• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Tažné zařízení na AWD diesel s AdBlue

Kde konkretne si prosim kupoval to tazne s elektrikou a kde sis to nechal namontovat? Jde mi o to, ze mnou osloveny autorizak se zatim cuka s tim montovat neco jineho nez je original (byt by to melo byt jen to tazne, elektrika bx pak uz byla origo Mazda).
Nazdar, kupoval jsem to na tom odkazu co jsem sem už posílal, kupoval jsem Bosal - Oris (je to dle vyjádření prodejce v Mazdě de facto OEM Mazda), tažné s elektrikou vyšlo na cca 8.000,-Kč dohromady a montáž cca 4.500,- montováno v originál Mazda servisu. Chtěl jsem pevnou kouli, nechci to sundavat a nandavat, taky na kola je lepší pevná koule, víc vydrží. Taky se dají vygooglit stránky přímo Bosalu, tam jsou taky tažný a elektrika pro Mazdu CX5, záleží jakou máš, já mám naftu s adblue, ta je specifická montáží i provedením. Jsem spokojenej, všechno funguje jak má, můžu plně doporučit.
 
Zdravím,
potřebuji poradit, na Mazdičce CX-5 KE nejsou parkovací senzory ani kamera, ale přesto ne tedy vždy, ale když jsem zapojil káru a na něm skutra asi po ujetí cca 1km se při zastavení a stal jsem na brzdě ozvaly ze zadní části vozu nějaký tóny pipani cca 6x za sebou. Pak už celou dobu nic. Dnes se mi to ozvalo zase. Žádný výstrahy červený trojúhelník nic takového.
Nevíte co to bude, je to zvuk ze zadní části .
Díky za info.
To bude najskôr asi potom tvoj elektronicky modul ťažného zariadenia, ktorý ti vložili do elektroinštalácie pri montáži ťažného zariadenia dozadu k zadným svetlám (odkiaľ napájali tvoje ťažné), ten má za úlohu oddeliť elektroinštaláciu ťažného zariadenia od elektroinštalácie vozidla, aby ti nevyhadzovalo chyby elektroinštalácie vzhľadom na zmenené odpory v svetelných elektrických obvodoch, ktoré sleduje RJ vozidla...
 
To bude najskôr asi potom tvoj elektronicky modul ťažného zariadenia, ktorý ti vložili do elektroinštalácie pri montáži ťažného zariadenia dozadu k zadným svetlám (odkiaľ napájali tvoje ťažné), ten má za úlohu oddeliť elektroinštaláciu ťažného zariadenia od elektroinštalácie vozidla, aby ti nevyhadzovalo chyby elektroinštalácie vzhľadom na zmenené odpory v svetelných elektrických obvodoch, ktoré sleduje RJ vozidla...
Děkuji za info..
 
Ja som to riešil na CX-5 v autorizovanom servise, avšak ťažné bolo kvalitné a plne pozinkované zariadenie GALIA (SK výrobca pri Lipt.Mikuláši a jeho cena je len cca 200€ čo je sakra rozdiel oproti 900€ cene origo MAZDA) a elektrická inštalácia bola origo MAZDA. Môj konkrétny autorizovaný servis MAZDA bol zároveň aj oficiálnym montážnym strediskom ťažných GALIA a mechanická časť ťažného zariadenia nemá vplyv na záruku. Tým, že som ale elektrickú inštaláciu použil originálnu MAZDA, neovplyvnil som záruku kvôli zásahu do elektrickej inštalácie, nakoľko origo inštalácia je pripravená na pripojenie cez konektory a naviac je "rozumná" v tom, že pri cúvacích senzoroch rozlišuje že mám v zadu zapojený príves a tak mi zadné senzory zbytočne nepípajú, že je niečo (príves) v ich dosahu. Všimol som si problémy niektorých členov tohto fóra, že pri neoriginálnej el.inštalácii ťažného zariadenia museli pri pripojení prívesu vypínať celý systém senzorov, aby nepípal. Pri originálnej inštalácii pre ťažné zariadenie tento problém nie je. To je moja skúsenosť...

Pozerám, že sa možno niečo zmenilo, ale bežne sa dá zohnať neorigo elektroinštalácia, ktorá si rozumie s parkovacími senzormi a stojí cca polovicu ako originál. K tomu niečo takéto a som aj s montážou na cene samotnej "gule" z Mazdy. Snáď to bude fungovať ako má.
 
Originál elektriku k ťažnému som dával z Mazdy hlavne kvôli záruke Mazda, lebo pri nainštalovaní inej elektroinštalácie by mohol byť v prípade nejakej reklamácie elektriky potom v Mazda servise problém...Bol som rád, že mi v Mazde nainštalovali vôbec neznačkové ťažné GALIA a elektriku dali origo... Na ťažnom som ušetril takmer 700€ (ako som už vyššie uviedol), takže nejaké ušetrenie 50€ na neznačkovej elektroinštalácii k ťažnému oproti originálnej elektroinštalácii som už neriešil radšej...
 
