• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nabíjení PHEV

ruzak

nový člen
10
Zatím nabíjím jen z dodané nabíječky na 220V a už několikrát se mi stalo, že v průběhu noci se nabíjení zastaví a ráno najdu na nabíječce blikající kontrolku trojúhelníku a auto nenabité - do aplikace přijde jen zpráva "baterie nabitá" - ta chodí i v případě odpojení kabelu i když nabitá není (to taky mohli ještě poladit). Nabíječku nechávám stále zapnutou, což nevím jestli může mít vliv - ve standby má spotřebu cca 3W, tak jsem si říkal, že to řešit nebudu, ale nevím jestli tím stálým zapnutím se nějak nepřehřívá nebo co. Nemáte někdo obdobnou zkušenost nebo nápad?
 
Mně se to stává někdy také, je to k vzteku a na reklamaci. Jediné řešení je přijít k autu a odpojit - zapojit kabel. Někdy je to třeba udělat i třikrát po sobě. Četl jsem to i na zahraničních fórech, takže je to asi jedna z klasikých porodních bolestí.
 
Ja jsem si nedavno vsimnul ze kdyz nabijim auto na chalupe pres prodluzovacku tak ta se pekne zahriva, nemas treba nejaky problem v elektroinstalaci? Me to zatim nikdy nabijeni z 220V neprerusilo.
 
ze kdyz nabijim auto na chalupe pres prodluzovacku tak ta se pekne zahriva
Jen pro zajímavost... řešil jsem pro MX-30.
Při 230V a 16A to chce ideálně dráty 3x 2,5mm2 (robustnější dílenské prodlužky), na hraně jsou 1,5mm2 (zahradní).
Levnější domácí, často mají jen 1.0mm2 = topná spirála jedna dvě.
Taky prodlužka na bubnu (i když 3x 1,5mm2), resp. ta zabudovaná tepelná pojistka to do hodinky vyhodila.
 
Jo, přenosný wallbox či jako tomu říkají. To bylo na doporučení anebo nějaký parametrický výběr na webu?

Po kontaktu s našimi energetickými společnostmi jsem pevnou montáž zavrhl (nenažranci a ještě ochotní přes ruční brzdu) a chci se taky ubírat cestou mobilního wallbox. Vyrojilo se toho mraky, trochu se toho množství bojím a kroužil jsem kolem CTEK NJORD GO.
Cena strašná, resp. Amazon to koncově prodává levněji, než je cena bez DPH u nás o_O

U Tvého typu mě zaujalo nedoporučení používat v deštivé dny a přitom tělo má krytí IP65 (stejně jako ten CTEK), zásuvka pak IP54, ale pro případ ubytování těchto konců v garáži je to bez starostí...
 
Zde jen opatrně... přenosný WallBox (WB) je sice třífázový zázrak, tj. dle typu připojení umí max. 3*230V*16A = 11kW, anebo 3*230V*32A = 22kW. Ale záleží, jak je vybavená paluba vozu. MX-30 má pro 32/35kWh baterii AC výbavu jen na jednu fázi (!) Tedy dobíjí buď 1*230*16 = 3,7kW anebo 1*230*32 = 7,4kW (7kW).
Většina WB umožňuje i další regulaci proudu, tj. mezi 0-16/32A a to buď plynule, nebo po nějakých skocích/stupních.
Dtto jsou pak nabíjecí kabely = spousta firem prodává Typ2 (Mennekes) i jen jednofázový (lehký, levnější a pro jistý typ vozu dostatečný).
 
Mám tam nasteveno 10A a trvá to cca 2,5 až 3 hodiny - podle teploty. Bere to při tomhle nastavení okolo 6kW a to mi stačí kvůli kapacitě fotovoltaiky.
Díky za info. Chápu to tak, že již s nabíjením nemáš problém a nestává se to, že se nabíjení přerušuje? Já to musím již řešit. Nechat auto nabíjet přes noc nejde. Ráno přijdu a baterka je nabitá na pár procent. Přes den to stále musím hlídat, vypne se klidně 3 x i více.
 
Problem s prerusovanim moze byt v chybnej nabijacke ale rovnako aj v zasuvke, ci elektrickej sieti. Skusali ste nabijat z inej zasuvky? Sprava sa to rovnako? Nabijacka ma senzory v zastrckach. Nabijacka moze mat nestabilny kontakt, zastrcka sa moze prehrievat, moze byt vlhkost v zastrcke/zasuvke, moze kolisat napatie v elektrickej sieti. Nemerali ste napetie v zasuvke? Nekolise vam? Neodporuca sa zapajat nabijacku do predlzovacky. Ale ja som par krat nabijal aj s predlzovackou 10m a bez problemov to slo.
Ked vam prerusi nabijanie , ake diody svietia/blikaju na nabijacke? Da sa podla toho zistit dovod prerusenia nabijania.
Ked je vonku chladno pod 5 stupnou nabija mi mensim vykonom, cca 1.5 kW. Ale nikdy mi neprerusilo nabijanie.
 
