• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor SKYACTIV-G160 (2012) – náhlá ztráta výkonu při akceleraci na třetinu plynu

Jirkav

výkonný člen KLANu
132
Ahoj,
setkal se někdo s následujícím problémem, kterým trpí moje CX-5 celé čtyři roky, co ji mám? Projev je vždycky stejný: jedu pomalu do mírného kopce třeba na trojku, chci zrychlit, tak pomalu přidávám plyn do třetiny nebo do poloviny. Auto napřed malinko zrychluje, ale vzápětí motor úplně zvadne a na plyn přestane reagovat. Kdybych nesešlápl spojku, zhasl by. Auto ještě jede setrvačností, tak zkusím motor protúrovat bez zátěže, otáčky letí nahoru, jak by měly. Dám dvojku, pustím spojku a sešlápnu plyn, zase vůbec netáhne. To už skoro stojím, tak vyřadím rychlost a zajedu ke kraji silnice. Motor běží na volnoběh a reaguje na plyn, jako by nic. Zkusím se tedy znovu rozjet, ale problém se opakuje. Teprve poté, co při stání vypnu a zapnu motor, rozjedu se normálně. Na přístrojové desce po celou dobu nesvítí žádná kontrolka.
Jak často: za první rok se to stalo asi třikrát. Druhý rok vůbec, třetí jednou. Teď po výměně baterie, která způsobila reset řídíci jednotky, denně. Je zajímavé, že úplně první jízda s novou baterií (50 km po rovině) byla v pořádku. Od té doby jsem byl 3× na horách a stalo se to pokaždé v prvním stoupání za městem.
Další pozorování: zdá se, že to (naštěstí) dělá jen při málo zahřátém motoru.
Reakce servisů: v Břežanech u Kolína a v Jihlavě se tvářili, jako by o takovém chování v životě neslyšeli. Diagnostika, která je snad součástí každé servisní prohlídky, jim nic neukázala (říkali).
 
S něčím podobným jsem se setkal u dieselu RF7.příčinou byl vadný pedál plynu,respektivě jeho potenciometr.
 
A software v PCM nezkoušeli přehrát na novější/poslední?
 
Při poslední návštěvě autorizáku (ADJ Jihlava) mi nabídli aktualizaci SW řídící jednotky za přibl. 0,75 Nh. To jsem odmítl, protože se opomněli zmínit, v čem by autu mohla prospět. Přitom o problému, co jsem nahoře popsal, ode mne věděli. V té době se vyskytoval jen ojediněle (jednou za rok), tak jsem se rozhodl tu tisícovku utratit radši za něco jiného.
 
Pro náš region EU, je pouze síto na podávacím čerpadle v nádrži (takhle to mají snad všechny benzínový Mazdy).
Výměnný interval je stanoven na "nikdy" a pokud budeš tankovat pouze na kvalitní benzínce kde je velká výtoč tak tento interval opravdu můžeš dodržet. Lidem se nejčastěji zanesl když tankovali z kanystrů a podobně. Pak to poznáš jednoduše,že budeš mít třeba půl nádrže benzínu, ale auto bude chcípat.
Za těch 13 let co Mazdy dělám, jsem ho musel měnit pouze 1x u nějaký Premacy která ke mě přiskákala, ale tam majitel přiznal že jeho pumpa má název plechovej kanystr ze stodoly.
Po dalších třech jízdách mne napadlo, že popsaný problém by mohla mít na svědomí právě nedostatečná dodávka paliva. Z kanystru rozhodně netankuji, ale že by původní filtr paliva musel vydržet dostatečně propustný 160 tisíc kilometrů mi taky nepřipadá jako úplná samozřejmost. Při příští jízdě udělám pokus, který mi naznačí, jestli uvažuju správně.
 
