• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Kontrolka motoru - závada

  • Vlákno založil Vlákno založil Hasch
  • Datum založení Datum založení

Hasch

nový člen
Zprávy
8
Dobrý den,
na mé CX-60 PHEV mám rozsvícenou kontrolku motoru již 4 měsíce. najeto ca 66tis. km. V servisu není co je za problém. Možná je to spojené s objeveným únikem oleje v zadním diff., při minulém servisu před 6 měsíci - nicméně na výměnu diff a oleje je třeba přípravek, který posílají z Japonska (stále nedorazil, objednán před 6 měsíci)
nemá někdo podobnou zkušenost ?
díky,
 
Diferáky mě měnily oba a přední při druhém zjištění úniku přetěsňovali - čekalo se na přípravek cca 14 dní. Ale ani jednou nesvítila kontrolka..
 
Autorizák nemá prípravok na "opravu" ???
To je nejaký vtip?
Za 6 mesiacov nedorazil? Asi ho ani nikto neobjednal...
Kúpiš si auto za nemalé peniaze a 4 mesiace nevedia odstrániť problém? Asi by to chcelo právnika a vrátiť také auto predajcovi (výrobcovi)
 
Stejný problém jsem řešil předevčírem ( model CX 60 diesel 184k najeto 1000km) . Rozsvícení kontrolky motoru ( oranžová ) s hláškou (vyhledejte autorizovaný servis + systém byl částečně deaktivován. A tak jsem okamžitě i učinil. Po provedení diagnostiky mi autorizovaný servis sdělil, že to bylo způsobeno mnou, konkrétně tím, že jsem sešlápl dohromady brzdový a plynový pedál:joy:. Pánovi ( technikovi v servisu) jsem vysvětlil, že na automatu jezdím cca. 6 let .. a nejsem idi*t ;). Nahrán nový software, zatím vše OK.

PS: Až po odchodu ze servisu jsem si uvědomil, že verze, která byla nahrána na autě, byla 16 a nová byla 18, takže usuzuji, že se vykašlali na předprodejní servis ( tam by tyto úkony měly být automaticky provedeny) a silně pochybuji, že za 10 dní, po které auto vlastním byly vydány 2 nové verze softwaru...
 
Poslední úprava:
PS: Až po odchodu ze servisu jsem si uvědomil, že verze, která byla nahrána na autě, byla 16 a nová byla 18, takže usuzuji, že se vykašlali na předprodejní servis ( tam by tyto úkony měly být automaticky provedeny) a silně pochybuji, že za 10 dní, po které auto vlastním byly vydány 2 nové verze softwaru...
U CX60? Na začátku produkce klidně i tři verze.
A ne nedělám si srandu.
 
Poslední úprava:
Nahrán nový software, zatím vše OK.

PS: Až po odchodu ze servisu jsem si uvědomil, že verze, která byla nahrána na autě, byla 16 a nová byla 18, takže usuzuji, že se vykašlali na předprodejní servis ( tam by tyto úkony měly být automaticky provedeny) a silně pochybuji, že za 10 dní, po které auto vlastním byly vydány 2 nové verze softwaru...
Nový software - no asi záleží, do jaké jednotky byl nahrán, ne? ;) Nepočítám nějak, že software v CMU má na starosti převodovku, nebo motor...

Dobrý den,
na mé CX-60 PHEV mám rozsvícenou kontrolku motoru již 4 měsíce. najeto ca 66tis. km. V servisu není co je za problém. Možná je to spojené s objeveným únikem oleje v zadním diff., při minulém servisu před 6 měsíci - nicméně na výměnu diff a oleje je třeba přípravek, který posílají z Japonska (stále nedorazil, objednán před 6 měsíci)
nemá někdo podobnou zkušenost ?
díky,
Bez konkrétního DTC kódu je to jako věštit z křišťálové koule...
 
