• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Rada s výběrem CX-5 pro škudlila

Tomash

nový člen
4
Zdravím místní komunitu,

trošku jsem to tu pročítal a rád bych se zeptal na názor na 2 následujicí 2 ojetiny, které mám v merku.
Resp. obecná otázka, má smysl kupovat 8let staré auto?
Sám jsem kdysi koupil forda focuse, který měl najeto 275k se stářím 10let, ale to bylo ještě za studenstkých let a světe div se, auto mi slouží věrně dodnes, ale už poněkud zrezlo, má vystřelené airbagy a celkově s nájezdem 420k už to asi není to pravé ořechové.
Toť moje jediná zkušenost, tak nějak tuším, že 8let je na hraně...když bych chtěl abych dalších min 7 let sloužilo bez velikých investic. Z toho pohledu je určitě lepší koupit spíš 5leté, ale to pak dosti roste cena.

Jezdím do práce 20km po dálnici, takže jsem rozhodnut pro benzín, nejsem žádný závodník a myslím že 2.0 mi stačí a rád bych tažné (i když to se dá samozřejmě dodělat).

1)
Líbí se mi ještě záruka, výbava i nájezd, jen asi tak 150000czk přes rozpočet a půjčovat si s dnešními úroky je mazec.
Cena zamítnuta vyšší mocí (manželkou) :D

2)
podstatně přívětivější cena, ale právě už dost staré a podivně nízký nájezd na ta leta...
Má to smysl o tom uvažovat? když mi nebyla zrezlá, neměla ošoupané věci na které se šahá apod?

Předem díky!
 
Z vlastnej skúsenosti - ak chceš AWD a model KF (od r.2017-), tak jedine s automatom! Ak stačí FWD, tak kľudne aj manuál...Už som tu niekde písal, čo robí prevodovka ak je AWD (4x4) a je manuál...klepot a búchanie pri rozjazde a spomaľovaní...robí to skoro každému...A kto tvrdí že nie, tak si to len zatiaľ nevšimol... Neviem ako to je na KE, to nemám skúsenosť...Vyskúšal som 4 nové KF s AWD a manuálom, a všetky to robia...Už aj v Mazde o tom vedia len o tom nechcú hovoriť...
 
AWD vlastně ani nepotřebuji, byl by to asi příjemný bonus, který bych využil velice zřídka.
Automatu se trošku bojím, hlavně kvůli údržbě.
Už máme doma Tourana s DSG a zatím teda vše šlape, ale kdo ví jak se k tomu kdo choval přede mnou...
 
Automat je v Mazde spoľahlivý a s dlhou životnosťou, mokrá olejová spojka, super krásne jemné a plynulé rozjazdy...Údržba žiadna! Iba po cca 100.000 km snáď vymeniť olej. Avšak DSG a pod. sú so suchými spojkami a omnoho viac zložitejšie a poruchovejšie... Minimálne 90% všetkých Mázd pre USA sú práve tieto osvedčené automaty...
 
Ok, dobré vědět.
V tom případě se mi trošku více otevřely možnosti výběru.
Na druhou stranu, co to stáří? Má to vůbec smysl po tom pokukovat?
 
Je to len otázka vzhľadu, čo je krajšie... Ale technika v podstate veľmi podobná a motor 121kW v KE a 121kW v KF prakticky rovnaký, spoľahlivý...
 
Zavibrovani a tupe klepnuti pri uvolneni spojky pri 1. prevodovem stupni na AWD 2.0 manualech nema zrejme ale podle niceho vliv na spolehlivost, jde proste jen o zvukovy projev. Stejne tak vetsina CX5 (a jinych Mazd) trpi na vselijake vrzani a klepani z predni napravy a ulozeni tlumicu (a drive i z prostoru prepazky pred celnim sklem).

Ja bych CX5 s manualem a AWD nezatracoval, my ji mame, krom vysoke rychlosti na dalnici je super, pro rychlou dalnici ma ale kratke prevody = roste hluk a spotreba. Ale pokud hluk a spotreba nevadi, da se s ni i s nalozenou klidne drzet 180 - 190 na nemecke dalnici, jak si overujeme pri kazdem nocnim navratu ze zahranicnich dovolenych. Zajeta jede lip, nez uvadi technicak.

AWD vs neAWD, kvuli vysokemu tezisti a motoru vic vepredu, nez u 6, mi prijde u SUV obecne asi lepsi mit AWD (rekl bych - u vsech SUV, nejen u Mazdy), jizdni vlastnosti nejsou proti nizkemu autu az tak dobre. Je to proste dan za vysku auta, usporadani kabiny, lehce balonovejsi pneu. Parkrat jsem tu psal, ze ve srovnani s 6 predokolkou - mam obe identicky stare, a na obou pneu, jez vitezi v testech - mi na snehu CX5 ani s AWD neprijde nejak vyrazne lepsi, mozna leda pri rozjezdu na necem hodne uklouzanem (ale nikdy se mi nestalo, ze bych i s 6 mel problem). Je s ni ale samozrejme vetsi zabava… kdyz se schvalne drzi ve ztrate adheze pod plynem, nechava zadek pripojeny a umi se pekne sklouznout bokem. Za deste mi to v ostre zatacce taky prijde uzitecne. Jinak ma proste vysoka stavba tendenci byt relativne vice nedotaciva a naklaneci v zatackach.

Co se tyka spolehlivosti moderniho auta, zadne podle me neda bez poruch ani 10 let, jsou slozita a nabita elektronikou. Kazda nase Mazda za poslednich 10 let (bylo jich 6 novych) mela nejaky problem uz v prvnich letech. Cim vyssi vybava, tim vetsi riziko, u starych 3 BM/BN a 6 GJ/GL napr. odchazely/odchazeji Bose zesilovace (super drahe), uz jsem slysel o problemech se starymi adaptivnimi a LED svetlomety, obecne LED se hur repasuji, nez xenony nebo zarovky, nemluve o nakladech pri pojistne udalosti, treba srazeni zvere (na 6 stoji jeden matrix svetlomet 43 tis Kc). Nejake nejvyssi vybavy/modely maji taky drazsi laminovane celni sklo a pri vymene je treba kalibrace kamer.

Automaty Mazdy plati za spolehlive zde na forech a mozna proti DSG ci podobnym u koncernu a Fordu, ale na americkych forech je na ne stiznosti dost, take mely behem let plno service bulletinu = postupu pro servisy, jak resit a diagnostikovat jejich problemy, neprimo hovorici o jejich problematicnosti (z pohledu poctu techto TSB). Ne ze by starsi manualy Mazdy byly dokonale, to zas byly opakovane problemy se synchrony, tuhosti razeni, i kalibraci kulisy, ale myslim ze poslednich par let uz s tim ty problemy nejsou.

Takze za me, cim novejsi auto a zbyvajici zaruka, tim lepe.
 
Poslední úprava:
Mazdacky automat je snad bez spojky, kedze je to hydrodynamicky menic. Ktory sa vie uzamknut, ale to nie je spojka.
 
Já snad zůstanu u toho focuse :D
Ve výsledku mi jde o bezpečnost, proto jsem chtěl CX-5. Výhody SUV...
Ale je pravda, že kdo chce opičáka, musí mít na banány a to já teď asi nemám :D
A bát že, starší ojetina si řekne o 50k opravu, to se mi asi nechce...

Ono taky kupovat auto v dnešní době, to můžu snad jenom já :D
 
...Avšak DSG a pod. sú so suchými spojkami a omnoho viac zložitejšie a poruchovejšie...
Tady bych si tě dovolil opravit, některé specifikace jsou u koncernu opravdu suché DSG (a to fakt nechceš), ale drtivá většina je mokrých a ty mají dobré vlastnosti a není s nimi víc problémů, než je běžné jinde :)
 
Jedina spojka ktora sa nevyderie je ta, ktora tam ani nie je. Preto radsej hydromenic bez spojky a raz za cas v nom vymenit olej.
 
Ono je to spíše o tom uvědomění, že :

- levnější ta nová auta už nikdy nebudou
- jednodušší už také nebudou. Spolehlivější ? No..možná ? (spíš ne)
- 50K jako náklad na ojetinu je skoro vždy pravda (ne nutně servis samotný, ale přepis, pojistka, dálnička, atd. něco taky stojí a zpravidla nikdo neprodává bezchybné auto)

Pokud chci ještě nějaké poměrně normální auto, je čas...A ikdyž někdo třeba Mazdu nechce, je nezbytné uznat, že jako jediná nabízí atmo benzín v SUV. Případně mě opravte. o nikom jiném na EU trhu nevím a Lada Niva není SUV.

Pokud máš peníze na auto a chceš/potřebuješ auto, kup si auto. Ideálně co nejmladší, co nejméně najeto. Pokud ne, tak trpělivě hledat a HODNĚ důkladně prověřovat přesně v křivce takové, kolik stojí. Dražší = věnovat se tomu více.

