• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Svítí kontrolka ruční brzdy po výměně rádia

@Kozlik
Ono je to totiž trošku složitější radit přes monitor počítače a proto je v takových případech lepší vyzkoušet a případně vyřadit možnosti který jsou nenáročný, zvládne je člověk před barákem a hlavně nic nestojí. Rozebírat kabeláž po celým autě jestli tam není někde zkrat nebo koupit novou řídící jednotku za těžký prachy může člověk vždycky.
Už takhle ho to stálo čidlo ručky který bylo vyměněný úplně zbytečně (p.s. o zhasínání denního svícení jsme se dozvěděli až po výměně čidla/spínače)
A s tím jestli si někdo dal hodně saké nebo Carlsberga to není tak nereálný. U dvou aut už jsem měl čest řešit věc, že při zařazení zpátečky se v autě zamkly dveře přes centrál ( ne opravdu se nejednalo o naprogramovanou funkci nějaký komfortní řídící jednotky) a v době koronavirové jsem sousedovi na GG řešil problém že díky chybě obvodu cigareťáku po vypnutí auta a vyndání klíčku pořád hrálo rádio.
Jeden kabel obvod cigareťáku druhej spínání/ACC rádia:
IMG_20200313_172038.jpg
Možný je prostě vše
 
Poslední úprava:
Pokud se nerozsvítí tak je chyba v tom plováku v nádobce brzdový kapaliny (čidlo hladiny brzdový kapaliny). Tam pak bude záležet jestli se ho podaří "rozhýbat" a očistit nebo jestli už je tak kaput a bude třeba ho vyměnit. To se mění celá nádobka na brzdovku.
Ale popravdě si spíš myslím že bude jen zalepený nějakym bordelem. U takhle mladýho auta jsem ještě neviděl že by odešlo - bylo poškozený.

Hjuuuustne, mame problém :D odpojeny konektor od brzdovky a stale se rozsvícíme :D no dohaje....

je mi divný ze to ta ručka zvládne zhasnout... a pak se samo rozsvítí nebo bliká...
 
Tak se pokračuje dál.
Čidlo ručky je eliminovaný respektive vyměněný. Čidlo hladiny brzdovky je taky eliminovaný zkouškou. Takže bych zkusil prolízt konektory co vedou od čidla ruční brzdy až do budíků případně ta odbočka na audio. Jestli tam neuvidíš v konektoru něco podobnýho jako na fotce nahoře. Ale tohle už by fakt mohla diagnostika ohlásit. Jestli máš ForScan, tak zkoušel jsi dát testy řídících jednotek ? Opravdu tam nevyběhlo v žádný řídící jednotce ani prd ? A jen pro info jestli to tu ještě nezaznělo ,tak jakou diagnostikou jsi to zkoušel prověřit ?
 
Tak se pokračuje dál.
Čidlo ručky je eliminovaný respektive vyměněný. Čidlo hladiny brzdovky je taky eliminovaný zkouškou. Takže bych zkusil prolízt konektory co vedou od čidla ruční brzdy až do budíků případně ta odbočka na audio. Jestli tam neuvidíš v konektoru něco podobnýho jako na fotce nahoře. Ale tohle už by fakt mohla diagnostika ohlásit. Jestli máš ForScan, tak zkoušel jsi dát testy řídících jednotek ? Opravdu tam nevyběhlo v žádný řídící jednotce ani prd ? A jen pro info jestli to tu ještě nezaznělo ,tak jakou diagnostikou jsi to zkoušel prověřit ?


Mám ELM327 (ten modrej) a používám Torque aplikaci - zkusim ten Forscan. Prolezu i ty kabely. Dám vědět.
 
Aha,tak tady je kámen úrazu. Torque si nech na hraní ve starých autech kde nebyla žádná elektrika. Ten se ti dostane maximálně do řídící jednotky motoru. Takže stáhni Forscan a pak dej vědět. ;)
Dokud to neprojedeš diagnostikou,tak žádný kabeli nezkoumej.
 
