Karol Pekný
nový člen
- 2
Ahojte, píšem Vám ohľadom svojej Mazdy na ktorej nastala závažná porucha motora a mojom zúfalstve neviem čo s tým autom. Polovica ľudí radí predať to auto polovica ľudí radí zohnať nejaký motor do toho auta a predať/nechať to auto.
Na aute cestou do práce vyskočila oranžová kontrolka motora a následne červená kontrolka oleja. Auto som si dal odtiahnuť domov a následne sme ho brali do Japgarage v Bratislave na diagnostiku kde padol finálny verdikt. Auto som síce inzeroval za 4500€ ale sám neviem čo s ním, či sa oplatí handrkovať sa so zhánaním nového motora alebo to predať tak ako je, za každú odpoveď budem vdačný:
Popis poruchy z Japgarage
Po demontáži olejovej vane motora sme zistili vysokú prítomnosť karbónu v olejovom systéme. Sací koš oleja je mimoriadne zanesený – toto mohla byť príčina zobrazenia kontrolky mazania oleja. Ďalej sme našli v olejovej vani záslepky, ktoré patria na vyvažovacie hriadele motora, ktoré sa nachádzajú bezprostredne nad sacím košom. Záslepky museli byť vystrelené smerom do olejovej vane, sú poškodené, môžete to vidieť aj na foto. Tento jav nevieme vysvetliť.
Po tomto zistení sme demontovali vstrekovače paliva, jeden z nich podfukoval, čiže detonácia zo spaľovacej komory sa prenášala okolo vstrekovača do hlavy valcov. Tu vznikal karbón, ktorý sa potom usádzal v olejovej vani a sitku sacieho koša. Môžete ho tiež vidieť na foto.
Ak by sme sa rozhodli ísť do opravy, musíme motor zdemontovať z vozidla. Až následne by sme boli schopní demontovať sací kôš, vyvažovacie hriadele a zároveň skontrolovať ojničné ložiská. Je totiž možné, že boli nedostatočným mazaním poškodené. Toto by znamenalo najhorší scénár a teda opravu za približne 9.000€. V lepšom prípadne by sme skončili „iba“ niekde na 6.000€.
link na auto:
https://auto.bazos.sk/inzerat/153760038 ... v-d-22.php
https://www.autobazar.sk/25319712/mazda ... rt-predaja
Viem pridať aj doplňujúce fotografie ak bude potrebné.
Na aute cestou do práce vyskočila oranžová kontrolka motora a následne červená kontrolka oleja. Auto som si dal odtiahnuť domov a následne sme ho brali do Japgarage v Bratislave na diagnostiku kde padol finálny verdikt. Auto som síce inzeroval za 4500€ ale sám neviem čo s ním, či sa oplatí handrkovať sa so zhánaním nového motora alebo to predať tak ako je, za každú odpoveď budem vdačný:
Popis poruchy z Japgarage
Po demontáži olejovej vane motora sme zistili vysokú prítomnosť karbónu v olejovom systéme. Sací koš oleja je mimoriadne zanesený – toto mohla byť príčina zobrazenia kontrolky mazania oleja. Ďalej sme našli v olejovej vani záslepky, ktoré patria na vyvažovacie hriadele motora, ktoré sa nachádzajú bezprostredne nad sacím košom. Záslepky museli byť vystrelené smerom do olejovej vane, sú poškodené, môžete to vidieť aj na foto. Tento jav nevieme vysvetliť.
Po tomto zistení sme demontovali vstrekovače paliva, jeden z nich podfukoval, čiže detonácia zo spaľovacej komory sa prenášala okolo vstrekovača do hlavy valcov. Tu vznikal karbón, ktorý sa potom usádzal v olejovej vani a sitku sacieho koša. Môžete ho tiež vidieť na foto.
Ak by sme sa rozhodli ísť do opravy, musíme motor zdemontovať z vozidla. Až následne by sme boli schopní demontovať sací kôš, vyvažovacie hriadele a zároveň skontrolovať ojničné ložiská. Je totiž možné, že boli nedostatočným mazaním poškodené. Toto by znamenalo najhorší scénár a teda opravu za približne 9.000€. V lepšom prípadne by sme skončili „iba“ niekde na 6.000€.
link na auto:
https://auto.bazos.sk/inzerat/153760038 ... v-d-22.php
https://www.autobazar.sk/25319712/mazda ... rt-predaja
Viem pridať aj doplňujúce fotografie ak bude potrebné.