Vloni touto dobou se ukázal na tokijském autosalonu koncept Roadsteru (mimo Japonsko prodávaná jako MX-5/Miata) pod hlavičkou Mazda Spirit Racing, což značilo nejen vznik nové sportovní divize, ale i příchod výkonnější verze oblíbeného roadsteru. Rok poté, na stejném místě, se představila sériová podoba Roadsteru, a dokonce i v limitované edici. Nicméně, zklamu Vás, je (prozatím?) určena primárně pro domácí trh.
Úprav se tak dočkal nejen zevnějšek a vnitřek, ale konečně i motorový prostor. Pod kapotou je nám dobře známý atmosférický 2,0litrový čtyřválec Skyactiv-G, který při uvedení nové generace roadsteru v roce 2015 měl výkon 160 koní. Zhruba o tři roky později při modernizaci byl výkon dvoulitru navýšen na 184 (evropských) koní. A nyní pod taktovkou Mazda Spirit Racing nabízí onen dvoulitr výkon rovných 200 koní. Já vím, jedná se o nárůst jen o 16 koní, ale Mazda je přesvědčena, že u tak lehkého vozu opravdu pocítíte rozdíl. A pomocí čeho bylo dosaženo vyššího výkonu? Úpravy proběhly v oblasti sání, výfuku, hlavy válců, pístů a vačkových hřídelí.
Sice Mazda nezveřejnila více fotografií, ale prozradila bližší detaily ohledně vzhledu. Mazda MX-5 Spirit Racing 12R, jak se limitovaný roadster nazývá, se bude pyšnit aero body kitem a šedým lakem Aero Grey. Dále bude mít lehká kovaná kola Rays TE37 s pneumatikami Yokohama Advan AD0 9 a předními brzdami Brembo. A to není všechno, Roadster 12R dostane ještě výfuk Fujitsubo, zadní spoiler, výškově stavitelné tlumiče Bilstein a znak 12R na zádi či individuálně číslovaný štítek na motoru.
V kabině budou k nepřehlédnutí skořepinové sedačky Recaro se čtyřbodovým pásem Sabelt a také alcantara, kterou najdeme na volantu, středovém panelu, hlavici řadící páky šestistupňového manuálu či madlu ruční brzdy.
Jelikož jde o limitovanou edici, vyrobí se celkem 200 kusů MX-5 Spirit Racing 12R, přičemž pořizovací cena byla stanovena v přepočtu na 44 300 amerických dolarů (cca 1,08 milionů korun). Objednávky na domácím trhu budou spuštěny letos na podzim. Pokud by se však našlo víc než 200 zájemců, což je téměř jisté, bude Mazda losovat mezi všemi.
Na koho se nedostane, tak Mazda chystá samozřejmě i uvedení klasické MX-5 Spirit Racing, která nabídne téměř všechna vylepšení jako edice 12R kromě tedy většího výkonu, sedaček Recaro a výfuku…. Škoda, ale jinak výroba má odstartovat v polovině letošního roku.
Zdroj: motor1.com
Pokračujte ve čtení...
Úprav se tak dočkal nejen zevnějšek a vnitřek, ale konečně i motorový prostor. Pod kapotou je nám dobře známý atmosférický 2,0litrový čtyřválec Skyactiv-G, který při uvedení nové generace roadsteru v roce 2015 měl výkon 160 koní. Zhruba o tři roky později při modernizaci byl výkon dvoulitru navýšen na 184 (evropských) koní. A nyní pod taktovkou Mazda Spirit Racing nabízí onen dvoulitr výkon rovných 200 koní. Já vím, jedná se o nárůst jen o 16 koní, ale Mazda je přesvědčena, že u tak lehkého vozu opravdu pocítíte rozdíl. A pomocí čeho bylo dosaženo vyššího výkonu? Úpravy proběhly v oblasti sání, výfuku, hlavy válců, pístů a vačkových hřídelí.
Sice Mazda nezveřejnila více fotografií, ale prozradila bližší detaily ohledně vzhledu. Mazda MX-5 Spirit Racing 12R, jak se limitovaný roadster nazývá, se bude pyšnit aero body kitem a šedým lakem Aero Grey. Dále bude mít lehká kovaná kola Rays TE37 s pneumatikami Yokohama Advan AD0 9 a předními brzdami Brembo. A to není všechno, Roadster 12R dostane ještě výfuk Fujitsubo, zadní spoiler, výškově stavitelné tlumiče Bilstein a znak 12R na zádi či individuálně číslovaný štítek na motoru.
V kabině budou k nepřehlédnutí skořepinové sedačky Recaro se čtyřbodovým pásem Sabelt a také alcantara, kterou najdeme na volantu, středovém panelu, hlavici řadící páky šestistupňového manuálu či madlu ruční brzdy.
Jelikož jde o limitovanou edici, vyrobí se celkem 200 kusů MX-5 Spirit Racing 12R, přičemž pořizovací cena byla stanovena v přepočtu na 44 300 amerických dolarů (cca 1,08 milionů korun). Objednávky na domácím trhu budou spuštěny letos na podzim. Pokud by se však našlo víc než 200 zájemců, což je téměř jisté, bude Mazda losovat mezi všemi.
Na koho se nedostane, tak Mazda chystá samozřejmě i uvedení klasické MX-5 Spirit Racing, která nabídne téměř všechna vylepšení jako edice 12R kromě tedy většího výkonu, sedaček Recaro a výfuku…. Škoda, ale jinak výroba má odstartovat v polovině letošního roku.
Zdroj: motor1.com
Pokračujte ve čtení...