Řešilo se i zde případně...
 
máme CX60 PHVE od září 2022, v té době když jsem nabil na 100% dojezd na budíkách 63km, poslední dobou jsem vysledoval nabito na 100% dojezd 53km. Jaké máte zkušenosti? Nerad bych se dočkal toho co rok, tak - 5km, to už tak je ten dojezd malej
 
Mám MX-30 a za sebe odkáži spíše na průměrnou spotřebu kWh/100km při různých teplotách. V září třeba 17kWh, nyní spíše 20kWh a tím bude dán ten rozdílný dopočet km. Degradace jistě, ale spíše procento, dvě a ne za 6-7 měsíců.
 
máme CX60 PHVE od září 2022, v té době když jsem nabil na 100% dojezd na budíkách 63km, poslední dobou jsem vysledoval nabito na 100% dojezd 53km. Jaké máte zkušenosti? Nerad bych se dočkal toho co rok, tak - 5km, to už tak je ten dojezd malej
Poslední dobou byla totiž zima. V létě zas najedeš 63 km.
 
Potřebuji poradit s "plánovaným dobíjením" na zásuvce 230V. Nastavím začátek nabíjení na cca 22:40 a konec do 6:00 (kvůli nižší sazbě). V daný čas začne nabíjet a po cca 10-ti minutách se nabíjení ukončí a nahlásí v aplikaci, že je nabito (nabito není). Pokud nepoužiji plánované nabíjení a nabíjím ihned po zapojení nabíječky, tak vše probíhá v pořádku. V Mazdě mi vyměnili nějakou součástku, ale nic se tím nevyřešilo. Prosím máte někdo stejnou zkušenost nebo radu?
 
Potřebuji poradit s "plánovaným dobíjením" na zásuvce 230V. Nastavím začátek nabíjení na cca 22:40 a konec do 6:00 (kvůli nižší sazbě). V daný čas začne nabíjet a po cca 10-ti minutách se nabíjení ukončí a nahlásí v aplikaci, že je nabito (nabito není). Pokud nepoužiji plánované nabíjení a nabíjím ihned po zapojení nabíječky, tak vše probíhá v pořádku. V Mazdě mi vyměnili nějakou součástku, ale nic se tím nevyřešilo. Prosím máte někdo stejnou zkušenost nebo radu?
https://www.cx70forum.com/threads/c...itting-maximum-charge-on-the-3-pin-cable.102/ zmiňují problémy s 13A vs 10A kabelem. Jaký máš ty?

Existuje SI R016/24: CX-60 (KH) s e-SKYACTIV PHEV – normální nabíjení se vypne před úplným nabitím (uloží se DTC P0D67:00)
POPIS
Někteří zákazníci si mohou stěžovat, že vozidlo vypne normální nabíjení před úplným nabitím.
PŘÍČINA
Palubní nabíječka (OBC) může mít vnitřní závadu (z důvodu použití nevhodného způsobu montáže na výrobní lince dodavatele).
ZMĚNA V SÉRIOVÉ VÝROBĚ
Způsob montáže OBC byl revidován. Nové číslo dílu je KBB3-30-51XC a novější.
Třeba je to to, co ti měnili.
 
Poslední úprava:
https://www.cx70forum.com/threads/c...itting-maximum-charge-on-the-3-pin-cable.102/ zmiňují problémy s 13A vs 10A kabelem. Jaký máš ty?

Existuje SI R016/24: CX-60 (KH) s e-SKYACTIV PHEV – normální nabíjení se vypne před úplným nabitím (uloží se DTC P0D67:00)
POPIS
Někteří zákazníci si mohou stěžovat, že vozidlo vypne normální nabíjení před úplným nabitím.
PŘÍČINA
Palubní nabíječka (OBC) může mít vnitřní závadu (z důvodu použití nevhodného způsobu montáže na výrobní lince dodavatele).
ZMĚNA V SÉRIOVÉ VÝROBĚ
Způsob montáže OBC byl revidován. Nové číslodílu je KBB3-30-51XC a novější.
Třeba je to to, co ti měnili.
Díky za reakci.
V Mazdě mi dali KBB33051XE a problém přetrvává.
Já když připojím auto a nechám ho hned nabíjet, tak žádný problém nemám a nábíjí na hodnoty, které jsem nastavil (i 100%). Ale pokud použiju plánované (časované) nabíjení (s pozdějším spuštěním), tak po 10-ti minutách se nabíjení vypne a hlásí že je nabito (přitom je třeba na 23%). Přijdu do auta, vypnu plánované dobíjení, znovu zapojím kabel a auto se bez problémů nabije. Nyní odložené nabíjení zatím řeším časovanou zásuvkou.
 
Díky za reakci.
V Mazdě mi dali KBB33051XE a problém přetrvává.
Já když připojím auto a nechám ho hned nabíjet, tak žádný problém nemám a nábíjí na hodnoty, které jsem nastavil (i 100%). Ale pokud použiju plánované (časované) nabíjení (s pozdějším spuštěním), tak po 10-ti minutách se nabíjení vypne a hlásí že je nabito (přitom je třeba na 23%). Přijdu do auta, vypnu plánované dobíjení, znovu zapojím kabel a auto se bez problémů nabije. Nyní odložené nabíjení zatím řeším časovanou zásuvkou.
A ten kabel máš jaký. ICCPD13A nebo ICCPD10A?
 
Back
Top