• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Motor nestartuje, zoxidované kontakty (kostra, baterie)

Ikdyby jsi měl automat, což asi nemáš, tak můžeš kousek normálně auto potlačit/potáhnout. S manuálem samozřejmě tuplem. Vždyť to lidi tahají na tyči kolikrát 100Km :)

Startér bude schovaný z přední strany motoru (tedy blíž k tobě) a hodně dole. Na tu 2.5i to nemůžu na netu ani nikde najít sakra :D Musel bych to vidět a tu možnost teď nemám.

V zásadě díky řetězovým rozvodům bys to klidně mohl zkusit pustit z kopce a na trojku to oživit, ale taky se ti může stát, že zůstaneš pod kopcem a nic.

Toto je sice 2.3 předchozí generace, ale ta 2.5i z toho konstrukčně vychází, takže lokace startéru bude buď naprosto stejná, nebo jen o fous jiná -
 
no já měnil startér na dřívější GH a málem jsem si vylámal prsty, ale podařilo se ho vyměnit u baráku. podle toho videa zde to jde. další moje příspěvky pak najdeš v tomto vlákně.
 
Tak menší aktualizace stavu ráno jsem to šel jen tak zkusit a nic. Zkusil jsem s tím pohnout protože jsem stál na kopečku abych to dostal na lepší místo kvůli naložení. Tak se to trošku pohnulo ale málo. O asi 2 hodiny později, že to s kamarádem zkusíme posunout. Tak jsem jen zkusil nastartovat aby se mi nezablokoval volant a ono to nastartovalo. Pak jsem to nechal chvíli běžet zhruba 10 minut a vypnul jsem to a za 5 minut jsem to zkusil znova a zase to nastartovalo. Takže asi nechápu co tam je špatně. Ale stejně půjde do servisu aby mě to někde nenechalo ;)
 
"Takže asi nechápu co tam je špatně" - vždyť ti říkám, že máš na 90% v prčicích uhlíky na startéru...
 
"Takže asi nechápu co tam je špatně" - vždyť ti říkám, že máš na 90% v prčicích uhlíky na startéru...
Takže stejně musí startér tak či tak ven a to už jde úplně mimo mě. Děkuji všem za pomoc ;). Snad odpoledne odjede do servisu :D
 
...
V zásadě díky řetězovým rozvodům bys to klidně mohl zkusit pustit z kopce a na trojku to oživit, ale taky se ti může stát, že zůstaneš pod kopcem a nic.
...
Taky se může stát že díky nulovému tlaku a stáří napínáku řetěz přeskočí a to bude pod kopcem stát tuplem :D
 
Covece ty patris mezi ultraparanoiky.

Ja jsem paranoik, ale ty jsi uplne jina uroven :D

Takze rada zni-pokud nemate nakladni motor s prevody ozubenymi koly, venku neni 22.5stupne, vitr nefouka od zapadu a leva predni pneumatika nema 6.37mm, tak neroztlacet.

LEDA! Ze by byl zrovna uplnek a vy jste meli na zapiti odvar z ploutve retardovaneho tulene :D :D :D To pak smite roztlacet, pokud nevazite vic,nez 79kg.

Sry ja musel :D
 
Toto není zrovna ultra paranoidní, riziko je vysoký, já bych to neriskoval ? navíc kde máš jistotu, že není napínák na konci aretace, kde už dopíná jen tlakem oleje?
 
Podívej to je stejně debata o prdu, páč zakladatel vlákna to veze do servisu.

Kéž by se konstrukčně vrátila doba mohutnosti a předimenzovanosti dílů alá Mercedes W123 a W124.
 
Je to trochu OT - Tak je potřeba si uvědomit že ty motory mají 10 až 15 let a většinou okolo 200tkm, to už může být řetěz tak vytahanej, že napínák je na konci aretace a dál se už napíná jen tlakem oleje (je tam vůle), takže když motor neběží a napínák není dotlačenej na řetěz, tak při roztláčení ten řetěz může zkrátka skočit. To nemluvím o používání těch mizerně aditivovaných oem mazda olejů, který zvlášť při delších intervalech výměny karbonují a můžou způsobit selhání napínáku.
Zkrátka u takto starýho motoru s řetězem bych to už neriskoval, to je celý ;)
 
Tak nakonec to byla úplná blbost a to že byl zoxidovany kontakt jenom :D
to je ale pekna kravina, kdyz je to kontaktem, tak bud toci nebo netoci, pokud teda mluvime o tom nejdebilnejsim fastonu, co je na rele starteru
 
Podle mě myslí oko na baterce
 
Tak nakonec to byla úplná blbost a to že byl zoxidovany kontakt jenom :D

To se ukaze casem, je delalo auto uplne to same co tobe, bud netocilo vubec, nebo uplne bez problemu - tohle mi delalo uz pred dvema lety a nakonec mi v servise vymenili starter a do minuleho mesice vse v poradku, pak znovu. Po odvezeni do servisu minuly mesic mi rekli, ze samozrejme nic nenasli, protoze v dobe, kdy jsem jim to daval vse slapalo bez problemu, respektive pry vyndali kabely, nasli jeden zaoxidovany, tak ho vycistili. Dnes jsem sedl do auta a otocim klickem a nic, tak jsme trochu pohybal s konektorem u starteru a chytlo se - ted cekam, kdy to zacne vse znovu.

Jen tak mimochodem, nemate nekdo tuseni, kolik by mohly stat kabely? Starter mam meneny 2 roky zpet - coz samozrejme nevylucuje moznost vady - ale spis me strasi kabely - a v servise mi rikali, ze jsou dost drahe. Mam 2.0 benzin pred FL
 
Jake kabely myslis? Kabelaz se obvykle nemeni jakoze jdes,koupis svazek, vykuchas a vymenis. Opravuje se to,co je vadne.

Pokud zahybes kabelem primo u starteru a ma to okamzity efekt,no tak evidentne je problem primo tam a ne nekde na druhem konci svazku.
 
Spíš bych se zaměřil na ten konektor na startéru
 
Našel jsem náhradní uhlíky s tělesem i bez je to na 2.5
Screenshot_2023-11-12-11-28-32-746-edit_com.android.chrome.jpg
 

Podobná vlákna

Back
Top