• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu

No nevidím veru rozdiel v tom náboji že by bol poddimenzovaný medzi generáciami či voči tomu Subaráckemu, je to +- štandardná velkosť nábojov. Aby si videl ložisko stačí ho rozlisovať ako som ja rozlisoval svoj náboj, netreba ho rezať. Ale v podstate máš vnútri dve rady guličiek a je to lepšie riešenie ako u prevej + druhej generácie GG/GH, kde je vpredu obyčajné ložisko, pretože pri použití samotného dvojradového ložiska sú tie rady bližšie k sebe, ako u náboja ktorý používa GJ

K tým kotúčom asi tolko, ak sa raz rozpália do červena, tak s istotou pôjdu do koša. To sú trochu iné autá s inými brzdami kde sa dá brzdám podkurovať tak že až svietia.
Mazda také auto ani nevyráva a ani mnohé "nadupané" autá nemajú brzdy stavané na to aby zvládli trebárs jazdu na okruhu. Pokial tie brzdy nestoja aspon 1500€ a viac tak také teploty neznesú. Všetky tie drahšie ako EBC, DBA, Tarox sú viacmenej marketingové produkty ktoré sa hrajú na akože performance, ale nie sú. Nehovorím že nemôžu byť kvalitnejšie, ale od kvalitných majú stále daleko

Zásadnú poddimenzovanú vec čo som objavil je iba ten zadný silentblok ramena a našiel som aj krajšie obrázky kde je krásne vidieť čo to robí...
Z jednej strany vidieť ako je silentblok unavený a z druhej strany je krásne vidieť ako sa to rameno hýbe do strán a je očistené od výstupkov gumy silentbloku. Keby tie gumené výstupky v silenbloku opierali o rameno tak by to bolo OK, ale je tam medzera a tá dovolí aby to rameno uhlo. Ten pohyb v tom silentbloku je možno 2mm na každú stranu, čo u axialneho tiahla urobí daleko menej, ale aj to v pohode stačí na vytvorenie vibrácii.
Ono to rameno uhýba do strán aj v zákrutách, pri parkovaní a vytočeném volante a tak isto aj pri brzdení

A hovorím to preto, lebo sa tu sťažujú ludia že sa to dialo u nového auta čo má 35tkm, kde by som vylúčil opotrebované ložiská/náboje. Môže sa opotrebiť aj náboj, ale nie plošne. Tých čo tu riešia vibracie je ako maku a kludne to môžu rozvibrovať aj nie úplne dokonale vyvážené kolesá a preto tu riešili ludia Huntera a podobné veci.
Dalo by sa vyskúšať jednoduché riešenie, vložiť dva polmesiace AL plechu medzi rameno a tú gumu silentbloku a na kraj ramena omotať pásku aby nevypadli a hned sa zistí či nezmiznú vibracie. Ja hovorím že pri brzdení to tam klepe o 100 šesť
PS: mne je len divné že to dávno niekto nezbadal a logicky neusúdil že sa na to treba zamerať, lebo dať tam druhý nemusí pomôcť, zvlášť ak ten druhý je lacná náhrada a nie originál. S neoriginálnymi som sa opálil aj u Subaru...


Mazda6gj.jpg SIDEM-851639-TULEJA-WAHACZA-PRZOD-PRAWY-MAZDA-Numer-katalogowy-czesci-851639.jpg

...a pre istotu ešte vložím obrázky ramena z opačnej strany. Tam je rovanko vidieť ako je ošúchaná špina a z druhej strany je rozthnutý.
Keby niekto chcel argumentovať že on roztrhnutý nemá, tak neroztrhnutý ešte neznamená že nie je unavený a ako som napísal je polovičný voči tomu čo má GG/GH.
Ked sa u jednoho auta riešia opakovane, brzdy a výmena pomôže na 10tkm tak je treba hladať chybu inde a nie v brzdach a píšem to preto, lebo sa to rieši aj u iných áut a velmi často sú to práve unavené silentbloky a pre istotu aby ma niekto nechytal za slovíčko, tak výmena komplet ramena s novými uloženiami nemusí zabrať ak to je neoriginálne, lebo neoriginálne silentbloky sú kvalitou dosť na prd.
Na vymedzenie by sa dal vyrobiť napríklad aj nejaký kus zo silonu a zafrezovať do neho drážky, ale nie každý má prístup k strojom že by mu to niekto ufušoval zadarmo, preto som napísal jednoduché sedliacke riešenie na prasáka, ktoré splní účel na "vyskúšanie"...
Skrátka vraziť tam niečo čo vymedzí tie medzery a zaistiť to voči vypadnutiu
Bez názvu-1.jpg Bez názvu-2.jpg
 
Poslední úprava:
OK, tady si asi rozumět nikdy nebudeme, protože se tu mýchají pojmy s vibracema při jízdě, při brzdění a při zrychlování. Proto jsem vždy na začátku psal "Vibrace při brzdění".
Ten zadní silentblok spodního ramena je slabší, o tom žádná, ale A) úplnej shit to není, protože by to auto blbnulo při zrychlování, ostřejší jízdě zatáčkama atd,... což ti zase hafo lidí řekne, že se u Mazdy neděje a za B) mazda uznala, že ho neudělala moc pevnej a třeba u CX5 došlo k vylepšení, ale to je z důvodu že CX5KF je už dost velký auto obzvlášť s jeho ultra těžkýma 19" origo kolama (ostatní modely tu inovaci nedostaly)
Je to zavěšení slabší než na předchozích generacích (nedejbože GG) ? Ano je. Je to špatný zavěšení ? Ne není, protože by se s tím nedalo jezdit.

