Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Ahoj, mam menší problém. Po posledním odpojení baterie mi kolísají volnobežné otáčky tak, že až auto vibruje. Po chvíli se ustalí. Nevíte čím to?
Díky, máš pravdu. Už se to srovnalo.Auto se znovu učí hodnoty volnoběhu atd.. měl jsem stejný problém na 2.0 . Po pár desítek km se to srovná
Mam ten samy problem s moji 2.5. vymenil jsem baterku a ted mi to na volnobeh blbne a dokonce mi to parkrat chciplo....tak snad si to taky "sedne"
Myslíš že existuje i nějaký postup jak nastavit základní polohu škrticí klapky bez diagnostiky? Já myslím že odpojení baterie je celkem bežná věc a zároveň to chápu jako "default" pro ŘJ a tedy i pro nastavení klapky. Mám motor L8 a řešil jsem nestabilní/zvýšené otáčky taky, důkladné vyčištění klapky pomohlo ale ne úplně, pak jsem ještě vyčistil i váhu vzduchu sprejem na to určeným a je to opět lepší ale po ohřátí motoru otáčky stále kolísají (po každém čištění odpojuji baterii). Samozřejmě se to několika jízdama vždy rouzkolísané otáčky srovnají, ale většinou tak že si auto volnoběh o něco zvedne a to se pak projevuje tak že když je blízko 0st. nebo pod nulou tak po studeném startu jdou na volnoběh otáčky i přes 2200 ot. a to mi přijde hodně. Proto se zajímám o to, jaký je správný postup pro nastavení klapky bez diagnostiky. Nyní když dám studený start po odpojení a připojení baterie s vyčistěnou klapkou i váhou vzduchu tak jsou volnoběžné otáčky dle mě ok - max cca 1500ot. Bohužel to ale tak nezůstane napořád.POPIS PROBLÉMU
U některých vozidel se může objevit nestabilní volnoběh při deceleraci před zastavením např. na světelné signalizaci nebo na dopravní značce stop apod. K tomuto jevu dochází velmi ojediněle a není doprovázen žádným chybovým kódem.
PŘÍČINA
Uvnitř tělesa škrticí klapky se usazuje karbon. Z tohoto důvodu může dojít v ojedinělých případech ke snížení průtoku vzduchu.
ZMĚNA V SÉRIOVÉ VÝROBĚ
Žádná změna v sériové výrobě není plánována.
Vyčistěte těleso škrticí klapky:
Nastavení základní polohy škrticí klapky a kontrola volnoběžných otáček motoru:
- Odpojte akumulátor.
- Demontujte vzduchovou hadici od tělesa škrticí klapky.
- Odpojte konektor tělesa škrticí klapky.
- Demontujte těleso škrticí klapky od sacího potrubí. Vodní hadici nechte připojenou.
- Vyčistěte vnitřek škrticí klapky na straně vzduchové hadice hadrem navlhčeným čističem. Hadr musí být čistý a měkký. Jako čistič můžete použít čistič brzd, čistič dílů nebo čistič karbonu. Čistič NESTŘÍKEJTE přímo do škrticí klapky. Aby nedošlo k nabobtnání pryže, NEČISTĚTE prostor okolo hřídelky klapky.
- Otočte těleso škrticí klapky a vyčistěte vnitřek klapky ze strany sacího potrubí.
- Vyčistěte škrticí klapku, když je klapka otevřená pomocí stejného hadru a čističe.
- Připojte diagnostický přístroj M-MDS.
- Zapněte na 1 minutu zapalování bez nastartování motoru a pak zapalování vypněte.
- Po 1 minutě vypnutého zapalování nastartujte motor.
- Ohřejte motor při volnoběhu, dokud se nespustí ventilátor chladiče nebo dokud teplota chladicí kapaliny nedosáhne 90°C či více.
- Vypněte všechny elektrické spotřebiče a klimatizaci. U vozidel s automatickou převodovkou zařaďte polohu N nebo P.
- Motor nechte běžet 5 minut.
- Zkontrolujte volnoběžné otáčky motoru pomocí M-MDS a ověřte jejich specifikaci podle Dílenské příručky.