• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svítí kontrolky "auto ve smyku" a "pal. a emisní systém" - chyba EGR

Natural

správce
Člen týmu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
5 251
Zakládám toto téma, jelikož se jedná o celkem běžný jev a častou závadu. Tyto dvě kontrolky indikují chybu EGR.
Popřípadě u verze před FL jde většinou o špatný solenoid. Díky mrvevi za připomínku.

Jsou tři možnosti, jak tento problém odstranit.
1.Vyčištění EGR

2.Zaslepení EGR
U verzí před faceliftem je problém u zaslepení. Při zaslepení je většinou potřeba ještě úpravy, jinak budou svítit kontrolky stále.
U verzí po FL, stačí zaslepit a je po problému. Někdy (cca jednou za 20tis. km podle stylu jízdy) se kontrolky rozsvítí, ale za 1-2dny zhasnou.

3.Výměna solenoidu - Chybový kód P2009

Tohle je jen stručné info, tak potom pište a podělte se o svoje zkušenosti a rady ;)
Přikládám pár fotek z internetu

Ať nám to šlape
Mazdar :)
 

Přílohy

  • egr-smurrie.jpg
    egr-smurrie.jpg
    97,4 KB · Zobrazení: 131
  • stažený soubor.jpg
    stažený soubor.jpg
    11,9 KB · Zobrazení: 127
Jsi si jistej, Robine, ze u pred FL verze je treba prehrat SW? Ja EGR zaslepil a nic vic jsem neresil. U 2.0Di 100kW je EGR ovladany ciste mechanicky bez zpetny kontroly... prece?
 
V tom případě tím líp. Ale vím, že to dělalo problémy a že kontrolky prostě pořád svítily.
 
Ja zaplechoval EGR a nikdy nic... ? Bal bych se u po FL verze, kde EGR je hlidan elektronicky. Tam uz je to trosku slozitejsi..
 
Já právě verzi předFL neměl jako jedinou zaslepenou. Dělalo to problém, respektive pořád svítily kontrolky. (Bylo to v době, kdy ještě nebyl vhodný soft)
U po FL žádnej problém 100% není. Dáš plech a jedeš. Jednou za pár desítek tisíc ti to blikne, ale samo zhasne, jak jsem psal nahoře.

Jestli to u tebe šlo v pohodě i u před liftu, tak jenom dobře pro ostatní uživatele ;)
 
Jo, ja jsem s tim nemel zadnej problem. Plech a zdar. Takze, asi nou stress pro vsechny :)
 
V tom případě super ;) No a kdo nějakej problém bude mít, aspoň bude vědět, že v tom není sám :)
 
Co jsem slyšel, tak je tech verzí EGR hodně-hlavně před FL, takže někomu to půjde bez problémů a někomu jen s úpravou SW.
 
Zajímavé je, jak zmiňuje Martin Vaculík v jednom SM Diesel Speciálu, že některé motory mají v datových mapách změnu natočení VGT lopatek turbodmychadla pro zvýšení tlaku v turbínové komoře, když se EGR otevře. Pokud se EGR pak zaslepí, turbínová skříň se přehřívá a snižuje to životnost turbodmychadla.
 
Aktuálně již 4mesice cekam nový software do M6 po FL aby "heknuly" egr tak, že si řj bude myslet ze funguje úplně normálně... Bohužel mi bylo sděleno ze u každého auta je to krapet jiné a tak se postupuje ve stylu pokus omyl...
Při testu na diagnostice umělé zkoušky funkčnosti by vše hlásilo ze je v pohoděi když bude zaslepen egr...

Zatím se nepovedlo pokud to vyjde tak dám vědět:)
 
Můžete někdo hodit fotku motoru před FL kde je umístěn EGR ventil?dekuji

odesláno z mobilu
 
Chlapi,taková poznámka - zaslepit EGR u verzí s DPF - nebude to dělat bordel, tedy DPF bude trpět, tedy rychleji se zanášet, tím budou spojené častější regenerace atd. však všichni víme.
 
Mám již zaslepenosti pár měsíců cca 3. A vše ok... Pravidelně na diagnostice kontrolují filtr a nemám v něm bič než 7% zaneseni... A spotřeba je furt dlouhodobá okolo 6,2-6,5l :)
 
Tak egr ventil má dělat jedno,vracet uz jednou spálené plyny znova ke spálení...je tak?kvůli ekologii že?

odesláno z mobilu
 
Jj ale jen v určitém režimu motoru to je v určitých otáčkách...
Takže když pojedeš konstatntne třeba minutu 100km/h ve stejných otáčkách tak ti sepne egr pokud ale furt kolísají otáčky tak je zavřený :)
 
Taky to musí dělat tak složitý...Ale jede to pěkně :)

odesláno z mobilu
 
No tady konkrétně u mazdy ti většina lidí řekne ze je lepší to zaslepit... A to ti řeknou i v autorizovanem servisu:)
 
Jo to vím,ale když tu čtu ze jsou s tím spojený komplikace,tak mi přijde ze to vyjde nastejno at zaslepis či ne.Třeba koncernovych,starších dieslu,to nebyl problém,co vím,zaslepis a jezdis,jen na emisich poznají ze něco není v pořádku.Teda moje zkušenost...

odesláno z mobilu
 
To máš pravdu... Ale víš na kolik vijde nový egr koukal jsem třeba na blbě auto kelly a vychází na 12tisic:D takže radši svítící diody a nebo sehnat jety;)
 
Back
Top