• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Spotřeba vs otáčky - 2,5

mmks

člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
86
Doteď jsem to neřešil, jezdím více méně všechny režimy a jízdu si chci užít. Spotřeba 8,7 mi připadá na mé užití v pohodě. Jenže teď mě čeká víc dálničních přesunů a co se Mazdě fakt nepovedlo je odstupňování 6ky.'
Má někdo vypozorované do jakých otáček je ještě "rozumná" spotřeba? Jezdí s benzínovou 2,5 někdo pravidelně dálnice a na kolika ti to drží? Teď na kratším úseku, když jsem jel tachometrových 140, tak spotřeba byla snad tuším až někam k 10, ale stačilo držet otáčky na 3t (rychlost kolem 120) a naráz to bylo kolem 7, i lehce pod. Rozdíl 20km/h dělá nějakých 8 minut na 100km.
Samozřejmě nemíním po dálnici zdržovat v 90km/h na "volnoběh", takže mě spíš zajímá zkušenost někoho, kdo auto užívá třeba ke vzdálenější cestě do práce atd.
Dík.
 
Mám vysledovaný že nad těch 130 a hlavně 140 tachometrovych leti spotřeba nahoru, odpor vzduchu roste s rychlostí exponenciálně
 
Má někdo vypozorované do jakých otáček je ještě "rozumná" spotřeba? Jezdí s benzínovou 2,5 někdo pravidelně dálnice a na kolika ti to drží? Teď na kratším úseku, když jsem jel tachometrových 140, tak spotřeba byla snad tuším až někam k 10, ale stačilo držet otáčky na 3t (rychlost kolem 120) a naráz to bylo kolem 7, i lehce pod. Rozdíl 20km/h dělá nějakých 8 minut na 100km.
Máš podle všeho GH 2.5, ale přesto si dej do podpisu přesnou verzi, ať je na první pohled jasné, z kterého roku, jestli máš A/T, atp. Tedy já měl dvě GH 2.0 DISI 165 k M/T a na 140 tacho jsem běžně dálnice jezdil, změřil jsem si na GPS, že to bylo tuším 136 v reálu. Pokud to byla opravdu rovina a nefoukal vítr, tak braly 8 nebo něco málo přes 8. A že by 2.5 brala o 1,5 - 2 l víc bych se celkem divil. Ovšem pokud byla dálnice zvlněná, foukal přední či boční vítr, bylo po dešti, byl hustší provoz se zrychlováním a zpomalováním, tak to samozřejmě mohlo být klidně o litr víc. V Německu ve 180 na rovině mi brala 10 - 11.
 
sry, bral jsem to tak, že když to píšu ve vlákně o GH, tak se ptám na tuto verzi. Ale napravím ;)
 
To je strasne tezke rict. Staci, aby byl na dalnici tahlejsi mirny kopec a uz to leti o 2 i 3 litry nahoru podle aktualni spotreby. Zase kopecek dolu tahlejsi a jedes klidne za 6 i min. Ja mam vypozorovano, ze naopak pri nejake rozumne rychlosti to bere stejne nebo i mene, nez treba pri 90/100. Asi nejlepsi na setreni je vyuzivat slipstream.
 
Stačil by ren rok, A/T se dávala jen do 2.0 ;) A v tomto případě víc vědět asi potřeba není
 
To je strasne tezke rict. Staci, aby byl na dalnici tahlejsi mirny kopec a uz to leti o 2 i 3 litry nahoru podle aktualni spotreby. Zase kopecek dolu tahlejsi a jedes klidne za 6 i min. Ja mam vypozorovano, ze naopak pri nejake rozumne rychlosti to bere stejne nebo i mene, nez treba pri 90/100. Asi nejlepsi na setreni je vyuzivat slipstream.
Znám, ale touto cestou fakt ne. Nemíním se kvůli lehké úspoře někomu odívat do kufru. Je mě jasné, že to ovlivňuje spousta faktorů. Já to zkoušel na D2, což je v podstatě placka. Právě proto se zkouším ptát na dlouhodobou zkušenost, než nahodilé měření.
 
Já mám u všech benzínů, které jsem měl, vypozorováno, že co 10 km/h navíc nad 130, to cca +1l na spotřebě.
 
Znám, ale touto cestou fakt ne. Nemíním se kvůli lehké úspoře někomu odívat do kufru. Je mě jasné, že to ovlivňuje spousta faktorů. Já to zkoušel na D2, což je v podstatě placka. Právě proto se zkouším ptát na dlouhodobou zkušenost, než nahodilé měření.
:joy:jasny, ale kdyz to pred tebou vali cca stejnou cestovni rychlosti jakou preferujes ty nejake SUV, tak to nemusi byt o divani do kufru. Ja jezdim R6: klikata+nahoru dolu a D5: prakticky to stejne jen ve vetsim meritku. Ale meril jsem plna-plna 2x cestu Plz-Praha-Plz. V Plz tankovano u privadace na dalnici. Prvni cesta ve 4 do Motole, coz neni uplne zajeb pres Prahu, 140-160 tacho a 8.2. Druha ve dvou zajeb po okruhu a pak do city nekam do lokality sazka areny. Jeli jsme pozde, tak jsem na to vic slapal a 8.4. Ale pravidelne jezdim jednu jednicku takovym lehcim dalnicnim tempem (do 120 tacho) a to jezdim kolem 7. Ale to je silnice, kterou mam najetou a da se v poho predjizdet.
 
