• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 / 6

RadoxmanCZE

nový člen
Zprávy
7
Zdravím všechny!

Jsem tu nový a v září budu kupovat mazdu s rozpočtem do 520 000,-, jenže se nemůžu rozhodnout zda jít do Mazdy 6 v kombiku 2.0 a nebo Mazda 3 2019 G150.. Měl jsem tu čest si zkusit testovací jízdu u Federal Cars Liberec, jenže to byla 3ka v sedanu a v automatu, a na 15 minut takže vlastně k ničemu. Byl bych rád za jakykoliv rady atd. A pokud by byla možnost se s někým z Liberce svést, potkat. Budu rád, díky.

R. Stiller
 
Ahoj, jestli máš ve výběru požadavek na kombajn, tak ta 6ka je jasná volba. M3 je je super autíčko, ale srovnávat to s M6 v kombíku tak nějak nejde.
Jen bych u tý M6 koukal spíš po 2.5, pokud ti nevadí automat.
Souhlasím s tím, že úplně nejlepší by bylo si tyhle dvě auta půjčit.
 
A co znamená 100000km ? Můžeš takhle koupit první hujdu, ve který někdo denně jedl řízky a típal cigarety do koberce, která navíc může mít najeto třeba jen 30000km. Dneska 100000km nic neznamená. Ano... budeš v intervalu většího servisu, ale to je tak všechno.
Jeden člen tady má (teda asi měl, protože to posunul v rodině dál) M6 2.0 kombi, kterou koupil při nějakých cca 170-180k km a i ve 300k km vypadala líp než kde jaká bazarovka s polovičním nájezdem.
Kilometráž je fajn, ale určitě jí neber jako hlavní aspekt při výběru.
Taky aby jsis potom neříkal: Jó mámo, to by se nám dneska ten kombík hodil, ale když já tehdy koukal jen rychlý nákup a kilometry....
 
To je pravda, no teďka mám firemní fabii mk4, předtím Felda, a teďka chci pořádný první auto za své.. A tím že v letě jezdím Rakousko tak by se 6ka hodila. Do práce to mám sice jen 10km. Ale tak 3x do týdně jedu víc než 20km. A taky bych pak nerad měl vysoké náklady, nebudu mít pak zase tolik peněz na servisy, takže radši manuál a 2.0. Díky moc za pomoc.
 
Já jezdil Španělsko 2000km tam a 2000km zpět v Mazdě 323BJ (rok 2003 hatchback), M3BL (rok 2009 sedan), M3BM (rok 2014 hatchback). Ano dalo se to bez problémů ve 2 lidech a dalo se to i ve 4 lidech BEZ RAKVE ale bylo to už hodně o velkých kompromisech.
A pak jsem byl vždycky rád, když mi táta půjčil na tuhle nebo jinou cestu M6GG (2003 liftback), M6GG MPS (2006 sedan) nebo M6GJ (2014 sedan). To už se dalo i v 5 lidech bez rakve a bez nějakých problémů (nepotřebujeme na dovolenou stěhovat celý barák).
Teď jsem, ale rapidne změnil styl ježdění a na to moje každodení 5km kodrcání do práce a 5km z práce jsem si pořídil raději malýho hybrida (velikostně něco mezi Mazdou 2 a Mazdou 3).

Já teď kupovat Mazdu za 500000Kč, tak jdu rozhodně do M6 2.5. To ale mluvím za sebe. Každý jsme jiný.
 
Su to trocha rozne auta, minimalne su v inej triede, kazda ma vyhody aj nevyhody.

Samozrejme m6 bude vacsia, bude mat ine pohodlnejsie jazdne vlastnosti, vacsia spotreba, ale je to viac rodinne auto, taktiez to ma stary infortaitment system ktory moze mrznut, je spomalenejsi a celkovo uz je starsi. Taktiez aj dizajn interieru v Mazda 6 prehrava novej Mazda 3.
Co sa tyka Mazda3 tak auto je mensie oproti m6, "sportovejsie" co sa tyka jazndych vlastnosti, mensia spotreba, je to viac pre mladeho chalana ako pre rodinu. Taktiez uz ma novy infortaitment system ktory je ovela lepsi oproti staremu v Mazda 6, dizajn a vybavenie interieru na uplne inej urobni, je to o krok modernejsie auto.
Treba zistit ake mas ty ocakavania a co su tvoje priority. Mazda 3 je proste novsie a "cerstvejsie" auticko oproti Mazda 6, ale je menej pohodlne.
 
No je mi 24 let. Děti nemám 😃 70% jezdím město nebo okresky, ale taky v létě Rakousko. Jak jsem zmínil. Mazda 3 asi lepši, ale proste zase ten kufr no, a rad bych v lete kufr vyuzil pro dva naplno 🙈🤪😂 Diky, zvazim moznosti. A cena za servis a dily jsou jaky v porovnani? Na 2019.
 
