• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda RX-8 jako každodenní auto?

O benrotoru jsem už slyšel, i o panu Královi...
Je problém s tím, že když zhasnu motor před tím, než se zahřeje olej s opětovným nastartováním?
Popčípadě co by se s tím dalo dělat, když mi nepůjde nastartovat... dá se to nějak jednoduše vyřešit.
Nebo mi nepůjde nastarovat jen v případě, že budu mít malé komprese.

Možná by pro mě bylo nejlepší se domluvit s panem Slánou z Kamikaze... který by mi dovezl nějakou z německa za cenu jakou bych mu řekl a celou ji oservisoval aby bylo vše v pohodě, a nemusel bych mít žádné starosti. Každou kterou pan Sláma prodává tak tam prý mění – ingnition kit, starter, spojka, střední část výfuku, baterie, náplně. Jen mi tam příjde podle mě zbytečné měnit tu spojku... nevím jakou má životnost a kolik stojí?? Sice bych musel dát peníze navíc za to, že mi ju doveze z německa, ale s tím co by na ní dělal by pak byla v dobrém stavu.

Myslíš, že když bych tohle využil a řekl si ať mi nějakou sežena za +- 200k tak je to cenově v pohodě? Počítám s tím, že to vše co tam mění už je v ceně (jen nevím co ta spojka, není to zbytečné)?

Co si neudelas sam... neudela nikdo lepe nez ty sam pro sebe. Tj. bych to nedelegoval. Bych se radil, vyuzit doporuceni, ale udelal to sam tu volbu, ktery kus.

A ten problem s tim startem a pak chcipnutim studeneho motoru je bohatost smesi z pocatku tj. uchlastas to, neboli flooding /utopeni/. Opetovne nenastartujes - je tam palivo nespalene. Existuje na to procedura od Mazdy - tzv. deflooding postup (pomoci pedalu plynu a vypnuti privodu paliva... atd.). Obecne teple starty kdyz nejdou, tak problem s nizkou kompresi vetsinou nebo spatne civky napr. (ale spise komprese). Teply motor ma nizsi komprese z podstaty, apex seals - vrcholove listy rotoru nevytvori kompresi dostatecnou pro start (pokud jsou jiz opotrebene moc nebo jiny problem). Proste kdyz budes mit top stav CIVKY SVICKY KABELY STARTER a BATERKU, a nevyberes kus s uplne spatnym motorem, tak proste ty problemy co pises, mit nebudes. Nenastane to. Spojku nemenit, dokud to jede. Upravy si udelat sam, ktere budes chtit a jak kvalitni komponenty. Spojkovy kit original v Mazde stoji 11.750-12.900 podle verze original, je dobry na bezne jezdeni.

Upřímně v poslední době bylo pár mix ohlasů na Kamikazeho v Praze, ale osobne v zadnem pripade nechci hanit, kazdy z tech opravcu ma sve achylovky a nekdy kšeft nedopadne podle predstav zakazniku. Jsi od Brna, do Prahy bych se nehrnul... Vybral bych si sam a proste nekde bud Nemecko, ale nezavrhoval bych prodejce CZ. Nejaka zaruka a celkove neni lehke bez zkusenosti vybrat RX-8. Chce to nekoho k ruce, kdo to zna.

Tahle jede jak pila Podívej. Je udelana jsou tam total komponenty delane, spicka. GO motoru s komplet sadou ATKINS delal Jara Hofirek, najeto 1000-2000 zajeto, bude zaruka na to i. http://autocentrumkral.cz/?page=carProfile&id=367982#fastLinks Třeba možnost
 
Tak ja do toho taky vcelku dost zainvestoval, radsi ani nebudu rikat kolik.... - ale meho rexika (a fakt cilene toho slabsiho, s trochu vyssim kroutakem a 5-ti kvaltovym fofrklackem - cilim na okresky, jakykoliv okruh je daleko) jsem si vybral a dovezl sam, a hlavne se tim bavim. A vo tom to je:D

Jedine co jsem nedelal je prave ta spojka. A to je vec, o ktere ted zrovna premyslim. Jako akce po odzimovani. Nejaky tip? Jaka, za kolik, kde? Urcite i noveho budouciho kolegu by to zajimalo. Tome?:) - diky (omlouvam se pokud je to v jinem vlaknu...)
 
PS.koukam, ze jsi vyse psal o tom spojkovem kitu v Mazde. Kolik si tam ale muzou vzit za praci ? Nejaka hruba predstava?
 
PS.koukam, ze jsi vyse psal o tom spojkovem kitu v Mazde. Kolik si tam ale muzou vzit za praci ? Nejaka hruba predstava?

