• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Únik nafty

rehy

nový člen
4
Ahoj, měl bych prosbu. Táta si půjčil moji 5 diesel 81KW.
Při jízdě mu auto ztratilo výkon, začlo poskakovat až úplně zhaslo. Nyní nejde nastartovat, vše se točí ale nechytne. Auto je cca 30k po rozvodech dělané v červnu 2022.
Bohužel nedokáži říct zda v motoru bouchlo, nebo se nějak projevoval, táta je neslyšící 🤦

Nicméně, po dojetí na místo se mi zdá, že je spíš problém v naftě, auto bylo cítit po naftě a i podle fotek které přikládám spíš tipuji naftu.

Teď k hlavnímu dotazu, když by to bylo kvůli rozvodům je nějaké šance předchozí servis reklamovat? Vzhledem k tomu, že rozvody by měly ujet aspoň 80k a ne pouhých 30.
Předem moc děkuji za odpověď a přeji hezký den.

IMG-20241113-WA0003.jpgIMG-20241113-WA0001.jpgIMG-20241113-WA0002.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
To asi rozvodama nebude, když z toho teče nafta. Nějak si nedokážu najít spojitost (jedině že by byl plnej vejfuk nafty z toho jak jí to nespaluje a hází pryč ?).
Každopádně kdyby za to mohly rozvody, tak se musí zjistit jestli za to může práce (po 30000km málo pravděpodobný) a nebo nekvalitní materiál rozvodů (větší pravděpodobnost) a potom se uplatňuje reklamace na danou věc. Nikde jsi nenapsal jestli to byl autorizovaný/neautorizovaný servis a jestli jsis díly koupil sám nebo je sehnal servis, ale jelikož je to víc než 2 roky, tak nevim nevim jestli se dá něco vyreklamovat.

Je to věštění z koule a možná by pomohla fotky aspoň motorovýho prostoru, ale mě to přijde, že než s rozvodama, tak je něco s dodávkou paliva, pokud teda to co z toho teče je nafta.
 
Poslední úprava:
Děkuji, neautorizovaný a díly objednal servis.
Auto je ve stejnou dobu i po repasy vstriků, railovky a čerpadla. Dále nový DPF, dal jsem do ní trošku víc, tak doufám, že je vše ok.
Spíš se potřebuji uklidnit, že to nejsou rozvody servisak má čas až zítra. Motor bych vyfotil, až se dostanuek autu.
 
Děkuji, neautorizovaný a díly objednal servis.
Auto je ve stejnou dobu i po repasy vstriků, railovky a čerpadla. Dále nový DPF, dal jsem do ní trošku víc, tak doufám, že je vše ok.
Spíš se potřebuji uklidnit, že to nejsou rozvody servisak má čas až zítra. Motor bych vyfotil, až se dostanuek autu.
Opět věštění z koule:
Když to startuje (i když to nechytne), jsou slyšet nějaký kovový/bouchavý/silně klepavý zvuky ? Pokud ne tak to s větší pravděpodobností nemá s rozvodama co dočinění.
Pokud se dělaly i věci ohledně paliva, tak bych hledal problém tam.
 
Naštěstí nic neboucha, neklepe. Jen se točí ale nechytne. Tak snad to bude jen nějaká hadice prasklá. Zatím děkuji za uklidnění.
 
Opět věštění z koule:
Když to startuje (i když to nechytne), jsou slyšet nějaký kovový/bouchavý/silně klepavý zvuky ? Pokud ne tak to s větší pravděpodobností nemá s rozvodama co dočinění.
Pokud se dělaly i věci ohledně paliva, tak bych hledal problém tam.
Tak už se nejspíš přišlo na závadu. " Pumpičkou " na víku palivového filtru jsem zkusil nasát naftu a po cca 10x zmáčknutí nafta teče pod auto, takže problém v přívodu nafty🙂 uf a já už maloval nejhorší scénáře.
 
Back
Top