• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Divný zvuk "drnčení" při jízdě

Je to možné, projevuje se to trochu jinak.

Jinak mám další poznat z pozorování, nebo spíš z poslouchání. Nalil jsem do převodovky aditiva, ale zatím nepozoruji žádnou změnu. Nicméně to se může projevit klidně až po 500 km a zatím jsem nikde nebyl.

Nicméně, zkusil jsem trochu experimentovat. Jedu z dlouhého kopce, vyřadím. Sešlápnu spojku a zkouším jen řazení. Takže tam dám 6ku, pak 5, 4, 3 a nevnímám žádnou změnu, vše bez problému. Ale když tam potom takto dávám 2ku, tak při tom zařazování dvojky, i když je pořád sešlápnutá spojka, se má tendenci ozývat ten divný zvuk. Ozývá se hlavně ve chvíli, když je někde na půl cesty. Tzn. než dvojku úplně zařadím. Když už tam sedne naplno je už relativně ticho.

Vede mě to k domněnce, že by mohl být problém na druhém převodu.
 
Je to možné, projevuje se to trochu jinak.

Jinak mám další poznat z pozorování, nebo spíš z poslouchání. Nalil jsem do převodovky aditiva, ale zatím nepozoruji žádnou změnu. Nicméně to se může projevit klidně až po 500 km a zatím jsem nikde nebyl.

Nicméně, zkusil jsem trochu experimentovat. Jedu z dlouhého kopce, vyřadím. Sešlápnu spojku a zkouším jen řazení. Takže tam dám 6ku, pak 5, 4, 3 a nevnímám žádnou změnu, vše bez problému. Ale když tam potom takto dávám 2ku, tak při tom zařazování dvojky, i když je pořád sešlápnutá spojka, se má tendenci ozývat ten divný zvuk. Ozývá se hlavně ve chvíli, když je někde na půl cesty. Tzn. než dvojku úplně zařadím. Když už tam sedne naplno je už relativně ticho.

Vede mě to k domněnce, že by mohl být problém na druhém převodu.
To vyzera na synchron. Zrovna synchron na dvojke dostava zabrat najviac, lebo je nejpouzivanejsi a ludia tam casto tu dvojku rvu nasilu aj cez drhnutie, idealne s nevymenenym olejom v prevodovke a starou spojkou co pomalsie vyjstavuje, dostava zabrat.
 
To vyzera na synchron. Zrovna synchron na dvojke dostava zabrat najviac, lebo je nejpouzivanejsi a ludia tam casto tu dvojku rvu nasilu aj cez drhnutie, idealne s nevymenenym olejom v prevodovke a starou spojkou co pomalsie vyjstavuje, dostava zabrat.
Taky mě to napadlo, že by to mohl být synchron. Na druhou stranu, dvojka jde řadit pořád stejně bez problémů. A navíc vím, že je dvojka nejvíc namáhaná, tak při podřadění z 3 na 2, tak využívám meziplyn, aby tam lépe sedla.
 
Back
Top