Ivko
výkonný člen KLANu
- 121
No nevidím veru rozdiel v tom náboji že by bol poddimenzovaný medzi generáciami či voči tomu Subaráckemu, je to +- štandardná velkosť nábojov. Aby si videl ložisko stačí ho rozlisovať ako som ja rozlisoval svoj náboj, netreba ho rezať. Ale v podstate máš vnútri dve rady guličiek a je to lepšie riešenie ako u prevej + druhej generácie GG/GH, kde je vpredu obyčajné ložisko, pretože pri použití samotného dvojradového ložiska sú tie rady bližšie k sebe, ako u náboja ktorý používa GJ
K tým kotúčom asi tolko, ak sa raz rozpália do červena, tak s istotou pôjdu do koša. To sú trochu iné autá s inými brzdami kde sa dá brzdám podkurovať tak že až svietia.
Mazda také auto ani nevyráva a ani mnohé "nadupané" autá nemajú brzdy stavané na to aby zvládli trebárs jazdu na okruhu. Pokial tie brzdy nestoja aspon 1500€ a viac tak také teploty neznesú. Všetky tie drahšie ako EBC, DBA, Tarox sú viacmenej marketingové produkty ktoré sa hrajú na akože performance, ale nie sú. Nehovorím že nemôžu byť kvalitnejšie, ale od kvalitných majú stále daleko
Zásadnú poddimenzovanú vec čo som objavil je iba ten zadný silentblok ramena a našiel som aj krajšie obrázky kde je krásne vidieť čo to robí...
Z jednej strany vidieť ako je silentblok unavený a z druhej strany je krásne vidieť ako sa to rameno hýbe do strán a je očistené od výstupkov gumy silentbloku. Keby tie gumené výstupky v silenbloku opierali o rameno tak by to bolo OK, ale je tam medzera a tá dovolí aby to rameno uhlo. Ten pohyb v tom silentbloku je možno 2mm na každú stranu, čo u axialneho tiahla urobí daleko menej, ale aj to v pohode stačí na vytvorenie vibrácii.
Ono to rameno uhýba do strán aj v zákrutách, pri parkovaní a vytočeném volante a tak isto aj pri brzdení
A hovorím to preto, lebo sa tu sťažujú ludia že sa to dialo u nového auta čo má 35tkm, kde by som vylúčil opotrebované ložiská/náboje. Môže sa opotrebiť aj náboj, ale nie plošne. Tých čo tu riešia vibracie je ako maku a kludne to môžu rozvibrovať aj nie úplne dokonale vyvážené kolesá a preto tu riešili ludia Huntera a podobné veci.
Dalo by sa vyskúšať jednoduché riešenie, vložiť dva polmesiace AL plechu medzi rameno a tú gumu silentbloku a na kraj ramena omotať pásku aby nevypadli a hned sa zistí či nezmiznú vibracie. Ja hovorím že pri brzdení to tam klepe o 100 šesť
PS: mne je len divné že to dávno niekto nezbadal a logicky neusúdil že sa na to treba zamerať, lebo dať tam druhý nemusí pomôcť, zvlášť ak ten druhý je lacná náhrada a nie originál. S neoriginálnymi som sa opálil aj u Subaru...
...a pre istotu ešte vložím obrázky ramena z opačnej strany. Tam je rovanko vidieť ako je ošúchaná špina a z druhej strany je rozthnutý.
Keby niekto chcel argumentovať že on roztrhnutý nemá, tak neroztrhnutý ešte neznamená že nie je unavený a ako som napísal je polovičný voči tomu čo má GG/GH.
Ked sa u jednoho auta riešia opakovane, brzdy a výmena pomôže na 10tkm tak je treba hladať chybu inde a nie v brzdach a píšem to preto, lebo sa to rieši aj u iných áut a velmi často sú to práve unavené silentbloky a pre istotu aby ma niekto nechytal za slovíčko, tak výmena komplet ramena s novými uloženiami nemusí zabrať ak to je neoriginálne, lebo neoriginálne silentbloky sú kvalitou dosť na prd.
Na vymedzenie by sa dal vyrobiť napríklad aj nejaký kus zo silonu a zafrezovať do neho drážky, ale nie každý má prístup k strojom že by mu to niekto ufušoval zadarmo, preto som napísal jednoduché sedliacke riešenie na prasáka, ktoré splní účel na "vyskúšanie"...
Skrátka vraziť tam niečo čo vymedzí tie medzery a zaistiť to voči vypadnutiu
K tým kotúčom asi tolko, ak sa raz rozpália do červena, tak s istotou pôjdu do koša. To sú trochu iné autá s inými brzdami kde sa dá brzdám podkurovať tak že až svietia.
Mazda také auto ani nevyráva a ani mnohé "nadupané" autá nemajú brzdy stavané na to aby zvládli trebárs jazdu na okruhu. Pokial tie brzdy nestoja aspon 1500€ a viac tak také teploty neznesú. Všetky tie drahšie ako EBC, DBA, Tarox sú viacmenej marketingové produkty ktoré sa hrajú na akože performance, ale nie sú. Nehovorím že nemôžu byť kvalitnejšie, ale od kvalitných majú stále daleko
Zásadnú poddimenzovanú vec čo som objavil je iba ten zadný silentblok ramena a našiel som aj krajšie obrázky kde je krásne vidieť čo to robí...
Z jednej strany vidieť ako je silentblok unavený a z druhej strany je krásne vidieť ako sa to rameno hýbe do strán a je očistené od výstupkov gumy silentbloku. Keby tie gumené výstupky v silenbloku opierali o rameno tak by to bolo OK, ale je tam medzera a tá dovolí aby to rameno uhlo. Ten pohyb v tom silentbloku je možno 2mm na každú stranu, čo u axialneho tiahla urobí daleko menej, ale aj to v pohode stačí na vytvorenie vibrácii.
Ono to rameno uhýba do strán aj v zákrutách, pri parkovaní a vytočeném volante a tak isto aj pri brzdení
A hovorím to preto, lebo sa tu sťažujú ludia že sa to dialo u nového auta čo má 35tkm, kde by som vylúčil opotrebované ložiská/náboje. Môže sa opotrebiť aj náboj, ale nie plošne. Tých čo tu riešia vibracie je ako maku a kludne to môžu rozvibrovať aj nie úplne dokonale vyvážené kolesá a preto tu riešili ludia Huntera a podobné veci.
Dalo by sa vyskúšať jednoduché riešenie, vložiť dva polmesiace AL plechu medzi rameno a tú gumu silentbloku a na kraj ramena omotať pásku aby nevypadli a hned sa zistí či nezmiznú vibracie. Ja hovorím že pri brzdení to tam klepe o 100 šesť
PS: mne je len divné že to dávno niekto nezbadal a logicky neusúdil že sa na to treba zamerať, lebo dať tam druhý nemusí pomôcť, zvlášť ak ten druhý je lacná náhrada a nie originál. S neoriginálnymi som sa opálil aj u Subaru...
...a pre istotu ešte vložím obrázky ramena z opačnej strany. Tam je rovanko vidieť ako je ošúchaná špina a z druhej strany je rozthnutý.
Keby niekto chcel argumentovať že on roztrhnutý nemá, tak neroztrhnutý ešte neznamená že nie je unavený a ako som napísal je polovičný voči tomu čo má GG/GH.
Ked sa u jednoho auta riešia opakovane, brzdy a výmena pomôže na 10tkm tak je treba hladať chybu inde a nie v brzdach a píšem to preto, lebo sa to rieši aj u iných áut a velmi často sú to práve unavené silentbloky a pre istotu aby ma niekto nechytal za slovíčko, tak výmena komplet ramena s novými uloženiami nemusí zabrať ak to je neoriginálne, lebo neoriginálne silentbloky sú kvalitou dosť na prd.
Na vymedzenie by sa dal vyrobiť napríklad aj nejaký kus zo silonu a zafrezovať do neho drážky, ale nie každý má prístup k strojom že by mu to niekto ufušoval zadarmo, preto som napísal jednoduché sedliacke riešenie na prasáka, ktoré splní účel na "vyskúšanie"...
Skrátka vraziť tam niečo čo vymedzí tie medzery a zaistiť to voči vypadnutiu
Poslední úprava: