• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Topení, únik chladící kapaliny

@Jirkav Já bych šel určitě do Mahle. Ten dodával Mazdě termostaty přímo do fabriky (GG,GH,MZR motory,...) a vyrábí opravdu kvalitní díly.
 
Ahoj, prosím o pomoc s 6kou 2.0 GJ benzín 2012, 190tis. Před 3 týdny jsem nechal v garáž servisu preventivně vyměnit chladící kap. FL 22(společně s výměnou svíček), po týdnu jsem si všimnul že auto topí pouze ve vyšších otáčkách, kapaliny pod víčkem chladiče plno, nádržka na max, potřeboval jsem ještě cestu čb - Praha. Při zpáteční cestě z kopce už před Čb jsem uslyšel podivný a jednorázový zvuk jak když dejme tomu odpojis tlakový vzduch za asi 30vterin se vypnul motor!!! Kontrolka žádná se nerozsvitila tak nevím co motor vyhodnotil (přehřátí?) Tento ročník nemá rafiku teploty motoru.
Auto šlo hned nastartovat a dojel jsem normálně. Zkoušel jsem rádoby odvzdusnit dle návodu zde na klanu- studený start, zahřátí a 10min v otáčkách s ventilací, po 10 min ukazuje diagnostika 82 Stupnu. Nekouří bíle, kapalina v nádobce a chladiči neubývá, olej víko čisté, hadice nevím jak zkontrolovat -oboje jsou teplé, bohužel motor začal lehce klepat v pravidelném rytmu(nevím jestli jen na neutrál)Vložím video zvuku motoru. Auto jsem raději odstavil bojím se těsnění hlavy a čekám v novém roce až sezenu někoho na servis.diky moc za rady

zde video motoru:
děkuji
 
Ahoj, zajel jsem po vánocích do servisu kde mi měnili chladící kapalinu. Mají podezření na špatnou vodní pumpu-podle toho jak motor topí jenom v otáčkách a i cvakot z motoru by mohla dělat pumpa. Příští úterý jsem objednaný a sundají pumpu, tak doufám že to bude problém jen v ní. Přemýšlím, že u auta, kde se tři roky co ho mám nic neposralo, pak ho poprvé proaktivne dám do servisu na preventivku a téměř hned odejde po nové kapalině pumpa. Mohlo to způsobit neovzdusnene vedení?
 
V M3 BL , rok výroby 2011 som rovnako chcel dať minulý rok vymeniť pôvodnú chladiacu kvapalinu, brzdovú kapalinu (4 ročná), hydraulický olej posilovača.
V servise (nie mazda) mi odpovedali, že ich skúsenosť je taká, že ak pri toľko ročných autách full vymenia kvapaliny, tak po výmene s 99% -nou istotou následne začne presakovať, vytekať náplň zo systému, alebo sa niektorý z dielov v systéme poserie.
Boli ochotní len odsať, vypustiť iba určité množstvo náplní a doplniť späť novou náplňou.
Vtedy som od nich odišiel naštvaný, mysliac si, že sa výhovárajú na to, že nezvládajú výmenu, nemajú na výmenu vybavenie.
Žiadna výmena, obmena sa teda nekonala a mazda jazdí v pohode.
Po prečítaní trautenbergovho príspevku, už viem, že mi radili v servise iba dobre.
Ak sa potvrdí, že po výmene chladiacej kvapaliny je vadné vodné čerpadlo, tak s veľkou pravdepodobnosťou to spôsobila nová náplň v už nie mladom chladiacom systéme auta.
 
Zajímavé, nevím co si o tom myslet, v úterý uvidím jestli to bude ta pumpa(doufám, že jo a bude to tedy levně vyřešené). Poprosil bych místní šamany o názor stylu: to je přece kravina, aby nová kapalina poškodila pumpu, dík
 
Back
Top