Bohužel jediné správné řešení aplikuje například i můj otec. Auta mění velmi často. To jediné z hlediska nákladů funguje správně.
 
bez elektra má 2,5 atmosféru myslím ještě Subaru Outback a pak Ford Kuga, ale to už jako plug-in
 
popř. zvolit Toyota Rav4 2.0, ale je trochu línější
 
To je to Subaru taky, kolega nedávno vybíral, byl se svézt s tím Outbackem, pak si sedl do mýho a říkal, že je to dost rozdíl pocitově
 
Moje odpověď je jaká je, protože se jedná dle nadpisu o auto "pro škudlila".

Osobně (a nikomu to nenutím) si myslím, že nakupovat auto s vírou, že "když bych chtěl abych dalších min 7 let sloužilo bez velikých investic." to IMHO není dobrý nápad. Respektive takto - mě osobně by to nemohlo fungovat. Mám smůlu na hodně věcí, takže toto by nedopadlo.

Ale připomeňme si fakta - je to hodně peněz za ojetinu, která NENÍ v záruce a žádný kilometrový nájezd není jistotou klidného provozu. Žádný. Dále nové/zánovní auto je naprosto nevhodné pro člověka, co najezdí velmi málo (třeba 12K ročně)- to má mnoho důvodů a je to na delší diskuzi, kde se mnou nebude hodně lidí souhlasit.

Navíc ty mladé auta jsou technologicky relativně na výši = případné závady nejsou levné na odstranění a záruka je tedy výhodou. 3, nebo 5letá ojetina ji nemá. Začínáme Starstopem a dvěma baterkama (navíc AGM/EFB), pokračujeme přes povětšinou plně elektrické posilovače a končíme drobnostmi jako jsou TMPS ventilky.

Pokud bych si měl vybrat auto pro škudlila, šel bych do :

- atmo benzín a bez filtru částic (nejlépe navíc nepřímý vstřik)
- vyhnout se všemu co nepotřebuji - t.j. 4x4, automat atd...
- vyhnout se všemu, co jsem schopen zjistit, že je problémové, nebo naopak tomu, co ještě nikdo neví jestli problémové je (specificky zcela nové modely bez známých závad)

Proto bych šel do Toyoty Auris 1.6i. A to i s vědomím toho, že za tyhle peníze se u jiné značky, nebo při koupi o rok staršího auta svezu líp a výbavu budu mít lepší apod. Ale o tom ten dotaz nebyl a Toyota není obvykle o stylu a neplatíš tam za výbavu a kudrlinky. Toyota je o téměř neprůstřelné mobilitě.

Jako možnost #2 bych šel do Škodovky/VW do sekce ověřených ojetin, ujistil se, že ode mě auto za 2 roky vykoupí zpět, tam bych koupil něco a za 2 roky to vyměnil a takto pořád dokola.

Pokud trvám na pětiletém SUV za půl milionu, je Mazda dobrá volba, protože je v kurzu, jezdí jich hodně a pokud jí nic neudělám, asi ji i dobře prodám, až to budu potřebovat.

P.S : a v této době, bych se aktuálně naprosto vyhnul ojetinám z Německa. Bude se to týkat zlomku aut, ale...proč si tím přidělávat starosti. https://www.idnes.cz/auto/zpravodaj...ina-nemecko-dovoz.A220218_132613_automoto_fdv

Edit : a na auto si pokud možno nepůjčovat, ale .....to je individuální a jedná se jen o můj názor. Kupovat to, na co mám a mít rezervu.
 
Poslední úprava:
Omlouvám se, ale ještě mi nedá nedodat...Nechci být jízlivý, ale vlastně sis sám nahrál na smeč.

Pokud člověk, který jezdí s vystřelenými airbagy poptává auto na dalších 7 let bez větších provozních investic a zároveň vyžaduje SUV pro lepší bezpečnost...To by vlastně mohlo klapnout. :D Ono vlastně stačí, když do toho nebude pršet a bude se to hýbat
 
Ja bych to az tak negativne nevidel, myslim s tema Mazdama.

My jsme napriklad koupili novou CX-5 v nejnizsi vybave a bezpriplatkove barve, a nechal jsem par drobnosti dodelat, protoze to po dlouhy dobe melo byt auto, ktery nam zustane o neco dele (tim si sice po dvou a pul letech uz nejsem jisty, ale to je zivot ;))... Co v aute neni, to se nepokazi, je i levnejsi havarijni pojisteni a pripadny opravy mimo pojisteni, obecne cim drazsi a vybavenejsi auto, tim vetsi ztrata hodnoty, protoze po letech hraje roli u ojetiny spis stav, nez vybava - to jsem si taky overil v dobe nakupu pohledem na ceny ruznych vybav ojetin CX-5. Pro me byl klicovej dobrej zaklad, motor, AWD, z vybavy jen auto klima, parkovaci senzory (orig. Mazda domontovane za par tisic) a Android Auto/CarPlay, a vykonny svetla; to vse CX-5 v zakladu splnovala, zaroven v tom aute nejsou zadny zbytecny blbosti, ani zrcatka se neumi automaticky sklapet, coz mi je vcelku jedno :).

