• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Rez u zcela nového auta - sedačky

Zeggjk

výkonný člen KLANu
110
Jsem necelý týden majitelem zcela nového auta. Jak tak prolézám různé servery věnované Mazdě, narazil jsem na fóru japonec.sk na téma rez na zadních sedačkách. Vypadá to, že se to týká jen Mazd z Mexika a asi jen HB. Rez je na plechu v opěradlech zadních sedadel. Pokud se sklopí zadní sedačky a odhrnete tu látku, která je směrem do kufru. Mám to též. Mít rez na týden starém autě, to opravdu potěší. O ten plech v sedačkách ani tak nejde, tam se to asi více nerozjede ale co když je to i jinde? Jde o i princip, že si vám dovolí prodat nové auto, které má některé díly rezavé.
 
Nevím jak to myslíš, je tam k tomu diskuze na 15 stránek. Tak samozřejmě reklamovat u prodejce. Někdo měl i zkušenost, že mu reklamaci nechtěli uznat, že si tam něco vylil. Teprve až když v požádal, aby u některého HB v showroomu vystaveného auta odendali tu látku, a i to mělo rez, tak mu reklamaci uznali. Prý buď mění sedačku, nebo to vybrousí. Asi dle stupně rezu. Někdo to má rezavé hrozně, třeba zde: https://www.dropbox.com/s/z5x8rpgqfkpfyjv/P_20170502_170233_vHDR_Auto.jpg?dl=0

Já mám jen takový lišej. Ale jak už jsem uvedl, jde i o princip...a co vše dalšího tam může být už u nového auta rezavé?
 
Na to téma jsem narazil dnes ráno, když jsem si surfoval na internetu ve vlaku. Po návratu ze služebky jsem hned zkontroloval auto, už bylo po 18 hodině, takže budu kontaktovat prodejce až zítra.
 
Jde o i princip, že si vám dovolí prodat nové auto, které má některé díly rezavé.
Zpravidla je argumentováno tím, že se nejedná o pohledové díly... :mad: Každopádně to chce opravdu pořádně reklamovat nejlépe tam, kde jsi koupil a pokud budou něco podobného vyprávět (určitě to budou mít od Machače), zeptej se, jestli můžeš počítat i s korozí uvnitř jiných dílů, které nejsou pohledové, namátkou prahy, dutiny dveří atp...
 
Dobré dopoledne fanoušci Mazdy. Dneska si vyzvedávám novou Mazdu 3 HB. Myslíte, že bude mít zrezavělé sedačky? Jak čtu diskusi, tak to má snad každá druhá :) Jedu do pro ní do Spořilova..
 
Jo vzhledem k tomu, že je to známý problém, zkoukni to hned před prodejcem
 
Zrezlé sedačky, postrach každého prodejce při předávání Mexičanky... :D
 
Tak jsem si prodejce vychutnal a prodejce byl velmi zklamaný, že jsou sedačky zrezle :) A jsou.. Napsal si to do poznámek a jakmile budou mít díly, co mi nenainstalovali při předání (LED osvětlení kufru), tak se vrhnou i na sedačky.
 
Tohle je přímo neskutečné, ale už mě to neudivuje. V poslední době jsem trochu cestoval po velkých Automotive firmách, o kterých byste si mysleli, že už jen jejich jméno je etalonem kvality a profesionality. Tahle nedávná zkušenost mi doslova zbořila veškeré iluze. Některé firmy jsou příšerně amatérské a na řídících místech mají úplné pitomce. Já vím, jak to zní, ale bohužel nepřeháním. Když jedu do nějakého velkého koncernu, tak nějak očekávám, že budu jen tiše naslouchat a učit se od velkých profíků. Stále častěji zjišťuji, že někteří lidé jsou na místech snad omylem a v problematice se orientují minimálně nebo povrchně.

Nedávno jsme třeba neuzavřeli jeden velký kontrakt, protože jsme zákaznickému vývoji doslova zbořili jejich koncept. Ten měl tolik školáckých chyb a nedostatků, že jsme je při prezentaci studie vyrobitelnosti dost zaskočili. Zeptal jsem se asi na deset věcí, ani na jednu nedokázali odpovědět. Jen mlčeli a nevěděli, kam se dívat. Za týden mi náš obchodní úsek sdělil, že zákazník nečekal, že budeme tak dobře připraveni a nominaci odložili, aby přepracovali design dílu. V Automotive hantýrce to znamená, že to dali někomu jinému, kdo neprotestoval a slíbil jim všechny nesmysly, na kterých trvali.