Opět, chce to rozdělovat proč a kdy to auto vibruje.
To že se dost lidem tady třepe auto při ustálený rychlosti (nemluvím o brzdění) nemá s brzdama ani s tímto zadním silentblokem pranic společnýho. Za to můžou origo kola, který jsou naprostý bahno. Já měl na našich novějších Mazdách (BM/GJ) kola od OZ, MAK a DOTZ (jednou dobou rezervní AEZ) a v životě jsem nepotřeboval jezdit někam na Huntera nebo cokoliv. Vyvážil mi je Pepíček s pravěkou vyvažovačkou co má dílnu vedle mě a tím to končilo.
Ty slabší komponenty (ten zadní silentblok, plastový ložisko horního uložení,....) jen zmocňuje všechny ty vibrace zbůsobený čímkoliv a řidič je víc cítí.

Ad brzdy:
Ne zde si nebudeme rozumět. Pokud třeba na okruhu rozsvítíš kvalitní kotouče (ATE, EBC,...) a pak je necháš klidnou jízdou vychladnout, tak nesmí dojít k jejich poškozením. A ne... opravdu to nemusí být keramický kotouč za 100000Kč od Bremba.
Samozřejmě pokud se někomu třeba zasekne třmen nebo po ohřátí postříká kotouč vodou nebo kotouče hodně ohřeje a pak bez vychladnutí uzastaví, tak to ten kotouč pošle do kytek.
Pro mě slovo kvalitní brzdy neznamená, že to musí mít cenovku +50000Kč, protože by potenciál takových brzd stejnak 90% lidí na týhle planetě nikdy nevyužilo a 99,99% by ho využilo tak 1x.

Ad náboj:
Ty nevidíš na tom obrázku třeba tu tloušťku dosedací plochy náboje ve který jsou zalisovaný štefty ? Zřejmě si to fotíš sám, takže máš přístup k těm dílům, tak vem šupleru a porovnej třeba tloušťku tý plochy z GH oproti GJ/BM/.... Mě jich projde ročně rukama několik a to je až do očí bijící jak je to na nových mazdách "odlehčený". Teď jsem to měnil na svym Lexus-pikolo vágenu (CT200h - převlečený Prius, sociál auto od Lexuse) a i tam ten náboj byl masivnější než třeba na BM. Zároveň mi nikdo nikdy nevymluví, že samostatný lisovatelný ložisko na třeba na GH je lepší než tyhle ložisko-náboje prodávaný jako celek a jen přišroubovaný 4ma šroubečkama k těhlici.
A o BP se ani bavit nebudu. Tam už jsem měnil na zadku ložisko-náboj na 2019 s 40000km, protože cvakalo. Taky... odlehčujeme kde se dá.

Ale raději končím. Opravdu se bavíme každej o něčem jinym a v jiných situacích.
 
...a pre istotu ešte vložím obrázky ramena z opačnej strany. Tam je rovanko vidieť ako je ošúchaná špina a z druhej strany je rozthnutý.
Keby niekto chcel argumentovať že on roztrhnutý nemá, tak neroztrhnutý ešte neznamená že nie je unavený a ako som napísal je polovičný voči tomu čo má GG/GH.
Ked sa u jednoho auta riešia opakovane, brzdy a výmena pomôže na 10tkm tak je treba hladať chybu inde a nie v brzdach a píšem to preto, lebo sa to rieši aj u iných áut a velmi často sú to práve unavené silentbloky a pre istotu aby ma niekto nechytal za slovíčko, tak výmena komplet ramena s novými uloženiami nemusí zabrať ak to je neoriginálne, lebo neoriginálne silentbloky sú kvalitou dosť na prd.
Na vymedzenie by sa dal vyrobiť napríklad aj nejaký kus zo silonu a zafrezovať do neho drážky, ale nie každý má prístup k strojom že by mu to niekto ufušoval zadarmo, preto som napísal jednoduché sedliacke riešenie na prasáka, ktoré splní účel na "vyskúšanie"...
Skrátka vraziť tam niečo čo vymedzí tie medzery a zaistiť to voči vypadnutiu
Zobrazit přílohu 52480Zobrazit přílohu 52481
OK vidím že se zde rozpoutala vášnivá debata co je problém.

