• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Svíčky

A jo takhle. Spise jsem to myslel z pohledu nejake horsi funkcnosti, zavadovosti? Davas teda oboji a bez problemu?
 
A jo takhle. Spise jsem to myslel z pohledu nejake horsi funkcnosti, zavadovosti? Davas teda oboji a bez problemu?
Do Sky-G dávám obojí, respektive co si zákazník přeje. Rozdíl tam už nevidím (mimo ceny).
Ona i Mazda pro EU přešla někdy v cca 2016 z NGK na Denso (v katalogu originálních dílů je ale stále výběr z obou výrobců). NGK teď dává do Sky-X.
 
josip102 napsal
takýto príspevok by sa mal niekde pripnut na zaciatok fora (s odporucenymi olejmi a naplnami) a usetrilo by sa vela diskusii a otazok
Já osobně si pro mě důležité příspěvky od Maxe ukládám, abych v případě, že je budu potřebovat, nemusel zdlouhavě prohledávat fórum tam a zpět.
Tak šikovného človíčka nám sem seslal bůh.
 
Takto vypadaji moje svicky po 96tkm. Asi uz maji nejlepsi za sebou. Behem tydne, az mi prijde momentak, pujdou nove. Z vyroby tam mam ZC20HPR11.

#Max6:
1. Docetl jsem se, ze dosedaci plocha toho bazmeku, co se nasazuje na svicku, se ma namazat tukem? Jestli to delas, doporucis cim a konkretne co namazat?
2. Na vcera extrahovane svicce jsou dve podlozky - kdyz si koupim nove svicky, budou s podlozkama, nebo musim pouzit ze starych svicek?
Diky.



IMG_20241110_182517_edit_169608270048598.jpg

IMG_20241110_182321_edit_169659340172549.jpg
 
Poslední úprava:
Takto vypadaji moje svicky po 96tkm. Asi uz maji nejlepsi za sebou. Behem tydne, az mi prijde momentak, pujdou nove. Z vyroby tam mam ZC20HPR11.

Max6:
1. Docetl jsem se, ze dosedaci plocha toho bazmeku, co se nasazuje na svicku, se ma namazat tukem? Jestli to delas, doporucis cim a konkretne co namazat?
2. Na vcera extrahovane svicce jsou dve podlozky - kdyz si koupim nove svicky, budou s podlozkama, nebo musim pouzit ze starych svicek?
Diky.



Zobrazit přílohu 54034

Zobrazit přílohu 54035
Originální svíčky máš od Denso (ZC20HPR11) a přijde mi že máš bohatější směs než by bylo zdrávo a nebo jsi poslední jízdu jel jen hodně kraťounkou trasu + matice tý svíčky je nějaká od oleje (to mi jen přijde z fotky) ?

1. Ne ničím nic nemažu a ani k tomu nevidím jakýkoliv důvod. Pokud pod pojmem "bazmek" myslíš zapalovací cívku s integrovanou fajfkou, tak tam taky není co mazat. Kontakty vůbec nemá smysl (možná u nějaký Škůdy v 80 letech se to dělalo ?).Těsnící gumu cívky bylo dobrý občas promazat červenou vazelínou nebo silikonem třeba u MPS motoru. Tady u Sky-G nevidím důvod.

2. Je to jedna podložka, která se po dotažení zmáčkne že vypadá jako dvě. Na nový svíčce už budeš mít i novou podložku.
 
Poslední úprava:
. ..přijde mi že máš bohatější směs než by bylo zdrávo a nebo jsi poslední jízdu jel jen hodně kraťounkou trasu + matice tý svíčky je nějaká od oleje (to mi jen přijde z fotky) ?
Poslední trasy byly asi 4 v délce cca. 1 km každá, a pak asi 2x vyjeti a zajetí do garáže (tak 10 m max). Matice od oleje není, to asi dělá ta fotka.
1. Ne ničím nic nemažu a ani k tomu nevidím jakýkoliv důvod. Pokud pod pojmem "bazmek" myslíš zapalovací cívku s integrovanou fajfkou, tak tam taky není co mazat. Kontakty vůbec nemá smysl (možná u nějaký Škůdy v 80 letech se to dělalo ?).Těsnící gumu cívky bylo dobrý občas promazat červenou vazelínou nebo silikonem třeba u MPS motoru. Tady u Sky-G nevidím důvod.
Ano, měl jsem na mysli tu fajfku. Tady v tom videu v case 4:17 uvádí to namazání


Díky za reakci 👍
 
Poslední úprava:
Poslední trasy byly asi 4 v délce cca. 1 km každá, a pak asi 2x vyjeti a zajetí do garáže (tak 10 m max). Matice od oleje není, to asi dělá ta fotka.

Ano, měl jsem na mysli tu fajfku. Tady v tom videu v case 4:17 uvádí to namazání


Díky za reakci 👍
U Sky-G je tohle mazání naprosto zbytečný. Hlavně pán na videu by se měl naučit ty svíčky dotahovat. To jeho konečné dotažení nomenťákem už nemělo naprosto žádný význam, když to předtím dotáhnul ráčnou.
 
Taky jsem si rikal. Ale mozna to ma, jak se rika, v ruce a tim momentakem to jen zkontroloval :laughing:
 
Tak hlásím, ze svíčky vyměněné, práce na 10 minut.

Je možné, že to pocitově lépe jede? Přijde mi, že to jde lépe a živěji za plynem, ale možná je to placebo?

Co mě teda zaráží je to, že jedna stará svíčka je oproti ostatním nápadně očazená. A spalovací prostor pod ní, předpokládám, že to je pohled na horní část pístu, také. Jedná se o válec napravo při pohledu čelem k autu zepředu. Je to standardní, nebo to má zakládat důvod k obávám?


Screenshot_20241113_200804.jpg

IMG_20241113_200832.jpg
 
Poslední úprava:
Možná nebyla dotažená správným momentem a tak se "dotěsnila" karbonem.
 
To samé jsem měl i já. Svíčka napravo více zčernalá než ostatní. Nicméně,já žádnou změnu k lepšímu po výměně nepoznal. Spíš mi přijde,že motor více cuká než dříve. Dával jsem NGK.
 
Ja tam dal to, co tam bylo od noveho - Denso. Nic necukalo pred vymenou, nic po ni a pevne doufam, ze to vydrzi.
 
Tak hlásím, ze svíčky vyměněné, práce na 10 minut.

Je možné, že to pocitově lépe jede? Přijde mi, že to jde lépe a živěji za plynem, ale možná je to placebo?

Co mě teda zaráží je to, že jedna stará svíčka je oproti ostatním nápadně očazená. A spalovací prostor pod ní, předpokládám, že to je pohled na horní část pístu, také. Jedná se o válec napravo při pohledu čelem k autu zepředu. Je to standardní, nebo to má zakládat důvod k obávám?


Zobrazit přílohu 54061

Zobrazit přílohu 54062
Vše v pořádku.
 
Back
Top