• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu

Absoluter

nový člen
17
Zajímalo by mě, jakou máte zkušenost s vibracema do volantu. V rychlostech cca od 100 do 120 km/h cítím jemný vibrace ve volantu. Je mi jasný, že z konstrukčního hlediska má každý auto oblast, kde vznikaj vibrace od řízení, jen nemám referenci, jestli je to menším tlumením přenosu sil od kol (a mejma citlivejma rukama) nebo jestli je někde chyba (u Focuse jsem to nepociťoval).

Kola mám vyvážený a dělá mi to de facto od prvního kilometru.

edit Doofer: příspěvek rozdělen - první část ponechána v "obecném" tématu a druhá čast využita jako samostatný topic
 
Poslední úprava moderátorem:
přece jen bych nejdřív hledal chybu u vyvážení kol .....

Nechal jsem je znovu vyvážit a moc to nepomohlo. Kola mám nafoukaný stejně, tak už jedině geometrii asi. Nebo se domluvit s někým, kdo má taky trojku a nechat ho projet v mojí nebo naopak, abych měl porovnání :)
 
určitě by nic v žádném autě nemělo vibrovat. Pokud máš kola fakt kvalitně vyvážená na digitálním stroji, pak je na řadě geometrie. U nového auta by se vůbec nic takového dít nemělo ......
 
A co přehodit kola??Podobný problém jsem mněl na trojce taky,dělal to jeden pár;)
 
Nebo šišatý/křivě nasazený pneu. Váhově můžou bejt vyvážený ok, ale házivost může při určitý rychlosti rozkmitat podvozek.
 
Já zatím po 3800 km 6,5 l/100 km :)

Zajímalo by mě, jakou máš zkušenost s vibracema do volantu. V rychlostech cca od 100 do 120 km/h cítím jemný vibrace ve volantu. Je mi jasný, že z konstrukčního hlediska má každý auto oblast, kde vznikaj vibrace od řízení, jen nemám referenci, jestli je to menším tlumením přenosu sil od kol (a mejma citlivejma rukama) nebo jestli je někde chyba (u Focuse jsem to nepociťoval).

Kola mám vyvážený a dělá mi to de facto od prvního kilometru.

Já nepocitiju žádné vibrace ani ve 160.
 
Já zatím po 3800 km 6,5 l/100 km :)

Zajímalo by mě, jakou máš zkušenost s vibracema do volantu. V rychlostech cca od 100 do 120 km/h cítím jemný vibrace ve volantu. Je mi jasný, že z konstrukčního hlediska má každý auto oblast, kde vznikaj vibrace od řízení, jen nemám referenci, jestli je to menším tlumením přenosu sil od kol (a mejma citlivejma rukama) nebo jestli je někde chyba (u Focuse jsem to nepociťoval).

Kola mám vyvážený a dělá mi to de facto od prvního kilometru.

Čoveče s vibracema problém nemám i při těch 200km/h v Německu na dálnici, jsem neregistroval že by něco někde vibrovalo.
 
Záleží na tom, jaký je aktuální nájezd, kotouče u mazdy lze přehřát a zkroutit velmi lehce... Já jsem je nechal rovnat poprvé při 20000 a teď při 50000 cítím při lehčím brzdění, že by to chtělo zase.
 
Doporucujem precitat tento clanok
Jednalo sa o moje auto a pomohli mi jedine tam. Odvtedy so vsetkymi Mazdami chodim iba do servisu, ktoru maju pomocku Duo Expert a nemam zasadny problem.
 
Děkuji pánové, měli jste pravdu. Po vyvážení na laserové vyvažovačce, se správným upnutím kola, správně rozmístěním závažím (viz článek od Lubose1 nahoře) a po přehození pravýho předního za levý zadní kolo už cítím jen vibrace od motoru a trochu od cesty. Diagnostika všech pneu ukázala, že jsou OK a podle jejich kvality je i "rozházela" na autě. Je smutný, že člověk musí kvůli kvalitnímu vyvážení lítat po republice a nemůže se spolehnout na běžnej pneuservis.
 
Ahoj. Mám Mazdu CX3 a po cca 7tis km jsem začal cítit jemne vibrace v podlaze, pedály a trochu volant. Je to spis takové šimrání, ale po cca 100km už je to nepříjemné. Do nohou hlavně. Myslíte, ze by to mohla dělat nevyvazená kola? Vím jistě, ze do cca 5tis km to nedělalo. Možná mám ale i pocit, ze je hlucnejsi motor když ho vytacim a před tím nebyl :) ale já už teď díky vibracím sleduju v autě všechno :). Mám motor 2.0 .. 88kw.

Ještě bych dodal, ze jsem si v 2tis nechal vyměnit běžné šrouby za bezpečnostní. Kola mám 18"
 
Poslední úprava:
Vibrace v podlaze rozhodně nejsou normální a už vůbec ne u nového auta ....
 
@Martin Kavka nevyváženost kol se 100% potvrdí/nepotvrdí při změně obutí na zimní. Více asi momentálně neporadíme. Budeme rádi za zprávu, zda tento problém přetrvává nebo byl způsoben nepřesností vyvážení ;)
 
Vážení přátelé ano, pokud vám začne mazda vibrovat ve volantu kolem rychlosti 100 km/ hod, je to špatně vyváženým kolem. Zajímavé, že v rychlosti 160 km/ hod to nedělá a jen díky opravované D6 kde je omezená rychlost na 80 km/ hod, jsem si toho všiml tím, že jsem k omezení dojížděl na vykvalt a ejhle vibrace. Zajel jsem do pneuservisu Best Drive na Kladně a nechal převážit kola na přední nápravě. Na jednom kole prý chybělo 30 g a na druhém 15 g. Od té doby klid a žádná vibrace, jo a už taky vím kde od teď budu přezovat nová kola.:)
 
Ahoj. Mám Mazdu CX3 a po cca 7tis km jsem začal cítit jemne vibrace v podlaze, pedály a trochu volant. Je to spis takové šimrání, ale po cca 100km už je to nepříjemné. Do nohou hlavně. Myslíte, ze by to mohla dělat nevyvazená kola? Vím jistě, ze do cca 5tis km to nedělalo. Možná mám ale i pocit, ze je hlucnejsi motor když ho vytacim a před tím nebyl :) ale já už teď díky vibracím sleduju v autě všechno :). Mám motor 2.0 .. 88kw.

Ještě bych dodal, ze jsem si v 2tis nechal vyměnit běžné šrouby za bezpečnostní. Kola mám 18"
Prosím o sdělení opravy jemných vibrací z příspěvku roku 2016.
 
Zdar. Mám M3 2018 a snad už od novoty se nemohu zbavit vibrací,ktere začínají od rychlosti cca 120 km/h. Kola několikrát prevažována v různých pneuservisech a vibrace stále. Musím podotknout,že vibrace nejdou od volantu, ale spíše od pedálů/podlahy.
Ještě jedna věc. Auto vibruje jen na zimních 16" na letních 18" tento problém nepociťují. Vše origo kola.
Nesetkal se někdo s touto zapeklitou situací ?
 
Hladaj pneuservis s pomockou DuoExpert od Haweka. Mam s tym bohate skusenosti, jedine to pomohlo.
 
Back
Top