Popíšu jak to vidím já a ať si z toho každý vezme co uzná za vhodné. Rád věci analyzuji a až pak dělám rozhodnutí. Klidně si vyslechnu hromadu názorů.

Když to vezmu opačně a šel bych cestou pevných plných silenbloků, klidně to přeženu úplně ho vypustím a dal bych to natvrdo matematicky vyjádřeno vůl = 0. Co by se pak stalo, když bych spočítal váhu toho co je na rameni ? Kolo + guma + třmen + náboj+ kotouč + těhlice = jsem na cca 25 KG ?

Co by se stalo když tuto hmotnost rozvibruji na výše popsaném uložení ?

Tak se rozpadne auto a nebo se ulomí uložení a nebo praskne rameno a nebo to vydrží a budu mít o zuby míň :D

Z toho my vyplívá že! je nutné odstranit zdroj vibrace = pohybující se část při brždění tj. kotouč.

Jak uvádí @Ivko přece když dám nové kotouče a desky a brždění je hladké jak dětská prdílka, tak síly které působí na pohyb na uložení a pohyby kol jsou přece stejné jak před výměnou. Kola se pohybuji souběžně se směrem jízdy tzn. kolmo na tyč řízení, čili to nic nedělá s volantem, to je jasné.

Náboj jsem měnil jen proto že na něm bylo 0,02mm a na zcestím mě svedl nový kotouč který na tomto náboji ukazoval 0,04mm. Stejné hodnoty to vykazovalo i po výměně za nový náboj. Manuál uvádí že tolerance náboje je 0,15mm. Takže to byla p*čovina. Jsme to bráchou blbě vyhodnotili. Rozhodovali se pocitem! To není jako když jsme v 10 letech 2x za den rozborka sborka fechtla, měření průměru válce pístů nové kroužky štelovali trysky a kdo ví co jsem si mysleli že z toho vyrobíme za dělo. Pak jsem si koupili simála a bylo to :D

Zpátky ke kotouči.

Když bych si představil že je kotouč i obložení by byly ze dřeva chovalo by se to tak, že se styčná plocha se spálí vyhladí se a nebude to brzdit, možná se to vznítí teplotou.

Kdybych na desky nalepil šmirgl papír pak by to brzdilo to jo, ale zase by se to žralo kotouč jak blázen.
To je podle mě jádro pudla. Dnešní výrobci stojí před tím aby kotouč vydržel velký nájezd, byl pokud možno účinný, nekřivil se. Brzdný účinek vytváří desky které se do něj zakusují. Desky na mazdě nejsou schopny se zakousnut do kotoučů asi aby vydržely kotouče ale paradoxně povrch zesklovatí a deska po kotouči plave a zmítá sebou. Takže sada je na odpis ala kdo chce moc nemá nic a nebo je to plán jak vydělat love za servis :D

Jsou tyto možnosti co způsobuje onen problém a to:

Materiál který funguje do doby než se udělá malinká hrana na kotouči o kterou pak deska drhne což by odpovídalo že to něco málo vydrží než se hrana vytvoří - to by se dalo zjistit obroušením hrany a znovu použitím
nebo
Házivostí kotouče která je jiná při vyšší teplotě nad 200 st. to by se dalo ověřit měřením mimo auto tím že bych to změřil nahřáté. První zabržední se mi zdálo skoro hladké ale zase pocit!

Nebo ještě něco jiné ?


Nechci s tím laborovat metodou pokus omyl že vyměním půlku auto jednak je to časově tak i finančně náročné. Nebavím jako dřív ležet pod autem a nimrat se v tom.

Uvidím co EBC pokud vydrží víme že je problém v materiále pokud ne budu hledat dál.

OK, tady si asi rozumět nikdy nebudeme, protože se tu mýchají pojmy s vibracema při jízdě, při brzdění a při zrychlování. Proto jsem vždy na začátku psal "Vibrace při brzdění".
Ten zadní silentblok spodního ramena je slabší, o tom žádná, ale A) úplnej shit to není, protože by to auto blbnulo při zrychlování, ostřejší jízdě zatáčkama atd,... což ti zase hafo lidí řekne, že se u Mazdy neděje a za B) mazda uznala, že ho neudělala moc pevnej a třeba u CX5 došlo k vylepšení, ale to je z důvodu že CX5KF je už dost velký auto obzvlášť s jeho ultra těžkýma 19" origo kolama (ostatní modely tu inovaci nedostaly)
Je to zavěšení slabší než na předchozích generacích (nedejbože GG) ? Ano je. Je to špatný zavěšení ? Ne není, protože by se s tím nedalo jezdit.

