• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu

No já si s těmi vibracemi užil své. Vlastně 2 roky jsem jen jezdil, měnil, platil, vyvazoval a výsledek se nedostavoval. Nakonec se podařilo a dva roky jezdím bez vibrací ale bojím se na brzdy dýchat natož rozebrat a čistit je abych problém neměl zpět a to nechceš. Ano, tohle mazda nemá vychytané.

Samsung S22 256GB Tapatal

Jaké bylo nakonec řešení ? Origo nebo OEM brzdy nebo čím jsi problém vyřešil ? Mě na zn. EBC paradoxně přivedl autorizák tuším v Olomouci, kde se o tom zmínil v mailu v nabídce. Tak jsem o EBC začal zajímat ale to bylo v době kdy jsem dal ještě šanci jedné komplet sadě origo ale ta vydržela 12K pak vibrace, něž jsem se dokopal najel jsem na ni 25K jako nová kdyby někdo chtěl zadarmo pošlu za poštovné :)

Zkoušel jsi vycentrovat nové kotouče postupným jejich pootočením vůči náboji? Taky jsem měl po výměně kol lehký problém s vibrací do volantu při brzdění a vyčištěním dosedacích ploch a vycentrováním kotouče se mi podařilo stáhnout házivost kotoučů do 1 stovky mm a vibrace byly pryč. Při každém pootočení kotouče vůči náboji (o šroub) jsem naměřil trochu jinou házivost.
Už jsem se s tím nadrbal, 2x měření, pootáčení, vždy jsem docílí pouze do 0,04 na L kole, pravá byla vždy do 0,02 mm. Rozborka čepů namazaní vyčistění prostě nic. Měřil jsem, pootáčel. Dokonce jsem měl i na zkoušku nový TRW kotouč který jsem nakonec použil pouze k měření ani ten nebyl v nule. Podle mě by fungovalo i TRW nebo jiné, ale jde mi o nájezd. EBC se chvástá materiálem G3000. Tak očekávám že to aspoň 60K dá aniž bych do toho musel vrtat.

Kolik lidí techniků měří házivost nově osazených kotoučů. To vím naproste přesně nikdo. Nikdy to nebude pod 0,01 mm. Vždycky tam něco bude. Paradoxně tu vibraci nedělá házivost. Nevím zda mazda reaguje na zákazníky a mění dodavatele dílů ? Podle mě s tím mají problém když řekne technik ať se připravím na max. živostnost 35K, asi vědí o čem mluví. Kolik Vydrželi Tobě nájezd ?
 
Podívej těžko odhadovat co vlastně pomohlo. Originál brzdy za mě bída takže druhovyroba ATE první krok k lepšímu. Dále vyvážení na hunteru s pritlakem též udělá svoji práci lépe ale taky dráž než obyčejná vyvažovačka a nemluvě že mě pokaždé dolamali středové krytky. Ale odchylky hazivosti jsem měl vždy v toleranci. Co mě fakt nepřesvědčilo je neuchycení kotouče šroubem. To považuji za velkou slabost.

Ona Mazda asi obecně bojuje s tou vibrací a je dost složité se jí zbavit úplně.
Třeba teď čistě nově mám nové disky i nové pneu a ty jsem nechal vyvážit na Hunteru. Tam mi kola vyvazily tak že zadní mohu dát jak chci kdežto přední byli jasně dané. To mě přišlo zvláštní. A ve výsledku mám nepatrnou vibraci v sedadle při 120 až 130km což vidím jako příčinu právě těch zadních kol. Třeba je mohu zkusit přehodit ale o to tu nejde. A ani nemám chuť a náladu tam znovu jezdit a dozadovat se znovu převážení.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Poslední úprava:
Podívej těžko odhadovat co vlastně pomohlo. Originál brzdy za mě bída takže druhovyroba ATE první krok k lepšímu. Dále vyvážení na hunteru s pritlakem též udělá svoji práci lépe ale taky dráž než obyčejná vyvažovačka a nemluvě že mě pokaždé dolamali středové krytky. Ale odchylky hazivosti jsem měl vždy v toleranci. Co mě fakt nepřesvědčilo je neuchycení kotouče šroubem. To považuji za velkou slabost.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Huntera jsem tak zkoušel už loni. Jasně každá výměna kol léto zima, může způsobit uvolnění rzi pod dosedací plochu. Ten šroub tam měl být na staré 6-ce ( r. 2002) byl pak se odvrtával a dal se kotouč pak už bez něj. Klíčovou roli hraje u fungující třmen jakmile nechodí nebo otírá desku o kotouč pak je kotouč brzy KO. Což se taky muže zanedbat... stačí poškození prachovky při zatlačení pístku se prachovka nafoukne, skřípne se a je vymalováno.
 