Mazda prodlouzena zaruka od KF verze CX-5 uz kryje myslim vetsinu veci, taky je za ni drazsi priplatek, nez kolik stala ta predchozi omezenejsi varianta. Takze pokud by se sehnalo dvou nebo trilety auto s prodlouzenou, je dalsi dva az tri roky klid; a pokud u kupovaneho auta prodlouzena zaruka neni, da se dojednat, pokud je auto mladsi 3 let, ma pod 60 tisic km a jezdilo do autorizaku.

U Mazdy porad plati, ze vuci nejakemu prumeru na trhu, 2.0 i 2.5 motory jsou relativne jednoduche a spolehlive, nanejvyse trpi na karbon, coz se da nechat vycistit, nebo tomu predchazet jizdnim stylem a/nebo lepsim palivem a/nebo pridavanim aditiv pri tankovani. Lidi, kteri s nima maji najeto i pri dodrzovani standardnich intervalu vymen a viskozity oleju stovky tisic km, je plno. A i kdyby casem odesla treba manualni prevodovka, nebo se nevyplatilo delat jeji repasi, myslim ze se daly sehnat na vrakovisti malo jety do 50 tis, coz vzhledem k cene auta neni zadna extra palka. Obycejny mazdacky 6st automat ma drazsi prubeznou udrzbu (olej s proplachem ideal kazdych 60 tis), sehnat nejaky nahradni z vrakoviste by ale urcite taky slo i po letech. Provozni veci u Mazdy nejak moc nestoji, brzdy komplet desky+kotouce predek a zadek jdou udelat i s praci do 10 tis Kc, (nej-)lepsi pneu na 17" disky stavaly kolem 12 tisic za sadu, nove TPMS ventilky - az v nich umrou baterky - origo v Mazde 4 tis za sadu. Za spojku mi kdysi rikali cca 20, orig. predni sklo s praci a kalibraci kamery na ty zakladni modely do 20 tis Kc...

Asi je to vsechno jen o matematice. Proste si spocitat nejakej negativni scenar, a mit na nej v prubehu vlastnictvi auta rezervu, pripadne si ji prubezne vytvaret s dvou az triletym naskokem behem uvodni zaruky. Pohledem na starsi modely se pak da spocitat pokles ceny po par letech, a udelat si i nejakej plan, kdy bude nejlepsi auto prodat a kolik je do ty doby potreba prisetrit na pristi auto... + pocitat s tim, ze auta uz skoro 3 roky zdrazuji, a lepsi to asi nebude, nastesti ale stejnym tempem zdrazuji ojetiny, takze se to zatim samo kompenzuje. Narusit by to mohly nejaky vyssi dane na starsi auta, nebo omezeni jejich pouzitelnosti, ale v Cechach bych to v pristich peti letech moc necekal, zvlast ne aby se to tykalo soucasnych modernich benzinaku.

Pokud ne Mazdu a SUV, pak ten tip na Toyotu a dalsi doporuceni vyse mi prijdou dobre, podepsal bych to.
 
Poslední úprava:
Zdravím a děkuji za přijetí.

Jsem tady nový a nechci zbytečně zakládat nové vlákno, tak se s dovolením přiživím tady…
Doposud jsem měl O2 4x4 - 1,9 TDi a protože už má nejlepší za sebou, tak se poohlížím po jiném autě. Doslova mě ohromila Mazda CX5 a je to pro mě už jasná volba. Vzhledem k finančním možnostem to ale vidím na ročník 2013 – 2015. Chtěl bych zase variantu 4x4 s automatem a jak jsem se tady dočetl, tak naftu moc nedoporučujete. To mi udělalo sice celkem čáru přes rozpočet, ale je fakt že jezdím do práce 30km denně a o víkendech max. do 100 km což asi opravdu pro tyto naftové motory nebude moc dobré...ale možná se mýlím a někdo má dobrou zkušenost. Když jsem si procházel nabídky v Německu, tak vidím že benzínových CX5 ve slušném stavu s touto výbavou (4x4 a automat) za rozumnou cenu zase moc není. Chci vás poprosit o radu na co při výběru benzínové CX5 dát pozor, popř. jestli mi můžete doporučit nějakého spolehlivého dovozce těchto ojetých vozů, nejlépe z okolí Zlína, ale není to podmínka. Prostě někoho, kdo těmto Mazdám rozumí…Za každou radu předem moc děkuji.​
 
Back
Top