Opět, chce to rozdělovat proč a kdy to auto vibruje.
To že se dost lidem tady třepe auto při ustálený rychlosti (nemluvím o brzdění) nemá s brzdama ani s tímto zadním silentblokem pranic společnýho. Za to můžou origo kola, který jsou naprostý bahno. Já měl na našich novějších Mazdách (BM/GJ) kola od OZ, MAK a DOTZ (jednou dobou rezervní AEZ) a v životě jsem nepotřeboval jezdit někam na Huntera nebo cokoliv. Vyvážil mi je Pepíček s pravěkou vyvažovačkou co má dílnu vedle mě a tím to končilo.
Ty slabší komponenty (ten zadní silentblok, plastový ložisko horního uložení,....) jen zmocňuje všechny ty vibrace zbůsobený čímkoliv a řidič je víc cítí.

Ad brzdy:
Ne zde si nebudeme rozumět. Pokud třeba na okruhu rozsvítíš kvalitní kotouče (ATE, EBC,...) a pak je necháš klidnou jízdou vychladnout, tak nesmí dojít k jejich poškozením. A ne... opravdu to nemusí být keramický kotouč za 100000Kč od Bremba.
Samozřejmě pokud se někomu třeba zasekne třmen nebo po ohřátí postříká kotouč vodou nebo kotouče hodně ohřeje a pak bez vychladnutí uzastaví, tak to ten kotouč pošle do kytek.
Pro mě slovo kvalitní brzdy neznamená, že to musí mít cenovku +50000Kč, protože by potenciál takových brzd stejnak 90% lidí na týhle planetě nikdy nevyužilo a 99,99% by ho využilo tak 1x.

Ad náboj:
Ty nevidíš na tom obrázku třeba tu tloušťku dosedací plochy náboje ve který jsou zalisovaný štefty ? Zřejmě si to fotíš sám, takže máš přístup k těm dílům, tak vem šupleru a porovnej třeba tloušťku tý plochy z GH oproti GJ/BM/.... Mě jich projde ročně rukama několik a to je až do očí bijící jak je to na nových mazdách "odlehčený". Teď jsem to měnil na svym Lexus-pikolo vágenu (CT200h - převlečený Prius, sociál auto od Lexuse) a i tam ten náboj byl masivnější než třeba na BM. Zároveň mi nikdo nikdy nevymluví, že samostatný lisovatelný ložisko na třeba na GH je lepší než tyhle ložisko-náboje prodávaný jako celek a jen přišroubovaný 4ma šroubečkama k těhlici.
A o BP se ani bavit nebudu. Tam už jsem měnil na zadku ložisko-náboj na 2019 s 40000km, protože cvakalo. Taky... odlehčujeme kde se dá.

Ale raději končím. Opravdu se bavíme každej o něčem jinym a v jiných situacích.
Ahoj @Max6 sohlasím, bavíme se pouze o problému při brždění jinak je vše naprosto hladké v pohodě v zatáčkách to sedí jak na kolejích. Náboj ani uložení ramen to nemůže v 35K být chápu po 200K neberu v tom co jsi napsal se shodneme.

Prostě uvidím co vydrží EBC. Jinak kdo chce studovat výrobu litin a strukturu brzdových kotoučů zde je diplomka https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/2723/mgr_17163.pdf?sequence=1

není to zas až taková prdel jak se může zdát a není matroš jako matroš :D.

No nevidím veru rozdiel v tom náboji že by bol poddimenzovaný medzi generáciami či voči tomu Subaráckemu, je to +- štandardná velkosť nábojov. Aby si videl ložisko stačí ho rozlisovať ako som ja rozlisoval svoj náboj, netreba ho rezať. Ale v podstate máš vnútri dve rady guličiek a je to lepšie riešenie ako u prevej + druhej generácie GG/GH, kde je vpredu obyčajné ložisko, pretože pri použití samotného dvojradového ložiska sú tie rady bližšie k sebe, ako u náboja ktorý používa GJ

K tým kotúčom asi tolko, ak sa raz rozpália do červena, tak s istotou pôjdu do koša. To sú trochu iné autá s inými brzdami kde sa dá brzdám podkurovať tak že až svietia.
Mazda také auto ani nevyráva a ani mnohé "nadupané" autá nemajú brzdy stavané na to aby zvládli trebárs jazdu na okruhu. Pokial tie brzdy nestoja aspon 1500€ a viac tak také teploty neznesú. Všetky tie drahšie ako EBC, DBA, Tarox sú viacmenej marketingové produkty ktoré sa hrajú na akože performance, ale nie sú. Nehovorím že nemôžu byť kvalitnejšie, ale od kvalitných majú stále daleko

Zásadnú poddimenzovanú vec čo som objavil je iba ten zadný silentblok ramena a našiel som aj krajšie obrázky kde je krásne vidieť čo to robí...
Z jednej strany vidieť ako je silentblok unavený a z druhej strany je krásne vidieť ako sa to rameno hýbe do strán a je očistené od výstupkov gumy silentbloku. Keby tie gumené výstupky v silenbloku opierali o rameno tak by to bolo OK, ale je tam medzera a tá dovolí aby to rameno uhlo. Ten pohyb v tom silentbloku je možno 2mm na každú stranu, čo u axialneho tiahla urobí daleko menej, ale aj to v pohode stačí na vytvorenie vibrácii.
Ono to rameno uhýba do strán aj v zákrutách, pri parkovaní a vytočeném volante a tak isto aj pri brzdení