Tak uplynul necelý měsíc a znovu se projevila ta samá závada ( viz můj předešlý příspěvek), tedy svítí žlutá kontrolka motoru s hláškou, že byl částečně deaktivován systém i-Activesense s následnou prohlídkou v servisu. Na autě je najeto 3200km a už vážně začínám přemýšlet nad tím, že v lhůtě 6 měsíců prostě odstoupím od kupní smlouvy, protože mě fakt nebaví, co měsíc lítat do servisu s autem v záruce. Teď přemýšlím, jak opravdu správně uplatnit reklamaci (postup) a do kterého jít autorizovaného servisu (Praha). S reklamací jsem se v životě setkal a pár věcí úspěšně reklamoval, ovšem s autem je to poprvé. Je tedy nutné se do autorizovaného servisu předem objednat, nebo tam prostě přijet a požadovat odstranění závady? Je třeba požadovat sepsání reklamačního protokolu, nebo postačí formulář garanční oprava? Tohle opravdu netuším...:relieved: Díky za tipy a předem děkuji za rady.
 
Tak uplynul necelý měsíc a znovu se projevila ta samá závada ( viz můj předešlý příspěvek), tedy svítí žlutá kontrolka motoru s hláškou, že byl částečně deaktivován systém i-Activesense s následnou prohlídkou v servisu. Na autě je najeto 3200km a už vážně začínám přemýšlet nad tím, že v lhůtě 6 měsíců prostě odstoupím od kupní smlouvy, protože mě fakt nebaví, co měsíc lítat do servisu s autem v záruce. Teď přemýšlím, jak opravdu správně uplatnit reklamaci (postup) a do kterého jít autorizovaného servisu (Praha). S reklamací jsem se v životě setkal a pár věcí úspěšně reklamoval, ovšem s autem je to poprvé. Je tedy nutné se do autorizovaného servisu předem objednat, nebo tam prostě přijet a požadovat odstranění závady? Je třeba požadovat sepsání reklamačního protokolu, nebo postačí formulář garanční oprava? Tohle opravdu netuším...:relieved: Díky za tipy a předem děkuji za rady.
Doporučuji se auta zbavit co nejdříve, já ho prodával po 37tkm, během 15 měsíců asi 12x v servisu, dělali mi vše v tomto fóru uvedené, nakonec motor...a to už jsem prostě nedal...
 
Doporučuji se auta zbavit co nejdříve, já ho prodával po 37tkm, během 15 měsíců asi 12x v servisu, dělali mi vše v tomto fóru uvedené, nakonec motor...a to už jsem prostě nedal...
No to byla chyba, když už bylo úplně celé auto nové :-)
 
Po výměně/opravě diferenciálu, se prý musel aktualizovat software. Při tomto úkonu zkolabovala BCU body controler unit, takže nešla žádná obrazovka, ani ovládání auta ani diagnostika. Po výměně BCU se muselo naprogramovat celé auto od začátku, včetně kalibrace ADAS - kamery, radary apod.
Celková délka doby auta v servisu 3 týdny...
nyní mám auto ca 1 den a opět se rozsvítila kontrolka motoru.
Navíc nefunguje vzdálené topení (předehřev).
 
Zdravím,

pripájam svoju skúsenosť s Kontrolkou Motora. Mazda CX-60 diesel D254k, vyrobená September 2023, najazdené cca 26 000 km.

Počas bežnej jazdy vyškočilo varovanie "Porucha motora. Výko motora sa zníži. Jazdite miernou rýchlosťou a nechajte si vozidlo skontrolovať v kvalifikovanom servise." Volal som do Mazda Servisu, urobili nadiaľku online diagnostiku počas telefonátu (fakt super vec 👍) a odporučili mi návštevu servisu.
Našťastie som mal čas a servis 10 min jazdy, urobili diagnostiku: DTC kód P0476:00, Modul PCM, Exhaust shutter valve control system: High duty error".

Servis sa rozhodol najprv vykonať servisnú akciu AR056A. Nainštalované, odišiel som a o pár kilometrov rovnaká kontrolka. Nazad do servisu, auto si nechali a dostal som náhradné (túto musím pochváliť Anndora Servis Krakow za super komunikáciu a zákaznícky servis 👍👍). Po pár dňoch mi volali že problém je vo výfukovom systéme (ventil), vraj sa neotvára/nezatvára akoby mal. Objednali originálny diel, vymenili. Odvtedy som prešiel pár 100km a všetko oka 👍. Nedávno mi volal prijímací technik, volal mu zákazník s rovnakým problémom. Zjavne nejde o ojedinelý problém.
 
Back
Top