Tím chci jen zopakovat to, co už jsem k tomuto průšvihu napsal jinde. Jestli se tohle v Mazdě děje a dokonce už tak dlouho, je to naprosté selhání všech mechanismů - kontrolních, výrobních, skladovacích, etických atd. Tohle musí být úmysl, jinak si to nedokáži vysvětlit. Mazda v Mexiku evidentně rezignovala na základní principy definující Automotive, protože chyba se může stát, ale fungující firma ji zachytí a napraví. Tohle ale není chyba, tohle už je hrubě nefungující výrobní proces. Jestli pustí tohle, jaká další skrytá překvapení auto obsahuje? Možná kokain místo airbagu, jak se nedávno psalo. :)
 
Když jedu do nějakého velkého koncernu, tak nějak očekávám, že budu jen tiše naslouchat a učit se od velkých profíků. Stále častěji zjišťuji, že někteří lidé jsou na místech snad omylem a v problematice se orientují minimálně nebo povrchně.


Tím chci jen zopakovat to, co už jsem k tomuto průšvihu napsal jinde. Jestli se tohle v Mazdě děje a dokonce už tak dlouho, je to naprosté selhání všech mechanismů - kontrolních, výrobních, skladovacích, etických atd. Tohle musí být úmysl, jinak si to nedokáži vysvětlit. Mazda v Mexiku evidentně rezignovala na základní principy definující Automotive, protože chyba se může stát, ale fungující firma ji zachytí a napraví. Tohle ale není chyba, tohle už je hrubě nefungující výrobní proces. Jestli pustí tohle, jaká další skrytá překvapení auto obsahuje? Možná kokain místo airbagu, jak se nedávno psalo. :)
S Tvojim prvym tvrdenim o neschopnych osobách na riadiacich poziciach bohuzial mozem len suhlasit na 100%.
Upadok, ale plati vseobecne na celu spolocnost.
========
Nenahovarajme si preto, ze v Mazde v JP su iba samí šikovní riadiaci pracovníci .
O hrdzavých sedačkách istotne vedia v mazde, zalozili asi vyskumnu skupinu a skumaju problem ako o život, co asi sposobuje hrdzu na sedadlach.

Problem korozie lemov na mazdach , takisto riesili roky a dodnes asi k pokojnosti nevyriesli.
Pricom aj koroziu lemov sposobuje obycajna technicka blbost, na ktorú staci uplne jednoduche riesenie.

Stale si myslim, ze korózia sedačiek je problem vyrobno technicky - impregnacna latka v textile na sedadlach a nie odflaknuta kontrola v Mexico.

Opakujem sa , ale moja mazda3 2011 je vyrobena v Japonsku a ma takisto napadnute sedaky koroziou pod textilom .
 
Zní to logicky, ale nezapomeň na ten zvýrazňovač, kterým psali přes rezavý plech.
 
Tak jak víte, moje Mazda je "zrezlá" :) Do Spořilova pojedu stejně, nenainstalovali mi tam vše, co bylo potřeba.. Rez by taky měli odstranit v rámci záruky, když jsme na to přišli spolu se zklamaným prodejcem.

Tak další dotaz, kam mi doporučujete zajít pro "Navoskování" podvozku proti "zimnímu blátu" Prahy. Nejlépe okolí Prahy 9. :)
 
Ja som už objednaný na opravu hrdzavých sedačiek do Kova v BB. Tvárili sa prekvapene, že som prvý čo si to všimol.
 
Tak dnes mi v BB tie zadne sedačky opravili. Demontaz vonku, rozobratie tapaciru, vybrusenie, odmastenie a nastriekali to zinkovou farbou....vraj som prvy komu to robili a povodne dostali od importu prikaz s tym ludi posielat do prdele. Ale asi sa zacalo ozyvat viac ludi, tak to robia v ramci garancie...auto som zaniesol vcera pred fajrontom a dnes o 4 poobede mi volali ze je to hotove.
Este som si dal pozriet prednu napravu (nakazili ste ma tu s tym buchanim), dotiahli spoje a premazali klzne plochy na brzdach. A mam pocit ze auto jazdi tichsie
za mna spokojnost...
 
Back
Top