A hovorím to preto, lebo sa tu sťažujú ludia že sa to dialo u nového auta čo má 35tkm, kde by som vylúčil opotrebované ložiská/náboje. Môže sa opotrebiť aj náboj, ale nie plošne. Tých čo tu riešia vibracie je ako maku a kludne to môžu rozvibrovať aj nie úplne dokonale vyvážené kolesá a preto tu riešili ludia Huntera a podobné veci.
Dalo by sa vyskúšať jednoduché riešenie, vložiť dva polmesiace AL plechu medzi rameno a tú gumu silentbloku a na kraj ramena omotať pásku aby nevypadli a hned sa zistí či nezmiznú vibracie. Ja hovorím že pri brzdení to tam klepe o 100 šesť
PS: mne je len divné že to dávno niekto nezbadal a logicky neusúdil že sa na to treba zamerať, lebo dať tam druhý nemusí pomôcť, zvlášť ak ten druhý je lacná náhrada a nie originál. S neoriginálnymi som sa opálil aj u Subaru...


Zobrazit přílohu 52478Zobrazit přílohu 52479
Ivko, není přece možné řešil problém tím že neodstraním příčinu ale ale pouze zvyšovat tuhost něco co je je navržené aby to vydrželo. Uložení ramene určitě nemůže inicializovat vibrace na kotouči- to je holý nesmysl.

Podívej těžko odhadovat co vlastně pomohlo. Originál brzdy za mě bída takže druhovyroba ATE první krok k lepšímu. Dále vyvážení na hunteru s pritlakem též udělá svoji práci lépe ale taky dráž než obyčejná vyvažovačka a nemluvě že mě pokaždé dolamali středové krytky. Ale odchylky hazivosti jsem měl vždy v toleranci. Co mě fakt nepřesvědčilo je neuchycení kotouče šroubem. To považuji za velkou slabost.

Ona Mazda asi obecně bojuje s tou vibrací a je dost složité se jí zbavit úplně.
Třeba teď čistě nově mám nové disky i nové pneu a ty jsem nechal vyvážit na Hunteru. Tam mi kola vyvazily tak že zadní mohu dát jak chci kdežto přední byli jasně dané. To mě přišlo zvláštní. A ve výsledku mám nepatrnou vibraci v sedadle při 120 až 130km což vidím jako příčinu právě těch zadních kol. Třeba je mohu zkusit přehodit ale o to tu nejde. A ani nemám chuť a náladu tam znovu jezdit a dozadovat se znovu převážení.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Ahoj, používáš bezpečnostní matice ? zkuste si rozdíl bez nic a s nimi jízda po dálnici 130. Nevěřil jsem že tak malá asymetrie váhy dokáže být cítit v řízení.
 
Poslední úprava:
OK vidím že se zde rozpoutala vášnivá debata co je problém.

Popíšu jak to vidím já a ať si z toho každý vezme co uzná za vhodné. Rád věci analyzuji a až pak dělám rozhodnutí. Klidně si vyslechnu hromadu názorů.

Když to vezmu opačně a šel bych cestou pevných plných silenbloků, klidně to přeženu úplně ho vypustím a dal bych to natvrdo matematicky vyjádřeno vůl = 0. Co by se pak stalo, když bych spočítal váhu toho co je na rameni ? Kolo + guma + třmen + náboj+ kotouč + těhlice = jsem na cca 25 KG ?

Co by se stalo když tuto hmotnost rozvibruji na výše popsaném uložení ?

Tak se rozpadne auto a nebo se ulomí uložení a nebo praskne rameno a nebo to vydrží a budu mít o zuby míň :D

Z toho my vyplívá že! je nutné odstranit zdroj vibrace = pohybující se část při brždění tj. kotouč.

Jak uvádí @Ivko přece když dám nové kotouče a desky a brždění je hladké jak dětská prdílka, tak síly které působí na pohyb na uložení a pohyby kol jsou přece stejné jak před výměnou. Kola se pohybuji souběžně se směrem jízdy tzn. kolmo na tyč řízení, čili to nic nedělá s volantem, to je jasné.

Náboj jsem měnil jen proto že na něm bylo 0,02mm a na zcestím mě svedl nový kotouč který na tomto náboji ukazoval 0,04mm. Stejné hodnoty to vykazovalo i po výměně za nový náboj. Manuál uvádí že tolerance náboje je 0,15mm. Takže to byla p*čovina. Jsme to bráchou blbě vyhodnotili. Rozhodovali se pocitem! To není jako když jsme v 10 letech 2x za den rozborka sborka fechtla, měření průměru válce pístů nové kroužky štelovali trysky a kdo ví co jsem si mysleli že z toho vyrobíme za dělo. Pak jsem si koupili simála a bylo to :D

Zpátky ke kotouči.

