• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Motor nestartuje, zoxidované kontakty (kostra, baterie)

suttak

nový člen
22
Ahoj mám problém s nastartováním své M6. Naposledy jsem s ní jel v sobotu a to už měla trošku delší první start(chvíli točila než to chytlo) tak jsem ujel cca 20 km a zastavil. Pak jsem chtěl asi po půl hodině odjet a nic ale na asi 5 pokus to chytlo. Pak další cesta na benzinku (cca 3km) a tam to nastartovalo hned a normálně jsem dojel domů. Ale dnes ráno jsem přišel a nic. Rádio, budíky, světla se nahodily jako normálně ale zmáčknu tlačítko a nic (baterie je cca 2 měsíce stará a na palubce mě klíček normálně svítí zeleně). A po zmáčknutí tlačítka se neozval vůbec žádný zvuk ani že se to snaží nastartovat. Auto mám asi rok takže se v tom zase tak úplně nevyznám ale tipuji že asi startér bude problém. Snad jsem to popsal nějak srozumitelně a je to na M6 GH 2.5 a najeto cca 167k
 
To právě zatím nevím. Stalo se to ráno když jsem chtěl jet do práce. Tak se zatím snažím aspoň zjistit co by to mohlo být. Třeba se někomu stalo něco podobného ?
 
Třeba se někomu stalo něco podobného ?
Jistě spoustě lidem, stačí si tady dát vyhledat "nestartuje". :rolleyes: Prosím tě, tak změř to napětí, protože jinak to je na věštění z křišťálové koule. To, že je akumulátor 2 měsíce starý, nemá na jeho případné vybití žádný vliv.
 
Jistě spoustě lidem, stačí si tady dát vyhledat "nestartuje". :rolleyes: Prosím tě, tak změř to napětí, protože jinak to je na věštění z křišťálové koule. To, že je akumulátor 2 měsíce starý, nemá na jeho případné vybití žádný vliv.
Tak změřeno a ukázalo mě to 17,6V. A zkusil jsem nastartovat a slyšel jsem jen zabzuceni a jinak nic.
 
Tak už vím proč je tam tolik jsem si nechal vůl otevřené dveře u auta ?. Ale druhý pokus už ukázal 12.3V zhruba
 
Asi jo ale až takhle se v tom nevyznám. Tak nakonec jsem stejně dal baterku na nabíječku tak uvidím asi až zítra jak to dopadne ;)
 
Asi si domů pořídím bateriové úložiště bez solárů a nechám otevřené dveře...
 
vzhledem k tomu, že při nastartovaným autě je tam cca 14,5 , tak netuším kde by se vzalo 17. Jak tam vrazíš baterku, zkus změřit, na kolik to klesne při startu, třeba je v háji jeden článek ale je to divný :D
 
To je těžko...

Baterka může být teoreticky šrot, ikdyby ukázala nakrásně třeba 12,3
Pokud baterka šrot prokazatelně není a auto nestartuje (tedy netočí a ani nezačne točit motorem), bývá obvykle na vině startér / jeho cívka (tedy ne nutně mechanická část, ale mohou to být uhlíky přímo na startéru)
Pokud není vina ani v jedné věci, už je potřeba se zaměřit na kabeláž - první zkontrolovat hlavní kabel u startéru tzv. "očko" - na mnoha autech časem prostě uhnije - stejně tak menší/slabší kabel, který je přiveden na cívku startéru
Pokud je toto všechno v pořádku, je vhodné se zaměřit na pojistkovou skříň a pojistku a relé startéru - na těchto pozicích se musí dát naměřit při zapnutém zapalování obligátních cca 12V

Kdybych si měl tipnout takhle od stolu, tak bych si myslel že je bordel na uhlíkách startéru, případně jsou uhlíky už krátké. proto to někdy startuje a jindy ne.
 
vzhledem k tomu, že při nastartovaným autě je tam cca 14,5 , tak netuším kde by se vzalo 17. Jak tam vrazíš baterku, zkus změřit, na kolik to klesne při startu, třeba je v háji jeden článek ale je to divný :D
Tak baterka vrácena zpět a pořád nic. Zkusil jsem teda změřit kolik má když se startovalo a ukazovala pořád zhruba 12,8V. Takže to asi vypadá na ten startér.
Ale to už jde mimo moje schopnosti takže servis :D.
 
Pokud predchozi starty nedoprovazely podivne zvuky, nebo velmi pomale toceni motorem atd je velmi pravdepodobne, ze to budou jen uhliky. Nevim ted, jestli na tento konkretni starter jdou sehnat aftermarket uhliky, ale pokud ano, je to oprava v radech par stokorun (bez prace).

Muzes zkusit JEMNĚ starter a jeho civku poklepat kladivkem (nebo nejakou delsi kulatinkou) a znovu nastartovat. Pokud tehdy nastartujes, mas vinika.

Paradoxni je,ze mam taky 2.5i gh a ani nevim kde ten starter je. Auto mam pul roku a pristup jsem zatim nezkoumal :D

Edit:Muj dodavatel uhliky nema a prvni velky eshop co jsem otevrel na netu taky jen cely starter..Tak musis hledat no
 
Já bych ještě zkusil vyčistit a promazat kostřící body než bych kupoval nový startér. Kdyby byl některý hodně zaoxidovaný tak to taky nemusí nastartovat
 
Já bych je právě moc nemazal...
 
Pokud predchozi starty nedoprovazely podivne zvuky, nebo velmi pomale toceni motorem atd je velmi pravdepodobne, ze to budou jen uhliky. Nevim ted, jestli na tento konkretni starter jdou sehnat aftermarket uhliky, ale pokud ano, je to oprava v radech par stokorun (bez prace).

Muzes zkusit JEMNĚ starter a jeho civku poklepat kladivkem (nebo nejakou delsi kulatinkou) a znovu nastartovat. Pokud tehdy nastartujes, mas vinika.

Paradoxni je,ze mam taky 2.5i gh a ani nevim kde ten starter je. Auto mam pul roku a pristup jsem zatim nezkoumal :D

Edit:Muj dodavatel uhliky nema a prvni velky eshop co jsem otevrel na netu taky jen cely starter..Tak musis hledat no
Tak zkusit něco najít můžu zkusit ale nevím co přesně mám hledat protože jsem tohle nikdy neřešil. A teda popravdě taky nevím kde přesně ten startér je:D. A ještě jeden dotaz můžu s tím autem pohnout bez toho abych tam něco poškodil (potřeboval bych tak cca 20 metrů couvnout aby se to dalo normálně naložit)? Protože s tím jak stojím teď to půjde hůř.
 

Podobná vlákna

Back
Top