Problém je jednoznačne v poddimenzovanom uložení ramien, neexistuje že ked dám nové brzdy, nový náboj, čapy sú OK, aby to triaslo znovu po pár tisíc km...
Ked to trasie je to problém v mäkkom uložení ramien, v ničom inom to nemôže byť.
Už som to tu písal tento problém mali aj Fabie, dookola sa menili brzdy, dávali sa prerovnávať kotúče, reklamovali sa, kontrolovala sa hádzavosť, neviem či nemenili v zúfalstve aj horné uloženia tlmiča a vydržalo vždy len krátko...
Chyba bola v uložení ramien, aj ked vyzerá že je OK, tak nie je OK, po výmene uložení pokoj a mám dojem že tam začali používať uloženia ramien z iného koncernu, ktoré sú tuhšie
 
Problém je jednoznačne v poddimenzovanom uložení ramien, neexistuje že ked dám nové brzdy, nový náboj, čapy sú OK, aby to triaslo znovu po pár tisíc km...
Ked to trasie je to problém v mäkkom uložení ramien, v ničom inom to nemôže byť.
Už som to tu písal tento problém mali aj Fabie, dookola sa menili brzdy, dávali sa prerovnávať kotúče, reklamovali sa, kontrolovala sa hádzavosť, neviem či nemenili v zúfalstve aj horné uloženia tlmiča a vydržalo vždy len krátko...
Chyba bola v uložení ramien, aj ked vyzerá že je OK, tak nie je OK, po výmene uložení pokoj a mám dojem že tam začali používať uloženia ramien z iného koncernu, ktoré sú tuhšie
OK rozumím, je to názor. Kontroloval jsem uložení axiální i radiální vůli. Jediné co se dalo že se pohybovala ramena malinko v axiálním směru v předním uložení ale obě strany L i P identicky. Auto má 60K najeto. Pokud by to bylo uložení ramen pak by to třáslo nové brzdy Ihned i po malém nájezdu. A né až po 10 000 km. Dám novou sadu a zase je to ok tzn, ramena ztuhnou? Uvidím po čase, ale nevěřím tomu, že výměna ramen by ten problém odstranila. Pokud se to zase vrátí tak zkusím ty ramena, budu doufat že ne :). Ozvu se ale podle mě to je fakt matroš kotoučů. Jsem rád za každá poznatek.
 
Nie silenbloky ramien neztuhnú len kotúče sú dokonale rovné, preto to začne kopať znovu za 10tkm napríklad ked sa narobia nejaké drážky...
Zamysli sa nad tým čo spôsobuje kopanie do volantu!!!
Volant je spojený s riadením a cez axialne tiahla je to napojené na tehlice.
Teraz si predstav čo sa deje ked šlapneš na brzdu.
Nie len že spomaluješ koleso, ale zároven sa váha auta "tlačí" dopredu a koleso dozadu a ono sa aj reálne dozadu posunie o tolko kolko mu dovolia práve silenbloky ramien.
Ono to urobí napríklad 1cm, ale tým posunom dozadu sa posúva aj to axialne tiahlo čo je napojené na riadenie a to zasa na volant.

Ako inak si vieš vysvetliť vibrácie, ked kotúče nemajú odchýlku pri meraní odchýlkomerom??? Nie sú zvlnené, nie sú spálené...

Opakujem tento problém sa riešil dlhodobo na obyčajnej Fabii
 
Nie silenbloky ramien neztuhnú len kotúče sú dokonale rovné, preto to začne kopať znovu za 10tkm napríklad ked sa narobia nejaké drážky...
Zamysli sa nad tým čo spôsobuje kopanie do volantu!!!
Volant je spojený s riadením a cez axialne tiahla je to napojené na tehlice.
Teraz si predstav čo sa deje ked šlapneš na brzdu.
Nie len že spomaluješ koleso, ale zároven sa váha auta "tlačí" dopredu a koleso dozadu a ono sa aj reálne dozadu posunie o tolko kolko mu dovolia práve silenbloky ramien.
Ono to urobí napríklad 1cm, ale tým posunom dozadu sa posúva aj to axialne tiahlo čo je napojené na riadenie a to zasa na volant.