Když bych si představil že je kotouč i obložení by byly ze dřeva chovalo by se to tak, že se styčná plocha se spálí vyhladí se a nebude to brzdit, možná se to vznítí teplotou.

Kdybych na desky nalepil šmirgl papír pak by to brzdilo to jo, ale zase by se to žralo kotouč jak blázen.
To je podle mě jádro pudla. Dnešní výrobci stojí před tím aby kotouč vydržel velký nájezd, byl pokud možno účinný, nekřivil se. Brzdný účinek vytváří desky které se do něj zakusují. Desky na mazdě nejsou schopny se zakousnut do kotoučů asi aby vydržely kotouče ale paradoxně povrch zesklovatí a deska po kotouči plave a zmítá sebou. Takže sada je na odpis ala kdo chce moc nemá nic a nebo je to plán jak vydělat love za servis :D

Jsou tyto možnosti co způsobuje onen problém a to:

Materiál který funguje do doby než se udělá malinká hrana na kotouči o kterou pak deska drhne což by odpovídalo že to něco málo vydrží než se hrana vytvoří - to by se dalo zjistit obroušením hrany a znovu použitím
nebo
Házivostí kotouče která je jiná při vyšší teplotě nad 200 st. to by se dalo ověřit měřením mimo auto tím že bych to změřil nahřáté. První zabržední se mi zdálo skoro hladké ale zase pocit!

Nebo ještě něco jiné ?


Nechci s tím laborovat metodou pokus omyl že vyměním půlku auto jednak je to časově tak i finančně náročné. Nebavím jako dřív ležet pod autem a nimrat se v tom.

Uvidím co EBC pokud vydrží víme že je problém v materiále pokud ne budu hledat dál.

Tady tě upravím. Maximální házivost náboje je 0,05mm pro GL a z osobní zkušenosti můžu říct, že jak ti na novém kotouči ukáže u BM/BN/GJ/GL úchylkoměr 0,04mm tak už je to v háji. Buď to chce přesadit kotouč a nebo náboj je kaput (to neznamená, že musí hučet/cvakat ložisko, prostě je ten náboj jenom "ohnutej")
 
Koupil jsem před časem na doporučení takové polobezpečností ocelové D1 Spec na 17 klíč a musím říct že jsou super a minimálně mám z nich pocit, že lépe utahují kolo.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tady tě upravím. Maximální házivost náboje je 0,05mm pro GL a z osobní zkušenosti můžu říct, že jak ti na novém kotouči ukáže u BM/BN/GJ/GL úchylkoměr 0,04mm tak už je to v háji. Buď to chce přesadit kotouč a nebo náboj je kaput (to neznamená, že musí hučet/cvakat ložisko, prostě je ten náboj jenom "ohnutej")
OK souhlasím 0,05
1721897281158.png

co chceš potáčet na novém náboji a novém kotouči vůči sobě 2 roviny proti sobě ? Dal jsem to tam na 1 dobrou změřil do 0,04 a víc jsem to neřešil...

Koupil jsem před časem na doporučení takové polobezpečností ocelové D1 Spec na 17 klíč a musím říct že jsou super a minimálně mám z nich pocit, že lépe utahují kolo.

Samsung S22 256GB Tapatalk
pošli odkaz kde jsi nakupoval. Díky
 
OK souhlasím 0,05
Zobrazit přílohu 52484

co chceš potáčet na novém náboji a novém kotouči vůči sobě 2 roviny proti sobě ? Dal jsem to tam na 1 dobrou změřil do 0,04 a víc jsem to neřešil...
Jo jasný, pokud je nový náboj, který má naprosto perfektně čistou dosedací plochu a nový kotouč, tak tam není co. Jedině jestli máš kotouč s ochranym nátěrem, tak tam se může stát, že tý barvy je někde trochu víc nebo jestli se při montáži používala stará metoda, kdy se dosedací plocha náboje podmazává, tak tam taky může vzniknou "hrbolek".

Ale jestli jsi naměřil na novym náboji, který má vyleštěnou dosedací plochu, 0,02 tak to je docela dost. Teď si teda nebudu pamatovat úplně přesně kolik, ale když dávám tyhle náboje nový, tak se ten úchylkoměr stěží znatelně vůbec pohne. To mi zase přijde trochu mimo ten servisní manuál, protože ten sice uvádí že náboj může mít toleranci až 0,05mm, ale zároveň říká, že brzdový kotouč může mít 1cm od vnějšího okraje úchylku maximálně 0,04mm což je tak nějak nesmysl sám o sobě. Pokud bude mít náboj úchylku 0,05mm, tak na kraji brzdového kotouče bude daleko víc.
 
Jo jasný, pokud je nový náboj, který má naprosto perfektně čistou dosedací plochu a nový kotouč, tak tam není co. Jedině jestli máš kotouč s ochranym nátěrem, tak tam se může stát, že tý barvy je někde trochu víc nebo jestli se při montáži používala stará metoda, kdy se dosedací plocha náboje podmazává, tak tam taky může vzniknou "hrbolek".

