• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Klepání motoru v oblasti hlavy

Keď si mal na mierke kúsok pod polovinou tak po doliati 1L to musí byť preliaté. Kontrola oleje musí byť za tepla. Po zohriatí to robí aj 2 mm plus. Určite si tam mal polovinu? Stálo auto na rovine?
 
Keď si mal na mierke kúsok pod polovinou tak po doliati 1L to musí byť preliaté. Kontrola oleje musí byť za tepla. Po zohriatí to robí aj 2 mm plus. Určite si tam mal polovinu? Stálo auto na rovine?
Jo více pod půlkou a dolití 1 litru zhruba odhaduji. Teď mám malinko pod horní ryskou :) Po zahřátí už ho většinou nezměřím, protože je roztříkaný po motoru. Vždy měřím na rovině za studena ;)
 
Rozstrikane po motoru? Zrejme proto se ma zhasnout motor, nechat 5-10 min byt a az nasledne zmerit.
 
Nemůžu si pomoct ale za mne je taky olej nejpresnejší změřit ráno na studeném motoru... Ten postup teplý motor/počkat 10min a měřit je prý kvůli tepelné roztažnosti oleje, i když pochybuju že u čtyř litrů oleje bude nějak znát rozdíl mezi hladinou za tepla nebo studena.. Stejně pokud jezdíte do servisu tak vám to při výměně přelijou nad max jak mají ve zvyku takže postup měření je úplně jedno😁
 
Bezpečnější je určitě změřit za studena.
1) co když je tam oleje tak málo, že než se motor ohřeje, tak se dřív zadře
2) pokud je tam za studena oleje na MIN nebo lehce pod MIN a je to navíc nějaký viskóznější olej, tak v zimě než ho čerpadlo vyčerpá nahoru a než olej steče zase dolů, tak už ve vaně nemusí být co nasávat

Měřit olej za tepla, cca 5-10minut po chcípnutí motoru, je dobrý, když člověk ví, že tam olej je a jen se chce ujistit že ho není moc. I když cca před měsícem jsem měl na dílně GJčko, kterýmu nějaký servis (nebylo mi sděleno) přelil měrku skoro o 2 cm a autu se nic hrozného nestalo (možná 😂 ).

U Mazdích benzínů stačí když je olej za studena (nemyslím -30°C na Sibiři ale prostě nějaká teplota nad nulou) cca 1-2mm pod ryskou FULL. Potom by měl být za tepla skoro přesně.
 
Poslední úprava:
Já ho měřím i za tepla i za studena. Kdyz potřebuji změřit v době, kdy je horký, tak nebudu čekat, než vychladne (což může být v létě půl dne) a když ho potřebuji změřit u studeného auta v garáži, tak ho těžko budu startovat a čekat, než se ohřeje. Nedělal bych z toho kovbojku.
 
Ať si každý měří jak mu připadá vhodné, ale prostě stačí dodržovat vždy stejný postup a ve výsledku bude závěr stejný, buď doleju a nebo ne. Nejraději to mám tak, že zkrátím předepsané výměny oleje např. na polovinu a než abych doléval, tak ho raději vyměním. To mi ale platilo u benzínů, u dieselů to bylo naopak, tam jsem ho vyměnil, když začal naopak stoupat :D
 
Tak se chci omluvit, ale vypadá to, že olej má opravdu na klepání vliv. Zatím pozoruji, že mi klepání skončilo od té doby co jsem dolil olej k horní rysce :eek:Měnil jsem olej před 4000km, hladina byla pod půlkou měrky za studeného motoru. Dolil jsem asi 1 litr na max a od té doby jsem zatím nic neslyšel... snad to je pouze tím :)
Jak to zatím vypadá ?? stále je auto bez klepání? Dnes jsem od motoru zaslechnul podobné zvuky, tak ať vím, na co se připravit :)
 
Hlásím od té doby zatím bez klepání... má někdo další podobnou zkušenost? :)
 
Back
Top