Šance, že poškrábeš lak kartáčem na hadici je daleko vyšší, než že poškodíš auto wapkou. Testy na autech provádí výrobce obvykle při nastavení 180 bar / 500 L / 30 cm / 30 s. Výkon 180 barů je hraniční pro většinu prodávaných wapek. V praxi mají okolo 140-150 barů a průtok vody 350 litrů, spíše méně. Např. domácí wapky prodávané někde v OBI uvádí na štítku tlak 150 barů, ale naměřený je nějakých 110.
Totéž platí pro profesionální mycí boxy. Obvyklý tlak je 140 barů. Mimochodem, když jsem si kdysi nechtěně brnknul proudem vody přes prsty, necítil jsem to tak moc jako u domácí wapky, která má 150 barů. Hodně také záleží na nastavení trysky, jak široký je proud vody. Čím užší, tím větší riziko. Třeba wapky se 180 bary bych se trochu bál, i takové se dají koupit.
Každopádně, pokud dodržíš předepsanou vzdálenost, neměl bys auto jakkoliv poškodit. Tlakové testy se skutečně provádí na celé ploše vozu a jsou náročnější, než čemu musí vozidlo čelit v běžném provozu a na myčkách. Píšu v podmiňovacím čase, protože zrovna zrcátka u Mazdy měla s wapkami problém. Snad už je to minulostí. Stejně jako
@vladas75 umývám auta wapkou roky a nikdy jsem nic nepoškodil. Výjimkou jsou ta zpětná zrcátka u Mazdy 6, která po půl roce začala zlobit při sklápění a musel jsem je vyměnit.