• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Stírání stěračů

zavrelzdenek

nový člen
Zprávy
12
Zdravím mazďáci,

nemá někdo tip jak "rozchodit" senzor stěračů, aby fungoval jak by měl? Chytám neuvěřitelnej vztek, když nedělají co mají...
 
Taky bych rád věděl. Na můj dotaz na první garančce, jestli by šel nějak zkalibrovat nebo nastavit, se odehrál rozhovor ve smyslu:
"Co byste čekal, to je senzor, který kouká přes čiré sklo na čirou vodu, to nemůže fungovat spolehlivě."
Já: "Ale služební oktávce to funguje o dost líp."
"Tohle nefunguje v žádným autě, ani v novým mercedesu, co má kamarád. Nic s tím nejde dělat."

Takže pokud na to má někdo fígl, sem s ním prosím.
 
Mám to vyzkoušený taky z jinejch aut a oproti mazdě, úplně o něčem jiným...

u CX5 jsem tu páčku chtěl taky urvat o_O
 
Takže pokud na to má někdo fígl, sem s ním prosím.
Moc inteligence v tom není, vím, ale já ho prostě vypnul a jedu cyklovač manuálně dle potřeby.
Řekněme, že 40 % času chodil správně, 60 % brzy nebo pozdě, nebo jen tak i bez vody :mad:
Manuálně sahat do polo-funkční automatiky anebo si manuálně a rovnou sem tam upravit mi přišlo stejný o_O
 
Udělal jsem to nakonec stejně. Má to i to plus, že nezapomenu stěrače zapnuté ve chvíli, kdy večer přijedu za sucha a ráno jsou přimrzlé nebo zasněžené, a sami se spustí po nastartování. Je to prima platit si v autě za věci, co člověk nechce, nebo nefungují. Viz toto, istop a nebo hlídání pruhů.
 
Jako klasika je klasika. Ač některé automobilky mají tohle zmáknuté. Já asi nemůžu říct nic, co by mě vyloženě vytáčelo, krom stěračů. V istopu mám vražený čudl, který ho "blokuje", takže s tím se fakt prát nehodlám a u jiných aut bych řešil stejným způsobem. Občas teda nerozumím, hlídání mrtvého úhlu si někdy také žije svým životem. Ale jinak spokojenost :)
 
Zdarec, už nějakou dobu mě u M3 celkem štve okamžité spouštění stěračů při zapnutí ostřikovačů. Při prvním ostříknutí předního skla jdou stěrače do horní polohy vždy nasucho, kapalina z ostřikovačů je na sklo rozprášena až za pohybem stěračů do horní polohy a stírání skla namokro probíhá až při pohybu stěrače směrem dolů.
Na mých ostatních autem (dokonce i na levné Škodě Citigo) je při zapnutí ostřikovačů z výroby nastavený zpožďovač stěračů a nejdříve dojde k rozprášení kapaliny na sklo a poté s malým zpožděním se automaticky k ostřiku zapnou stěrače.
Praktický dopad této vychytávky jde poznat na první dobrou. Mazda má suverénně nejvíce poškrábané sklo od stěračů ze všech mých aut🙁
Nevím, jestli se to tady někde již neprobíralo (nenašel jsem), nešlo by softwarově nebo jiným způsobem nastavit zpoždění spuštění stěračů při ostřikování skla?
 
To je fakt nepríjemné a preto som na BM utieral sklo ja sám aby mi ten prach nespravil škrábance a ostrekovače až keď bolo mokré od dažďa. U BP je to v pohode, trisky sú v stieračoch takže príde hneď k namočeniu skla.
 
To je fakt nepríjemné a preto som na BM utieral sklo ja sám aby mi ten prach nespravil škrábance a ostrekovače až keď bolo mokré od dažďa. U BP je to v pohode, trisky sú v stieračoch takže príde hneď k namočeniu skla.
Taky to tak občas praktikuju, mám na mysli ruční mytí předního okna před jízdou na mokro hubkou, ale je to vopruz. Navíc když se ti za jízdy rozplácne hmyz do zorného pole, je dobré ho odstranit hned ostříknutím a setřením stěračem, a nečekat než zaschne. Přitom by stačilo jen lehce zpozdit nástup stěračů oproti ostřiku skla a je po problému.
 
Poslední úprava:
Áno aj ja som toho názoru len bude to asi koli bezpečnosti takto konštrukčne nadstavené. Zober si že tá 1 sekunda pri ktorej sa zdrží voda na čelnom skle môže mať fatálne nasledky. Za tú 1 s spravíš aj 100-150 m a to je už na nehodu dosť.
 
K vůli bezpečnosti?🤔Mé další dvě auta tuto vychytavku mají z výroby a při provozu s tím ve vztahu k bezpečnosti nemám žádný problém. Při ostříknutí skla a malé prodlevě stěračů je to podobné, jako když hustě prší a čekáš než ti sklo setře stěrač.
Pokud by to bylo nebezpečné, nemohlo by toto řešení u jiných aut dostat homologaci do provozu.
 
Back
Top