Ako inak si vieš vysvetliť vibrácie, ked kotúče nemajú odchýlku pri meraní odchýlkomerom??? Nie sú zvlnené, nie sú spálené...

Opakujem tento problém sa riešil dlhodobo na obyčajnej Fabii
OK s pohybem v silenbloku souhlasím je to tak i konstrukčně udělané že je tam vůle, souhlasím i s tím že pohyb musí být kolmý směrem těhlici, ale pokud.

Představ si že jdeš po rovné dálnici a začneš brzdit obě kola jsou dozadu vůči autu současně pak naopak, to by znamenalo změnu délky tyče řízení nebo ?

Podle mě je to způsoben tím, že kotouče se jednou přehřejí překročí se nějaká mezní hodnota teploty při které se změní struktura zakřiveni kotouče. Pak už stačí jen kotouč ohřát a má jiné hodnoty házivosti než za studena. Za tepla jsem neměřil bavím se o teplotě 100 C a více. Nikdy jsem nesundal kolo a neměřil. Podle mě to souvisí s teplotou.
 
Dlžka axialneho tiahla sa nemení, len sa to snaží niekam uhnúť a to je práve to prenesenie pohybu do volantu. Napríklad jedno rameno má viac unavený silenblok ako druhé, jedno koleso má v danom momente lepší kontakt s vozovkou ako druhé, lebo tlmiče tiež nie sú rovnako unavené a ani cesta nie je dokonale rovná.

Ja to budem opakovať stále, ak dáš nové brzdy a začne to po niekolkých tisícoch zasa kopať pri brzdení tak je niečo unavené, alebo je už niekde vôla v čapoch, ramenách. Ak by nebola žiadna mechanická únava na zavesení, tak tie brzdy zoderieš a vyhodíš ich lebo budú opotrebené

Keby to bola poloos tak tá spôsobuje vibracie volantu v určitej rýchlosti a bez brzdenia
 
Poslední úprava:
Dlžka axialneho tiahla sa nemení, len sa to snaží niekam uhnúť a to je práve to prenesenie pohybu do volantu. Napríklad jedno rameno má viac unavený silenblok ako druhé, jedno koleso má v danom momente lepší kontakt s vozovkou ako druhé, lebo tlmiče tiež nie sú rovnako unavené a ani cesta nie je dokonale rovná.

Ja to budem opakovať stále, ak dáš nové brzdy a začne to po niekolkých tisícoch zasa kopať pri brzdení tak je niečo unavené, alebo je už niekde vôla v čapoch, ramenách. Ak by nebola žiadna mechanická únava na zavesení, tak tie brzdy zoderieš a vyhodíš ich lebo budú opotrebené

Keby to bola poloos tak tá spôsobuje vibracie volantu v určitej rýchlosti a bez brzdenia
IMHO, na staré mazde 6 kde byly lichoběžníkové ramena se problém na silen bloku projevil v 300K km a to tím že auto pří brždění táhalo do strany a volant se po dobu brždění stočil. Ani na stk mlátičce na to nepřišli až borci v Balvinu.

Takže asymetrii únavy přilnavosti vylučuji. Podle mě jsou ty brzdy poddimenzované auto 1550 kg + náklad osádka to máš 1800kg na 298mm kotouče...
 
Brzdy sa dajú zlikvidovať aj keby boli 330mm a tak isto sa dá jazdiť s 298mm a vydržia.
Keby niekto jazdí brzda plyn a sťažuje sa že to dlho nevydrží, tak prosím, ale tu je to plošný problém či Mazdy 3, alebo aj Mazdy 6 všetko mladšie ročníky.
Ja som tu nečítal že by sa to dialo na GH-čku a tam veru nebudú velké kotúče , lebo na kamošovej 2.5i sa vojdú 16" disky, takže to je maximum do 300mm
A ked pozriem na nejaké weby ohladne technických údajov tak GJ je dokonca lahšie ako GH-čko