No je mi 24 let. Děti nemám 😃 70% jezdím město nebo okresky, ale taky v létě Rakousko. Jak jsem zmínil. Mazda 3 asi lepši, ale proste zase ten kufr no, a rad bych v lete kufr vyuzil pro dva naplno 🙈🤪😂 Diky, zvazim moznosti. A cena za servis a dily jsou jaky v porovnani? Na 2019.
Tak urcite mazda3 bude lacnejsia co sa tyka servisu ako mazda6, je v nizsej triede a tym padom aj diely maju byt lacnejsie. Zalezi ako a kde to chces servisovat, samozrejme ked to das do autorizaku tak ti vela vypocitaju. Ale mimo autorizaku cena 2-3x lacnejsia.
 
No je mi 24 let. Děti nemám 😃 70% jezdím město nebo okresky, ale taky v létě Rakousko. Jak jsem zmínil. Mazda 3 asi lepši, ale proste zase ten kufr no, a rad bych v lete kufr vyuzil pro dva naplno 🙈🤪😂 Diky, zvazim moznosti. A cena za servis a dily jsou jaky v porovnani? Na 2019.
Cena za běžný servis je stejná.

Jen taková vsuvka, která tě asi nemusí trápit:
Je tam jen jediný rozdíl a to, že pokud by jsi bral M3 4.generace (označení BP od listopadu 2018), tak ta vzadu nemá víceprvkovou nápravu (jako M3 předešlých generací), ale jen obyčejnou torzní nápravu. A ta je takměř bezúdžbová. Zato když máš těch ramen víc a až autu bude +10 let a bude potřeba s těma všema ramenama něco dělat, tak to není úplně levný, obzvlášť pokud si to neopravuješ sám. To už se ale dostáváš roviny "coby kdyby", protože zas naopak čím novější auto to bude, tak tím modernější a dražší věci na něm budou celkově.
 
Je to věc osobního názoru. Mě zase více vyhovuje M3 BN než BP. Ale Mazda 6 wagon je dle mě ideální kompromis na všechno. V trojce je občas znát méně místa. Jinak se ty auta zásadně neliší.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No je mi 24 let. Děti nemám 😃 70% jezdím město nebo okresky, ale taky v létě Rakousko. Jak jsem zmínil. Mazda 3 asi lepši, ale proste zase ten kufr no, a rad bych v lete kufr vyuzil pro dva naplno 🙈🤪😂 Diky, zvazim moznosti. A cena za servis a dily jsou jaky v porovnani? Na 2019.
Můj názor je, že jestli nezaložíš rodinku a nehodláš moc vozit lidi vzadu, tak je trojka přecejen lepší volba. Je to agilnější autíčko, se kterým se dá vcelku vyblbnout (a v tvým věku je to prostě potřeba). Navíc umí být pohodlný (jako kdysi bejvaly snad jen limuzíny), když to prostě nechceš zrovna hnát. A kufr si nemyslím, že je nějak podřadnej - jasně, není to náklaďák, ale taky to není hatch kufr jako bejval v týhle kategorii před lety. Nejslabším bodem toho auta je podle mě místo na zadních sedadlech, včetně nastupování/vystupování. 4 opravdu velký lidi to sveze pár km a budou všichni už chtít ven :)
 
Je to věc osobního názoru. Mě zase více vyhovuje M3 BN než BP. Ale Mazda 6 wagon je dle mě ideální kompromis na všechno. V trojce je občas znát méně místa. Jinak se ty auta zásadně neliší.

Samsung S22 256GB Tapatalk
To ze vyhovuje viac BN ako BP povie clovek ktory nevlastnil to auto nejaku chvilu :)
BP je o krok vpredu oproti BN, lepsie odhlucnenie, lepsia kvalita materialov, novy dizajn exterier a interieru, novy info system z vacsim displejom a rychlou odozvou, lepsie hra hudba, je tam citit proste viac zmien a vylepseni. Hovorim to ako byvaly majitel BN v maximalnej vybave.
 
To ze vyhovuje viac BN ako BP povie clovek ktory nevlastnil to auto nejaku chvilu :)
BP je o krok vpredu oproti BN, lepsie odhlucnenie, lepsia kvalita materialov, novy dizajn exterier a interieru, novy info system z vacsim displejom a rychlou odozvou, lepsie hra hudba, je tam citit proste viac zmien a vylepseni. Hovorim to ako byvaly majitel BN v maximalnej vybave.
A jezdí to auto líp když má lepší infotaiment, lepší audio, nový dizajn (hodně subjektivní, protože mě se třeba "mračoun" BP s gigantickým C-sloupkem vůbec nelíbí), lepší odhlučnění ?
Nebo jezdí líp auto, který má třeba vzadu víceprvkovou nápravu ?
Já za sebe beru v potaz třeba to, že u BP byla použita na určitých místech lepší vysokopevnostní ocel na karoserii (lepší v případě havárie) a že zadní brzdy jsou od ATE, kde odpadá pár "nešvarů" z předchozích let, ale kotouče dokáží reznout stejně.
Já jsem se třeba tehdy na "novou" trojku hodně těšil a chtěl jsem prodat BM a vyměnit to za BP (to jsem ještě pořádně nevěděl jak bude vypadat). Po tom co jsem se v BP svezl, jsem zjistil, že by to pro mě nebyla nijak velká změna + se mi to auto nijak extra nelíbí a hold jsem přesedlal na jinou značku. A než jsem vybral, tak jsem mezitím jezdil v MPS.
 
