• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Ideální řazení

  • Vlákno založil Vlákno založil pegi
  • Datum založení Datum založení

pegi

nový člen
Zprávy
4
Dobrý den.

Mam dotaz ohledně mazdy 6 2013 2.l na řazení. Mám řadit tak, jak mi ukazuje palubní počítač, nebo řadit podle toho, jak jsem naučenej z jiných aut. Pro upřesnění, když jedu 60 km/h stálou rychlostí, tak mi to ukazuje, ať dám 6ku. Reálně jezdím na 4 max 5.

Děkuji
 
Myslím že určite toho “asistenta” netreba poslúchať a jazdiť podla ucha alebo mrknúť na otáčky motora. Ja som ho využíval iba pri jazde do kopca alebo pri zvýšenej námahe aby nebol podtočený čo som pri tak tichom motore nedokázal optimálne posúdiť. To ale iba pri jazde po dialnici. Praha - Bratislava a jej Vysočina je typická ako príklad keď sa jazdí na tempomat.
 
Poslední úprava:
dle mě nápovědu na řazení bych zrušil, akorát nutí běhat motor v nepřirozeném spektru otáček. Ale vždy je to hlavně o řidiči, je samozřejmě možné jet ustálenou rychlostí po rovině nebo z mírného kopce např. v obci 50 a mít tam 6, ale při výjezdu z obce a akceleraci dát aspoň za 4 . on si ten motor díky objemu s výjezdem z obce poradí i na 6 nijak zvlášť neprotestuje, ale dobře mu to určitě nedělá. Takže v obci jezdím na 4 a po akceleraci na výjezdu z obce na cca 90 dávám 6 to je u mě cca 2000 ot. Ona ta úprava od Shr3ka na stage1 zvýšila krouťák i v nízkých otáčkách kolem 1800 ot. už tam je docela výrazný nástup oproti původnímu továrenskému nastavení...
 
@pegi Používej cit a rozum ;-) Skyactiv motory sice s grácií zvládají nižší otáčky než běžné běžné atmosferické motory, ale takovej režim je podle mýho rozumu a citu vhodnej jen pro takovou udržovací jízdu po rovince nebo z kopce. Asistent je samozřejmě většinou mimoň a netřeba si ho moc všímat - i když mně už třeba několikrát ukázal na dálnici při stoupání, abych si podřadil - v tuhle chvíli má většinou výjimečně pravdu.
 
Nápověda na budíkách je blbost.
Otáčky minimalně 2000 a do kopce vìc. Tenhle motor chce točit a spotřeba nebude vysoká. 6ku dávám jen na dlouhý rovince.
 
Back
Top