Tam môže byť dôvodov niekolko, kludne zle nevrhnutá náprava...
Dal som si tú námahu a porovnal predné spodné rameno GH vs GJ.
GH má zadný silenblok ramena plný, GJ ho plný nemá a ešte je z jednej strany odlahčený = za mna poddimenzovaný voči verzii pre GH.
Ja osobne by som hladal problém práve tam. Treba si uvedomiť aká sila na tú "trošku" gumy tlačí pri brzdení
Je samostatne vymenitelný a je to ešte lacnejšie ako druhý brzdový set, ideálne keby sa vyrábal ako performance v plnom prevedení
Vygooglil som toto https://r-parts-store.com/Hardrace-...rden-Rubber-14-Mazda-6-GJ-12-Mazda-CX-5-KE-KF ale to je trošku šialená suma, treba zohnať len samotné uloženia, alebo jednoducho kúpiť samotné uloženia a nechať si to vyliať - sú firmy čo sa zaoberajú výrobou silenblokov.
Výrobca ponúka aj samotné https://hardraceusa.com/products/hardrace-8720
1ADF5A42-04B2-5A9B-30D3-44433D78CBE9_L.jpgQOfjpGZ.jpg

Celé rameno GH-čka... Ten zadný silenblok je riadne masívny a zopakujem nie je absolútne odlahčený do vnútra!!!
Tu je jasne vidieť rozdiel jak facka že čo je tuhé a čo je sračkové, ten v GJ je tak polovičný vdaka odlahčeniu.
To že pohladom vyzerá že je OK, že nie je popraskaný alebo utrhnutý neznamená že je dobrý, "soudruzi nekde udelali chybu"
FCA-MA006R.jpg
 
Poslední úprava:
Brzdy sa dajú zlikvidovať aj keby boli 330mm a tak isto sa dá jazdiť s 298mm a vydržia.
Keby niekto jazdí brzda plyn a sťažuje sa že to dlho nevydrží, tak prosím, ale tu je to plošný problém či Mazdy 3, alebo aj Mazdy 6 všetko mladšie ročníky.
Ja som tu nečítal že by sa to dialo na GH-čku a tam veru nebudú velké kotúče , lebo na kamošovej 2.5i sa vojdú 16" disky, takže to je maximum do 300mm
A ked pozriem na nejaké weby ohladne technických údajov tak GJ je dokonca lahšie ako GH-čko

Tam môže byť dôvodov niekolko, kludne zle nevrhnutá náprava...
Dal som si tú námahu a porovnal predné spodné rameno GH vs GJ.
GH má zadný silenblok ramena plný, GJ ho plný nemá a ešte je z jednej strany odlahčený = za mna poddimenzovaný voči verzii pre GH.
Ja osobne by som hladal problém práve tam. Treba si uvedomiť aká sila na tú "trošku" gumy tlačí pri brzdení
Je samostatne vymenitelný a je to ešte lacnejšie ako druhý brzdový set, ideálne keby sa vyrábal ako performance v plnom prevedení
Vygooglil som toto https://r-parts-store.com/Hardrace-...rden-Rubber-14-Mazda-6-GJ-12-Mazda-CX-5-KE-KF ale to je trošku šialená suma, treba zohnať len samotné uloženia, alebo jednoducho kúpiť samotné uloženia a nechať si to vyliať - sú firmy čo sa zaoberajú výrobou silenblokov.
Výrobca ponúka aj samotné https://hardraceusa.com/products/hardrace-8720
Zobrazit přílohu 52471Zobrazit přílohu 52472

Celé rameno GH-čka... Ten zadný silenblok je riadne masívny a zopakujem nie je absolútne odlahčený do vnútra!!!
Tu je jasne vidieť rozdiel jak facka že čo je tuhé a čo je sračkové, ten v GJ je tak polovičný vdaka odlahčeniu.
To že pohladom vyzerá že je OK, že nie je popraskaný alebo utrhnutý neznamená že je dobrý, "soudruzi nekde udelali chybu"
Zobrazit přílohu 52473
Něco na tom bude, testování silenbloku na aute je dost těžké, jak píšeš ani se to nedá pořádně poznat když je to osazené. To co jsi poslal je přesně to uložení. Jako myšlenka je určitě dobrá. Pár poznatků, občas pří pomalém přejezdu nějaké příčné hrany s větším vytočením volantu slyším nějaké podezřelé cvaknutí ale pouze občas. Přikládal jsem to spodnímu čepu na těhlice ale ten je pevný. OK pokud se to opět vrátí pořeším výměnu. Ale otázkou je může to nastat už po 35K km tento problém ? První sada začala vibrovat v 35k pak jsem dal další sadu a vibrace opět po 12K. Nevím jestli se to dá stáhnout nebo je třeba to vylisovat. Plné bych tam klidně dal i za ty prachy aspoň bych měl klid. Nikde jsem v manuále nenašel část která by se tomu věnovala a byly tam uvedené utahovací momenty... Nemá někdo ? Díky
 
