• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Dvouhmotový setrvačník?

qwert29

nový člen
3
Zdravím zdejší odborníky. Jdu si k vám pro radu. Mazda má najeto 220tis km. V autě začalo něco klepat, nejvíc se to projevuje kolem 1500 otáček. Původně jsem myslel, že se jedná o poloosu, protože toto klepání bylo slyšitelné při zatížení (jízda do kopce, rozjezdy), ale teď je slyšitelné i když auto stojí na místě. Tento klepavý zvuk provází fyzické ťukání do napůl našlápnutého spojkového pedálu. Spojka jinak zabírá už hodně nahoře, ale neprokluzuje a žádný problém s řazením není. Je mi jasné, že spojka bude opotřebovaná, ale co si myslíte o zvuku?
https://soundcloud.com/user-789556442/zvuk-ze-spojky V pozadí zvuku je slyšet bufík, ale i přes něj je klepání slyšitelné. Případně udělám video s otáčkoměrem.
Jedná se o načatou dvouhmotu? Nebo něco jiného? Škoda, že se to neprojevilo o něco dřív abych napsal Ježíškovi No zatím se připravuji na horší variantu a sháním díly na opravu hned po Novém roce. Na netu jsem našel dva druhy dvojhmoty, a to RF29-16-610A (LUK 415021710) a RF30-16-610C (LUK 415048310). K tomu se dělají rozdílné sady spojek LUK 624315960 (průměr 240mm) a LUK 625307200 (průměr 250mm). Podle toho co jsem dohledal, je první zmiňovaná na 5ti stupňovou převodovku a druhá na 6ti stupňovou. Je to prosím tak? Já mám motor RF7J + 6ti stupňová převodovka, a nerad bych koupil něco špatného. Líbí se mi celá sada LUK 600021100 kde je bohužel ten první setrvačník. Další věci jako ložisko a sada šroubů jsou totožné pro oba setrvačníky? V sadě šroubů je jen 8 šroubů na setrvačník, někde jsem se dočet, že je zapotřebí mít i 6 nových šroubů na přítlačný kotouč. Ty seženu kde? A ještě jedna otázka, mám vzít vše od LUK nebo by bylo lepší setrvačník LUK a spojková sada včetně ložiska SACHS XTend? Cenově skoro stejně. Děkuji za reakce a přeji příjemné svátky.
 
Zdravím zdejší odborníky. Jdu si k vám pro radu. Mazda má najeto 220tis km. V autě začalo něco klepat, nejvíc se to projevuje kolem 1500 otáček. Původně jsem myslel, že se jedná o poloosu, protože toto klepání bylo slyšitelné při zatížení (jízda do kopce, rozjezdy), ale teď je slyšitelné i když auto stojí na místě. Tento klepavý zvuk provází fyzické ťukání do napůl našlápnutého spojkového pedálu. Spojka jinak zabírá už hodně nahoře, ale neprokluzuje a žádný problém s řazením není. Je mi jasné, že spojka bude opotřebovaná, ale co si myslíte o zvuku?
https://soundcloud.com/user-789556442/zvuk-ze-spojky V pozadí zvuku je slyšet bufík, ale i přes něj je klepání slyšitelné. Případně udělám video s otáčkoměrem.
Jedná se o načatou dvouhmotu? Nebo něco jiného? Škoda, že se to neprojevilo o něco dřív abych napsal Ježíškovi No zatím se připravuji na horší variantu a sháním díly na opravu hned po Novém roce. Na netu jsem našel dva druhy dvojhmoty, a to RF29-16-610A (LUK 415021710) a RF30-16-610C (LUK 415048310). K tomu se dělají rozdílné sady spojek LUK 624315960 (průměr 240mm) a LUK 625307200 (průměr 250mm). Podle toho co jsem dohledal, je první zmiňovaná na 5ti stupňovou převodovku a druhá na 6ti stupňovou. Je to prosím tak? Já mám motor RF7J + 6ti stupňová převodovka, a nerad bych koupil něco špatného. Líbí se mi celá sada LUK 600021100 kde je bohužel ten první setrvačník. Další věci jako ložisko a sada šroubů jsou totožné pro oba setrvačníky? V sadě šroubů je jen 8 šroubů na setrvačník, někde jsem se dočet, že je zapotřebí mít i 6 nových šroubů na přítlačný kotouč. Ty seženu kde? A ještě jedna otázka, mám vzít vše od LUK nebo by bylo lepší setrvačník LUK a spojková sada včetně ložiska SACHS XTend? Cenově skoro stejně. Děkuji za reakce a přeji příjemné svátky.

Ahoj, už jsi svůj problém vyřešil? Mám podobný problém, zvuk motoru na volnoběh je krásně plynulý a tichý. Při záběru (nejvíce na 4,5,6) kolem 2000 otáček mi začne vibrovat někdy až celé auto, jakmile jsou zase vyšší otáčky (>2500), tak pohoda. Odkdy to dělá: Motor se potkal (rozpadlo se vahadlo a potkaly se nějaké ventily), udělala se generálka, vstřiky po repasu, motor po rozvodech, poloosy jiné. Předtím to nedělalo, teď ano. Nenapadá někoho, co by to mohlo být? Byl návrh na dvouhmoťák, to jako jediné rozdělané nebylo.
 
