• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

DPF - Filtr pevných částic

DPF

  • Nechal jsem si ho odstranit

    Hlasy: 0 0,0%
  • Znám člověka, který si ho nechal odstranit

    Hlasy: 0 0,0%

  • Celkem voličů
    11

ZT79

člen KLANu
79
Mám automobil s tímto filtrem a zajímalo by mne, zdali (by) jste si ho nechali odstranit i přes fakt, že zachycuje karcinogenní částice a tím chráníte nejen své blízké, ale také cokoli živé v okolí dopravních cest.
Je pro Vás cena tohoto filtru vyšší než zdravý okolí?

K tomuto tématu mne nakopl tento článek, protože jsem už párkrát zaslechl, že ti co jezdí bez DPF jsou "borci"
Článek na lidovkách
 
Vzdyt tak anketa neni napsana tak, zda bychom .... Kdybych ho musel vymenit, nechal bych ho vymenit. Me druhe auto DPF ma. Ale nevim, co bych za tohoto stavu mel zaksrtnout v ankete.

Kazdopadne se o tom diskutovalo v nasledujicim tematu, kde si zaroven muzes precist par nazoru na rakovinomety a odstranovani filtru v nich :D.
DPF filtr, problém, regenerace
 
ok, respektuji... téma jsem minul... anketa je o odstranění, nikoli výměně.
Nejsem proti, pokud mají admini pocit, že by toto téma měli smazat.
 
No ja to nemyslel pobidku ke smazani, anketa tu nebyla. Jen pro Tebe tip na cteni, kdyz Te zajimaji nazory ;).

Jasne, ze je anketa o vymene, ale pokud ja rikam vymenit, tak zaroven rikam, ze bych ho neodstranil. No takze pro me je asi: "Neuvažuji o odstranění". Ok.
 
Ad.regenerace - je tam mnoho promennych, takze tvrdit, ze to trva 8, nebo 20 km, je blbost.

Popravde, jsem rad, ze jsem se zbavil nafty (FoMo MK4) a skocil jsem do benzinu, dokud sel jeste koupit bez OPF. Proto jsem upustil od koncernu, Opelu a vlastne vsech, protoze uz vsude perou OPF. Ta rege me tezce deptala. Furt jak kkt to hlidat, abych to neukoncil, atd. Dost to omezuje a svazuje. Ne, fakt neeee....
 
Ale nic to neomezuje, mám najeto přes 300000km a klidně přeruším, protože druhý den to dokončím. Nikdy mi DPF nesvítilo ani neblikalo, po bod X na měrce oleje jsem se nedostal.
 
Gratuluji. Ja jezdim denne 30+30 a z osobni zkusenosti vim, ze je to malo.

Zpravidla se mi ta kravina zapnula pred dojezdem domu a ne nikde cestou. Pokud to nekomu nevadi, beru. Mne to vadilo.

...koneckoncu proc se nervovat s naftou (neppcitam ani peci o turbodmychadlo), kdyz mi stejnou sluzbu udela benzin a za minimalne stejnou spotrebu, ze?
 
Poslední úprava moderátorem:
Takže se ta kravina spustí při další jízdě a už ne před dojezdem, žádný problém. Taky se mi to párkrát stalo, množství motorového oleje mi nepřibývá. Takže žádné nervování se nekoná.
Který benzín je schopen na jednu nádrž ujet 1200 km?
 
Zajimavy pozadavek na dojezd pro cloveka, co jezdi denne 30+30. Na vetsi streky mam mam nkveho Maxe. Co tam mas dal?

Michodem, s tim Mondeem jsem mel dojezd kolem 850km. Ale jen pro zajimavost. S kterym ropakem najedes 1200 km, aniz bys jel na klobouka? To jsem najel mozna s Octavii 1 gen. S O2 2.0tdi, MB ML 3.0 CDI, Mondeem 2.0 TDCi a S-Maxem 2.0 Tdci...ani omylem! Ani omylem ani 1000 km.
 
No tak nemám problém při 64litrové nádrži při spotřebě co mám 5,5l/100km najet těch 1200km. Průměrně tankuji při nájezdu 1000km a to je v nádrži stále 10 - 12litrů. A na klobouka nejezdím.
 