Ale jestli jsi naměřil na novym náboji, který má vyleštěnou dosedací plochu, 0,02 tak to je docela dost. Teď si teda nebudu pamatovat úplně přesně kolik, ale když dávám tyhle náboje nový, tak se ten úchylkoměr stěží znatelně vůbec pohne. To mi zase přijde trochu mimo ten servisní manuál, protože ten sice uvádí že náboj může mít toleranci až 0,05mm, ale zároveň říká, že brzdový kotouč může mít 1cm od vnějšího okraje úchylku maximálně 0,04mm což je tak nějak nesmysl sám o sobě. Pokud bude mít náboj úchylku 0,05mm, tak na kraji brzdového kotouče bude daleko víc.
Vidím že logická úvaha stejná :) Myslel jsem si že by mohlo dojít k ohnutí příruby náboje od disku. Ale to by musel být prda kde by snad prasklo kolo. A nebo výrobní vada. Takže jediné možné poškození je opotřebení ložisek a tím že projevy jsou hlučnost...
 
Vidím že logická úvaha stejná :) Myslel jsem si že by mohlo dojít k ohnutí příruby náboje od disku. Ale to by musel být prda kde by snad prasklo kolo. A nebo výrobní vada. Takže jediné možné poškození je opotřebení ložisek a tím že projevy jsou hlučnost...
Podívej nemusí to být vůbec velká rána. Stačí i jen drobný bouchnutí z boku, jako by jsi vzal čelní stranou kola obrubník. Nebo výrobní vada.

Nebo si prostě nech seříznout kotouč přímo na náboji, tak jako to udělali v Hirošimě a budeš mít klid.
 
Ivko, není přece možné řešil problém tím že neodstraním příčinu ale ale pouze zvyšovat tuhost něco co je je navržené aby to vydrželo. Uložení ramene určitě nemůže inicializovat vibrace na kotouči- to je holý nesmysl.

Nie, tým že ten silentblok je poddimenzovaný, tak pri brzdení ti rozkmita rameno a to zasa cez axialne tiahlo rozvibruje volant aj napriek tomu že sú brzdy OK!!!
Píšem to dookola - pri brzdení sa celé rameno tlačí dozadu, na ramene je tehlica a na nej cez čap riadenia axialne tiahlo spojené na tvrdo s riadením.
Tým že brzdíš potlačiš celé zavesenie kolesa dozadu, ale zároven axialne tiahlo tlačí do riadenia. Zdvihni si predné kolesá do luftu, sadni za volant a niekto nech ti kopne do kolesa z boku tak aby sa akože otočilo, no a to kopnutie z jednej strany pootočí kludne volant.

Urobil som kvôli tomu čmáranicu v CAD aby si videl čo sa deje pri brzdení, ono sa to akoby otáča okolo predného silentbloku ramena a je krásne vidieť že sa posunie axialne tiahlo smerom doprava a to všetko preto že ten zadný silentblok ramena ho neudrží vo svojej polohe. To isté sa deje na opačnej strane, ale zrkadlovo, teda obe axialne tiahla tlačia do riadenia proti sebe, povieš si že by sa to malo v podsate anulovať...
Len že to by museli byť identické adhézne podmienky, dokonale rovná cesta, úplne zhodne unavené silentbloky, úplne zhodne opotrebené brzdy....
Len že nie sú...
A preto sa to bije - raz to pretlačí lavá strana a hned obratom zasa opačná, celé to tam vibruje a cez axialne tiahla sa to prenáša do riadenia a nasledne do volantu, kde cítiš vibrácie, kopanie a problém pripisuješ brzdám, lebo sa to deje vlastne iba ked brzdíš...
Ty zvyšuješ tuhosť toho silentbloku preto aby si odstránil príčinu vibrácií (ja neviem kto tam vyššie napísal že Mazda uznala že ten silentblok je poddimenzovaný)
PS: treba sa znovu pozrieť na tú fotku ramena na vrchu tejto strany, ako sú tam pekne očistené plôšky aj napriek tomu že je tam medzera. Očistí sa to preto, lebo to celé vibruje a naráža o tú gumu a čím viac unavený silentblok tým väčšie vibracie. Brzdy môžete meniť o 100 šesť každých 10-15tkm, ale problém v brzdách nie je
rameno.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Nie, tým že ten silentblok je poddimenzovaný, tak pri brzdení ti rozkmita rameno a to zasa cez axialne tiahlo rozvibruje volant aj napriek tomu že sú brzdy OK!!!
Píšem to dookola - pri brzdení sa celé rameno tlačí dozadu, na ramene je tehlica a na nej cez čap riadenia axialne tiahlo spojené na tvrdo s riadením.
Tým že brzdíš potlačiš celé zavesenie kolesa dozadu, ale zároven axialne tiahlo tlačí do riadenia. Zdvihni si predné kolesá do luftu, sadni za volant a niekto nech ti kopne do kolesa z boku tak aby sa akože otočilo, no a to kopnutie z jednej strany pootočí kludne volant.