Zdarec. Ja som tiež riešil ťažné. Najprv v mazde v Bavorsku (žijem tu) chceli asi 1500e, dovidenia mazda. Potom som zavolal nejaku firmu v Bratislave, kde všetko mali skladom. Upozornil som na Ad Blue nadrž, tak že v tom nie je rozdiel. Nezdalo sa mi to, ale keď technik vraví, tak to bude fajn. Poslali to na dielňu, mechanik mi volá, že to nebude pasovať. Zrušil som celú fušerinu z hlavného mesta. Zavolal som firmu v Prešove. Hej všetko ok super. Tak sme dohodli termím. Deň vopred volali, že to pasovať nebude, lebo mám ad Blue (upozornoval som na to). Že treba počkať kuriera 7dni na dovoz zo skladu v Ružomberku. Zrušil som fušerinu č.2. Tak som si objednal z eshopu v DE nejaky Starr za 260e aj z kabelážou Jäger pre cx-5. Prišlo o 2 dni. Montáž som dohodol za 200e v nejakej dielni. Všetko sedí a funguje. Iste si mnohí povedia, že starr je uplny nejaky šunt. Odtiahlo to asi 1000km duster na podvale a ťahá to ďalej autá......

tazne.jpg
 
Záruku ma auto už nemám a v popise tejto elektroinštalácie je že senzory to vypína, iná vec ma asi netrápi.

Ťažné chcem čo najmenej nápadné, lebo ho budem používať tak 4x do roka na bicykle a občas možno vozík. Takže ideál nejaký ten násadzovací typ do U.

Montáž v autorizovanom montážnom mieste mi to nacenilo na 2600kč a dá sa objednať rovno cez ten eshop, stačí si vybrať blízke miesto s dobrým hodnotením.

Aj s montážou som na cene iba samostatného ťažného bez elektriky a montáže z Mazdy. To ich origo príslušenstvo je fakt drahé. A to montážne miesto má na google oveľa lepšie recenzie ako servis Mazdy ?
 
Poslední úprava:
Kluci, pokud mám auto v záruce a nechám si namontovat TZ někde jinde, třeba tady : https://www.svcgroup.cz/sety-tazna-zarizeni-elektropripojka-mazda-cx5-05-2017-v2072 tak můžou být následně problémy s uznáním nějakého problému třeba v elektroinstalaci v záruce?
Já o TZ uvažuju a klidně bych si vzal to origo, ale ta cena je šíleně ustřelená, to je víc jak 3 násobek toho, co se dá běžně sehnat...
 
Ja myslím, že ak by ti nedokázali, že závada fakt súvisí s tým, že ti tam nacvakli 2 konektory (aspoň myslím, že je to len o konektoroch, nič deštrukčné a dá sa to vrátiť), tak ani nie. Samozrejme že ten čo to montuje by na to mal poskytovať záruku na montáž, takže prípadné problémy by mali ísť za ním a vo svojom záujme by mal byť proti niečomu takému poistený. Ale prakticky neviem ako to funguje.

Zaujal ma v tom tvojom odkaze, že predávajú elektroinštaláciu, ktorá neodpojí senzory, ale robia na to samostatné tlačítko na palubnej doske, aby to údajne neodpojilo kameru. @tecki tebe to pri cúvaní odpojí aj kameru? Ja som myslel že to má len umlčať pípanie senzorov..
 
Já to teprve promýšlím, tak nevím, ale myslím že je to tak jak píšeš, když máš tu kabeláž bez vypínání senzorů, tak si prostě jen tlačítkem vypneš pípáky - to s kamerou nijak nesouvisí, ta jede furt.
 
Ja som to pochopil tak že keď sa senzory nevypnú, tak stále pískajú zadné. Keď sa dá správna kabeláž tak sa vypnú zadné (predné ostanú funkčné), ale neviem či je to tak.
 
Předpokládám, že je to jak píšeš = že ty vypne jen zadní senzory, ale to pro mě není nijak důležité, budu to používat jen výjimečně na kola, tak si to klidně vypnu ručně a kdybych dojížděl někam na těsno předkem, tak to jedno zmačknutí na zapnutí je to nejmenší ;)
 
Ja vezmem asi s tým vypínaním, ak to teda nejak neodpojí aj kameru.

Vpredu senzory + kamera, vzadu kamera a trafím sa skoro všade. ? Teda s vozíkom som ešte nešiel, tak cúvanie bude zábava aj keby mal senzory aj vozík.
 
Áno presne tak myscho, zadná kamera ide stále a odpájajú sa len zadné senzory. Originálna elektroinštalácia k ťažnému ma stála cca 160€ a funguje veľmi rozumne, nič nemusím vypínať. ?
 
Přidávám se k dotazu. Také jsem se chystal podobné téma zde založit. Z jara si chci nechat namontovat tažné (primárně pro přepravu kol, protože na střechu té CX-5ky už je to opravdu docela dost vysoko, stačí mi teď v zimě škrábat se do boxu s lyžemi...). Uvítal bych jakékoli zkušenosti, doporučení nebo naopak upozornění. Zatím zvažuji "originál" Mazda a asi i následnou montáž v autorizovaném servisu ale uvítám i jiné tipy případně možnosti instalace. Mimochodem, jak je to se zárukou na vůz, pokud si necháte zrovna takovou věc montovat někde jinde? ;) Ještě doplním, že v mém případě se jedná o benzínový motor, tak pokud bych to tady pak moc plevelil, tak to hodím do samostatného tématu ;)
Ja som si nechal namontovať ťažné na CX-5 2018 benzín, ťažné Galia, komplet s robotou v servise to stálo 430 euro, dobrá cena
 
Mám presne tú istú a funguje to. Stačí že do zástrčky dám redukciu 13pin na 7 a už som bez zadných senzorov, protikolíznych asistentov, kamera ostáva fungovať a celkom dobre sa s ňou triafa na vozík, lebo ťažné na nej vidno.

Použil som to zatiaľ asi len 5x ale naposledy som si všimol že ak stlačím brzdu, ide z kufra zvuk ako keby som mal niekde vzadu PET fľašu a rezonovala. Budem to riešiť v servise kde mi to montovali, je to dosť otravné hlavne pri jazde po meste kde sa brzdí každú chvíľu.
 
Back
Top