Aha,tak tady je kámen úrazu. Torque si nech na hraní třeba ve škodovce. Ten se ti dostane maximálně do řídící jednotky motoru. Takže stáhni Forscan a pak dej vědět. ;)
Dokud to neprojedeš diagnostikou,tak žádný kabeli nezkoumej.


Aha :D no ten Torque jsem měl na Octavku 1 co jsem měl před Mazdou na mazání chyb :D Tak jo zachvilku to pujdu zkusit, btw staci ta neplacena verze resp. DEMO?
 
Torque je univerzální diagnostika která ti pomůže když potřebuješ jen zjistit co je z řídící jednotkou motoru u všemožných značek aut když třeba pomáháš s opravou odstavenýho auta u krajnice. Tím to končí. Forscan je přímo dělanej pro Ford/Mazda a dostaneš se i do jednotek vnitřní výbavy/světel/.....
Jestli myslíš na telefon (android),tak by ti měla stačit pro vyčtení chyb i neplacená DEMO verze,ale jestli chceš i přes telefon dělat různý testy (a to se někdy sakra hodí),tak je lepší placená. Nebo nejlepší je verze na PC.
 
Torque je univerzální diagnostika která ti pomůže když potřebuješ jen zjistit co je z řídící jednotkou motoru u všemožných značek aut když třeba pomáháš s opravou odstavenýho auta u krajnice. Tím to končí. Forscan je přímo dělanej pro Ford/Mazda a dostaneš se i do jednotek vnitřní výbavy/světel/.....
Jestli myslíš na telefon (android),tak by ti měla stačit pro vyčtení chyb i neplacená DEMO verze,ale jestli chceš i přes telefon dělat různý testy (a to se někdy sakra hodí),tak je lepší placená. Nebo nejlepší je verze na PC.

Tak jsem to zkusil, koupil jsem i ForScan lite takze mam plnou verzi. Projel jsem chyby, ridici jednotka i OBD2 bez chyb (kontrolka svitila). Udělal jsem vše co tam šlo, projel jsem ty testy co nabizi forscan a vse bez chyby. Tak jsem sundal stredovy panel, zkousel jsem ruzne kontakty, u toho cidla rucky to vypada vse OK, pak to jde dolu do svazku k ridici jednotce airbagu. Nikde nevypada ze by bylo neco spatne, aspon ne z teto strany. Pak svazek mizi pod palubkou. Kam se napojuje ten kablik od toho snimace rucni brzdy? Do ŘJ?
.
 
@Max6 Prošel jsem kabeláž, kam jsem se dostal tzn. skrz středový tunel, pak jsem zkoušel se pohrabat i náhodou v těch denních světlech jestli třeba není špatnej kontakt, ten přístup tam je otřesnej, myslíš, že by mohla být třeba i špatná žarovka resp. kontakt? Že by to bylo propojeny i z druhý strany? Kontakt v žarovce? Zatím se mi to nechtělo všechno sundávat nebo teda ještě jsem ani nekoukal jak se to dělá nejjednodušeji
 
Když koukneš na schéma,tak čidlo hladiny brzdový kapaliny a čidlo parkovací brzdy jsou kabelově docela oddělený a až přes řídící jednotku jde info do budíků.
Zobrazit přílohu 28868
Já bych postupoval následovně:
1) vypojil bych konektor z hladinovýho čidla brzdový kapaliny a natvrdo ho v konektoru spojil kusem drátu - tím se určí jestli to dělá hladinový čidlo nebo ne
2) pokud by problém přetrvával,tak bych už šel čistě po kabeláži nebo spíš bych začal na konektorech jestli nejsou třeba špinavý/zoxidovaný... - konektory označený ve schématu (0922-104,0922-101,.....)
Protože jak vidíš tak ten blikavej "šum" tam může jíz klidně i z jednotky/konektoru rádia
To vše za předpokladu,že diagnostika nic neukazuje a taky že čidlo na ruční brzdě už jsi vyměnil jak píšeš


Když tak koukám na to schéma, zaujalo mě, že parkovací brzda je napojená na "Audio".... upload_2020-6-20_10-51-19.png

Já jsem měnil právě rádio za 2din i repro, nemůže být i tam spojitost? Je pravda, že mi to asi začalo od té doby nějak svítit
@shr3k @Max6 netušíte?
 
