• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Modernizovaná Mazda BT-50 má sportovnější vzhled a největší loga v historii, pod kapotou beze změn

Před pár dny jsem avizoval na facebookových stránkách, že Mazda chystá uvedení inovovaného modelu BT-50. Kdo jej nezná, jde o středně velký pickup, který se bohužel prodává mimo Evropu. A právě včera nastal den premiéry, a proto nyní se můžeme podívat na novinku podrobně.

Na první pohled jsou vnější změny patrné v přední části vozu, kde se nachází LED světlomety, dále nová maska a také přepracovaný nárazník, který má dokonce i jakousi vzduchovou clonu pro zlepšení spotřeby paliva. Osobně mi předek nové BT-50 připomíná poslední verzi CX-5. Jinak menší aktualizace se udála už jenom na zadních LED lampách. Co však určitě nikdo nepřehlédne, tak to jsou obrovská loga značky vpředu i vzadu. Údajně má jít o největší loga, která kdy byla umístěna na model Mazdy.

S modernizací přichází do nabídky modelu nové sady litých kol a také tři nové odstíny laku – červená Red Earth Metallic (exkluzivní pro BT-50), bílá Geode White Pearl a modrá Sailing Blue Metallic. Celkově tak bude možné vybírat ze sedmi barev. Designérský tým se zaměřil i na inovace v kabině, kde přepracoval čalounění na dveřích a palubní desce, a dokonce u některých verzí se přešlo z hnědé na černou kůži. BT-50 se dostane o level výše i díky příplatkovému černému a terakotovému koženému čalounění sedadel Maztex se semišem a výšivkami BT-50 na předních opěrkách hlavy.

mazda_bt-50_34-1024x683.jpg

Jelikož je doba displejů, tak i BT-50 se může nově pochlubit moderním infotainmentem s 9palcovou obrazovkou, a protože jde o Mazdu, tak má pochopitelně ovládání tlačítky. Obrazovka přístrojového štítu se zvětšila z 4,2 na 7 palců a dokáže zobrazit hodnoty v reálném čase, a to včetně tlaku v pneumatikách, úhlu řízení, jízdních režimů a také stavu uzávěrky diferenciálu. Nově se bezdrátově připojí i aplikace Android Auto, což v minulosti bylo výsadou Apple CarPlay. Součástí kabiny jsou také porty USB-C.

Současná generace Mazdy BT-50, která je dvojčetem Isuzu D-Max, se představila v roce 2020, ale až představená modernizace přináší nejnovější prvky i bezpečnostní technologie od Isuzu. Jmenovitě jde například o systém Rear Cross Traffic Brake, který zabrání srážce s jiným vozidlem díky senzorům na zadní části vozu (např. při couvání z parkovacího místa). Dále součástí standardní výbavy bude adaptivní tempomat, systém pro rozpoznávání dopravních značek, přední kamera, systém autonomního nouzového brzdění, který nově detekuje i motocykly a chodce na křižovatkách, a systém pro hlídání jízdních pruhů (nově nepotřebuje namalované čáry na silnicích, aby poznal krajnici).

mazda_bt-50_43-1024x683.jpg

Žádná změna neproběhla pod kapotou, proto i nadále budou v nabídce dvě motorizace – 1,9litrový turbodieselový čtyřválec o výkonu 150 koní nebo 3,0litrový turbodiesel s výkonem 190 koní. Oba agregáty je možné spárovat buď se šestistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým automatem. Poháněna budou ve standardu zadní kola, ale samozřejmě je možnost i pohonu 4×4.

Zatím nejsou známy ceny, ale nová BT-50 má dorazit na australský trh v prvním čtvrtletí roku 2025. Dokonce Mazda slibuje, že ve spolupráci s dodavateli bude představena časem i bohatá nabídka originálního příslušenství, které vyzdvihne pracovní a dobrodružnou povahu modelu.

Zdroj: carscoops.com

mazda_bt-50_43-1024x683.jpg
mazda_bt-50_76-1024x540.jpg
mazda_bt-50_20-1024x683.jpg
mazda_bt-50_87-1024x683.jpg
mazda_bt-50_34-1024x683.jpg
mazda_bt-50_98-1024x683.jpg
mazda_bt-50_446-1024x683.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top