• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Ruční brzda, možné selhání a svolávací akce AH030A

Je možné dohledat nějaký záznam o provedení této svolávací akce na mém vozidle? Mazdu jsem kontaktoval ale odpověď byla taková nepřesvědčivá. Ve smyslu co bylo dostupné to bylo provedeno.
Servis vidí v systému, co se kdy na autě měnilo na záruku...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Takže 100%ně to zjistím jedině zvednutim auta a kontrolou těch čísel na třmenu že.
 
Tak jsem to z nich nakonec vydoloval a byla provedena akce: revize, popř. oprava ovládání ruční brzdy. Takže jsem klidný.
 
Klidný? S tím bych se tedy nespokojil. Co znamená "popřípadě oprava"? Popřípadě ano, nebo popřípadě ne?o_O
 
Takový mají záznam, nebo spíše mi řekli že více mi poskytnout nemohou, nevím jestli nemůžou. Samo mě už taky nebaví taková konverzace kdy se zeptám na danou svolávačku a dostane se mi jenom všeobecné odpovědi. Zase další dotaz a zase odpověď na půl cesty. No vím že tam už se asi nepodívám.
 
A jaký že je to tak přeochotný servis?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
KODECAR Ostrava.
No zkusím to i jinde a uvidím co mi řeknou.
 
Zdravim
Po roce a ctvrt vlastnictvi 6 (rok vyroby konec 2014, najeto pri koupi 31k km, automat, dovoz z Nemecka) me neprosla technickou, ze prej zarezly brzdovy koutuce u rucni brzdy.

Ted najeto 46k km. Jako spravna lama jsem netusil, ze rucni brzda ma svoje vlastni koutouce, navic rucku prakticky nepouzivam. Vymena okolo 12k czk, takze zas takova katastrofa to nebyla, ale co me prekvapilo, ze muze neco zreznout takhle rychle.

Takze moje naivni teoriie je, ze bud to zrezlo, protoze
a) nepouzivam rucni brzdu, ale tu jsem u automatu skoro nikdy nepouzival a s nicim takovym jsem se nepotkal
b) je mozny, ze auto stalo nekde venku a u more je pomerne dost velka vlhkost, takze zaklad uz tam nejakej byl....
Pokud by byla moznost b) spravne, tak si rikam jeslti by nejaky osetreni spodku auto proti korozi nestalo za to..? Zvlast kdyz jsem cetl, ze to je slabina sestkovy mazdy vyrabeny do 2015

Menili jste tady nekdo uz kotouce u rucni brzdy a v kolika km?

Edit Natural: Přesunuto do existujícího tématu
 
Poslední úprava moderátorem:
Rucni brzda ma vlastni kotouce? A kde jsou schovane? To je auto pred faceliftem (nejsem si jisty, zda treba uz nakonci roku nevyjizdela z tovarny faceliftova auta)?

Jinak k pouzivani automatu a rucni brzdy ...
Já to jako absolutné neznalec řešil s kamarádem, který má automat v Omeze a říkal, že je ve finále i lepší (hlavně u těch starších) nejdřív ručka a pak až volba P. Že se to o parkovací západky neopře celou vahou a při změně režimu pak dochází k menšímu opotřebení - jak se západky "drhnou" př vracení na původní pozici. Nevím, co je na tom pravdy, ale logiku v tom docela vidím

Přesně jak píše @edemsx a P je tak pro parkování na naprosté rovině, jinak se ty západky strašně namáhají a ani tu váhu auta nedokážou ubrzdit.
 
Myslím, že Tě postihlo to samé, jako mě, viz:
https://www.mazdaklan.cz/threads/rucni-brzda-mozne-selhani-a-svolavaci-akce-ah030a.1648
Zkus to uhrát na goodwill. A nauč se používat ručku vždy. Nátěr spodku tu nepomůže, brzdy se natírat nesmějí (jedná se o výrobní/konstrukční vadu brzdiče). Žádnej spešl disk ručka nemá, kotouče reznou bez ohledu na údržbu.


Jo asi to same, akorat jsem o nicem takovem nevedel, v neautorizovanem servisu me rekli, ze na reklamaci to neni, tak jsem to zacaloval ze sveho. Auto z dovozu, v autorizovanem jsem tady jeste nebyl, takze ceska mazda nema o me zadny info, nikdo me tedy ani nemohl zavolat...jak jsem psal cena okolo 12k CZK.
 
Jo asi to same, akorat jsem o nicem takovem nevedel, v neautorizovanem servisu me rekli, ze na reklamaci to neni, tak jsem to zacaloval ze sveho. Auto z dovozu, v autorizovanem jsem tady jeste nebyl, takze ceska mazda nema o me zadny info, nikdo me tedy ani nemohl zavolat...jak jsem psal cena okolo 12k CZK.
No a po dvou letech uz mam zase brzdovy kotouce zkorodovany, vcetne brzdovych trmenu, nefunkcni rucky atd. Mel jsem to vedeny uz jako lehkou zavadu na STK ted na podzim. Ted vymena kotoucu, desticek, trmenu za 22k se vsim vsudy. Ted uz pro jistotu v Mazda servisu (Dufek), protoze podeziram prvni servis, jestli tu prvni opravu nejak neposrali, kdyz po 2 letech mam ten stejny problem.