Nebylo by dobrý tohle, že jsi měnil rádio a že to dělá v podstatě od tý doby, napsat hnedka ? Na "šum" z rádia jsem odkazoval už v příspěvku č.14 (EDIT) tohoto tématu kde jsem dával to schéma. Možná pomoc s nápravou by potom byla o dost rychlejší :)

EDIT: dokonce i v č.23
 
Poslední úprava:
Nebylo by dobrý tohle, že jsi měnil rádio a že to dělá v podstatě od tý doby, napsat hnedka ? Na "šum" z rádia jsem odkazoval už v příspěvku č.14 tohoto tématu kde jsem dával to schéma. Možná pomoc s nápravou by potom byla o dost rychlejší :)


Jasně, moje chyba, leze to ze mě jak z chlupatý deky :D omlouvám se .... ale říkal jsem si, že tohle snad nemůže mít s audio spojitost :D ...

A upřimnĚ jsem úplnĚ přehlédl že si zmiňoval v tom příspěvku něco ohledně "ráidia" ... jaj sry
 
Tak snad tohle si přečteš,protože psát do vzduchu můžu i do Bravíčka :joy:
Koukni na konektor audia/rádia a vypoj kabel co vede k čidlu ruční brzdy - vypojit znamená vyndat pin z konektoru (žádný stříhání ani jiný násilný manipulace)
Nebo ten kabel napoj správně podle schématu toho neorigo rádia pokud to půjde.
Schránka 02.jpg
 
Tak snad tohle si přečteš,protože psát do vzduchu můžu i do Bravíčka :joy:
Koukni na konektor audia/rádia a vypoj kabel co vede k čidlu ruční brzdy - vypojit znamená vyndat pin z konektoru (žádný stříhání ani jiný násilný manipulace)
Nebo ten kabel napoj správně podle schématu toho neorigo rádia pokud to půjde.
Zobrazit přílohu 29024
Čtu si to s mým největším svědomím a vědomím :D:D .... odpo zkusím, dám vědět! Díky
 
Tak snad tohle si přečteš,protože psát do vzduchu můžu i do Bravíčka :joy:
Koukni na konektor audia/rádia a vypoj kabel co vede k čidlu ruční brzdy - vypojit znamená vyndat pin z konektoru (žádný stříhání ani jiný násilný manipulace)
Nebo ten kabel napoj správně podle schématu toho neorigo rádia pokud to půjde.
Zobrazit přílohu 29024

Tak já se picnu :D ... v první řadě bych rád napsal, že tvoje rady nebyly psány do vzduchu :D ... normálně, jak jsem zapojoval to 2Din rádio, tak jsem si i pořídil i anténní redukci. No a ta redukce má modrý kablík (asi zesilovač), který jsem pochopil by měl být napojen na +12V. Hádej kam jsem to zapojil ...... na rádiu na kablík, který asi detekuje ruční brzdu (proste jsem to zapojil nobrain a v rychlosti) :D:D .... takže ještě jednou se omlouvám, jaký jsem to umělec a že jsem se vyloženě soustředil na nějaký čidlo :D

EDIT: Doufám, že jsem tě aspoň tímto rozesmál ... :D
 
Díky za tip, dam vedet jak jsem dopadl - abych rozdelal stredovy tunel, musi pryc sedacky nebo se to dá i se sedačkama? Popr nekde nejaky navod jak postupovat?
Otevřeš přihrádku vpravo pod rukou.. Pak už to celé jde vycvaknout až k řadící páce.
 
Back
Top