Něco na tom bude, testování silenbloku na aute je dost těžké, jak píšeš ani se to nedá pořádně poznat když je to osazené. To co jsi poslal je přesně to uložení. Jako myšlenka je určitě dobrá. Pár poznatků, občas pří pomalém přejezdu nějaké příčné hrany s větším vytočením volantu slyším nějaké podezřelé cvaknutí ale pouze občas. Přikládal jsem to spodnímu čepu na těhlice ale ten je pevný. OK pokud se to opět vrátí pořeším výměnu. Ale otázkou je může to nastat už po 35K km tento problém ? První sada začala vibrovat v 35k pak jsem dal další sadu a vibrace opět po 12K. Nevím jestli se to dá stáhnout nebo je třeba to vylisovat. Plné bych tam klidně dal i za ty prachy aspoň bych měl klid. Nikde jsem v manuále nenašel část která by se tomu věnovala a byly tam uvedené utahovací momenty... Nemá někdo ? Díky
Podívej, mám vyměněné na přední nápravě už všechno, a stejně to sem tam vibruje 😅 takže se to stejně nemusí tím vyřešit.
Tento odborník mi minule ani neodpověděl, když jsme to tu posledně řešili, co když je vše vyměněné, kola vyvážená, a stále se vibrace objevují 😅😅
 
shr3k : zásada číslo jedna je nekupovať vrtané kotúče, sú velmi háklivé a radi popraskajú a zvlnia sa, to je viac marketingový produkt ako funkčný
Každopádne u novších generácií Šestky + Trojky a aj CX-5 je to problém snád plošný, u GH skôr ojedinelý

Katka_S : ja tu nie som stále, ja stále tvrdím že to uloženie je poddimenzované a ked ho vymeníš za to isté nové tak sa posunieš kam?
Všetko nové znamená čo? Ja som tu odporučil výmenu originál silenbloku za iný tvrdší a to tu neurobil nikto, lebo to ani nie je moc v ponuke, len sa všetci dookola trápia s brzdami...
Ja idem na to logicky, nemenil by som len tak brzdy na slepo dookola a zvlášť ked tu niekto napísal že sa nenamerala hádzavosť kotúča = teda nebol zvlnený.
A zopakujem kludne znovu, tým že pri brzdení sa tlačí koleso dozadu automaticky tlačí cez axialne tiahlo do riadenia a to sa snaží otočiť volantom.
Nie je to žiadna jadrová fyzika, ale obyčajná logika a znalosť toho čo sa deje ked sa brzdí.
A zopakujem po 20x : ak nikde nie je vôla na čapoch, axialnych tiahlach, kotúče sú rovné, disky tak isto, kolesá vyvážené, tak je velmi malá pravdepodobnosť že to spôsobuje poloos, pretože tá by vibrovala pri určitej rýchlosti aj za bežnej jazdy kedy sa nebrzdí
A asi súhlasíš s tým že niekde musí nejaký problém byť, lebo keby nebol tak to nevibruje...

Ja si na aute robím všetko sám, teda ja si ten problém aj nájdem, aj odstránim, nerád sa spolieham na iných, zvlášť ked oni nahánajú v prvom rade peniaze.

PS: Ja ked som sa tu minule pýtal na to ako funguje systém centrálneho zamykania tiež mi nikto neodpovedal a to som prelúskal tak 30 strán kde som sa potrebné nedozvedel...
 
Poslední úprava:
Osobně si myslím že v tom problém není. Jel jsem teď se Superbem a lehká vibrace do volantu. Totéž i naše Sportage. Obě auta mají R19 a projev je vždy v rozmezí 120 až 130km. Za mě jsou tyhle větší kola choulostivé na ideální vyvážení. Teď třeba u mé M3 mám nové obutí a lehce drkota pod zadkem jen v tom stejném rozmezí. Před prezutim absolutně bez vibrací. Já za tím vidím nepřesné vyvažování nebo hold vysokou citlivost u větších kol. Kámoš co dělá v servisu prý některá auta vyvažuje několikrát v sezóně. Kolikrát mám i dojem že stačí jiná teplota vzduchu. Předtím jsem měl silné vibrace ve volantu ale ty sem vyřešil novými brzdami a stav je stále stejný a skvělý a brzdy už mají najeto 20t km. Mazda má vyšší citlivost v řízení. Na stejných úsecích cítím nejvíc do volantu od každého kamínků napříč auty které střídám.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Vibrace při brzdění:
A když jste teda vyměnili úplně všechno, vyměnil někdo z vás i samotný náboj/ložisko ? To je totiž dle mého názoru u BM/BN,GJ/GL... (prostě novodobý Mazdy) jeden z hlavních ničitelů kotoučů (pokud je zbytek brzdového systém v pořádku). Slabší zavěšení se už jen postará o přenos vibrací, který je pak cítit daleko víc než u starších Mazd. Porovnával někdo ten ložisko-náboj třeba se starým ložiskem a nábojem ? Tam chybí "masa" jak je to odlehčený.

