Zdravím, měl bych na Vás pár zásadních otázek, doufám, že mi s tím někdo poradí:
Stojím před zásadním rozhodnutím, zda si mám pořídit mazdu RX-8 jako každodenní auto??? Bylo by to moje jediné auto (jsem sám a 2 auta mi přijdou zbytečná, už jsen z důvodu prostoru, který moc nemám). Vím, že drtivá většina má tohle auto jako druhé, nebo až třetí a vezme si je, když se chce jet pobavit a přes zimu nejezdí. Už jsem si o tomhle voze zjišťoval spoustu informací, prošel jsem spoutu článků a diskusí… byl jsem i v Praze navštívit pana Slámy z Kamikaze abych se dostatečně informoval a taky podíval na vůz samotný.
1) Moje situace je taková, že většinu času jezdím sám, občasně ve dvou, víc lidá vozím zřídka kdy. Co se týká mého ježdění, tak cestu do práce mám 23 km… zajímá mě, zda je to dost dlouhá vzdálenost na jízdu… Ale těch 23 km by mělo být snad v pohodě, co myslíte??? Bydlím na vesnici, takže abych se pro něco, nebo někam chtěl dotat tak alespoň těch +- 20 km většinou ujedu.
2) Když bych si to auto pořídil, tak aktuálně ujedu za rok asi tak 11000 – 12000 km max. Počítám s tím, že pokud bych si toto auto koupil, tak bych se občas samozdřejmě jel projet po okolí, když bude pěkně. Tak počítám s tím, že bych ujel za rok max. kolem 15000 km, což si myslím, že samozdřejmě není moc… ale vzhledem k tomuto vozu a k životnosti motoru je to právě podle mě tak akorát… Protože kdybych měl nalítat za rok třeba kolem 30000 km, tak bych o tomhle voze neuvažoval.
3) Kdyby nastale třeba situace, že bych potřeboval jet na vzdálenost třeba jen 5 km, byl by to problém? Myslím, že pokud auto nechám zahřát a nezhasnu je studené, tak si myslím, že by to nevadilo… Kdyby tato situace nastala třeba jen 2x za měsíc.
4) Pan Sláma mi říkal, že je nejlepší vůz nastartovat a počkat tak 5 minut, potom můžu vyjet a ještě tak dalších 5 minut motor netočit do vyšších otáček (netočit přes 3000 otáček)? A pak už můžu jet dle libosti.
5) Často jsem se také dočetl, že většina lidí při zhasínání motoru vytočí otáčky kolem 3000-4000 a v tom momentu zhasne motor. Je to tak lepší dělat nebo ne?
6) Ještě by mě zajímalo, zda bych neměl problém v zimě nastartovat. I třeba v -20 stupních, které se sice objeví přes zimu jen párkrát. Ale když bych potřeboval jen tak nastartuju? Štve mě to, že nemám ani kam auto schovat do garáže, maximálně v zimě v těch nejextrémějších mrazech bych se možná dokázal s kamarádem domluvit a nechal si je u něj. Nemá sice vytápěnou garáž, spíš je to takový uzavřený průjezd, ale lepší než venku.
7) Když budu vždycky po 2 letech (cca 25000 km) měnit vždy u pana Slámy z KAMIKAZE ten jeho ingnition kit + třeba i baterku, tak by díky tomu ten motor měl taky vydržet o něco déle?
Moc děkuji všem, kteří si udělají čas a sdělí mi své názory, zkušenosti a odpovědi na moje otázky.
Michal
Stojím před zásadním rozhodnutím, zda si mám pořídit mazdu RX-8 jako každodenní auto??? Bylo by to moje jediné auto (jsem sám a 2 auta mi přijdou zbytečná, už jsen z důvodu prostoru, který moc nemám). Vím, že drtivá většina má tohle auto jako druhé, nebo až třetí a vezme si je, když se chce jet pobavit a přes zimu nejezdí. Už jsem si o tomhle voze zjišťoval spoustu informací, prošel jsem spoutu článků a diskusí… byl jsem i v Praze navštívit pana Slámy z Kamikaze abych se dostatečně informoval a taky podíval na vůz samotný.
1) Moje situace je taková, že většinu času jezdím sám, občasně ve dvou, víc lidá vozím zřídka kdy. Co se týká mého ježdění, tak cestu do práce mám 23 km… zajímá mě, zda je to dost dlouhá vzdálenost na jízdu… Ale těch 23 km by mělo být snad v pohodě, co myslíte??? Bydlím na vesnici, takže abych se pro něco, nebo někam chtěl dotat tak alespoň těch +- 20 km většinou ujedu.
2) Když bych si to auto pořídil, tak aktuálně ujedu za rok asi tak 11000 – 12000 km max. Počítám s tím, že pokud bych si toto auto koupil, tak bych se občas samozdřejmě jel projet po okolí, když bude pěkně. Tak počítám s tím, že bych ujel za rok max. kolem 15000 km, což si myslím, že samozdřejmě není moc… ale vzhledem k tomuto vozu a k životnosti motoru je to právě podle mě tak akorát… Protože kdybych měl nalítat za rok třeba kolem 30000 km, tak bych o tomhle voze neuvažoval.
3) Kdyby nastale třeba situace, že bych potřeboval jet na vzdálenost třeba jen 5 km, byl by to problém? Myslím, že pokud auto nechám zahřát a nezhasnu je studené, tak si myslím, že by to nevadilo… Kdyby tato situace nastala třeba jen 2x za měsíc.
4) Pan Sláma mi říkal, že je nejlepší vůz nastartovat a počkat tak 5 minut, potom můžu vyjet a ještě tak dalších 5 minut motor netočit do vyšších otáček (netočit přes 3000 otáček)? A pak už můžu jet dle libosti.
5) Často jsem se také dočetl, že většina lidí při zhasínání motoru vytočí otáčky kolem 3000-4000 a v tom momentu zhasne motor. Je to tak lepší dělat nebo ne?
6) Ještě by mě zajímalo, zda bych neměl problém v zimě nastartovat. I třeba v -20 stupních, které se sice objeví přes zimu jen párkrát. Ale když bych potřeboval jen tak nastartuju? Štve mě to, že nemám ani kam auto schovat do garáže, maximálně v zimě v těch nejextrémějších mrazech bych se možná dokázal s kamarádem domluvit a nechal si je u něj. Nemá sice vytápěnou garáž, spíš je to takový uzavřený průjezd, ale lepší než venku.
7) Když budu vždycky po 2 letech (cca 25000 km) měnit vždy u pana Slámy z KAMIKAZE ten jeho ingnition kit + třeba i baterku, tak by díky tomu ten motor měl taky vydržet o něco déle?
Moc děkuji všem, kteří si udělají čas a sdělí mi své názory, zkušenosti a odpovědi na moje otázky.
Michal