• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Steering Locked

  • Vlákno založil Vlákno založil xkendy
  • Datum založení Datum založení
Tak se to začíná zhoršovat. Dnes jsem málem nenastartoval. Projev identický jak je popsáno v prvním příspěvku tohoto vlákna (kde jsem zapomněl zapsat, že to při té hlášce na display ještě 2x pípne), krom toho že už je v autě DTC:

Kód:
===SSU DTC B1026:96-08===
Kód: B1026 - Zablokování sloupku řízení

Dodatečný příznak závady:
 - Vnitřní závady komponent

Stav:
 - Uložené DTC - v okamžiku požadavku se nevyskytují
 - Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá

Jednotka: Jednotka Start/Stop

Detail kódu závady

Upozornění

Pokud je tento DTC detekován, nachází se systém RKE v bezpečnostním režimu (fail safe).

Není možné zapnout zapalování ani nastartovat motor, pokud systém přejde do bezpečnostního režimu a uplyne určitá doba (cca 56 hodin), nebo během určitého počtu cyklů startování klíče zapalování (cca 5krát).

Po odstranění závady a vymazání kódů DTC zajistěte činnost zamknutí sloupku řízení a stiskněte tlačítko opakování testu.

 Snímek  #1:
-EVENT_TIME: 173272336 s - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 114890 km - Celková vzdálenost
-MODULE_VOLTAGE: 12.8 V - Napětí řídicího modulu

===END SSU===
zdroj výpisu je ForScan

Našel jsem k tom jen zde na fóru k GH:
Pak po netu pár lidí si o tom píše, ale to je tak všechno.

Předpokládám, že mi jde do háje ta jednotka co zamyká volant. Koukal jsem do servisního manuálu GL a jen abych tu jednotku vytáhl, musím sundat airbag, volant, páčky, kroužek, pak do té jednotky mlátit kladivem přes šroubovák, protože tam jsou z výroby trhací šrouby. Takže pro domácí podmínky bych řekl absolutně bez šance. A to už jen proto, že nebudu mít nové ty šrouby, co se jim urve hlava při montáži.


Mohl bych poprosit možná @Max6 jestli by pro moje auto našel kód dílu ? VIN je ten samý co jsem ti psal k té výměně klínového řemene.

Má to cenu lovit na eBay ? Nebo raději s jistotou vzít nový díl za asi raketu peněz ?
 
@xkendy Jednotka start-stopu včetně zámku volantu: GRY8-67-5S0F
Šrouby uchycení jednotky k tyči řízení KA01-66-154

Pokud se tahle jednotka start-stopu + zámek volantu mění, tak se musí z tý starý jednotky stáhnout data, který se pak nahrajou do tý nový (tak je to popsáno ve workshop manuálu).
 
Poslední úprava:
Tak uz me omyvaji. Standardni cena v AutoPalace temer 22tis, na eBay jsem dil s timto kodem nenasel. Jsou tam jen s podobnymi kody.
Neexistuje nejaka nahrada, ktera by tam sla ?
 
Mel jsem dneska zajimavy rozhovor se servismenem Mazdy z Ostravy. Divil se, ze v mi v HK v Kodecaru nabidli jedinou moznost a tim je rovnou vymena draheho dilu (start/stop jednotka).
Dokonce ten servismen byl tak proaktivni, ze nez jsme spolu mluvili, tak pry koukal do centralniho skladu Mazdy a ze se pry na tyto modely Mazd v posledni dobe vydala pry jedina start/stop jednotka v cele CR. A ze na zaklade tohoto zjisteni to na tu jednotku proste nevypada, ty se proste nekazi, 6tkovych mazd se prodalo hodne a jediny vydany kousek neznamena, ze by se ty jednotky mely kazit. Samozrejme ze nelze vyloucit ze se opravdu pokazila, to na dalku nezjisti, ale na zaklade toho, ze se nevydavaly prakticky zadne, tak se vlastne nekazi.
Kdyz jsem mu jeste naznacil ze znam (nerikal jsem mu ze ne osobne) cloveka ( @Mira1974 ) co ma stejne auto se stejnym problemem, tak rikal, ze je to silne nepravdepodobne, ze by dva lide co se znaji meli oba dva vadne stop/start jednotky.

