• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Spotřeba vs otáčky - 2,5

mmks :​


Já mám za sebou nedávno cestu cca 800Km do Plzně a zpět. 85% dálnice, 2.5i předfaceliftem, manuál - po pravidelném servisu (filtry, svíčky, čištěná klapka). Tam i zpět cca 4 zastávky, tam i zpět velmi mírný provoz. Nové zimáky - vzorek fakt 99%.. Dva podlimitní dospělí + cca 40Kg v kufru.

Tam - celá cesta tempomat, 145Km/hod a spotřeba palubák 9,4, realita po dotankování 9,6
Zpět - celá cesta "na nohu", rychlost taky těch cca 145km/hod, palubák 8,6 ale už jsem nedotankovával (očekávám obvyklou odchylku, takže realita by byla těch 8,8

Obecně pozoruju, že ten tempomat je trochu nevychované hovado. Rychlost udržuje s ohledem na objem a výkon motoru prakticky bez poklesu, ale motor oproti mojí noze krapet překrmuje. Do větších stoupání funguje obstojně a ani na nohu bych nebyl úspornější. Na rovině je to dost s otazníkem a v mírném klesání taky - to je lepší jet na nohu.

Žere mi to cca stejně jako V6 2.6 motor s archaickým 4st. automatem v jiném autě, což je trochu překvapivé.

Jak někdo psal, že snižuje rychlost...No já osobně a nikomu to nenutím 110-120 po dálnici fakt jezdit nebudu...To je přesně kolizní rychlost na h*vn*. Trvám na tom, že jezdit 110-120 po dálnici je nebezpečný při normálním denním provozu. Najezdil jsem se po D1 přes 400 000Km a toto je přesně rychlost, kde nejde najít harmonie mezi sebou, kamionama a ostatním provozem. Pokud má někdo železné nervy, tak budiž, ale bezpečné to prostě není. Z mnoha důvodů, ale to je na jinou debatu. Nejbezpečnější je jet s ostatním provozem. Tak to prostě je.
 
Jsou to teda udaje tachometrove. Realna rychlost je samozrejme mensi... pri 145km/h je to dle GPS 133km/h
 

mmks :​


Tam - celá cesta tempomat, 145Km/hod a spotřeba palubák 9,4, realita po dotankování 9,6
Zpět - celá cesta "na nohu", rychlost taky těch cca 145km/hod, palubák 8,6 ale už jsem nedotankovával (očekávám obvyklou odchylku, takže realita by byla těch 8,8

Obecně pozoruju, že ten tempomat je trochu nevychované hovado. Rychlost udržuje s ohledem na objem a výkon motoru prakticky bez poklesu, ale motor oproti mojí noze krapet překrmuje. Do větších stoupání funguje obstojně a ani na nohu bych nebyl úspornější. Na rovině je to dost s otazníkem a v mírném klesání taky - to je lepší jet na nohu.
Tempomat vzdy bude zrat vic nez "noha"...uz jenom ze pokud "noha" vidi budouci stoupani, tak predem pomalicku zvysuje rychlost a ve stoupani muze zpomalovat, coz proste tempomat nikdy neudela...

Jinak k te rychlosti...ano 120km/h na dalnici v provozu je fakt rychlost na kokot :) vznika tak hodne rizikovych situaci...ale pokud neni provoz, tak to klidne provozuju...se soukromym autem samozrejme...se sluzebakem drtím levý pruh :D
 
Richie : jsem rád, že to uznáváš a nehádáme se o tom :D Osobák..v pohodě...Kamion..v pohodě..Nejtěžší život na dálnici mají řidiči osobáků a dodávek s vozíkama :D Výkonu nemáš na rozdávání, 150 normální příčetný člověk taky jet nemůže, takže smolík no...A biješ se rychlostně mezi střelcema (osobáky) a slimákama (náklaďáky) :D
 
Ja chodim 150km/h tempomat a spotreba je okolo 9 v priemere, pozerat na aktualnu nema zmysel. Okolo 130km/h to zacne stupat
 
Poslední úprava:
dík všem za reakce. Teď jsem zkoušel dálnici cca 500km (D1+D2) rychlost GPS kolem 118km/h, otáčky +-3t om/min, spotřeba tuším kolem 7,4l. V půlce jsem ale využil Shreka a uděla chipování, takže se hodnoty vymazaly a čekám, co udělá změna.
Vím, že ta rychlost je o ničem, sám nemám rád bezdůvodně pomalá auta. Naštěstí 2.5 mi umožní reagovat, takže když vidím, že bych někomu zavazel a nemám možnost uhnout do pravého pruhu, tak to prostě zrychlým, ať ho nebrdím. Za 1. nejsem pak snad u nich za debila a za 2. je to pořád lepší, než zůstat za kamionem a čekat, až kolem projede kolona v levém pruhu.
Doteď jsem spotřebu neřešil, ale je velmi malá hypotetická možnost, že bych musel dojíždět denně po dálnici 50 + 50 a tam ty náklady letí. Samozřejmě by na to byl asi lepší diesel (LPG po špatné zkušenosti nechci) a ženské už mají pro sebe nákupní tašku v podobě Micri 1.2 (ježdění do práce na směny, nebo do školy). Samozřejmě by byla možnost se zbavit Micri, nechat jim Mazdu a sobě pořídit jen něco na dojíždění, ale zase dcera má přesně po autoškole a svěřit ji auto přes 170koní není nejlepší nápad. Takže počítám všechny možnosti.
 
Jen úvaha.

Rok má 365 dní a z toho je obvykle cca 250 pracovních mínus průměrně 20dnů dovolené. To dělá řekněme 230dnů po kterých bys musel ujet 100Km obousměrně do práce. To dělá 23 000Km ročně jen pro užití na dopravu do práce.

