to vypadá spíš na ložsko jedný z hřídelý samotný převodovky. Nevím co jsi představit pod pojmem, že "kámoš dvakrát špatně zařadil", ale jestli došlo k přetočení otáček, tak může být celá převodovka připravná na rozbor.
 
Poslední úprava:
O tom, že je na alternátoru vím. Ale to by se projevovalo jinak. 😀

Ten zvuk se začne projevovat až ve chvíli, kdy začnu pouštět spojku. Tedy jakmile se začne připojovat převodovka. Na ložiska přímo v převodovce jsem se už díval. Je tam 17-180, 17-220A, 17-201J, 17-290. Smysl mi nejvíc dává 17-220A nebo 17-290.

Spíš si lámu hlavu nad tím, proč by odešli v tak malém nájezdu...
 
Hriadel pripojena na kolesa sa toci aj na neutral, tak mozes skusit za jazdy stlacat spojku na roznych rychlostiach a nechat zaradenu rychlost, ako laik si myslim, ze takto mozes zistit, ktory hriadel ma vadne lozisko alebo ktore ozubene kolo je poskodene. Pripadne, ak za jazdy vyradis na nautral a drncanie prestane, tak ma problem hriadel napojeny na motor atd. Bez rozborky v servise s tym ajtak nic neurobis, ak si si isty, ze drnci prevodovka. Inak pri poskodeni by si mal na vypustnom srobe s magnetom vidiet nejake vecsie mnozstvo bordelu.
Znamemu takto drncalo auto po navsteve servisu, frekvencia podla otacok, lamal si hlavu, ze prevodovka je hotova. Servis mu dotiahol prilisnou silou jeden srob na plastovom kryte motora (toyota), znicil tu gumenu podlozku a kryt tancoval aj s motorom.
 
Já bych to lajcky odvodil asi tak - pokud to na místě dělá bordel na neutrál a sešlápnutím spojky to ztichne , je to vstupní hřídel. Pokud to sešlápnutím spojky zesílí, nebo se prostě ozve, je to spojkový ložisko a pokud to píská za jízdy a hlavně v záběru tak to bude na výstupní hřídeli
 
Já bych to lajcky odvodil asi tak - pokud to na místě dělá bordel na neutrál a sešlápnutím spojky to ztichne , je to vstupní hřídel. Pokud to sešlápnutím spojky zesílí, nebo se prostě ozve, je to spojkový ložisko a pokud to píská za jízdy a hlavně v záběru tak to bude na výstupní hřídeli
Dle toho, co píšeš, to vypadá na spojkové ložisko. Na volnoběh to slyšet není, když auto stojí. Když auto jede a vyřadím, je to slyšet, ale jen málo. Když zařadím, je to slyšet hodně.

Řešil jsem to dnes s kámošem mechanikem. Popsal to celkem hezky. 😃 Prý to zní, jak přehazovačka na kole, která není seřízena. Tedy jako kdyby se převod snažil přehodit řetěz na další ozubené kolo, ale nejde mu to a tak ten řetěz dělá bordel.. Tedy, jakby jeden kvalt byl blíž a snažil se zapadnout, a tak dělá bordel.

Otázka tedy zní. Jestli je to vůbec reálné. Lze převody nějak seřídit? Že by mohla být ohnutá vidlička? 🙈
 
to je nesmysl. kola jsou na sobě pořád, jen řadící vidlice zamyká konkrétní pár převodů ke vstupní hřídeli. Pořád jsi ale neřekl, jestli to dělá bordel když stojíš na spojce a nebo když je pedál uvolněn. Mimochodem mechanik by měl být schopnej určit který ložisko to dělá (spojka, vstup, výstup)
 
to je nesmysl. kola jsou na sobě pořád, jen řadící vidlice zamyká konkrétní pár převodů ke vstupní hřídeli. Pořád jsi ale neřekl, jestli to dělá bordel když stojíš na spojce a nebo když je pedál uvolněn. Mimochodem mechanik by měl být schopnej určit který ložisko to dělá (spojka, vstup, výstup)
Když stojím na spojce, nic se neděje. Až když začnu spojku pouštět a připojovat převodovku, tak se zvuk objevuje.
 
Takže spojkový ložisko to není
 
Momentálně řeším něco podobného, taky to vypadá na něco s převodovkou..
 
Momentálně řeším něco podobného, taky to vypadá na něco s převodovkou..
Díval jsem se na to. Vypadá to podobně. I když na videu jsem zvuk neslyšel. U mě to při otevřeném okénku není slyšet. Jen když mám zavřeno a vše vypnuté. Nejvíce se to projevuje po připojení převodovky.
K čemu jsi zatím došel?
 
Asi to nebude úplně stejný problém, ale vypadá to taky na nějakou neplechu v převodovce.
U mě zase naopak to není slyšet přes zavřená okna, jen při otevřených a hlavně mezi budovami, kde se ten zvuk odráží, to je pak slyšet celkem dost. Zní to trochu jak kvílení na zpátečku, akorát při jízdě vpřed...
Zatim jsem na nic nepřišel, je to dost čerstvé, ale ložisko spojky se prý projevuje při sešlápnutí, u mě je to naopak..
 
Back
Top