Z jeho pohledu je spis pravdepodobnejsi, ze pricinou je neco jineho, napriklad baterie vozu. Ze ty start/stop jednotky jsou pry opravdu hodne haklive na stav napeti baterie. Ze motorek pry musi vynalozit velkou silu na odemykani volantu, takze baterie musi dodavat velke proudy a pokud je nacnuta, tak to uz ta stop/start jednotka dela blbiny.

No a tady si nejsem trosku jisty ja. Protoze jednoducha elektrikarina rika, ze pokud je to ten maly motorek, coz predpokladam, ze bude tento:
tak ten preci nemuze brat desitky amper z autobaterie, aby mel problemy odemknout. Kolikpak takovy maly motorek muze zrat ? 0.5, nebo kdyz to prezenu, tak 1A ? To preci i ta nejvice vymlacena autobaterie musi dat s prstem v nose.
A i kdyby, tak preci by bylo slyset jeho naznak o pokus se otocit a delalo by to nejake pazvuky. Jenze to tak nic takoveho nedela. Proste mi to pripadne, ze nedostane pokyn k odemknuti.
A kdyby byla baterie pred smrti, tak to by minimalne melo byt alespon trosku poznat pri startovani, kdy zere start auta z baterie ~500A ?
Jenze moje auto startuje naprosto normalne a bez sebemensich naznaku potizi s baterii.

No a v dobe zaznamu OBD chyby se zaznamenal i stav napeti baterie: 12.8V, coz na baterii fakt nevypada. Ale treba se mylim.

A ano, ze pokud to budu chtit od nich rozdelat, promazat ze to udelaji, ale doporucil nic nepromazavat, alespon urcite ne beznym mazacim prostredkem, ze tam je pry nejake suche mazivo, ktere na sebe nelepi ten bordel z oteru kovovych casti. Mysli si vsak, ze problem bude jinde.

@Mira1974 jeste jsem se preptal na to prehrani software. Tak pry start/stop jednotka zadne moznosti prehravani nema. Coz trosku odporuje tomu co tu zaznelo vcera od @Max6 , ze se musi stahnout obsah te jednotky a ten obsah nahrat do nove, pokud se meni. Ale asi tim ten servismen myslel, ze nejsou zadne varianty software, tak jako napriklad pro ridici jednotku motoru.

Kdyz to nebudu dal rozvadet, tak:
HK rika vymenit stop/start jednotku (presne podle Mazdackeho servisniho manualu)
Ostrava rika, ze na tu jednotku nevypada

Chjo, ted babo rad :-/
 
Poslední úprava:
Kdyby ty jednotky byly bezproblémové, tak by neměli označení GRY8-67-5S0F ,ale zůstalo by třeba A případně B na konci.

Screenshot_20241108-213531~2.png

U @xkendy je dle mého názoru problém s mechanikou (nebo tím elektromotůrkem) toho zámku. Samotná jednotka start-stopu je dle mého názoru v pořádku.
Ale souhlasím s nima, že pokud spadne napětí, tak ta jednotka je zapsaná v paměti závad pomalu jako první.
 
Ahoj.
Už jsem to popisoval... Jen malá zmínka k té baterii... Zjistilo se, že to bakterií nebylo... Dala se nová a udělalo to znovu... Ale nejhorší je, diagnostika vůbec nic... Žádný problém... To nechápe nikdo... Neodjedeš a žádný záznam... Popisoval jsem, že mi přebrali nový software do auta a vyměnil jsem klíč... Vzal druhý náhradní... Předchozí vytáhl baterii a buď se přehraje nebo do koše... Nevím... No a od té doby klid, startuje... 🙏🙏🙏
 
Back
Top