Poslední úprava:
To ze vyhovuje viac BN ako BP povie clovek ktory nevlastnil to auto nejaku chvilu :)
BP je o krok vpredu oproti BN, lepsie odhlucnenie, lepsia kvalita materialov, novy dizajn exterier a interieru, novy info system z vacsim displejom a rychlou odozvou, lepsie hra hudba, je tam citit proste viac zmien a vylepseni. Hovorim to ako byvaly majitel BN v maximalnej vybave.
To uz se tu probiralo, mozna i nekolikrat. Nekdo ma rad ridicske auto, nekdo kolotoce, mno.
 
A jezdí to auto líp když má lepší infotaiment, lepší audio, nový dizajn (hodně subjektivní, protože mě se třeba "mračoun" BP s gigantickým C-sloupkem vůbec nelíbí), lepší odhlučnění ?
Nebo jezdí líp auto, který má třeba vzadu víceprvkovou nápravu ?
Já za sebe beru v potaz třeba to, že u BP byla použita na určitých místech lepší vysokopevnostní ocel na karoserii (lepší v případě havárie) a že zadní brzdy jsou od ATE, kde odpadá pár "nešvarů" z předchozích let, ale kotouče dokáží reznout stejně.
Jasne ze sa v tom citis lepsie kedze sedis v niecom novom, nieco co ti dava lepsi pocit spravi lepsiu jazdu. Ja som mal znizeny podvozok aj na BN, aj na BP mam jazdne vlastnosti skoro rovnake. Na vsetko nove vies rychlo zvyknut, vsak doteraz ludia nejako existovali bez AI pomocnikov, ale ich prinos v zivote spravil zivot jednoduchsi, tak isto aj z novy info systemom, uz to nema take detske "choroby" ako connect 1, aj ked mi chybaju na tom Tweaks, ale displej je vacsi, je otoceny viac ku vodicovi, pre mna je to velke plus, lebo uz ked presadnem do auta ktore ma connect1 mne to vadi ze ten displej je rovno ako stredova konzola a nie je pod uhlom. V BP zo zvysenim rychlosti nemas taky hluk v interieri kvoli prefukovaniu vietru cez tesnenia okien. Je to 2v1 aj ridicske auto, aj kolotoc.
 
Jasne ze sa v tom citis lepsie kedze sedis v niecom novom, nieco co ti dava lepsi pocit spravi lepsiu jazdu. Ja som mal znizeny podvozok aj na BN, aj na BP mam jazdne vlastnosti skoro rovnake. Na vsetko nove vies rychlo zvyknut, vsak doteraz ludia nejako existovali bez AI pomocnikov, ale ich prinos v zivote spravil zivot jednoduchsi, tak isto aj z novy info systemom, uz to nema take detske "choroby" ako connect 1, aj ked mi chybaju na tom Tweaks, ale displej je vacsi, je otoceny viac ku vodicovi, pre mna je to velke plus, lebo uz ked presadnem do auta ktore ma connect1 mne to vadi ze ten displej je rovno ako stredova konzola a nie je pod uhlom. V BP zo zvysenim rychlosti nemas taky hluk v interieri kvoli prefukovaniu vietru cez tesnenia okien. Je to 2v1 aj ridicske auto, aj kolotoc.
Tak to jsem asi divnej. Teď kvůli opravě svýho pekáče jezdím v hypermoderním C-HR 2.gen. To ti má takový vychytávky, který Mazda vyvine třeba až za pár let... A já už se nemůžu dočkat, až ten svůj 14 let starej pekáč konečně opravim, tuhle modernu vrátim zpět rodičům a budu si moct zase užívat auta, takovýho jaký splňuje mé potřeby.
Tím chci říct, že: Ne, ne všechno nový musí být lepší.
A víš co jsem třeba ještě pochopil za těch XX let ? Jakmile začnu auto přebytečně "tunit", tak to auto pro mé potřeby není dokonalý i kdyby to bylo třeba Ferrari.
 
Můj názor je, že jestli nezaložíš rodinku a nehodláš moc vozit lidi vzadu, tak je trojka přecejen lepší volba. Je to agilnější autíčko, se kterým se dá vcelku vyblbnout (a v tvým věku je to prostě potřeba). Navíc umí být pohodlný (jako kdysi bejvaly snad jen limuzíny), když to prostě nechceš zrovna hnát. A kufr si nemyslím, že je nějak podřadnej - jasně, není to náklaďák, ale taky to není hatch kufr jako bejval v týhle kategorii před lety. Nejslabším bodem toho auta je podle mě místo na zadních sedadlech, včetně nastupování/vystupování. 4 opravdu velký lidi to sveze pár km a budou všichni už chtít ven :)
No jako rodinku nemám, a až bude tak bude něco víc. Pár lidí vozím vzadu, ale všichni jsou do 170cm. Dá se ve 3ce v zadu vyspat ve dvou když mají cca 165cm?
 
Back
Top