• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Průběh výkonu a momentu (upraveného) 2.0 Skyactiv-G

Bucky_z_Kentucky

nový člen
Zprávy
10
Ahoj všem, mám soukromě M6 GL Wagon, motor PE 121 kW a zajímaly by mě jaké má kdo reálné zkušenosti s odemčením výkonu zde nabízeným způsobem - jestli to opravdu jede líp, pružnost, odezva na plyn, atd. a konkrétně reálný pocit ze zvýšení výkonu. Mě u toho motoru hrozně štve, že se mu nechce na 6-ku táhnout do kopce. Mám to tak, že při cestě z domu po dálnici je hned za připojovacím pruhem kopec a pokud se nestihnu z připojováku rozjet (kvůli kamionům, stíhačům v levém pruhu, atd.), tak se pak musím táhnout vpravo na 6-ku 120km/h, protože víc to prostě nejede a nebo podřadit na 5, ale stejně to není žádný zázrak. Tak by mě zajímala zkušenost, zda se ty úpravy zrovna v tomhle nějak projeví. Mimochodem - ten kopec na dálnici za připojovákem je takový můj testovací úsek, kde ne úplně každé auto obstojí - obvykle služební turbo nafťáky to se ctí zvládnou na 6 i s průběžným zrychlováním (Mondeo, Octavia, Insignia), ale třeba poslední Avensis to ani s turbem nedal a bylo to něco podobného jako moje M6.
 
Je to atmosféra ne turbomotor.
- do 80km/h podřadit na 2
- do 130km/h podřadit na 3
- nad 130km/h podřadit na 4

Zkoušet to rozmotat ve 130 na 6 nebo 5 je nesmysl....
 
Poslední úprava:
přesně tak, ten motor se musí točit, nebát se ho protáhnout až k omezovači a ne skončit v 3,5tis
 
@Bucky_z_Kentucky no a ještě jsem neodpověděl na druhou část - uprava udělá reakce na plyn rychlejší a živější, plus něco málo výkonu a krouťáku navíc, společně s podřazováním voz výše to pro tebe bude už zajímavý
 
Poslední úprava:
Já s tím problém nemám, ale celou dobu jezdim v japonských atmosférách
 
Člověk se to podřazování hold musí naučit :)
Taky jsem byl odkojený hned po řidičáku na turbodieselech a učen, že 2500ot/min je red line.
Pak jsem přesedlal na plynovou fóbii 1.4MPI 50kW a málem mě z toho trefilo. Zvyklý z turbodieselů jsem při 1800ot/min sešlápl plyn až na podlahu a nic se 10sekund nestalo :D A přesně tato stará fobie byla nejlepší učitel na podřazování. Když chtěl člověk předjet, musel to plánovat na pětiletky a ve správný moment tam z pětky šupnout tu trojku a modlit se :D
 
Je to atmosféra ne turbomotor.
- do 80km/h podřadit na 2
- do 130km/h podřadit na 3
- nad 130km/h podřadit na 4
A za kolik takto jezdíš?😬
Mně to jede po dálnici na 6 pořád, a zrychluje to dostatečně. S tím podřazením sice budeš o pár vteřin rychlejší, ale stojí to za tu spotřebu a opotřebení? Nejsme na závodech.
 
Tazatel musí chápat že atmosféra pracuje jinak než oturbene motory. Z jeho popisu místa mě jasně vychází že tam klidně kopnu za tři a nechám tahat v plné síle a pak to jede velmi dobře. Není to V12 která zatahuje na každý kvalt a i to turbo si podradi aby se nadechlo. Ta úprava ti žádný zázrak pro tohle očekávání nepřida. Auto bude o něco málo živější ale pátý a šestý stupeň je čistě udržovací. To je učivo z autoškoly. Proč kupujete někteří atmosféru když vám zjevně více vyhovuje turbo? Ano. Mazda je o řazení a výkonu má dost ale chce to volit ideální kvalty. Prostě za tři a tahej a uvidíš jak frčí.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Bucky_z_Kentucky no a ještě jsem neodpověděl na druhou část - uprava udělá reakce na plyn rychlejší a živější, plus něco málo výkonu a krouťáku navíc, společně s podřazováním voz výše to pro tebe bude už zajímavý
Děkuji všem za reakce a odpovědi.
Máte pravdu - došlo mi, že chyba není v tom motoru, ale v jednotce mezi volantem a pedály;).
Motor se prostě musí používat tak, aby se využily jeho vlastnosti a charakter a ne tak, jak je člověk za posledních 30 let zdegenerovaný z používání turbonafty. Přitom paradoxně o letních víkendech jsem zvyklý jezdit atmosférickou osmnáctistovkou, se kterou si v otáčkách užívám zábavu, ale u rodinného dostavníku s atmosférou mě to nikdy nenapadlo.
Každopádně se musím naučit po přesednutí do toho kterého auta přepnout hlavu a styl jízdy podle motoru.
 
