• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu

Vždyť to je klasická diagnostika pneu vůči ráfku na Hunteru. To mě právě vyřešilo hlavní potíže s vibracemi.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jj. Musíš říct že nechceš jen vyvážení s pritlakem ale provést diagnostiku. Ten stroj hledá nejslabší část pneu vůči nejslabší části ráfku a posune jej k sobě. Od vibrací to dost často pomůže. Stojí to asi 400kc za každé kolo

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jako je. Nechají si to hoši řádně zaplatit ale mě to tehdy pomohlo.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Mě začalo auto vibrovat měsíc po přehození na letní pneu (kola originál 17"). Zvláštní je, že když to při cca 120km/h začne kopat do volantu, tak jakmile břibrzdím, tak to háže ještě víc jakoby byly zvlněné kotouče, ale když brzdím ve chvíli kdy to nevibruje, tak žádné kopání do volantu ani pedálů nevzniká. Tak snad to bude jen upadlé závaží z kola. Zítra zajedu do místního pneuservisu na Huntera, tak budu doufat že se to vyřeší.
 
Spíš se ty vibrace přes brzdu začnou víc přenášet do zbytku auta a jsou v tu chvíli víc znát prostě...
 
Takže jsem byl v pneuservisu, kde mi převážili kola s tím, že kola i gumy jsou v pořádku. Vyčistili dosedací plošky a ať to jdu projet. Když to bude pořád kopat tak to dáme na Huntera. Jel jsem to projet (pořád kopalo) a po zastavení jsem si všiml smradu a kouře od brzdy. Přední pravý kotouč totálně rozpálený. Takže nová teorie je, že kolo stále trochu přibržďuje a po zahřátí začne kopat do volantu. Příští týden teda jdu na opravu brzdového třmenu a uvidím jestli je kotouč už tím teplem zkroucený. Pokud ano, tak udělám komplet přední brzdy a pak zase poreferuju.
 
Nechápu proč ti tedy rovnou neudělali diagnostiku na Hunteru a vyvážení s pritlakem. Nicméně z toho co píšeš bude určitě kotouč zvlněný a po odstranění problemu budeš muset kotouč koupit nový. Respektive obě strany raději... A uvidíš.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Nechápu proč ti tedy rovnou neudělali diagnostiku na Hunteru a vyvážení s pritlakem. Nicméně z toho co píšeš bude určitě kotouč zvlněný a po odstranění problemu budeš muset kotouč koupit nový. Respektive obě strany raději... A uvidíš.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Hunter neudělali, protože ty gumy jsou max na poslední sezónu a říkali že to může vyjít i na 3 tisíce, což by se v takovém případě nevyplatilo a bylo by lepší koupit už pneu nové. Každopádně byly by to asi fakt vyhozené peníze když je evidentní problém v brzdě. Když mi ten kotouč háže až při vyšších rychlostech a ne při každém brzdění myslíš že může být zvlněný? Měl jsem teď náhradní auto kde jsou opravdu kotouče zvlněné akorát to majitel neřeší a tam to kopalo při každém brzdění v jakékoliv rychlosti - to ty moje brzdy nedělají.
 
Pokud máš ten kotouč horký a pribrzduje tak se mohl zkroutit pouhým projetím kaluže a tudíž prudkou změnou teploty. Zároveň destičky mohli vytlačit v kotouči plochu či způsobit zapeceni vytvrdle plochy. To všechno se pak může projevit vibrací. Za mě nové kotouče nejsou tak velká investice.. Ale nejprve repasovat ty třmeny.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Na žiadneho Huntera by ma nikto nenahovoril...
Ked to kope tak je niekde problém a ak to nie je vada pneu (bublina, poškodený kord), či disku (kopnutý disk) čo je vidieť na vyvažovačke pri roztočení, tak treba pátrať dalej a nie sa nechať otiahnúť o peniaze.
Stačí že sú "unavené" silenbloky čo nemusí byť vidieť nejako že by bola v nich popraskana guma, k tomu mierna vôla na čapoch či tiahle riadenia a už to môže spôsobovať vibracie, kopať do volantu.
Kludne môže byť opotrebený triangel poloosi.

Platničky + kotúč sú samozrejme už KO ak bol kotúč rozpálený - na žiadnom "bežnom" aute nie sú brzdy stavané na to aby boli zahriate tak že sa z nich dymí, to je pre ne viacmenej konečná.
Nebolo tam predtým občas počuť pískanie pri dobrzdovaní, alebo len tak sem tam pri určitej rýchlosti?

Ten Hunter problém neodstráni, ale maximálne posunie na neskôr, než sa zväčšia o niečo vôle a kope to znovu.
 
Prosím tě. Netvrd těm lidem tady nesmysl. 3 roky jsem hledal příčinu vibrací na obou sadách a nakonec většinu vibrací odstranil Hunter na diagnostice tím že pootocil pneu vůči ráfku. U mě to ihned při jízdě odstranilo 90% vibrací takže hloupost to není. Ale taky netvrdím že je to případ zde kolegy co to řeší..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zlý servis...
Nemám iné vysvetlenie, nové auto nevibrovalo, vibruje jazdenka a môže vibrovať len preto že je niečo zlé, unavené.
Pneumatika môže byť vadná, ale to odhalí aj vyvažovačka.
Ten Hunter voči bežnej vyvažovačke vie asi úplne "dokonale" vyvážiť koleso a teda akoby zmazal unavenie iných komponentov.

Aj pri opotrebenom ložisku to kope do volantu pri brzdení a nemusí ešte nejak výrazne hučať, ale tam to väčšinou už človek pozná že to začína byť postupne hlučnejšie a treba pridávať napríklad hlasitosť radia voči tomu ako bol človek zvyknutý.

Taký velmi známy príklad ti uvediem z Fabie prvej generácie, tam to kope do volantu, na pohlad vyzerá všetko OK, páčidlom nie je vidieť žiadne vôle a ak vymeníš komplet uloženie ramien, tak kopať prestane.
A ludia pritom menili dookola brzdy, problém zmizol, ale objavil sa zasa za pár tisíc km znovu. Dnes to už vie každý servisák, že ak Fabia kope do volantu a brzdy nevyzerajú na kašu, treba hlavne vymeniť uloženie ramien.

Predstav si jednoduchú vec - ideš normálne autom a začneš brzdiť, tak všetka kinetická energia = váha vozidla tlačí kolesá dozadu, niečo "zožerú" pneumatiky tým že sa krútia a zvyšok ide na gumové silentbloky ramien a tým že tlačíš ramená dozadu ich vychyluješ z pôvodnej polohy a tým v podstate meníš geometriu / zbiehavosť prednej nápravy. To koleso pri brzdení a teda aj celé rameno ide dozadu voči svojej polohe o 1-2mm dozadu.
Na ramene máš tehlicu a na nej zasa tiahlo riadenia, chápeš že ty vychyluješ všetko? Ono sú to malé hodnoty ale sú...
Stačí že na jednej strane je jeden silentblok viac unavený ako na opačnej strane to koleso ide dozadu viac o 1mm a to sa potom prenáša do volantu

Teraz si predstav bežnú pneumatiku vs nízkoprofilovú kolko sa pri brzdení dokáže deformovať bežná a kolko nízkoprofilová. Pozri si niekedy ako sa na závodných dragsteroch deformuje pneumatika pri odštartovaní, tak to isté sa s nou deje pri brzdení u každého bežného auta, akurát pri bežnom aute v daaaaleko menšej miere
Jednoducho tá níkoprofilová je tuhšia a menej sa deformuje ako tá zimná bežná nenízkoprofilová.
A presne preto ludia často zistia že na zimných to nevibruje a na letných áno a nepomáha ani ich vyváženie a ani výmena brzd za nové...
Zopakujem, lebo je skrátka niečo unavené.

Nemusia byť vibrácie len pri brzdení, ale aj pri bežnej jazde a iba v určitom pásme rýchlosti, trebárs pri 80km/h. Či ideš menej, alebo viac, tak sa to stratí, ale vždy to je vôla alebo niečo unavené. Chybu treba hladať v prvom rade na prednej náprave ako celku, na poloosiach, na riadení
 
Poslední úprava:
Zlý servis...
Nemám iné vysvetlenie, nové auto nevibrovalo, vibruje jazdenka a môže vibrovať len preto že je niečo zlé, unavené.
Pneumatika môže byť vadná, ale to odhalí aj vyvažovačka.
Ten Hunter voči bežnej vyvažovačke vie asi úplne "dokonale" vyvážiť koleso a teda akoby zmazal unavenie iných komponentov.

