Cassius_CZ
nový člen
- 1
Zdravím Mazdaklan,
mám Mazdu 6 diesel 2014 129kW najeto 192000km (já zatím najel 12K km). První zimu jsem si nevšiml, že bych měl problémy s vytápěním a problémy s dlouhou dobou, než začne foukat teplý vzduch z větráků.
Naopak tuto zimu mi přijde, že moje Mazda 6 topí velmi málo anebo začne topit až po 5-10 minutách svižnější jízdy mimo město při rychlostech 90km/h a víc, anebo až když se dieselový motor takříkajíc zahřeje. Při jízdě ve městě 0-50km sotva fouká vlažný vzduch, spíše studený.
Ještě bych chtěl přidat, jaké servisní úkony v autorizovaném servise Mazda jsem za poslední rok absolvoval, pakliže by to s tímto problémem mohlo nějak souviset:
Srpen 2020 - objevila se chybová hláška "Engine inspection required" - výměna výfukové vačky, 4x vahadel, vakuového čerpadla, výplach motoru, nový olej, chladicí kapalina doplněna po max. hodnotu rysky (jen pro info - oprava za 66K Kč
, kulance autorizovaného servisu Mazdy nebrána v potaz, ikdyž jak to tady čtu, je to častý problém dieselových Mazd
)
Prosinec 2020 - první zaznamenání sníženého výkonu teplého vzduchu vycházejícího z výdechů a dlouhá doba vytápění. Tak mi můj známý automechanik řekl, že tu je možná souvislost při předchozí "zfušované" autorizované opravě, kdy mohlo dojít k zavzdušnění okruhu, kdy prochází chladicí kapalina sekundárním okruhem, který ohřívá jádro ohřívače (nejsem odborník, tak se omlouvám, jestli to nepíšu technicky správně).
Zde jsem se chtěl zeptat, jestli mají Mazdy 6 elektricky napájený heater nebo je vyhřívaný jen ohřátou chladicí kapalinou nebo jestli mají nějaký pomocný přídavný vyhřívací systém?
Druhá půlka prosince 2020 - dal jsem tedy opět svou Mazdu 6 v rámci záruky předchozí opravy ze srpna 2020 do stejného autorizovaného servisu, kde jsem požadoval kontrolu a opravu, zda-li nezpůsobili zavzdušnění sekundárního okruhu, opraveno odvzdušněním, ale jak si to zkontrolovat že ano, člověk musí věřit. Pak mi přišlo že to do ledna jakžtakž topilo a pak už zase málo, ale nikde jsem nenašel nějaké referenční křivky teplot a času doby výhřevu interiéru na požadovanou zvolenou teplotu atd.
- Proto bych se chtěl zeptat, jak to máte vy se svými Mazdami 6, kdy vám začne topit?
- Jak dlouho vám trvá výhřev (začátek foukání teplého nebo vlažného vzduchu z výdechů, při jakých režimech jízdy, rychlostech, časech a jaké vnější teplotě?
- Jestli vám fouká vzduch obdobně slabě při takto nízkých teplotách nebo je špatně něco s mojí dieselovou Mazdou 6?
- Zda-li je to dáno tím, že Mazdy 6 mají tak úsporný motor, čili velký kompresní poměr, materiálem bloku motoru (litina vs. slitina hliníku) popř. je to dáno rozdílem v palivech nafta vs. benzín?
- Zda-li majitelé benzínových variant Mazd 6 jsou na tom obdobně?
Pro referenci bych chtěl uvést typy jízdy, rychlosti a časy, co jsem zkoušel:
1) volnoběh po dobu 1h při teplotě okolo -5°, celou dobu studený vzduch z výdechů, teplota nastavena na 24° při řežimu Auto
2) doba jízdy 7-10 minut po městě, rychlost do 50km/h po 7. minutě začne foukat jakžtakž vlažný vzduch, vnější teplota opět okolo -5°C až -10°C
3) meziměsto, pakliže jsem hned na rychlostech 50km/h - 90km/h a víc po dálnici, je náběh dřív než za cca 7 minut a fouká mírně teplejší vzduch, ale 24°C asi ne, ikdyž je vnější teplota stále pod bodem mrazu
Předem děkuji za vaše komentáře, odpovědi na mé otázky a rady.
mám Mazdu 6 diesel 2014 129kW najeto 192000km (já zatím najel 12K km). První zimu jsem si nevšiml, že bych měl problémy s vytápěním a problémy s dlouhou dobou, než začne foukat teplý vzduch z větráků.