Netusim, 8 hodin prace normovane treba za 799,- / hodku. Nevim :) Muzu se Ti zeptat sefa servisu jaka je norma.

Jinak ta z Mazdy neni spatna a 75.000km vydrzi skoro vzdy i pri necitlivem zachazeni (nemluvim o drifterech a tak :D to lehne driv samo). Jinak bych vzal max EXEDY Stage 1 nebo Stage 0 jako seriovou nahradu. Dalsi jsou vzdy mene prijemne a ztracis prijemnost pro beznou jizdu i treba otrava v kolone o to vetsi, kdyz te to chytne... V R3 mam tak tvrdou spojku, ze uplne mne to boli, kdyz jedu vic jak 300km v tom a je najednou zácpa :D
 
Jestli tedy muzes, tak se u vas v Mazde na ty normohodiny za spojku pls.prilezitostne zeptej. Diky:)
 
Díky moc všem za vaše komentáře, zejména pak @Machbuster moc si toho vážím.
Myslím, že jsem se dozvěděl vše potřebné co jsem chtěl vědět. Kdybych měl ještě nějaké dotazy, tak se sem na vás ještě obrátím.
 
Jestli tedy muzes, tak se u vas v Mazde na ty normohodiny za spojku pls.prilezitostne zeptej. Diky:)

Ahoj,
tak spojkova sada - norma práce podle typu vozu 2.8-3.5 hodiny (to je dobrý myslím). Na RX8 prace trochu drazsi, treba 799-899,- v autorizovaném hodinovka nebo tak, nejaky slevy treba ukecat na material a je to. Sada 5 i 6 speed spojkova cena okolo 12-14 s DPH original MAZDA. Autorizak ma dobré přípravky (nastroje) a tento ukon zrovna bych doporucil i dat klidne do Mazdy.
 
Díky za info. To je ještě vcelku stravitelné:) Až budu mít čas, tak se poptám v našem CB Auto.
 
RX 8 r.v. 2004 , pocet km-ov 130.000 , predpisana generalka motora uskutocnena pri 80.000 km, spotreba v meste 16 lit., dialnica 10 lit.,
182 PS (-10) pri 7740 ot. , 202 Nm (-18) pri 5625 ot.
 

Přílohy

  • 2017-12-16 (1).png
    2017-12-16 (1).png
    2,2 MB · Zobrazení: 25
  • 2017-12-16 (2).png
    2017-12-16 (2).png
    1,9 MB · Zobrazení: 25
Zdarec, taky uvazuju o koupi RX-8 jako @SeNSe, budeme potrebovat do rodiny jedno auto navic, tak uvazuji, ze bych si koupil denni priblizovadlo do prace zrovna RXo. Rocne najedu kolem 15tis.km do prace a nejaky sontacky.
Vetsinou je to 25km tam a zpet. 70% dalnica 30% okrsky a vesnice.
Pokukuji po R3ce (min.r.2009), jelikoz se tu tenhle kousek skoro nevyskytuje, tak mi nezbyva nez ho koupit nekde v zahranici. Bohuzel, co jsem zatim nasel, je zatim jedina moznost to nechat dotahnout z Anglie, jelikoz, tam se R3ky prodavaly primarne.
Coz samo zvysuje naklady na koupi. CO jsem si tak zjistoval, bylo by to kolem 50-60tis., aby se dalo auto ridit na CZ silnicich.
Mate s tim nekdo zkusenosti?
 
Tak pul roku hledani a premlouvani pritelkyne a uz si jedu pro milacka :)
Budu psat k sobe poznatky z jizdy z UK zpet do CR :D
 
Zdravím, nechcel som zakladať nové vlákno keďže tu preberáte z väčšej časti aj moju otázku a to či sa RX8 hodí ako dennodenné auto...
Prečítal som si príspevky a mám teda len pár zvyšných otázok. Vopred sa ale ospravedlňujem za takéto kacírske myšlienky spojené s týmto úžasným autom.

1. otázka teda znie: Podľa vašich vlastných skúseností povedali by ste že je RX8 vhodné auto pre nováčika?
- nie som žiadny "pretekár" no RX8 bola vždy mojím snom a keďže ma situácia dohnala k tomu spraviť vodičák a dochádzať následne do prace plánujem si tento sen splniť teda ak je to rozumné. (technické neduhy sú mi známe aj náročnosť údržby)

2. otázka: Kamikaze racing s.r.o. predáva na sportovnivozy.cz RX8 prerobenú na LPG viete mi povedať či je takáto prerábka ekonomicky výhodnejšia vzhľadom k celkovej údržbe ale ide len o šetrenie na cene paliva?
 
Back
Top