Ano... tedy zatím ano. Dostal jsem i mimo jiné radu, respektive názor, že to dělá vstřik. Nevěřil jsem tomu, chvíli si psal s dotyčným názory, a pak zkusil přes diagnostiku autokorekci vstřiků. Motor se krásně ztišil a problém zmizel. Takže předpokládám, že jeden vstřik bude na hranici životnosti a bude se muset vyměnit (já měl největší problém kolem 1500ot, pak se prý přenastavuje předvstřik a problém pomalu mizí). Teď hledám kdo mi vstřiky udělá. Každopádně co jsem pročítal diskuse, vibrace taky může způsobovat vadný silentblok motoru. Takže bych asi postupoval od nejlevnější varianty, tedy autokorekci vstřiků, kontrola silentbloků na motoru (jestli jsou původní) a na převodovce, no a jako poslední ten dvouhmoťák. Možná ještě někdo poradí víc.
 
Ano... tedy zatím ano. Dostal jsem i mimo jiné radu, respektive názor, že to dělá vstřik. Nevěřil jsem tomu, chvíli si psal s dotyčným názory, a pak zkusil přes diagnostiku autokorekci vstřiků. Motor se krásně ztišil a problém zmizel. Takže předpokládám, že jeden vstřik bude na hranici životnosti a bude se muset vyměnit (já měl největší problém kolem 1500ot, pak se prý přenastavuje předvstřik a problém pomalu mizí). Teď hledám kdo mi vstřiky udělá. Každopádně co jsem pročítal diskuse, vibrace taky může způsobovat vadný silentblok motoru. Takže bych asi postupoval od nejlevnější varianty, tedy autokorekci vstřiků, kontrola silentbloků na motoru (jestli jsou původní) a na převodovce, no a jako poslední ten dvouhmoťák. Možná ještě někdo poradí víc.
Problém je ten, že já mám ty vstřiky čerstvě po repasu a na neutrálu je ten motor tichej ažaž. O to je to divnější. Silentbloky to sice mohou trochu utlumit, ale něco ten motor musí roztřepat.
EDIT: A i když to klepe v záběru, tak to táhne...
 
Problém je ten, že já mám ty vstřiky čerstvě po repasu a na neutrálu je ten motor tichej ažaž. O to je to divnější. Silentbloky to sice mohou trochu utlumit, ale něco ten motor musí roztřepat.
EDIT: A i když to klepe v záběru, tak to táhne...
¨
Podařilo se vyřešit problém?
 
¨
Podařilo se vyřešit problém?
Zdravim, vubec ne, vstriky jsem nechal znovu zkontrolovat a nechal jsem vymenit dvouhmotu za novou spolu se spojkovou sadou. Nevyresilo se nic. Mazdu budu prodavat, pokud nekdo chcete ozvete se o vice info.
 
Zdravim, vubec ne, vstriky jsem nechal znovu zkontrolovat a nechal jsem vymenit dvouhmotu za novou spolu se spojkovou sadou. Nevyresilo se nic. Mazdu budu prodavat, pokud nekdo chcete ozvete se o vice info.
Ahoj, dík za odpověď. Řeším namlich stejný problém. Prvně jsem vytahal vstřiky, poslal na kontrolu - KO. Provedená repase v Denso servisu. Přitom jsem seřídil ventily, udělal rozvody komplet sada origo, vyměnil spojku unašeče vývěvy, která byla vymlácená. Nic se nezměnilo. Tak vstřiky zase ven a poslal jsem jim je zpět na kontrolu - vstřiky prý OK (vygenerovali nový QR kody). Dnes jsem je dal zpět, nakodoval nový QR kody a zítra provedu kalibraci. Tak se uvidí. V minulosti měněn SCV ventil na čerpadle - tlak nekolísá. Dám echo, jak to vypadá, ale moc to nevidím.
 
Ahoj, dík za odpověď. Řeším namlich stejný problém. Prvně jsem vytahal vstřiky, poslal na kontrolu - KO. Provedená repase v Denso servisu. Přitom jsem seřídil ventily, udělal rozvody komplet sada origo, vyměnil spojku unašeče vývěvy, která byla vymlácená. Nic se nezměnilo. Tak vstřiky zase ven a poslal jsem jim je zpět na kontrolu - vstřiky prý OK (vygenerovali nový QR kody). Dnes jsem je dal zpět, nakodoval nový QR kody a zítra provedu kalibraci. Tak se uvidí. V minulosti měněn SCV ventil na čerpadle - tlak nekolísá. Dám echo, jak to vypadá, ale moc to nevidím.

Můžeš prosím napsat, co stála ta kontrola a repas vstřiků? A kam přesně si je posílal? Poštou? Já je potřebuji taky zkontrolovat, a předpokládám, že minimálně jeden bude KO.
 
Můžeš prosím napsat, co stála ta kontrola a repas vstřiků? A kam přesně si je posílal? Poštou? Já je potřebuji taky zkontrolovat, a předpokládám, že minimálně jeden bude KO.
Ahoj, posílal jsem je do Kladna do Denso servisu. Repase jednoho vstřiku stojí 5600,- Nicméně po repasi motor klepe ještě více, a to i za tepla trochu. Opět jsem jim je vytáhl, poslal poštou zpět, ale bylo mi řečeno, že jsou v pořádku. Zřejmě asi vyměnili jen trysku (je originální), ale vnitřek ventily, jehlu... asi neřeší. Každopádně repas Denso vstřiků nedoporučuju, jsou to vyhozený peníze. Ještě to s nima budu muset dořešit, ale nemůžu si ted dovolit zase odstavit auto na měsíc.
 
Back
Top