Naopak tuto zimu mi přijde, že moje Mazda 6 topí velmi málo anebo začne topit až po 5-10 minutách svižnější jízdy mimo město při rychlostech 90km/h a víc, anebo až když se dieselový motor takříkajíc zahřeje. Při jízdě ve městě 0-50km sotva fouká vlažný vzduch, spíše studený.
Ještě bych chtěl přidat, jaké servisní úkony v autorizovaném servise Mazda jsem za poslední rok absolvoval, pakliže by to s tímto problémem mohlo nějak souviset:
Srpen 2020 - objevila se chybová hláška "Engine inspection required" - výměna výfukové vačky, 4x vahadel, vakuového čerpadla, výplach motoru, nový olej, chladicí kapalina doplněna po max. hodnotu rysky (jen pro info - oprava za 66K Kč
Prosinec 2020 - první zaznamenání sníženého výkonu teplého vzduchu vycházejícího z výdechů a dlouhá doba vytápění. Tak mi můj známý automechanik řekl, že tu je možná souvislost při předchozí "zfušované" autorizované opravě, kdy mohlo dojít k zavzdušnění okruhu, kdy prochází chladicí kapalina sekundárním okruhem, který ohřívá jádro ohřívače (nejsem odborník, tak se omlouvám, jestli to nepíšu technicky správně).
Zde jsem se chtěl zeptat, jestli mají Mazdy 6 elektricky napájený heater nebo je vyhřívaný jen ohřátou chladicí kapalinou nebo jestli mají nějaký pomocný přídavný vyhřívací systém?
Druhá půlka prosince 2020 - dal jsem tedy opět svou Mazdu 6 v rámci záruky předchozí opravy ze srpna 2020 do stejného autorizovaného servisu, kde jsem požadoval kontrolu a opravu, zda-li nezpůsobili zavzdušnění sekundárního okruhu, opraveno odvzdušněním, ale jak si to zkontrolovat že ano, člověk musí věřit. Pak mi přišlo že to do ledna jakžtakž topilo a pak už zase málo, ale nikde jsem nenašel nějaké referenční křivky teplot a času doby výhřevu interiéru na požadovanou zvolenou teplotu atd.
- Proto bych se chtěl zeptat, jak to máte vy se svými Mazdami 6, kdy vám začne topit?
- Jak dlouho vám trvá výhřev (začátek foukání teplého nebo vlažného vzduchu z výdechů, při jakých režimech jízdy, rychlostech, časech a jaké vnější teplotě?
- Jestli vám fouká vzduch obdobně slabě při takto nízkých teplotách nebo je špatně něco s mojí dieselovou Mazdou 6?
- Zda-li je to dáno tím, že Mazdy 6 mají tak úsporný motor, čili velký kompresní poměr, materiálem bloku motoru (litina vs. slitina hliníku) popř. je to dáno rozdílem v palivech nafta vs. benzín?
- Zda-li majitelé benzínových variant Mazd 6 jsou na tom obdobně?
Pro referenci bych chtěl uvést typy jízdy, rychlosti a časy, co jsem zkoušel:
1) volnoběh po dobu 1h při teplotě okolo -5°, celou dobu studený vzduch z výdechů, teplota nastavena na 24° při řežimu Auto
2) doba jízdy 7-10 minut po městě, rychlost do 50km/h po 7. minutě začne foukat jakžtakž vlažný vzduch, vnější teplota opět okolo -5°C až -10°C
3) meziměsto, pakliže jsem hned na rychlostech 50km/h - 90km/h a víc po dálnici, je náběh dřív než za cca 7 minut a fouká mírně teplejší vzduch, ale 24°C asi ne, ikdyž je vnější teplota stále pod bodem mrazu
Předem děkuji za vaše komentáře, odpovědi na mé otázky a rady.
Poslední úprava: