• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Koroze podvozku

Jako první bych ti doporučoval zkontrolovat škrtící klapku. To se tady na fóru už problíralo. Je to dost nebezpečné, když auto začne nečekaně zdechávat. A já jsem se pří řízení dost potil a vypadalo to jako když jsem vyšel z autoškoly a nedokázal se rozjet bez zdechnutí motoru. A přitom tohle je "vlastnost" tohoto typu aut: https://www.mazdaklan.cz/threads/ko...na-prevadzkovu-teplotu.3069/page-2#post-79595
Už mi to nezdechává, další opáčko po 30000km.
 
Díky za radu určitě se na to podívám. Jedné vady jsem si všiml hned při jízdě a to že ručička na palubce ukazovala že motor není stále ohřáty přitom jsme jeli nejméně 2h z toho hodinu po dálnici.
 
Tak to musíš mít nějakou závadu v měření teploty nebo v chladiči. Zrovna jsem ověřil, že i teď v zimě do 10min od nastartování je ručička v polovině rozsahu a tam teplotu trvale stabilizuje regulace. Žádné auto z druhé ruky není bez závad. Já jsem měl třeba prasklé přední pružiny.
 
to @Koblih376 . Spíš to bude termostat. V zimě rády odchází. Já nedávno v rámci záruky řešil něco podobného na M3.
 
Ten mě napadl hned jako první. Jsem ve fb skupině a nedávno to tam také někdo dával.

Tak to musíš mít nějakou závadu v měření teploty nebo v chladiči. Zrovna jsem ověřil, že i teď v zimě do 10min od nastartování je ručička v polovině rozsahu a tam teplotu trvale stabilizuje regulace. Žádné auto z druhé ruky není bez závad. Já jsem měl třeba prasklé přední pružiny.
To je jasné. Auto mělo nic moc spojku takže ta také půjde a samozřejmě olej rozvody atd. Snad nebude papat olej?
 
To, že Mazdy tohoto typu žerou olej, je celkem běžné a je to spíše vlastnost.
Mě trochu pomohla tahle sada na propláchnutí motoru:
čím dříve motor propláchneš, tím lépe. Jedna plechovka se naleje do oleje, pak motor vytočíš na 2000rpm asi na 30min a pak olej s přísadou definitivně vyleješ. Ta přísada tam nesmí zůstat déle a motor by neměl vychladnout. Nejlepší je to dělat nad jámou a mít mírně povolený filtr oleje. Je třeba to dělat přesně podle návodu. Jeden automechanik mě varoval, že na auto zapoměl a asi po hodině běhu motor navíc to poškodilo motor.

Jako alternativa se dá krátkodobě nalít nafta namísto oleje, protočit motor na pár minut jen na volnoběch a pak vylít a dát nový olej. Ale tohle jsem nezkoušel.
 
Poslední úprava:
To je jasné. Auto mělo nic moc spojku takže ta také půjde a samozřejmě olej rozvody atd. Snad nebude papat olej?
Rozvody motoru by mely byt v poho, jinak bys to snad nekoupil. Vymen remen co honi altik servo pumpu klimu. A zcekuj napinak a remenici co je tam na prazdno. Menit hned u koupeneho auta spojku take neni nic moc. Snad jsi ukacal nejakou slevu alespon. No a k termostatu taky neni uplne nej pristup, ale da se to. Jeste by to mohlo byt cidlo chladici kapaliny, to je u motoru zezadu v mistech mezi hlavou a baterii a nad nim vedou 3 trubicky/hadicky.
Tady mas vsechy nakresy dily a cisla na auto po zadani VIN.
 
Jojo. Slevu jsme nakonec dostali kuli spojce a auto jsem nechal na servisu u známého a vím že je v dobrých rukou.?Pojedu se tam za nedlouho podívat tak mu vše řeknu. Díky za rady vážím si toho. ?
 
Back
Top