- 6 693
Týká se VIN JMZKH****01 112067–252995.
Vážený majiteli vozidla Mazda,
Mazda Motor Corporation neustále monitoruje kvalitu vozidel Mazda i po jejich prodeji. Rozhodli jsme se pro realizaci svolávací akce AR056A pro určitá vozidla CX-60 vybavená T3 M Hybrid Boost a vyráběná od 28. 9. 2022 do 23. 7. 2024. Pokud jste příjemcem tohoto oznámení, Vaše vozidlo je zahrnuto do této svolávací akce.
O jaký problém se jedná?
Předmětná vozidla mohou vykazovat jeden nebo oba z následujících problémů. Příslušné problémy se liší a závisí na datu výroby / specifikaci vozidla.
Problém 1:
Motor může při volnoběžných otáčkách zhasnout v důsledku softwarových chyb
V důsledku nesprávného softwaru v řídicím modulu hnacího ústrojí (PCM) a řídicím modulu energie akumulátoru (BECM) se motor nemusí nastartovat při volnoběhu z automatického zastavení motoru (i-stop).
V tomto stavu se rozsvítí varovná kontrolka motoru, zobrazí se zpráva „Hybrid System Malfunction“ a může zaznít varovný signál. Selhání opětovného nastartování motoru z volnoběhu může zvýšit riziko nehody.
Motor je možné znovu nastartovat stisknutím tlačítka „Start“.
Problém 2:
Selhává opětovné nastartování motoru
V řídicím počítači převodovky vozidla „mild hybrid“, v důsledku nesprávného řídicího softwaru v řídicím modulu převodovky (TCM), nemusí být spojka spojující elektromotor a spalovací motor správně načasovaná, když:
a) dojde k opětovnému nastartování motoru během jízdy EV
b) se motor opětovně nastartuje ihned po přechodu z jízdy se spalovacím motorem na jízdu EV
V takovém stavu se otáčky motoru nemusí zvýšit a motor se nemusí znovu nastartovat.
Motor je možné znovu nastartovat stisknutím „tlačítka start“.
Problém 3:
Nefunkční odmrazování a varovná kontrolka bezpečnostních pásů
Při zapnutí hybridního systému nebo nastartování motoru, v důsledku naprogramování nesprávného softwaru elektronické napájecí jednotky palubní desky (Dash-ESU), se na přístrojové desce může zobrazit několik varovných zpráv. Navíc se může rozsvítit varovná kontrolka motoru. Funkce odmrazování, varování bezpečnostních pásů a sledování 360° nemusí fungovat správně, což může zvýšit riziko nehody.
Co udělá Mazda?
Váš autorizovaný opravce Mazda přeprogramuje dotčené moduly (PCM/BECM/TCM/Dash-ESU) prostřednictvím upraveného softwaru. Oprava bude provedena bezplatně.
Jak dlouho to bude trvat?
Dokončení opravy v případě této svolávací akce bude trvat přibližně jednu hodinu; nicméně Váš opravce může potřebovat Vaše vozidlo po delší dobu.
Co byste měli udělat?
Společnost Mazda se stará o Vaši bezpečnost, a proto doporučujeme, abyste se obrátili na jakéhokoliv autorizovaného opravce Mazda ohledně naplánování schůzky za účelem co nejrychlejší opravy Vašeho vozidla Mazda. Toto oznámení nemusíte doručit opravci, ale může Vám to pomoci při příjmu.
Za účelem zlepšení pocitu při řazení se vozidlo přizpůsobuje načasování zapojení spojky během jízdy. Po dokončení opravy se vozidlo znovu učí. I když může občas docházet k mírnému rázu při řazení, konzistentní jízda povede ke zlepšení během několika dní. Po inicializaci hodnot učení může být občas citelné mírné škubání během řazení, ale dalším učením během jízdy se to zlepší, nicméně může to trvat několik dní.
Vážený majiteli vozidla Mazda,
Mazda Motor Corporation neustále monitoruje kvalitu vozidel Mazda i po jejich prodeji. Rozhodli jsme se pro realizaci svolávací akce AR056A pro určitá vozidla CX-60 vybavená T3 M Hybrid Boost a vyráběná od 28. 9. 2022 do 23. 7. 2024. Pokud jste příjemcem tohoto oznámení, Vaše vozidlo je zahrnuto do této svolávací akce.
O jaký problém se jedná?
Předmětná vozidla mohou vykazovat jeden nebo oba z následujících problémů. Příslušné problémy se liší a závisí na datu výroby / specifikaci vozidla.
Problém 1:
Motor může při volnoběžných otáčkách zhasnout v důsledku softwarových chyb
V důsledku nesprávného softwaru v řídicím modulu hnacího ústrojí (PCM) a řídicím modulu energie akumulátoru (BECM) se motor nemusí nastartovat při volnoběhu z automatického zastavení motoru (i-stop).
V tomto stavu se rozsvítí varovná kontrolka motoru, zobrazí se zpráva „Hybrid System Malfunction“ a může zaznít varovný signál. Selhání opětovného nastartování motoru z volnoběhu může zvýšit riziko nehody.
Motor je možné znovu nastartovat stisknutím tlačítka „Start“.
Problém 2:
Selhává opětovné nastartování motoru
V řídicím počítači převodovky vozidla „mild hybrid“, v důsledku nesprávného řídicího softwaru v řídicím modulu převodovky (TCM), nemusí být spojka spojující elektromotor a spalovací motor správně načasovaná, když:
a) dojde k opětovnému nastartování motoru během jízdy EV
b) se motor opětovně nastartuje ihned po přechodu z jízdy se spalovacím motorem na jízdu EV
V takovém stavu se otáčky motoru nemusí zvýšit a motor se nemusí znovu nastartovat.
Motor je možné znovu nastartovat stisknutím „tlačítka start“.
Problém 3:
Nefunkční odmrazování a varovná kontrolka bezpečnostních pásů
Při zapnutí hybridního systému nebo nastartování motoru, v důsledku naprogramování nesprávného softwaru elektronické napájecí jednotky palubní desky (Dash-ESU), se na přístrojové desce může zobrazit několik varovných zpráv. Navíc se může rozsvítit varovná kontrolka motoru. Funkce odmrazování, varování bezpečnostních pásů a sledování 360° nemusí fungovat správně, což může zvýšit riziko nehody.
Co udělá Mazda?
Váš autorizovaný opravce Mazda přeprogramuje dotčené moduly (PCM/BECM/TCM/Dash-ESU) prostřednictvím upraveného softwaru. Oprava bude provedena bezplatně.
Jak dlouho to bude trvat?
Dokončení opravy v případě této svolávací akce bude trvat přibližně jednu hodinu; nicméně Váš opravce může potřebovat Vaše vozidlo po delší dobu.
Co byste měli udělat?
Společnost Mazda se stará o Vaši bezpečnost, a proto doporučujeme, abyste se obrátili na jakéhokoliv autorizovaného opravce Mazda ohledně naplánování schůzky za účelem co nejrychlejší opravy Vašeho vozidla Mazda. Toto oznámení nemusíte doručit opravci, ale může Vám to pomoci při příjmu.
Za účelem zlepšení pocitu při řazení se vozidlo přizpůsobuje načasování zapojení spojky během jízdy. Po dokončení opravy se vozidlo znovu učí. I když může občas docházet k mírnému rázu při řazení, konzistentní jízda povede ke zlepšení během několika dní. Po inicializaci hodnot učení může být občas citelné mírné škubání během řazení, ale dalším učením během jízdy se to zlepší, nicméně může to trvat několik dní.
Poslední úprava: