Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Aktualizuji v K&K chtějí 600 za koloAha, tak ja to nastesti nikdy nepotreboval. 400 za kolo je mazec...
Hunter neudělali, protože ty gumy jsou max na poslední sezónu a říkali že to může vyjít i na 3 tisíce, což by se v takovém případě nevyplatilo a bylo by lepší koupit už pneu nové. Každopádně byly by to asi fakt vyhozené peníze když je evidentní problém v brzdě. Když mi ten kotouč háže až při vyšších rychlostech a ne při každém brzdění myslíš že může být zvlněný? Měl jsem teď náhradní auto kde jsou opravdu kotouče zvlněné akorát to majitel neřeší a tam to kopalo při každém brzdění v jakékoliv rychlosti - to ty moje brzdy nedělají.Nechápu proč ti tedy rovnou neudělali diagnostiku na Hunteru a vyvážení s pritlakem. Nicméně z toho co píšeš bude určitě kotouč zvlněný a po odstranění problemu budeš muset kotouč koupit nový. Respektive obě strany raději... A uvidíš.
Samsung S22 256GB Tapatalk
A když mám udelanou celou generálku přední nápravy, tak pak je to jako co? 😅 Podotknu, že je to dělané minimálně asi o 70 tisíc km dřív, než všichni ostatní napříč značkami aut.. Možná ani to ne, když na Mazdě jsem to dělala už asi ve 130xxx km, a na Fabii až tak ve 320xxx km 😅 a to jsem s Fabií jezdila hodně terén..Zlý servis...
Nemám iné vysvetlenie, nové auto nevibrovalo, vibruje jazdenka a môže vibrovať len preto že je niečo zlé, unavené.
Pneumatika môže byť vadná, ale to odhalí aj vyvažovačka.
Ten Hunter voči bežnej vyvažovačke vie asi úplne "dokonale" vyvážiť koleso a teda akoby zmazal unavenie iných komponentov.
Aj pri opotrebenom ložisku to kope do volantu pri brzdení a nemusí ešte nejak výrazne hučať, ale tam to väčšinou už človek pozná že to začína byť postupne hlučnejšie a treba pridávať napríklad hlasitosť radia voči tomu ako bol človek zvyknutý.
Taký velmi známy príklad ti uvediem z Fabie prvej generácie, tam to kope do volantu, na pohlad vyzerá všetko OK, páčidlom nie je vidieť žiadne vôle a ak vymeníš komplet uloženie ramien, tak kopať prestane.
A ludia pritom menili dookola brzdy, problém zmizol, ale objavil sa zasa za pár tisíc km znovu. Dnes to už vie každý servisák, že ak Fabia kope do volantu a brzdy nevyzerajú na kašu, treba hlavne vymeniť uloženie ramien.
Predstav si jednoduchú vec - ideš normálne autom a začneš brzdiť, tak všetka kinetická energia = váha vozidla tlačí kolesá dozadu, niečo "zožerú" pneumatiky tým že sa krútia a zvyšok ide na gumové silentbloky ramien a tým že tlačíš ramená dozadu ich vychyluješ z pôvodnej polohy a tým v podstate meníš geometriu / zbiehavosť prednej nápravy. To koleso pri brzdení a teda aj celé rameno ide dozadu voči svojej polohe o 1-2mm dozadu.
Na ramene máš tehlicu a na nej zasa tiahlo riadenia, chápeš že ty vychyluješ všetko? Ono sú to malé hodnoty ale sú...
Stačí že na jednej strane je jeden silentblok viac unavený ako na opačnej strane a to sa potom prenáša do volantu
Teraz si predstav bežnú pneumatiku vs nízkoprofilovú kolko sa pri brzdení dokáže deformovať bežná a kolko nízkoprofilová. Pozri si niekedy ako sa na závodných dragsteroch deformuje pneumatika pri odštartovaní, tak to isté sa s nou deje pri brzdení u každého bežného auta, akurát pri bežnom aute v daaaaleko menšej miere
Jednoducho tá níkoprofilová je tuhšia a menej sa deformuje ako tá zimná bežná nenízkoprofilová.
A presne preto ludia často zistia že na zimných to nevibruje a na letných áno a nepomáha ani ich vyváženie a ani výmena brzd za nové...
Zopakujem, lebo je skrátka niečo unavené.
Nemusia byť vibrácie len pri brzdení, ale aj pri bežnej jazde a iba v určitom pásme rýchlosti, trebárs pri 80km/h. Či ideš menej, alebo viac, tak sa to stratí, ale vždy to je vôla alebo niečo unavené. Chybu treba hladať v prvom rade na prednej náprave ako celku, na poloosiach