Asi tak, není důvod jezdit na klobouka, u mého auta je problém na jednu nádrž při jakékoliv jízdě mít větší spotřebu než 5,5l/100km, většinou jsem na 5l. To bych musel jezdit asi na dvojku:D
 
Je to tak. Rozdíl mezi naftou a benzínem je opravdu velký. Je nutné přijmout, že každému vyhovuje něco jiného a každý má styl jízdy nebo profil trasy úplně jiný ;)
Přes tisíc km dojezdu opravdu není potřeba jet na klobouka :cool: Spotřeba M6 GH 2008 103kw MZR 2.0 - nafta
 
Takže se ta kravina spustí při další jízdě a už ne před dojezdem, žádný problém. Taky se mi to párkrát stalo, množství motorového oleje mi nepřibývá. Takže žádné nervování se nekoná.
Který benzín je schopen na jednu nádrž ujet 1200 km?
Asi žádný. Včera jsem tankoval po 830km (minimálně 4 litry tam ještě byly), a ukázalo mi to teoretický dojezd 1020 km. Ale vzpomínám si, že služební Octavia 1.6 benzin mi takto po natankování ukazovávala 1240 km dojezd. Samozřejmě jsem to na ní nikdy nenajel - neměl jsem služebku delší jak cca 800 km; a pak ji vždy další den přebral jiný kolega.
 
To je takove to, co nikdy nikomu neverim s malou spotrebou. Nafta-nenafta ... kdokoliv mi musi uhybat na dalnici z leveho pruhu, jede na klobouk! :D
 
@Ter Leeloo II Asi si vyměníme na chvilku auta, abys mi udělal rekord :D Garantuji ti, že u stejného stylu jízdy budeš o 3-4l/sto míň a ještě si budeš užívat krouťáku v německých dálničních rychlostech :D :happy:
 
Jako by nestacilo uz tak, ze z ciste financniho hlediska bych patrne se svym najezdem 30k/rok na tom byl s naftou daleko lepe :cool:.
 
Podívej, to je takove nekonecne skadleni mezi milovniky nafty a odpurci. Ja vam tu vasi milovanou nafticku nezatracuji, jen nevyhovuje mym potrebam, kdo to jeste nepochopil.

V druhem aute ji doma mame. Kazdopadne tam je zaruka 5 let a 100tkm, pak to hned leti z baraku. Ja si s naftou uzil svoje a diky nechci. Kdyz uz bych ciste teoreticky vzal do uvahy nizsi spotrebu, tak ty naklady ostatni to zase tezce navysily.

Mimochodem, s Mondeem jsem jezdil za 7-7.3, s ML kolem 10, s O2 kolem 6, ted s S-Maxem kolem 7. Pod 6 jsem jezdil naposledy s O1. Fakt nevim, kam na ty spotreby chodite. Mam tu v praci kolegu, jezdi pry s O2 za 5, 368. Ale podle me vubec nema poneti o provozu kolem sebe, jak furt cumi na aktualni spotrebu. Toho klobouka vam vyvracet nebudu, pro me je to mrtve tema.
 
Takže se ta kravina spustí při další jízdě a už ne před dojezdem, žádný problém. Taky se mi to párkrát stalo, množství motorového oleje mi nepřibývá. Takže žádné nervování se nekoná.
Který benzín je schopen na jednu nádrž ujet 1200 km?
Při objemu nádrže 44l jestli se nepletu opravdu 1200 km nenajedu:)
 
Ja vam tu vasi milovanou nafticku nezatracuji, jen nevyhovuje mym potrebam, kdo to jeste nepochopil.
Toho klobouka vam vyvracet nebudu, pro me je to mrtve tema.
@M3grey proto jsem nahoře v postu #12 psal, že každému vyhovuje něco jiného. Nikdo nic nevyzvedává ani nezatracuje ;)

To jsou přesně ty 3-4l jak jsem psal, takže je vidět, že to nejsou vymyšlené fámy. Trocha surových dat pro upřesnění, aby bylo vše uvedeno na pravou míru, bez pachuti domněnek . 60l dotankuji a ujedu 1000km (většinou více), tzn. spotřeba 6l a méně. S benzínem jsem se nikdy při stejném stylu jízdy nedostal pod 9l (nezáleží jestli s Mazdou 3, 6, CX-5 nebo modely jiných značek). A jsme tam, rozdíl více jak 3 litry na 100km.
Já zase nechápu, jak někdo s 2l nebo 2,5l benzínem jezdit za 7 a méně a tvrdit, že tomu dává :)

Nicméně jak zaznělo, každému vyhovuje něco jiného a nikdy to nebude o tom, že je benzín nebo nafta jednoznačně lepší. Hlavně se toto nedá srovnávat s ohledem na různorodost provozu každého jednoho majitele vozu ;)
 
Back
Top