• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nástupce RX-7 nebo MX-5? Úchvatná Mazda Iconic SP se dočká sériové výroby

To už je rok?! Pokud si vzpomínáte na úchvatný koncept Mazda Iconic SP, tak jeho premiéra proběhla už před rokem na Japan Mobility Show 2023. Mnoho návštěvníků, ale i fanoušků značky obdivovalo jeho linie i třeba moderní interpretaci mrkacích světlometů. Mazda byla zvědavá, jaká zpětná vazba se dostaví na Iconic SP a nakonec byla nadmíru pozitivní.

Možná i tento moment byl rozhodující pro vedení automobilky, neboť šéf designu Mazdy, Masashi Nakayama, prohlásil: „Tento koncept není jen jedním z těch bezvýznamných předváděcích vozů. Byl navržen se skutečným záměrem ho proměnit v sériový model, a sice v blízké době.“ Ano, chápete to správně, Mazda Iconic SP se dočká sériové výroby!

mazda-iconic-sp-concept-3-1024x683.jpg

Finální podoba Iconic SP se prozatím odhaduje, protože Mazda letos pronesla tvrzení, že velikost konceptu by šla zmenšit do rozměrů MX-5. Proto sportovní studie v sériovém provedení bude buď nástupcem RX-7, potažmo RX-8, anebo se promění v novou generaci či nějakou alternativu MX-5. Osobně ale doufám, že se produkční podoba nebude moc lišit od konceptu, protože ten design je úžasný a krásně by vynikal oproti konkurenci.

Naohito Saga, výkonný ředitel divize R&D Strategy Planning v Mazdě, řekl, abychom se zaměřili na detaily designu konceptu. Přesněji podotkl: „Čím více času strávíte prohlížením, tím více se vám auto odhaluje. Vše, ať už poloha dveří a pneumatik, výhled, délka vozu nebo poloha sedaček v kabině, bylo pečlivě zváženo před finálním umístěním.“ Už tohle je známka toho, že Mazda má s konceptem větší plány než jen designové cvičení.

mazda-iconic-sp-concept-2-1024x683.jpg

Jak už to bývá u Mazdy, ani slovo o pohonu pro sériové provedení. Loni představený koncept měl v útrobách dvourotorový rotační motor v kombinaci s elektromotorem (elektromotory?), kdy Wankel je prodlužovačem dojezdu. Kombinovaný výkon je pak 370 koní, kdežto rozložení hmotnosti 1450 kg je zhruba v poměru 50:50. Pohonná soustava dokáže spalovat různá paliva, i třeba vodík, a zároveň zvládne fungovat v čistě elektrickém režimu, což potenciálně snižuje emise až o 90%.

Ředitel Naohito Saga ještě dodal: „Rotační motor může být velmi kompaktní a zároveň velmi výkonný. To je jedna výhoda, ale také může být poháněn různými typy paliv, což by nám mohlo vytvořit výhodu v závodě o nalezení schůdného řešení pro budoucnost mobility.“ Navíc Mazda experimentuje v současné době s novou technologií, která by zvládala zachytávat CO2 z výfukových emisí, aby rotační motor měl ještě nižší emisní hodnoty. Pokud by se to povedlo, mohla by daná technologie hrát významnou roli ve vývoji budoucích modelů Mazda.

mazda-iconic-sp-concept-1-1024x683.jpg

Bohužel to nevypadá, že Mazda uvede sportovní model s plnohodnotným rotačním motorem jako tomu bylo u RX-7/RX-8, ale i tak bude skvělé, když se automobilka vrátí do sportovní kategorie a co si budeme povídat, s převzatým designem konceptu by šlo o jedno z nejhezčích kupé na trhu a zároveň asi s nejunikátnějším pohonným ústrojím.

Zdroj: carscoops.com

Pokračujte ve čtení...
 
Osobně doufám, že se nic zmenšovat nebude. I když zachovají rozměry konceptu tak tam bude místa jen tak tak takže není potřeba z toho dělat druhé auto pro trpaslíky jako MX5 - a ano mají ji i vyšší chlapi ale ne každý miluje koukat se na cestu přes hranu předního skla 😂

Nezmenšovat nezmenšovat nezmenšovat.

Drahý to bude tak jako tak, tak ať je to aspoň použitelný a aspoň trochu praktický.
 
To jo, ale pak už to nebude unikátní a tím pádem ani moc prodejní trhák, bych řekl.
 
Musí to být unikátní tim že je to fajn do 170cm? 🤣 tyhle auta asi objem nikdy tvořit nebudou to dělají SUV tak proč neudělat tedy aspoň jeden model který se vymaní z dnešního proudu a sedne do něj jak 160 cm Japonec a žena tak 200cm řízek 🤣
 
Musí to být unikátní tim že je to fajn do 170cm? 🤣 tyhle auta asi objem nikdy tvořit nebudou to dělají SUV tak proč neudělat tedy aspoň jeden model který se vymaní z dnešního proudu a sedne do něj jak 160 cm Japonec a žena tak 200cm řízek 🤣
Unikátní je to tím, že to je lehké. Aby to bylo lehké, tak je dobré, aby to bylo malé :)
 
Ano souhlasím ale k čemu bude ze je to lehké a super řiditelné když se do toho 70% potencionálních zájemců nevejde?
 
Tak otázka je, co znamená nevejde. Populace určitě roste a tloustne, ale připomeňme si, že Miata je nejprodávanější sporťák všech dob a ND se rozměrově a hmotností vrátila k NA (wow), takže kdybych to šéfoval já :))), nechal bych to na trhu, ať to vyřeší.
 
No a to je právě ono jednak je mx5 malá a každá generace byla větší tak jsem čekal že po NC bude ND větší a místo toho je to jak NA. NC bylo jako jediný kde sem se tak nějak vešel ok i když ani to nebyl nějaký komfort na hlavu kor když si člověk dá sedačku na kolmo.

Kámoš třeba chtěl MX5 chtěl BRZ a bohužel ani jedno není dost velké na jeho 2m.

Proste jestli to auto bude mít nějaké elektro kolik to psaly 1350 kg tak to není zas tolik a když to bude menší stáhnou kolik tak 100kg max to uz není takový rozdíl. S touhle vahou je to jak M3 ale v ty mam 160 PS s 350 PS by to fičelo jinak. Tak váha by nebyla problém s tim výkonem - jde o to aby to neslo třeba přes 1500 kg nějak razantně. A navíc čekám ze většina váhy (baterie) bude v podlaze což naopak může ovládání pomoct díky snížení těžiště.

Ale abych si kupoval auto kde hlavou narazím do střechy to fakt nechceš.
 
Back
Top