Po 3.5 letech vlastnictvi jsem tedy nasypal do brzd 34k CZK. Prvni oprava tedy byla ale moje blbost, jelikoz jsem nevedel o svolavaci akci. Na to, ze jsem s autem najel teprve 41k km, rv. 2014, zakoupeno v Nemecku s 30k km najezdem (celkem tedy 71k) se me to zda jako celkem velka castka.

U predchoziho auta (ford-focus), jsem o nejakych destickach, kotoucich a zarezlych rucnich brzdach ani nevedel (1x meneno za 162k km)...
 
Proč by to "nějak posrali"? Takové opravy jsou rutina. Je potřeba občas pořádně brzdit, i přes ručku, a udržovat mechanismus v čistotě (hlavně v zimě).
 
Proč by to "nějak posrali"? Takové opravy jsou rutina. Je potřeba občas pořádně brzdit, i přes ručku, a udržovat mechanismus v čistotě (hlavně v zimě).
no protoze, kazdy dva roky menit brzdovy kotouce, desticky, pripadne jako bonus trmeny se me zda divny, vzhledem k mym predchozim zkusenostem. Jak jsem rikal, mel jsem Focus a tam jsem o brzdovych destickach, kotoucich a trmenech slysel jednou za 11 let a 162k najeto, vcetne generalky ve 155k.
Co to znamena poradne brzdit prosim? Predem diky za odpoved.
Ja jsem zatim jenom slysel radu ze servisu, ze mam obcas v zime brzdit pres rucku na poslednich 100m. Pak jsem jeste tady z diskusi pochopil, ze bych u automatu mel prvni dat rucku a az pak P
 
No a po dvou letech uz mam zase brzdovy kotouce zkorodovany, vcetne brzdovych trmenu, nefunkcni rucky atd. Mel jsem to vedeny uz jako lehkou zavadu na STK ted na podzim. Ted vymena kotoucu, desticek, trmenu za 22k se vsim vsudy. Ted uz pro jistotu v Mazda servisu (Dufek), protoze podeziram prvni servis, jestli tu prvni opravu nejak neposrali, kdyz po 2 letech mam ten stejny problem.

Po 3.5 letech vlastnictvi jsem tedy nasypal do brzd 34k CZK. Prvni oprava tedy byla ale moje blbost, jelikoz jsem nevedel o svolavaci akci. Na to, ze jsem s autem najel teprve 41k km, rv. 2014, zakoupeno v Nemecku s 30k km najezdem (celkem tedy 71k) se me to zda jako celkem velka castka.

U predchoziho auta (ford-focus), jsem o nejakych destickach, kotoucich a zarezlych rucnich brzdach ani nevedel (1x meneno za 162k km)...
Samotná koroze na povrchu třmenů a po obvodu kotoučů ničemu nevadí (zimní solení udělá své). Životnost disků 70 tisíc km mi přijde u Mazdy normální, žádná super kvalita to není. Pokud se ručky týká, je otázka, jestli předchozí neznačková dílna provedla kompletní opravu brzdičů podle servisní informace. A nezáleží na letech, ale na km proběhu a také na tom, jak se s brzdami zachází.
 
Co to znamena poradne brzdit prosim?
Že to máš prostě někdy rozjet třeba na 100 a dupnout na brzdu tak, jako bys brzdil o život. A to samé s ruční brzdou, když jsou venku sračky a někam dojíždíš, tak se nebát za jízdy párkrát zatáhnout za ruční brzdu, aby se vysušila.
 
jj o brzdy je třeba se starat :-) zrovna dnes jsem menil celý brzdič..právě kvuli ručce, bohužel zatuhla..ale tak měl už najeto cca 140 tis. tzn. v 70 tis. poprvé měnila MAzda, dnes po dalších 140 tis jsme měnil už sám, problém je obecně s ručkou jako takovou....ten systém se zanáší a zadírá u všech aut konkretně třeba největší bolest je jednoznačně u starších octavek golfech apod. tam se jim to měni pravidelně co dva roky, protože to ručka nedává....v našich podmínkách solení,vlhkosti ..jejdiná rada jak se tu píše...prostě s tím brzdit a používat...tím to kupodivu vydží víc než ji šetřit
 
jj o brzdy je třeba se starat :) zrovna dnes jsem menil celý brzdič..právě kvuli ručce, bohužel zatuhla..ale tak měl už najeto cca 140 tis. tzn. v 70 tis. poprvé měnila MAzda, dnes po dalších 140 tis jsme měnil už sám, problém je obecně s ručkou jako takovou....ten systém se zanáší a zadírá u všech aut konkretně třeba největší bolest je jednoznačně u starších octavek golfech apod. tam se jim to měni pravidelně co dva roky, protože to ručka nedává....v našich podmínkách solení,vlhkosti ..jejdiná rada jak se tu píše...prostě s tím brzdit a používat...tím to kupodivu vydží víc než ji šetřit
Pravda tedy je, ze ja jsem rucku skoro nikdy nepouzival, max pri parkovani v kopci. Na druhou stranu, nepouzival jsem ji ani u toho Focuse (taky automat) a 162k km bez jakychkoliv problemu...
 
Jestli to nebude tím, že Mazda 3 není už dávno Focus. :D
 
Back
Top