OT - kdysi dávno jsme se poskládali 3 + tašky atd. do Malucha, že tak budeme dojíždět na kolej. Spotřeba snad kolem 13l. Zpět řidič právě využíval tunel za náklaďáky, aby to stáhl, což se mu úspěšně podařilo. Ale dívat se 100km ze 2m na zadní traverzu na kamionu ve mě zanechalo příliš silnou vzpomínku.
 
Akurát včera som mal na našej D1/R1 zapnutý tempomat na 160 km/h a aktuálnu spotrebu mi auto ukazovalo od 8 do miestami 13 L/100km. Takže priemer by mohol niekde okolo 10-11L/100km pri 160 km/h na palubke (GPS možno 150-153 km/h). Pri 140 km/h to moje auto berie na tej istej trase medzi 8-9 L/100km. MZR 2.5 po FL má dlhšiu 6-ku, ale to máš asi tiež. Možno robí rozdiel liftback vs. kombi...
 
no mě se právě zdá 6ka dost krátká. Je sice pěkné, že stále citelně akceleruje při 160, ale kdy to použiju. Takto to má kolem tachometrových 140 něco kolem 3,500 ot/m. Ano, vím, že je to benzín, ale prostě ty otáčky mohly být v klidu o 500 níž a motor by si s tím poradil. No co už.
 
sežen převodovku z faceliftu, ta má delší 6ku, budeš mít při 130 cca o 500 otáček míň
 
no mě se právě zdá 6ka dost krátká. Je sice pěkné, že stále citelně akceleruje při 160, ale kdy to použiju. Takto to má kolem tachometrových 140 něco kolem 3,500 ot/m. Ano, vím, že je to benzín, ale prostě ty otáčky mohly být v klidu o 500 níž a motor by si s tím poradil. No co už.
No to vypada, ze tech tvych 6 je jen husteji nez u meho 5AT. Takze tam neni jako navic. Me to sere, ze to nema sestku. To mela i Primera v CVT 6 pozic remenu pro manualni razeni. Navic kdyz jsem to cvaklnul ze 6 do D, tak jeste to posunulo dal remen a jelo jeste na nizsich otackach na "rychlobeh". A to uz od 2000. Na dnesni dobu uz zase motor jako krava, ze by v poho vzal sestku a ve 2007 ji nebyli schopni dat do automatu. Nebo jiny mohli davat uz od GG faceliftu. Ale alespon, ze to radi hned. Jel jsem testovacku s Volvem V50 5AT a to jsem cvaknul pakou a opravdu znatelne postrehnutelna prodleva.
Az nas nenechaji auta ridit, tak jeste budeme radi vzpominat jak to tocilo na dalnici 3.5 :joy:
 
@Richie tak je to stejný jako když bys měnil převodovku z důvodu poruchy ;)
 
sežen převodovku z faceliftu, ta má delší 6ku, budeš mít při 130 cca o 500 otáček míň
Dnes som to schválne odsledoval - jedna ručička na 130 km/h, druhá na 3250 ot/min. Koľko to točí na pred FL prevodovke?
Ráno mi palubák ukázal pri tých 130 km/h spotrebu 6.8, čo sa mi nechce veriť. Ale to číslo mi svietilo na displeji bez zmeny dosť dlho, možno 2-3 minúty, potom som spomalil na 120 km/h a palubák ukázal o 3 deci viac :laughing:
Ešte pozn.: 130 som išiel so 100% zohriatym motorom - na diaľnicu som sa dostal možno po 50km jazdy po okreskách...
 
Dnes som to schválne odsledoval - jedna ručička na 130 km/h, druhá na 3250 ot/min. Koľko to točí na pred FL prevodovke?
Ráno mi palubák ukázal pri tých 130 km/h spotrebu 6.8, čo sa mi nechce veriť. Ale to číslo mi svietilo na displeji bez zmeny dosť dlho, možno 2-3 minúty, potom som spomalil na 120 km/h a palubák ukázal o 3 deci viac :laughing:
Ešte pozn.: 130 som išiel so 100% zohriatym motorom - na diaľnicu som sa dostal možno po 50km jazdy po okreskách...

Výstřižek.JPG
 
Holt, podľa toho screenshotu mám v 2012ke prevodovku z pred FL :grinning:
 
Back
Top