Pomalu, ale jistě! Těmito slovy by se dala popsat proměna evropské automotive sféry, která postupně uvadá pro opravdové nadšence do aut. Bohužel tomuto se nevyhne ani Mazda, která se i dnes snaží dělat řidičská auta. Směrnice Evropské unie jsou totiž nekompromisní…
Od nejmenovaného zdroje jsem se dozvěděl, že v brzké době nebude možné objednat v ČR novou Mazdu MX-5/MX-5 RF v oblíbené motorizaci 2,0 Skyactiv G o výkonu 184 koní a zůstane tak v nabídce pouze slabší 1,5 Skyactiv G o výkonu 132 koní. Tím pádem nejspíš skončí i nabídka automatické převodovky, která je nyní k mání jenom u silnějšího agregátu.

A z jakého důvodu? To vás asi nepřekvapí, jsou to zas a znovu emise. Vyřazení motoru G184 z českého ceníku chvíli potrvá, protože se budou ještě doprodávat, jak bývá zvykem, skladové vozy. Na březen ale nejsou už stanoveny výrobní kvóty, proto pokud bude zájem o MX-5 s dvoulitrem, bude si klient vybírat pouze ze skladových vozů. Jakmile bude vyprodáno, zmizí G184 z ceníku a pak bude asi jen otázka času, kdy bude vyřazena z nabídky i samotná MX-5 (ND) a bude se čekat na elektrifikované provedení, které se emisně vejde do tabulek.
Prozatím není jasné, zda tohle rozhodnutí se dotkne všech trhů, kde se MX-5 nabízí, ale silně o tom pochybuji a ostrouhají beztak zase jen evropští, potažmo čeští zákazníci… Proto, chcete-li MX-5 se 184 koňmi, nečekejte a jděte pro ni, hned!
Pokračujte ve čtení...
Od nejmenovaného zdroje jsem se dozvěděl, že v brzké době nebude možné objednat v ČR novou Mazdu MX-5/MX-5 RF v oblíbené motorizaci 2,0 Skyactiv G o výkonu 184 koní a zůstane tak v nabídce pouze slabší 1,5 Skyactiv G o výkonu 132 koní. Tím pádem nejspíš skončí i nabídka automatické převodovky, která je nyní k mání jenom u silnějšího agregátu.

A z jakého důvodu? To vás asi nepřekvapí, jsou to zas a znovu emise. Vyřazení motoru G184 z českého ceníku chvíli potrvá, protože se budou ještě doprodávat, jak bývá zvykem, skladové vozy. Na březen ale nejsou už stanoveny výrobní kvóty, proto pokud bude zájem o MX-5 s dvoulitrem, bude si klient vybírat pouze ze skladových vozů. Jakmile bude vyprodáno, zmizí G184 z ceníku a pak bude asi jen otázka času, kdy bude vyřazena z nabídky i samotná MX-5 (ND) a bude se čekat na elektrifikované provedení, které se emisně vejde do tabulek.
Prozatím není jasné, zda tohle rozhodnutí se dotkne všech trhů, kde se MX-5 nabízí, ale silně o tom pochybuji a ostrouhají beztak zase jen evropští, potažmo čeští zákazníci… Proto, chcete-li MX-5 se 184 koňmi, nečekejte a jděte pro ni, hned!
Pokračujte ve čtení...