Po dalších třech jízdách mne napadlo, že popsaný problém by mohla mít na svědomí právě nedostatečná dodávka paliva. Z kanystru rozhodně netankuji, ale že by původní filtr paliva musel vydržet dostatečně propustný 160 tisíc kilometrů mi taky nepřipadá jako úplná samozřejmost. Při příští jízdě udělám pokus, který mi naznačí, jestli uvažuju správně.
Klidně můžeš mít filtr (sítko) zanesený, to není nereálná věc, ale to je problém potom místa tankování případně kvalitou paliva.
V Mazdě stojí ten palivový filtr (PE01-13-ZE1) cca 590Kč, tak to není nikterak drahý díl.
 
Poslední úprava:
Pravidelná výměna benzinového filtru CX-5 pro Evropu není předepsána, ale pro Izrael je předepsána v intervalu 135 tisíc km, pro Rusko v intervalu 120 tisíc km a pro Ázerbájdžán dokonce v intervalu 60 tisíc km.
Zdroj: https://owners-manual.mazda.com/gen/en/cx-5/cx-5_8ft1ee17b/contents/07020101.html
Vyměnit filtr paliva v nádrži asi není taková sranda jako třeba výměna filtru sání, nebo se pletu? Jestli by s tím nebylo líp navštívit servis, tedy až budu mít víc jistoty, že palivový filtr je příčina problému.
 
Při poslední návštěvě autorizáku (ADJ Jihlava) mi nabídli aktualizaci SW řídící jednotky za přibl. 0,75 Nh. To jsem odmítl, protože se opomněli zmínit, v čem by autu mohla prospět. Přitom o problému, co jsem nahoře popsal, ode mne věděli. V té době se vyskytoval jen ojediněle (jednou za rok), tak jsem se rozhodl tu tisícovku utratit radši za něco jiného.
Tak to ti klidně aktualizovat můžu za láhev vína, která určitě nestojí 1000...
 
Chyba se přestala projevovat sama od sebe. Naposledy se stala v lednu, od té doby už ani jednou. Hypotéza, že ji mohl způsobit zanesený palivový filtr v nádrži, se mi při zpětném pohledu nezdá správná. Žádný filtr jsem nevyměňoval ani nečistil. Motor neměl problém ani při dálniční rychlosti během nedávné cesty do Chorvatska a zpět.
Jako nejpravděpodobnější vysvětlení mi teď připadá, že kvůli přes noc odpojenému akumulátoru se nějaké elektrické zařízení resetovalo a po obnovení napájení nefungovalo optimálně, než si zase našlo vyhovující pracovní bod během dalšího provozu. Poučení: při příští výměně akumulátoru odpojit ten starý jen na nezbytně nutnou dobu. Deset–dvacet minut bez napájení by auto mělo přežít bez újmy.
Děkuji shr3k za nabídku, třeba ji cestou do Prahy někdy budu chtít využít.
 
Příčina problému nalezena a odstraněna.
Pro pobavení si dovolím vyhlásit anketu: který mazdí znalec na dálku uhodne, co to bylo? Napovím, že uvažovaná souvislost s dlouhým odpojením baterie byla falešná stopa. Druhá nápověda: manželka, která taky často auto řídí, vždycky tvrdila, že se s tímhle problémem nikdy nesetkala. Už vím proč.
 
Ahoj,
nebudu to prodlužovat, zájem o vlákno je asi minimální. Tedy už prozradím řešení hádanky.
Objevil jsem a ověřil, že problém byl v řidiči, tedy ve mně (chacha, poprvé v životě!!!).
Popis: jeda na hory běžkovat, hodím boty na běžky do kufru a na nohy natáhnu pohorky. Se zašněrováním se nezdržuji. Nasednu a řídím. Nezašněrovaná pravá bota pracuje s plynem, ale ne moc, stejně většinu cesty městem jedu na tempomat. Za městem začnu trochu zrychlovat, ale ne moc, přece nespěchám a motor je studený. Přitom si samozřejmě nevšimnu, že rozšklebená pohorka pravé nohy maličko drhne taky o pedál brzdy, který tím trochu stlačí… dál asi nemá smysl pokračovat.
Auto je úplně v pořádku. Dost se mi ulevilo.
 
Back
Top