23 000Km při průměrné spotřebě 8,5L by dělalo náklady na palivo při teoretické ceně benzínu 38Kč/L zhruba 74 000Kč
23 000Km při průměrné spotřebě 6L NAFTY by dělalo náklady na palivo při ceně nafty 37Kč/L zhruba 51 000Kč

Za méně, než 6L nafty se po dálnici reálně moc jezdit nedá. 8,5L benzínu je naopak spíše horní hranice. Uvažujme, že se jedná o rozdíl cca 20 000Kč. To není v ročním souhrnu úplně málo. ALE, když ti v daném roce provozu NAFTOVÉHO motoru umře JEDEN vstřikovač v částce ikdyby jen asi 8000Kč + práce + odstávka vozidla, jsme na ceně opravy nejméně 12 000kč, spíš víc.

Kdybys přestavěl nakrásně auto na LPG (uvažujme cenu přestavby cca 40 000kč), tak se ti to bude vracet 2 roky a až třetím rokem začne to LPG produkovat "úsporu".

Chápu naprosto tvé zamyšlení - opravdu. V zásadě je ale tvůj nájezd vzhledem ke spotřebě na tenké hranici toho, že se to nevyplatí řešit a měnit známé a pravděpodobně zaservisované auto za jiné, TEORETICKY úspornější. Moje dosavadní praxe prokázala za posledních 5 aut, že investice po pořízení do další ojetiny a jejího srovnání na normální stav, abych byl ujištěn, že je vše OK osciluje průměrně na cca 40 000kč (přepis, pojištění, STK, dálniční známka, podle stavu pneu, vždy rozvody s pumpou + odstranění drobných závad).

V zásadě nejlepší řešení na úsporu paliva je požádat v práci, aby ti třeba 1000Kč měsíčně přidali :cool:

Edit : dále bych rád poukázal na to, že se opět zpřísnila metodika na měření emisí (nikoliv samotné hodnoty samozřejmě) a majitelé ojetých aut s DPF mohou mít zcela zásadní problémy. Naopak naftové auta řekněme do roku 2000 a pak ty úplně zánovní auto toto trápit skoro jistě nebude vůbec.
 
Poslední úprava:
OT - jasný, to jsou přesně úvahy, kterýma se musím zabývat. Jak jsem psal, je to zatím pouze malé % pravděpodobnosti, ale pokud náhodou, připravuju se dopředu, abych znal všechna + - . Samozřejmě nejjednodušší by bylo jezdit vlakem, mám jednoduché spojení, ale co člověk získá na ceně, to ztratí na čase (většinou).
Je to přesně tak jak píšeš. S autem jsem nadmíru spokojený, má plný servis a každý prodej by byla pro mě braný jako "pod cenou". Zatímco koupě "nového" bych samozřejmě už hleděl po něčem novějším, abych nedělal krok zpět, takže kromě nákladů na možná servis jsou tam i náklady na pořízení (samozřejmě, že je to zase položka krytá v hodnotě věci)
 
dík všem za reakce. Teď jsem zkoušel dálnici cca 500km (D1+D2) rychlost GPS kolem 118km/h, otáčky +-3t om/min, spotřeba tuším kolem 7,4l. V půlce jsem ale využil Shreka a uděla chipování, takže se hodnoty vymazaly a čekám, co udělá změna.
Vím, že ta rychlost je o ničem, sám nemám rád bezdůvodně pomalá auta. Naštěstí 2.5 mi umožní reagovat, takže když vidím, že bych někomu zavazel a nemám možnost uhnout do pravého pruhu, tak to prostě zrychlým, ať ho nebrdím. Za 1. nejsem pak snad u nich za debila a za 2. je to pořád lepší, než zůstat za kamionem a čekat, až kolem projede kolona v levém pruhu.
Doteď jsem spotřebu neřešil, ale je velmi malá hypotetická možnost, že bych musel dojíždět denně po dálnici 50 + 50 a tam ty náklady letí. Samozřejmě by na to byl asi lepší diesel (LPG po špatné zkušenosti nechci) a ženské už mají pro sebe nákupní tašku v podobě Micri 1.2 (ježdění do práce na směny, nebo do školy). Samozřejmě by byla možnost se zbavit Micri, nechat jim Mazdu a sobě pořídit jen něco na dojíždění, ale zase dcera má přesně po autoškole a svěřit ji auto přes 170koní není nejlepší nápad. Takže počítám všechny možnosti.
Zdravim, nedoplnil by si prosím svoje poznatky so spotrebou po chipnuti? Išlo to so spotrebou hore - dole resp. to ostalo bez výraznej zmeny? Zaoberám sa aj ja myšlienkou chipu od Mr. shreka na svoju 2,5 gh predface ale nejako mám pred tým "rešpekt" aby som tomu motoru zbytocne nenalozil niečo, z čoho nebudem mať absolútne nijaký účinok alebo efekt.
ďakujem
 
Všechny potřebný informace máš ve vlákně o chipování
 
odpovědět samozřejmě můžu, ale nevím, jak moc to bude relevantní. Dřív jsem jezdil za nějakých 8,6-8,7 (dlouhodobá průměrná), teď se mi daří mít dlouhodobou na 7,5l/100Km. Takže velký rozdíl. ALE výrazně jsme změnil styl jízdy. Zatímco dřív jsem si užíval auta, tak teď jezdím na spotřebu. Z 90% jezdím stejnou trasu, takže ji znám, vím, kdy vyřadit atd. takže skoro bez brzd. Dálnici (vede mi souběžně s okreskou, kde je teď uzávěra) jezdím do 100km/h, takže jsem za debila, ale snažím se nezavazet
 
Back
Top