• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Extrémne horúca kapota motora

engineer

člen KLANu
163
Ahojte, kúpil som Mazdu 6 GH 2.5i (2009) a aj po krátkej trase (15 km) je extrémne horúca kapota motora vrátane blatníkov. Teplota vonku 26°C, teplota vody na prístrojovky cca 80 - 85 °C. Nedalo sa na nej udržať ruku, pritom zvyšná časť karosérie bola chladná.
Čo to môže signalizovať? Stretol som sa stým už niekto resp. čo si pamätám, tak Subaru Outback mali s týmto (prehrievaním) problémy.
Vďaka za vysvetlenie.
 
Jaký tam máš termostat a kdy byla naposledy měněna chladící kapalina? Protihlukový flic kapoty tam máš?
Další otázkou je, co znamená extrémně horká? Na budík vody nespoléhej, ten ukazuje stejnou hodnotu od cca 30 do 100°C.
Může se stát, že někdo vyměnil termostat za jiný, který otevírá až při vyšších teplotách a proto se motor více zahřívá.
 
Úprimne, ešte len včera som ho kontroloval - opticky a technicky a momentálne prebieha proces prihlasovania (dovozu), takže neviem operatívne zistiť tieto info. Ale ak by tu bol niekto ochotný mi preveriť resp. poslať elektronickú servisnú knižku, bol by som vďačný (VIN pošlem do SZ). Ďakujem.
 
Meranie teploty štýlom "nedá sa na tom udržať ruka" je pomerne nepresné pre nejakú diagnostiku. Popáleniny prvého stupňa vie spôsobiť aj 50°C voda z vodovodu pri dlhšom pôsobení, takže ak mala kapota 60 už to mohlo byť na dotyk dosť - ale na motor v pohode teplota.

Mne občas po dlhšej jazde auto od kapoty hreje ešte pol dňa v podzemnej garáži kde je 18.
 
Zatiaľ som nemal možnosť zistiť viac resp. presnejšie to diagnostikovať. Ale posnažím sa a napíšem bližšie info. V tomto momente mi išlo skôr o to, či sa niekto s niečim podobným stretol, lebo je to celkom extrém.
 
Tak samotná kapota bude určite tepla od motora a od slnka zároveň, ale motor sa zahreje na prevádzkový teplotu teraz v lete tak za 5-7 minút, tak otrestuj ako horúca je po tejto dobe a dajme tomu po 20 minútach. Inak keby bola tak horúca ako popisujes by sa ti podľa mňa roztopil plastový kryt motora. Ak máš lacnú diagnostiku napr. z alzy tam jednoducho vycitas teplotu vody aj nasavaneho vzduchu. Ak si z Bratislavy môžem ti požičať moju.
 
Plastový kryt sa neroztopil, ale tiež bol horúci. Taktiež je na spodu kapoty nalepená protihluková vrstva. Čo je ale fakt divné, že tá teplota je aj na oboch blatníkoch okolo predných kolies.
BT diagnostiku do OBD2 mám, tak to potom vyskúšam, ale vďaka za ochotu.
 
Tak samotny blok motora by mal mat teplotu okolo 85 stupnov celzia, co uz ta spali docela rychlo. To ze su blatniky horuce je zaujimave, nemal si auto nejak dlho na priamom slnku alebo niekde pri sklenenej/kovovej stene?
 
@engineer já jsem se s tím setkal. Jak to vidím já: Pořídil sis novější Mazdu. Žádný jiný problém v tom není.
Na garančce jsem to reklamoval a koukali na mě jak na debila. Já teda reklamoval jen řidičovu stranu, protože se mi nějak nezdála pojistková skříňka (kde nejsou zaplněny všechny pozice pojistkami, na což jsem z aut vyrobených před rokem 2000 nebyl zvyklý), která je shodou okolností v těch místech také. Technik obešel auto, šáhl na protější blatník a říká: "Tady je to úplně stejně horké". A rázem bylo po problému. Respektive problémem je samotná Mazda, která si právě do těchto míst odvádí horký vzduch.
 
tak dnes som bol prevetrat mazdu na nakupy a dolieval som vodu do ostrekovacov, vonku 33 stupnov ale kapotu som nevedel otvorit lebo mi spalila ruky, blatniky boli tiez horuce, takze mas asi odpoved
 
Teď jsem schválně zkoušel, jak to mám já. Přijel jsem z práce (cca 25km za 30min) a kapota je v předu úplně studená. Jediné teplejší místo je před spolujezdcem, ale řekl bych spíš teplejší než horké. Blatníky taky studené, až na spárů mezi kapotou a blatnikem, kde to bylo teplejší. Podotýkám že auto stálo celý den venku a při příjezdu mi to ukazovalo venkovní teplotu 28 stupnu, slunko nesvítí.

Odesláno z mého VTR-L29 pomocí Tapatalk
 
Hm, tak vidím, že sa tu striedajú rôznorodé odpovede. Takže určite s tou teplotou to nebude v poriadku.... Lebo keď som skúšal aj zvyšok karosérie, tak ten bol studený, tzn. slnko na to nebude mať až taký zásadný vplyv.
Každopádne extrémna teplota karosérie resp. kapoty a predných blatníkov je výsledkom problému s motorom, len teraz zistiť čo to spôsobuje... Určite to nie je "normálny" stav. Ako som spomínal, podobný problém malo Subaru Outback, ale nepamätám si či to bolo s poškodeným tesnením pod hlavou alebo niečim iným.
 
Poslední úprava:
Ja mám dlhodobo kód P0421 čo znamená že zadná lambda pozoruje zníženú efektivitu katalyzátora. Keby ti spatne funguje chladenie motora asi by ti tam vyskočili nejaké kontrolky a auto by sa prehrievalo. Keby je problém s tesnením pod hlavou by ti podľa môjho zmizla všetka voda docela rýchlo. Skúsim vygooglovat niečo, ale dnes bolo fakt 35 na slnku, auto som docela naháňal ale tej kapoty sa nedalo dotknúť. Možno záleží aj na farbe, ja mám čiernu a je to peklo oproti predchádzajúcej striebornej GG tam sa to vychladilo rýchlo, toto je jak v peci.
 
Já taky bez problémů otevřu kapotu po jízdě (měla tak, prostě normální teplotu). Nemůže mít více jak 55°C u toho otevírání jak píšeš, protože se chladí okolním vzduchem a je to místo nejdál od motoru.
 
Keby som si včera neprečítal toto vlákno tak to dnes nevyskusam. Neveril som, ale dnes som nevedel otvorit kapotu, viac jak 2-3 sekundy a spálilo to prsty. Zajtra pozriem hladinu vody a či funguje Sahara a cez diagnostiku teplotu nasavaneho vzduchu a vody. By som povedal že pri jazde okolo 110km/h to vzduch ochladí na teplotu okolia za pár minút.
 
Dneska som to testoval, cesta do roboty asi 25 minút , plynulá jazda nikde som nestál, vonku svietilo slnko okolo 26 stupňov. Kapota sa dala v pohode chytiť, blatníky neboli horúce boli len teplé. Mám čiernu farbu a moja teória je že z časti zato môže práve farba, čierna odrazí najmenej radiacie teda tepla, karoséria to všetko potom zbiera a ukladá. Druhá vec že zo spodu to zase po odstavení zohrieva motor, ktorý už nieje chladený olejom a vodou. V lete ten proces chladnutia trvá niekoľko hodín po vypnutí motora, hlavne na slnku a s tmavou farbou.
Screenshot_2020-07-03-15-55-26-130_org.prowl.torquefree.png
 
Černá barva za to nemůže, mám tu tmavě hnědou metalízu co vypadá jako skoro černá a je vše OK, tedy normální.
 
Momentálne čakám na technícký preukaz, akonáhle bude auto na značkách (a budem môcť na ňom jazdiť), tak to zanalyzujem a zreportujem. Dosť som na to zvedavý, dúfam, že to nebude žiadna drahá oprava...
Btw. farbou to určite nebude, pretože ako som tu už spomínal, horúca bola kapota a blatníky a časť karosérie niekoľko milimetrov vedľa tzn. A-stĺpik, dvere apod. boli úplne chladné.
 
Som to začal skúmať odkedy si to tu spomenul , po jazde bývajú teplé hlavne blatníky, kapota býva menej. Podľa mňa je to teplom ktoré sa uvoľňuje z motora po odstavení auta keď stojí pár minút. Keď budeš mať značky a jazdiť tak zisti teplotu nasavaneho vzduchu po dlhšej jazde (u mňa 40-42) a chladiva (87-88).
 
Back
Top