• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

DPF - Filtr pevných částic

DPF

  • Nechal jsem si ho odstranit

    Hlasy: 0 0,0%
  • Znám člověka, který si ho nechal odstranit

    Hlasy: 0 0,0%

  • Celkem voličů
    11
Samozřejmě se tu bavíme o německých dálničních přesunech ;) @Ter Leeloo II jistě rozumí :cool:

Byla to reakce na styl klobouk, kdy při stejném stylu jízdy na stejných trasách prostě pod 9 ani náhodou. Ano dá se jet plynule krásně se skyactiv benzínem za těch 7-8l a i za míň. Ale s naftou se dá taky plynuleji a to mám potom v jiném tématu foto při dojezdu 1300 km (tam to byla dlouhá plynulá jízda opravdu na pohodu).
 
Poslední úprava:
Tak to máš kouzelné auto,v mém okolí je pár nafťáků a bez ostychu příznaj že pod 8.l nejdou když jedou pilu.
 
Asi nemají zrovna RF motor. No schválně by chtělo zkusit, za kolik pojedou pilu v benzínu. Zase tam bude rozdíl 3-4l. Záleží samozřejmě na motorech a vozech ;)
Mimochodem těch nad 9 litrů s benzínem nebyla ani náhodou pila, stejně jako když je s naftou dojezd 1000 km. Pilou bych označil pobyt v Alpských a jiných průsmycích, na okruhu atd..
 
No schválně by chtělo zkusit, za kolik pojedou pilu v benzínu. Zase tam bude rozdíl 3-4l. Záleží samozřejmě na motorech a vozech ;)
Mimochodem těch nad 9 litrů s benzínem nebyla ani náhodou pila, stejně jako když je s naftou dojezd 1000 km.
Ale tebe jsem nemyslel,myslel jsem @petrs
 
Lidičky potřeboval bych se Vás na něco zeptat jestli někdo nevíte čím by to mohlo být způsobeno.
Mám Mazdu 6 GH 2.0 MZR-CD 2008 v servisu (ne v mazďáckým). Auto mi při jízdě začalo hulit až došlo ke ztracení výkonu a nasledného chcípnutí motoru, pak nešlo nastartovat, začlo blikat DPFko a kontrolka motoru.
V servisu mi řekli že to bude sto pro DPF filtrem, že je ucpaný. Nechal jsem DPFko vyčistit u specializovaný firmy, kde mi řekli že jsem je měl totálně zabetonovaný, že může při čištění dojít k jeho destrukci, nakonec se povedlo a filtr byl vyčištěný na 98%, takže spokojenost.
V servisu filtr namontovaly zpátky, vyresetovali řídící jednotku, ale bohužel problém přetrvává. Vstřiky jsou v pořádku, EGR ventil taky, turbo taky, diferenční čidlo taky. Auto když je studeny nastartuje, po několika km cca po 30km auto opět zakouří a přestane jet a nenastartuje, když se sunda výfuková příruba, aby kouř nešel přes DPFko všechno funguje jak má, nenapadá Vás kde by mohla být chyba?? V servisu si už neví rady.
Díky za každou radu
 
Kde je jistota,že EGR je OK. Diagnosticky možná ano, ale mechanika může být KO. Zkusil bych jej zaslepit a pak se uvidí. Pokud to chybu neudělá - BINGO chyba nalezena.
 
Máte někdo prosím zkušenost s externím čištěním DPF filtru?
Tedy vyndáním a chemie + voda.
Třeba i nějaká firma.
Nechal jste si to někdo dělat? S jakým výsledkem?
Díky
 
Těžko říct, ale internetem běhá hodně informací o tom, že udělat to jednou za 100k pomůže "dlouhověkosti" filtru. Standardní vypalování není dokonalé.
Ty máš jiný názor a zkušenost?
 
Jo, je to blbost. Mám na originálním DPF najeto aktuálně 319000 km a nevidím důvod do něj zasahovat a to mám starší 2,0 MZR-CD, kde regenerace probíhá každých cca 200km a každá 5tá je prodloužená a DPF se přepluje. Jsou to zbytečně vyhozené peníze.
 
To je zajímavé. Používáš nějaká aditiva na čištění DPF? Kde tankuješ?
Podle tvé spotřeby bych tipoval, že jezdíš klidně dlouhé cesty. Ti co jezdí hodně město si myslím, že to určitě nemají ve stejném stavu.
 
Co jsem to zkoumal já, došel jsem k závěru že čištění je na nic. Problém je olej v naftě, nebo nafta v oleji :)
Jakmile tam je jiný olej ( horší) než má být kvuli DPF, tak se vše pořádně nespálí při regeneraci a filtr se rychle ucpává.
Pak to lidi řeší odstranením a je po problému nebo chem. čištěním, které ale nedostane to co už nemůže ven stejně pryč.
Jako nejschůdnější mi přijde výměna celého filtru za vypálený originál z jiného vozu. ( než řešit úplně nový za větší cenu než má auto :)
Mluvím o MZR - CD 2.0
viz. http://dpf-renovace-plzen.cz/galerie/
 
To je zajímavé. Používáš nějaká aditiva na čištění DPF? Kde tankuješ?
Podle tvé spotřeby bych tipoval, že jezdíš klidně dlouhé cesty. Ti co jezdí hodně město si myslím, že to určitě nemají ve stejném stavu.
Tankuji Verva, Optimal Diesel + VIF a ULTRADIESEL + VIF. Žádné aditiva na čištění DPF nepoužívám. Jezdím 50% okrsky, 30% dálnice a 20% město. A ten kdo jezdí po městě, tak ať mění olej častěji a také nemá problém.
 
Po někoho je to blbost, mě to třeba pomohlo. Koupil jsem Mazdu 6 a už měla z větší části filtr ucpanej, regenerovala snad každých 20 km a dost často se mi rozsvítila kontrolka DPF až jednoho dne se pokazil EGR ventil začalo se z výfuku hulit jak z uhelný továrny a DPFko jsem úplně zabetonoval a auto šlo do nouzáku. V servisu (ne Mazda) mě řekli, buďto koupit nový - nekradu, nebo repliku - cca 20tis a nebo vyčistit - cena 7tis. DFKo mě v servisu vyndaly, zajel jsem do Jihlavy do Xtuningu a na počkaní (cca 3-4h) mě DFKo vyčistily na 98%, auto jede parádně, spotřeba se snížila, regenerace cca po 150-180km, jezdím spíše okresky nebo město. V servisu udělaly reset řídící jednotky, doporučuji rovnou vyměnit i olej. Najel jsem od ty doby asi 10tis km a zatím bez problémů.
Tak to je moje zkušenost s čištěním DPFka, firma dává záruku na 100tis km.
 
Back
Top