• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Kolísanie voľnobežnych otáčok po zahriati na prevádzkovú teplotu

  • Vlákno založil Vlákno založil Daiwo
  • Datum založení Datum založení
Prosim poradte. Po vymene baterie mi kolisu otacky z normálu na 1000. Deje sa to len za jazdy pri zaradeni neutralu. Ked stojim volnobeh ide brz problemov. Skusal som aj odpojit cierny kabel z baterie, stlacit brzdu a opat zapojit. Robi zo stale. Predtym bolo vsetko v pohode. Skusal som cistit aj skrtiacu klapku.
Pokud jsi ji dobře vyčistil, tak s tím zkus pár desítek kilometrů najezdit, ono se to srovná.
 
Zaneseny alebo nefunkčný môže byť aj tzv. IACV ventil idle air control Valve ktorý myslim riadi prívod vzduchu práve keď sa klapka uzavre tzn. Keď pustis plyn a otáčky klesnú na neutrálne hodnoty z tiež sa dá vyčistiť a u mňa je priamo na klapke ale ja mám pred FL verziu nie s elektrickým ale mechanickým lankom
 
Jo, tohle se mi na autě stalo také. Pokud je šktící klapka kompletně zasraná, tak po vyšlápnutí spojky motor občas dokonce zdechne. A při tom vypadne jako bonus posilovač řízení. Je to opravdu "milé" překvapení v křižovatce, protože potom je síla potřebná k zatočení volantem opravdu velká.
Elektronika to občas sama vychytá a volnoběžné otáčky ureguluje. Takže se problém zamaskuje až do chvíle, kdy už na klapce je několikamilimetrový nános svinstva.
ZasranaSkrticiKlapka.jpg VycistenaSkrticiKlapka.jpg
To je v tom EGR, že se to takto zasírá? Co já se pamatuji, tak Škoda Forman takovéhle problémy nikdy neměla.
 
Poslední úprava:
....

....To je v tom EGR, že se to takto zasírá? Co já se pamatuji, tak Škoda Forman takovéhle problémy nikdy neměla.

Jo zasírá to EGR v kombinaci s odvětráním motoru. EGR je vyvedený do sání těsně za klapku (mosazná trubka z hlavy) a hadice spojující okruh odvětrání motoru mezi sáním a ventildeklem je vyvedená před klapkou.(z boku do tý vroubkovaný hadice mezi airboxem a klapkou)

Po vyčištění je ideální aby se odpojila baterka a tim se resetovaly adaptační mapy v jednotce. Jízdou v různejch otáčkáceh si pak po pár kilometrech naučí jednotka nový korekce a je to ok.
 
Zaneseny alebo nefunkčný môže byť aj tzv. IACV ventil idle air control Valve ktorý myslim riadi prívod vzduchu práve keď sa klapka uzavre tzn. Keď pustis plyn a otáčky klesnú na neutrálne hodnoty z tiež sa dá vyčistiť a u mňa je priamo na klapke ale ja mám pred FL verziu nie s elektrickým ale mechanickým lankom
Jo IACvalve měly jenom motory s mechanickou klapkou (predfacelift) u motorů s elektronickou klapkou funkci IAC zastává samotná klapka kterou jednotka podle potřeby přiotvírá.
 
Po vyčištění je ideální aby se odpojila baterka a tim se resetovaly adaptační mapy v jednotce. Jízdou v různejch otáčkáceh si pak po pár kilometrech naučí jednotka nový korekce a je to ok.
Stejně jsem řídící jednotku musel resetnout, protože si to zapamatovalo odpojené kontakty váhy vzduchu a až do RESETu svítila kontrolka chyby motoru.

Co mě někdo zkušenější poučil, tak reset je možný 2 způsoby. Buď na hodinu odpojit baterii a nebo vypnout baterii krátce a 4x zmáčknout spojku po několika 's' po připojení baterie. Ten druhý postup jeden člověk neudělá.

Když jsem nahlídl do sání motoru za klapku, tak tam bylo spoustu svinstva a nejaká malá loužička asi z toho odvětrávání motoru. To doufám už čistit není potřeba.
 
Tak možností na reset poznám niekoľko (reset cez OBD, odpojiť akumulátor a dlho čakať, príp. odpojiť akumulátor a ca. 20 sekúnd držať stlačený brzdový pedál-aby sa vybil zbytkový prúd), ale s tou spojkou, to mi je novinka. Funguje to?
 
Tak možností na reset poznám niekoľko (ale s tou spojkou, to mi je novinka. Funguje to?
Říkal to kamarád a tomu to sdělil nějaký technik. Ještě se ho jednou zeptám až se s ním budu zase bavit. Sám nevím více. Mazdu mám jen krátce a až teprve teď mi pořádně jezdí a také svítí.

Měl jsem tam několik dalších docela vypečených závad, jako chybně připojené kablely pro handsfree nebo netěsnící špunt oleje včetně té škrtící klapky.
 
Poslední úprava:
Teď se moc omlouvám za dezinformaci kamarád znal tu metodu resetu ECU s brzdovým pedálem. Nějak se mi to popletlo.
 
Zdravím, áno vyriešil som to tak ze som vypojil batériu odmontoval klapku vyčistil a taktiež som potom vymenil to tesnenie medzi klapkou a tým nasavacim hrdlom a odvtedy mam pokoj už asi 20 tisíc km .. Ale asi prvých ja neviem 30-40 km to ešte kolísalo neviem asi sa to nastavovalo alebo co.. Ale doteraz mam s tým kľud :)

Ahoj, prosim ťa, mám podobný problém, chcel by som si prečistiť klapku, ale neviem nikde zohnať tesnenie, vedel by si mi poradiť, kde si ho zohnal ty? Vopred vďaka
 
No ja sa musím priznať ze som použil to isté aké tam bolo.. Není to ideálne ale nemám s tým žiadne problémy.. Zohnať ho možno zoženieš niekde na ebay.. Tam som ho sa mi zdá že našiel ale ta cena ma odradila :D
 
No ja sa musím priznať ze som použil to isté aké tam bolo.. Není to ideálne ale nemám s tým žiadne problémy.. Zohnať ho možno zoženieš niekde na ebay.. Tam som ho sa mi zdá že našiel ale ta cena ma odradila :D

Veď práve, iba ebay, amazon.. a všetko v pohode, nemáš pocit, že by tadiaľ nasávalo falš?
 
Vôbec nič také nepociťujem.. Auto ide normálne od spodu po vrch bez nejakého cukania alebo tak a voľnobeh už nekolíše. A to som už nabehal 20 000 km :)
 
Back
Top