Aj pri opotrebenom ložisku to kope do volantu pri brzdení a nemusí ešte nejak výrazne hučať, ale tam to väčšinou už človek pozná že to začína byť postupne hlučnejšie a treba pridávať napríklad hlasitosť radia voči tomu ako bol človek zvyknutý.

Taký velmi známy príklad ti uvediem z Fabie prvej generácie, tam to kope do volantu, na pohlad vyzerá všetko OK, páčidlom nie je vidieť žiadne vôle a ak vymeníš komplet uloženie ramien, tak kopať prestane.
A ludia pritom menili dookola brzdy, problém zmizol, ale objavil sa zasa za pár tisíc km znovu. Dnes to už vie každý servisák, že ak Fabia kope do volantu a brzdy nevyzerajú na kašu, treba hlavne vymeniť uloženie ramien.

Predstav si jednoduchú vec - ideš normálne autom a začneš brzdiť, tak všetka kinetická energia = váha vozidla tlačí kolesá dozadu, niečo "zožerú" pneumatiky tým že sa krútia a zvyšok ide na gumové silentbloky ramien a tým že tlačíš ramená dozadu ich vychyluješ z pôvodnej polohy a tým v podstate meníš geometriu / zbiehavosť prednej nápravy. To koleso pri brzdení a teda aj celé rameno ide dozadu voči svojej polohe o 1-2mm dozadu.
Na ramene máš tehlicu a na nej zasa tiahlo riadenia, chápeš že ty vychyluješ všetko? Ono sú to malé hodnoty ale sú...
Stačí že na jednej strane je jeden silentblok viac unavený ako na opačnej strane a to sa potom prenáša do volantu

Teraz si predstav bežnú pneumatiku vs nízkoprofilovú kolko sa pri brzdení dokáže deformovať bežná a kolko nízkoprofilová. Pozri si niekedy ako sa na závodných dragsteroch deformuje pneumatika pri odštartovaní, tak to isté sa s nou deje pri brzdení u každého bežného auta, akurát pri bežnom aute v daaaaleko menšej miere
Jednoducho tá níkoprofilová je tuhšia a menej sa deformuje ako tá zimná bežná nenízkoprofilová.
A presne preto ludia často zistia že na zimných to nevibruje a na letných áno a nepomáha ani ich vyváženie a ani výmena brzd za nové...
Zopakujem, lebo je skrátka niečo unavené.

Nemusia byť vibrácie len pri brzdení, ale aj pri bežnej jazde a iba v určitom pásme rýchlosti, trebárs pri 80km/h. Či ideš menej, alebo viac, tak sa to stratí, ale vždy to je vôla alebo niečo unavené. Chybu treba hladať v prvom rade na prednej náprave ako celku, na poloosiach
A když mám udelanou celou generálku přední nápravy, tak pak je to jako co? 😅 Podotknu, že je to dělané minimálně asi o 70 tisíc km dřív, než všichni ostatní napříč značkami aut.. Možná ani to ne, když na Mazdě jsem to dělala už asi ve 130xxx km, a na Fabii až tak ve 320xxx km 😅 a to jsem s Fabií jezdila hodně terén..
Když mi to vibruje za jízdy od 100km/h+
Za mě už fakt jen špatně vyvážená kola, když pneu jsou v pořádku, a že s tím mám bohaté zkušenosti 😅 nebo špatně očistěné plochy na kole a na základě toho upadlé závaží..

V něčem máš pravdu, ale nelze říct, že toto je příčinou u všech, co mají problém s vibracemi..
 
Netvrdím že nemáš pravdu ale v mém případě potvrzuji co jsem psal. To jest auto kopalo do volantu i sedáku a bylo rok staré a na hrbu sotva 15t km. Únava komponentů zde není zcela na místě ani myslitelna. Auto sem takto rok staré koupil. Po Hunteru tyto problémy zmizeli a dnes má auto už 6let a 52t km na hrbu a stále krásně bez vibrací. Pokud by byl problém v komponentu podvozku tak by se už dávno projevil. Opravdu stačilo pootocit pneu vůči ráfku. Na Mazdach je obecně též problém že nemají upevňovací šroub kotouče a často nesprávně utazene kolo nebo nečista plocha na náboji způsobí též vibraci. Těch faktorů příčin je spousta.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Vibrace ve volantu při rychlosti 100-110 km/hod, mi dělaly špatně vyvážený přední kola, stačilo znovu vyvážit v Best drive a byl klid. S nápravou nic nebylo, tenkrát skoro nový auto.
 
Back
Top