jirka87
rodinný člen KLANu
- 363
mmks :
Já mám za sebou nedávno cestu cca 800Km do Plzně a zpět. 85% dálnice, 2.5i předfaceliftem, manuál - po pravidelném servisu (filtry, svíčky, čištěná klapka). Tam i zpět cca 4 zastávky, tam i zpět velmi mírný provoz. Nové zimáky - vzorek fakt 99%.. Dva podlimitní dospělí + cca 40Kg v kufru.
Tam - celá cesta tempomat, 145Km/hod a spotřeba palubák 9,4, realita po dotankování 9,6
Zpět - celá cesta "na nohu", rychlost taky těch cca 145km/hod, palubák 8,6 ale už jsem nedotankovával (očekávám obvyklou odchylku, takže realita by byla těch 8,8
Obecně pozoruju, že ten tempomat je trochu nevychované hovado. Rychlost udržuje s ohledem na objem a výkon motoru prakticky bez poklesu, ale motor oproti mojí noze krapet překrmuje. Do větších stoupání funguje obstojně a ani na nohu bych nebyl úspornější. Na rovině je to dost s otazníkem a v mírném klesání taky - to je lepší jet na nohu.
Žere mi to cca stejně jako V6 2.6 motor s archaickým 4st. automatem v jiném autě, což je trochu překvapivé.
Jak někdo psal, že snižuje rychlost...No já osobně a nikomu to nenutím 110-120 po dálnici fakt jezdit nebudu...To je přesně kolizní rychlost na h*vn*. Trvám na tom, že jezdit 110-120 po dálnici je nebezpečný při normálním denním provozu. Najezdil jsem se po D1 přes 400 000Km a toto je přesně rychlost, kde nejde najít harmonie mezi sebou, kamionama a ostatním provozem. Pokud má někdo železné nervy, tak budiž, ale bezpečné to prostě není. Z mnoha důvodů, ale to je na jinou debatu. Nejbezpečnější je jet s ostatním provozem. Tak to prostě je.