P.S.: mírnou házivost, cca <0,01mm, musí ten kotouč mít, protože tím pomáhá destičkám s odtrhnutím.
 
Keby bol problém v náboji, tak by to bolo počuť, jednoducho by to bolo hlučné.
Pozrel som si ako vyzerá náboj kolesa pre GJ, no je to v podsate to isté čo mám na Subaru len iná rozteč a nemám problém.
Náboj u GJ
10l3030-jpn.jpg
Už som vymenil u seba asi 2, alebo 3 (auto vlastním 13 rokov) a ked bol vadný tak to hučalo
5p4hmtn.jpgDLlA4zW.jpg
 
Poslední úprava:
Každopádne u novších generácií Šestky + Trojky a aj CX-5 je to problém snád plošný, u GH skôr ojedinelý
Měl jsem přesně opačnou zkušenost. GJ a KE se kotouče už nezkroutily.
 
Keby bol problém v náboji, tak by to bolo počuť, jednoducho by to bolo hlučné.
Pozrel som si ako vyzerá náboj kolesa pre GJ, no je to v podsate to isté čo mám na Subaru len iná rozteč a nemám problém.
Náboj u GJ
Zobrazit přílohu 52476
Už som vymenil u seba asi 2, alebo 3 (auto vlastním 13 rokov) a ked bol vadný tak to hučalo
Zobrazit přílohu 52474Zobrazit přílohu 52475
Vibrace při brzdění:
Krásný obrázky... A ty to na nich nevidíš? Vždyť to tam přímo do očí bije jak je ten ložisko-náboj z GJ oproti náboji z GG/GH tenčí (obzvlášť vůči Subaru). Taky vem flexu a rozřízni to ložisko z GJ a porovnej vnitřek (klec kuliček) s ložiskem na GH. To je jako porovnávat železobeton a itongovou cihlu.
To že Subaru (nebo i můj Lexus) používá ložisko-náboj jako novodobý Mazdy neznamená že se jedná o stejně kvalitní/pevný díl. To ložisko vůbec nemusí hučet/cvakat aby došlo k jemnýmu, téměř neměřitelnýmu, vyosení náboje, který dokáže po +5000km špatně vybrousit brzdový kotouč. A můžeš ten náboj měřit úchylkoměrem jak chceš a všechno bude vypadat OK, dávat kotouče od Brembo přes EBC po StopTech a vždy se "zkroutí" dokud to prostě nevyměníš. Kvalitní kotouč se pozná tak, že i po rozpálení do ruda a přirozeném ochladnutí se s ním nic nestane. Pokud ale sebe kvalitnější kotouč rotuje na vyosenym středu, tak mu nepomůže ani svěcená voda od špatnýho vybroušení a následného "kopání".

Netvrdím že za to vždy může ložisko-náboj, ale pokud člověk vlastní BM,GJ,CX3... a nasadí kotouče a ty začnou po 5000-8000km vibrovat a další kotouče to samý, tak je to téměř s jistotou vadný ložisko-náboj. U aut který mají kvalitní (pevný) zavěšení se vibrace dokáží schovat až do vyosení 0,08-0,1mm (starý Mazdy), ale u novodobých Mazd s MacPherson zavěšením + odlehčeným zavěšením se tyhle vibrace projeví už od 0,03-0,04mm na kotouči.

Hlavně bych taky rozdělil vibrace při brzdění, vibrace při ustálené jízdě a vibrace při zrychlení. To jsou totiž (obzvlášť u novodobých Mazd) dva odlišný problémy.
Taky je potom dobrý ještě rozdělit zvlněný kotouč (většinou opotřebovaný málo kvalitní kotouč) a špatně vybroušený kotouč (nový kotouč s nájezdem do 10000km).
 
Back
Top