Urobil som kvôli tomu čmáranicu v CAD aby si videl čo sa deje pri brzdení, ono sa to akoby otáča okolo predného silentbloku ramena a je krásne vidieť že sa posunie axialne tiahlo smerom doprava a to všetko preto že ten zadný silentblok ramena ho neudrží vo svojej polohe. To isté sa deje na opačnej strane, ale zrkadlovo, teda obe axialne tiahla tlačia do riadenia proti sebe, povieš si že by sa to malo v podsate anulovať...
Len že to by museli byť identické adhézne podmienky, dokonale rovná cesta, úplne zhodne unavené silentbloky, úplne zhodne opotrebené brzdy....
Len že nie sú...
A preto sa to bije - raz to pretlačí lavá strana a hned obratom zasa opačná, celé to tam vibruje a cez axialne tiahla sa to prenáša do riadenia a nasledne do volantu, kde cítiš vibrácie, kopanie a problém pripisuješ brzdám, lebo sa to deje vlastne iba ked brzdíš...
Ty zvyšuješ tuhosť toho silentbloku preto aby si odstránil príčinu vibrácií (ja neviem kto tam vyššie napísal že Mazda uznala že ten silentblok je poddimenzovaný)
PS: treba sa znovu pozrieť na tú fotku ramena na vrchu tejto strany, ako sú tam pekne očistené plôšky aj napriek tomu že je tam medzera. Očistí sa to preto, lebo to celé vibruje a naráža o tú gumu a čím viac unavený silentblok tým väčšie vibracie. Brzdy môžete meniť o 100 šesť každých 10-15tkm, ale problém v brzdách nie je
Zobrazit přílohu 52486
Ivko pěkný obrázek to si dokážu představit i bez obrázku. Jedna otázočka :) V jaké poloze je kolo soubežně s jízdou nebo nebo se odklání od osy jízdy ? Podle obrázku se odklání, to by pak ale jelo auto do strany ne ? Takže pokud bych to bral komplexně pak ano rámeno se hýbe přesně jak popisuješ, ale kolo je souběžné tzn . netlačí to tyče řízení, čili táhlo (čep řízení) na těhlici by mělo zůstat na pozici bílých čar,

Udělal jsem fotku na parkovišti na šikmé ploše s vytočeným raidem fotky zadních silen bloků. Pravda nejsou úplně KO ale do nového mají daleko.

J.
Silenblok-L.jpg Silenblok-P.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Pri jazde priamo to silentblok udrží, ale v zákrutách sa už vychyluje, ale je to plynulé a obe strany uhýbajú spoločne do jednej strany. Samozrejme to "kazí" geometriu, ale sú to zanedbateľné odchýlky, tak isto aj pri brzdení.

Keď sa ale brzdí, tak sa obe strany tlačia dozadu a axialne tiahla tlačia proti sebe = celé sa to hýbe ako sú červené čiary a to spôsobuje tie vibrácie do volantu
 
Pri jazde priamo to silentblok udrží, ale v zákrutách sa už vychyluje, ale je to plynulé a obe strany uhýbajú spoločne do jednej strany. Samozrejme to "kazí" geometriu, ale sú to zanedbateľné odchýlky, tak isto aj pri brzdení.

Keď sa ale brzdí, tak sa obe strany tlačia dozadu a axialne tiahla tlačia proti sebe = celé sa to hýbe ako sú červené čiary a to spôsobuje tie vibrácie do volantu
Ok co si myslíš dle fotek je to ko nebo to vydrží ? Nemohu dohledat NM na ty šrouby... nemáš někde ? Dík
 
Na skúšku tam vlož niečo čím vymedzíš tú medzeru aby sa to nedokázalo rozkmitať, kúsok plastu, skrátka niečo čo tam vojde a dokážeš to zafifovať aby to nevypadlo.
Utiahnutie skrutiek som nikdy neriešil momentovým klúčom, pokial sa to netýkalo motora a utiahnutia do hliníku, v podstate 95% uťahujem od ruky...
 
Našiel som krásnu fotku komplet prednej nápravy, každý si môže pozrieť ako to je "prepojené" na volant.
Rameno, na ramene tehlica s nábojom a cez čap riadenia + axialne tiahlo do riadenia..
Ak to niekomu vibruje, tak bud sú to brzdy, zle vyvážené kolesá, alebo unavené silenbloky ramien, vždy sa to prenáša cez axialne tiahla do riadenia a následne do volantu. A hlavne si predstaviť čo sa deje ked stlačím brzdu -> ako sa tlačia kolesá dozadu, lebo jednoducho na tie silentbloky tlačí zrazu 1400kg.

Ak sú kolesá vyvážené (zle vyvážené väčšinou vibrujú len v určitom pásme rýchlosti), brzdy sú OK, alebo majú len mierny nájazd a znovu to zasa kope, treba hladať chybu inde
mazda.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top