Přesně, já mám odemčenou a upravenou 3ku 88kw a nalsděné na 100 oktan, ale i do neupraveného motoru to jede na 100 oktan líp. Jinak já běžně dávám do kopce když předjíždím za 3, ty kvalty jsou hrozně dlouhé. Před úpravou mi přišla 5ka zbytečná, dával jsem z 4 na 6, po úpravě mě to příjde lepší. Ale ono na jakýkoliv stupeň pod 3 litry tisíce to nejede, a to člověk v podstatě nejede nikdy, pokud nejede 150 po dálnici.
 
@PetrKk týká se to samozřejmě předjíždění a při potřebě zrychlení, kolik to v tu chvíli žere nevim, dívám se před sebe, ne na budiky. Teď přes zimu 7-7,5, v létě na starých kolech bez adheze nebyl problém jet pod 6 ale moc bezpečně jsem se na nich necítil, hlavně na mokru
 
Máte pravdu
Jsem rád, že tu máme dalšího člověka, kterej netrpí nedostatkem sebereflexe a umí se i zasmát nad svou malou chybkou 👍
Jasně, že tenhle motor už je zase trochu dál než ten bavoráček a umí jezdit na pohodu i celkem nízko. Možná i proto s ním člověk skoro jako s tím dieselem vlastně normálně jede. Ale je to prostě pořád, k tomu spodku podpořenýmu tou konstrukcí s vyšší kompresí, benzínová atmosféra - takže kvalty dolů a otáčky nahoru! :cool:
 
Poslední úprava:
Skyactiv G165 je motor dvou tváří. V běžném provozu bez předjíždění si úplně v pohodě vystačí v pásmu otáček 2 - 3 tis. A ani v těchto otáčkách to není žádný lenoch (alespoň u M3 ve spojení se Stage 1 a krátkou převodovkou). Pokud předjíždím nebo se chci hezky svést, podřazuji a otáčky se nechám podívat až k omezovači, a to motor teprve ukáže, co umí. Tam, kde turbodiesely své představení končí, skyactiv začíná kouzlit😉
 
A za kolik takto jezdíš?😬
Teoreticky musíš na dosiahnutie rýchlosti použiť podobné množstvo paliva, či ideš 5 sekúnd s aktuálnou spotrebou 30l alebo 10 sekúnd 15l je asi jedno, nie?
 
Teoreticky musíš na dosiahnutie rýchlosti použiť podobné množstvo paliva, či ideš 5 sekúnd s aktuálnou spotrebou 30l alebo 10 sekúnd 15l je asi jedno, nie?
Ne. Při vyšších otáčkách násobně rostou setrvačné síly vratného pohybu pístů, takže motor spotřebuje víc energie jen na pokrytí těchto ztrát. Takže výhodnější je akcelerovat na plný plyn do 2-3 tis, pak přeřadit a znova. Točit víc jen když toto nestačí. Ztráty jsou pak menší a spotřeba a opotřebení taky.
A ten plný plyn je taky důležitý: klesá tím odpor sání, takže je výhodnější dát kratší dobu plný plyn než delší dobu plyn šimrat.
 
Poslední úprava:
Ne. Při vyšších otáčkách násobně rostou setrvačné síly vratného pohybu pístů, takže motor spotřebuje víc energie jen na pokrytí těchto ztrát. Takže výhodnější je akcelerovat na plný plyn do 2-3 tis, pak přeřadit a znova. Točit víc jen když toto nestačí. Ztráty jsou pak menší a spotřeba a opotřebení taky.
A ten plný plyn je taky důležitý: klesá tím odpor sání, takže je výhodnější dát kratší dobu plný plyn než delší dobu plyn šimrat.

To ale jednoduše neuděláš u automatu. Ten se prostě rozjíždí odspoda a když přidáš víc plyn, tak si (např. na výjezdu z obce) podřadí na trojku a čtyřku řadí ve sto deseti. Když po rozjetí na devadesát ubereš plyn, převodovka chvíli váhá, jestli odřadit. Nevím, jestli to tak mají i ostatní, ale to občasný zaváhání, jestli dát nižší kvalt mi přijde dost otravný.
 
Hlavni rozdil je, jestli jedeme kvuli spotrebe nebo prp radost, ze ano. Takze se v zasade shodujeme.
 
To ale jednoduše neuděláš u automatu. Ten se prostě rozjíždí odspoda a když přidáš víc plyn, tak si (např. na výjezdu z obce) podřadí na trojku a čtyřku řadí ve sto deseti. Když po rozjetí na devadesát ubereš plyn, převodovka chvíli váhá, jestli odřadit. Nevím, jestli to tak mají i ostatní, ale to občasný zaváhání, jestli dát nižší kvalt mi přijde dost otravný.
To máš pravdu. Proto mě taky automat u služebního Karoqa dost sere, a svoje peníze bych za automat nedal. Ani když je pohodlnější při popojíždění v kolonách.
Někdy jde přepnout na manuál a řadit jak potřebuješ. Ale dělám to jen zřídka, třeba v mnoha zatáčkách, aby to furt neřadilo. Při akceleraci je to dost nešikovné.
 
Back
Top