• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pravidelné vibrace při dálničních rychlostech

Loskuták

nový člen
Zprávy
6
Ahoj,

Nenašel jsem tu stejné vlákno, kdyžtak smažu.
Mazda 6 2.5 A/T 2019
Mám problém s vibracemi od spodu auta na dálnici. Vibrace se nepřenáší do volantu. Jsou jakoby byla nakopaná kola, jenže se objevují a mizí jakoby v sinusoidě. Auto jede hladce, pomalu je cítit nástup vibrací, pak špička a zase ústup až ke zmizení, po zmizení opět nástup. Při jízdě po okreskách se to neobjevuje.

Mockrát děkuji za pomoc
 
Ahoj, napadlo mě, zda nemáš na podvozku něco špatně utáhnuté...? Že se to může vibrovat, jak ti tam proudí vzduch... Nějaký kryt...
 
Začal bych kontrolou vyvážení kol. To bývá nejčastější příčina vibrací a nejjednodušší oprava.
 
Začal bych kontrolou vyvážení kol. To bývá nejčastější příčina vibrací a nejjednodušší oprava.
Objednal jsem se na vyvážení. Předchozí majitel si stěžoval na vibrace na 17 zimákách, ale na letních 19 je to prý luxus, ale při zkušební jízdě když jsem to teď kupoval jsem nic necítil. Je mi divné, že to právě mizí a přichází úplně lineárně a pravidelně při udržování stejné rychlosti, protože nevývaha kol kope furt. Každopádně zimáky nechám vyvážit a uvidím co dál. Děkuji 🙏
 
Takze si předchozí majitel stěžoval na vibrace na těch kolech, na kterých teď jezdíš?
 
Takze si předchozí majitel stěžoval na vibrace na těch kolech, na kterých teď jezdíš?
Jo, ale jak jsem psal, najezdil jsem s tím autem už skoro 2000km. Buď jsem si toho všiml až teď, nebo nevím. Já majitele bral trošku s rezervou, protože si stěžoval na špatný chování v zatáčkách a přitom to byl jen zapnutý line assist a že ho nejvíc za celou dobu sere upozorňování na auto před ním a nouzový přibrždění, které taky nevěděl, že jde vypnout.
 
Není úplná pravda, že problémy s koly se projevují lineárně. Naopak, většinou mají své jakoby "rezonanční" rychlosti - co já mám zažito, tak nejčastěji je jedna taková při 110-120 km/h.
Zkontroluj, až to bude na vyvažovačce, jestli nějaké kolo nehází viditelně do stran. K vyosení může docházet pneumatikou i diskem. A před nasazením pečlivě zkontrolovat dosedací plochy (perfektně hladké) a taky nezapomenout na vymezovací kroužky, budou-li středové díry disků větší než náboj.
 
Taky mi blbě vyvážený kolo vibrovalo s volantem jenom na dálnici, okolo těch 100km/hod, jinak to bylo OK. Stačilo znovu vyvážit.
 
Back
Top