• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Extrémne horúca kapota motora

@Kuko116 dnes som pozeral teplotu nasávaného vzduchu (Intake) a ukazovalo mi 59°C (teplota chladiacej kvapaliny 91°C). Teplota vzduchu vonku 29°C a jazda mala 2 x 12 km. Keď som otvoril kapotu asi po 10 min. tak všetko horúce, hlavne plastový kryt na motore, ale rovnako aj všetko ostatné v podstate...Takže som zvedavý čo to môže spôsobovať.
 
Neverím , že sa to dá vyriešiť, ale ak sa motor neprehrieva , tak si ešte môžeš omotat zvody nejakou teploizolacnou páskou a zmenší to trochu to teplo, ja už to neriesim, keď svieti slnko tak je to fakt pekelne horúce na dotyk, ak je pod mrakom tak je to trochu teplejšie jak ostatné autá, tak by som to bral asi ako vlastnosť.
59 stupňov celzia nasavaneho vzduchu si myslím je vela. Skús v noci v studenom aute pozrieť či ukazuje intake teplotu zhodnú s vonkajšou teplotou, ak nie tak váha vzduchu ukazuje bludy, za tých pár desatín sekundy čo ten vzduch putuje do boxu sa snáď neohreje o 30C.
 
já mám sání formou CAI. Když je 30°C a po jízdě na vyplým motoru leze Intake temperature klidně po čase na těch 60 vyleze, na volnoběhu 40-50, když podržím na 2000ot tak to padne cca na 33°C při jízdě je tam to co venku max 2°C rozdíl .... máš to v pořádku.

Další věc 60°C se na ruky jeví jako horký povrch . Je potřeba si uvědomit , že voda má za úkol držet teplotu motoru okolo 90°C ,ale odvádí jen přebytečné teplo ne veškeré teplo , co se generuje. Po vypnutí motoru se prostor nechladí - dochází k teplotnímu nárůstu a vše pod kapotou se ohřívá, vzduch se hýbe jen pasivní tepelnou výměnou (teplý se tlačí nahoru)
 
Po pár stovkách kilometrov a rôznom počasí musím povedať, že sa to správa viac-menej rovnako. Niekedy sú blatníky vriace, niekedy "iba" horúce (pravdepodobne v závislosti od vonkajšej teploty a dĺžky/štýlu jazdy). Avšak stále je to problém, pretože keď otvorím kapotu tak je horúce všetko. Pre vysvetlenie - horúce znamená, že na danej súčiastke (napr. boxe vzduchového filtra) nie je možné udržať ruku ani 10 s. Takisto podporná tyč kapoty je horúca (pri otváraní kapoty - mechanik bol dosť prekvapený), rovnako aj autobatéria, ktorej takéto vysoké teploty určite neprospievajú.
Idem to ďalej skúmať, ale je to naozaj zvláštne... Keby to "robili" všetky GH 2.5i tak ešte by som v tom hľadal nejaký plošný konštrukčný problém, ale takto je to pravdepodobne o niečom inom.
 
Mě přijde že to mám stejně a problém v tom nevidím
 
Škoda súčasnej (pandemickej) situácie, prišiel by som na zraz a hneď by sme to mohli porovnať :)
 
Já na srazy nejezdím, nemám na ně čas
 
Preto je na tej podpornej tyči kapoty taká latkova časť, za ktorú to chytiš.
 
Idem meniť chladiacu kvapalinu a rozmýšľam, že by som vymenil aj termostat. Všimol som si, že existujú 2 typy: termostat, ktorý sa otvára pri 82°C a druhý pri 90°C. Je nejaký dôvod na to prečo si vybrať jeden alebo druhý? Osobne by som asi vyskúšal ten 82°C - možno by to vyriešilo môj problém s neprirodzene horúcim motorom - ale to len nahlas premýšľam.
 
Ideálne kúpiť podľa oem čísla termostat presne aký má byť, s týmto by som neexperimentoval. V najväčšom lete mávam teplotu kvapaliny tak 87-88°C ak auto stoji. Ten termostat máš zlý a teplota sa neustále mení alebo sa má problém auto v zime zohriať?
 
V drtivé většině mají japonský atmosféry 82°C
 
@engineer Pro běžný ježdění a vlastně i to co tam bylo z fabriky tak je to ten 82°C
 
Vďaka chalani. A keby som kupoval náhradu, máte tip na značku? Teda pravdupovediac, nezisťoval som koľko stojí originál, ale tipujem tak 3-násobok.
Môže byť niečo takéto?
Btw.: na stránke autodielov mi ponúka pri mojom aute termostaty 76°C, 82°C a 90°C. Divné...
 
@engineer osobně používám termostaty od Mahle což jsou vlastně originály (pro MZR motory) co bys dostal od Mazdy. Když není k dispozici Mahle, tak kupuju Gates což je vlastně přeznačkovaný Mahle (krabička Gates, uvnitř termostat od Mahle ? ). Pro naše podmínky volím teplotu 82°C což požaduje i Mazda

Jiný teploty termostatů se vyrábí, když člověk auto používá jinak než "normálně" nebo je v jiný lokalitě. Například termostat 92°C se ti bude hodit když pojedeš někam na Sibiř (příklad) kde je velká a dlouhotrvající zima. Termostat 76°C se ti bude hodit v lokalitách kde jsou teploty dlouhodobě a hodně přes 30°C a nebo když s autem budeš jezdit častěji na závodní okruh. A když tam termostat nedáš vůbec, tak to je čistě pro závodní/speciální účely
 
Poslední úprava:
@Max6 máš nejaký overený tip na správnu funkčnosť termostatu? Pokiaľ viem, tak stačí nechať chvíľu bežať motor a potom skúsiť hadicu od chladiča - ak je teplá tak je otvorený veľký okruh a termostat funguje nesprávne. Tiež sa to dá overiť či je auto schopné vykurovať kabínu (pravdupovediac na toto som sa zatiaľ nezameral, ale vyskúšam). Zabudol som na niečo?
Pýtam sa preto, lebo termostat som chcel meniť iba preventívne z dôvodu vyriešenia témy "neštandardne vysokej teploty kapoty, blatníkov a pod kapotou (aj samotní mechanici boli prekvapení). O peniaze v tomto prípade nejde, len by som nerád by som menil funkčný originál za druhovýrobu.
Ako už bolo v tejto téme spomínané, môže to byť aj čidlo teploty chladiacej kvapaliny, ale pokiaľ mi pri studenom, nenaštartovanom, motore ukazuje teplotu "intake" takmer totožnú s vonkajšou teplotou vzduchu, tak by to malo byť v poriadku, alebo sa mýlim?
 
Aktualizácia: vyskúšal som teplotu hadice, ktorá vedie do chladiča pri 54°C chladiacej kvapaliny a bola studená. Následne som ju skúsil pri teplote 84 °C a bola horúca. Auto takisto kúrilo už pri 54°C, takže termostat by mal byť v pohode, alebo sa mýlim?
Čo sa týka snímača teploty chladiacej kvapaliny, tak pri vonkajšej teplote vzduchu -2°C mi Intake ukazovalo tiež -2°C, avšak po krátkom zastavení sa Intake zvýšil na 6-14°C - to pripisujem naakumulovanému teplu v motorovom priestore.
 
@engineer INTAKE (spíš Intake Air Temperature - IAT) je čidlo teploty nasávaného vzduchu který je u GH zabudovaný ve váze vzduchu. Tahle hodnota by měla být u naprosto studeného nenastartovaného motoru (třeba ráno než na auto/kapotu začne pražit sluníčko) stejná jako teplota venkovního vzduchu. Po ohřátí motoru a třeba zastavení a stání na místě tahle teplota automaticky vzroste z důvodu tepla vyzařovaného motorem/výfukovými svody a klidně může ukazovat i +40°C když je venkovní teplota vzduchu třeba jen 0°C

Jestli tě zajímá čidlo/snímač chladící kapaliny tak hledej ECT - Engine Coolant Temperature.
To by zase u úplně studeného nenastartovaného motoru měla být +/- stejná jako venkovní teplota (může se lišit v řádu cca 5°C). Po nastartování se hodnota ECT začne plynule stoupat až dosáhne hodnoty otevření termostatu (to by mělo být těch cca 80-84°C). Tam jak dojde k otevírání termostatu a zapojování velkého chladícího okruhu už bude hodně záležet na stylu jízdy a venkovní teplotě jak moc ještě vzroste (při normální jízdě normálníma otáčkama se většinou pohybuje do 90°C). Když pojedeš z kopce bez plynu tak by neměla spadnout pod těch cca 80-82°C.

Termostat jde 100% otestovat jen tak, že ho vymontuješ a dáš ho do průhledný nádoby s vodou. Jak se bude voda ohřívat tak budeš koukat při jaký teplotě vody se začne termostat otevírat, při jaký teplotě je plně otevřený a jestli se vůbec plně otevře. Tahle metoda se ale vůbec nevyplatí, protože při demontáži termostatu musíš vyměnit jeho těsnění obzvlášť když je tahle starý jinak ti bude po montáži prosakovat. A tohle těsnění v ČR seženeš asi jen v Mazdě za nějakých 740Kč což je pomalu víc než celý nový termostat. Jedině ho splašit někde z Číny, ale i to se podle mě nevyplatí (pořád tam budeš vracet starý díl)
.
Jinak ventilace do kabiny začne topit ještě než se termostat vůbec začne otevírat. Pokud netopí tak je to zavzdušněný (z nějakýho důvodu).
 
Poslední úprava:
@Max6 vďaka za vyčerpávajúcu odpoveď. Pri výmene vodnej pumpy a chladiacej kvapaliny by si teda odporúčal už vymeniť aj termostat?
 
@engineer tak jestli už budeš u toho že budeš schazovat klínový řemen aby jsi vyměnil vodní pumpu, respektive prostě budeš měnit i vodní pumpu, tak bych za sebe určitě investoval těch cca 650Kč a vyměnil přitom i ten termostat.
 
@Max6 len pozerám, že spomínaný termostat Gates sa nepredáva s tesnením. Vieš ešte odporučiť inú alternatívu? Pri najhoršom by som tam nechal ten pôvodný...
 
Back
Top