- 3 466
Ahoj, a proč jsi měnil lambdy, když ti diagnostika (předpokládám podle dat z druhý/kontrolní lambdy) sama říká že první kat je v háji ?
No to už je jedno...
Když jedeš piánko, tak je menší průtok spalin a ten kat asi nebude úplně mrtvej, ale spíš těsně před smrtí, tak to dokáže pobrat. Pokud ale dáš plnej knedlík, tak se průtok spalin zvedne a ten katalyzator to přestane stíhat - nedojde k úplný katalytický reakci a nespálí se zbývající kyslík ve výfukových plynech, který pak zaznamená druhá/kontrolní lambda - a proto to vyhodí chybu "malá účinnost katalyzátoru"
U MZR 2.5 je to hodně častý že ten první kat odejde když se mění svíčky dýl než po cca 60000km (ano je lepší je měnit dřív) a nebo když se to přežene z různýma aditivama do paliva (obzvláště VIF je na to sviňa)
No to už je jedno...
Když jedeš piánko, tak je menší průtok spalin a ten kat asi nebude úplně mrtvej, ale spíš těsně před smrtí, tak to dokáže pobrat. Pokud ale dáš plnej knedlík, tak se průtok spalin zvedne a ten katalyzator to přestane stíhat - nedojde k úplný katalytický reakci a nespálí se zbývající kyslík ve výfukových plynech, který pak zaznamená druhá/kontrolní lambda - a proto to vyhodí chybu "malá účinnost katalyzátoru"
U MZR 2.5 je to hodně častý že ten první kat odejde když se mění svíčky dýl než po cca 60000km (ano je lepší je měnit dřív) a nebo když se to přežene z různýma aditivama do paliva (obzvláště VIF je na to sviňa)