• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu

podarilo sa zistiť príčinu vibrácií?
Vyvážení pneu, špatně dotažená kola.. A na jedné pneu deformace, která by prý ale u jiného auta nebyla ani znát.. Bohužel, mazda příliš citlivá ?
 
Zeptám se. Mám zimní kola vyvážená na Hunteru. 2 sezóny po sobě pouze nasazený a absolutně bez vibrací. Letos mi je mechanik otočil kvůli soumernemu ojeti přední za zadní na každé straně. Nicméně lehké vibrace nad 120 jsou zpět. Je tedy kola potřeba znova prevazit za dva tisíce nebo je lepší je nasadit tak jak byla vyvážená a označena kam které kolo usadit? Jsou na konci životnosti a přijde mi blbost je znovu vyvazovat jen proto že je mechos přehodil.
 
Ahoj. Měl jsem podobný problémy a může to způsobovat náboj kola…
Ten je celkem mastnej a není to jistota, že je špatnej, nebo že je to tahle příčina problému. Každopádně jsem si nechal srovnat na fréze kotouče a je to v pohodě. Dělalo mi to někde mezi 100-130 a ještě horší při sešlápnutí brzdy v týhle rychlosti..
 
V mém případě opravdu stačilo kola nasadit tak jak to chtěla kdysi vyvazovacka. Mazda je na tohle strašně citlivá. U jiných aut to prehozeni kol nevadilo.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ahoj,

někdy minulý týden se mi začal objevovat obdobný problém. Akorát mám rozdíl v tom, že auto vibruje už třeba ve 40 Km/h, ale i okolo 100 Km/h. Vyšší rychlost jsem zatím moc nezkoušel. Zkoušel jsem vytočit motor na volnoběh a cca mezi 1750 až 2000 otáček jsou vibrace cítit i ve stojícím autě. Řekl bych, že to není pouze do volantu, cítím to i v sedačce. Mám pocit, že se to trochu projevuje tak, jak když jedu po zvlněné silnici...

Dřív auto lehce vibrovalo okolo 130 Km/h, ale vzhledem k tomu, že na dálnici jezdím minimálně, tak jsem to moc neřešil a vibrace byly mírné.

Hodně z vás doporučuje Hunter, ale má smysl i v tomto případě? Nebo spíš mířit na jiné oblasti? Silentbloky?

Díky,

Kuba
 
To může být i prasklé uložení motoru. Těch věcí je spousta. Tohle se špatně odhaluje. Důkladně prohlidnout vůle na podvozku. Taky to může dělat vytekly tlumič nebo ten náboj. Vyvážení se projeví vždy tak od 90km rychlosti a více.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Vibrace objevující se pouze v určitých rychlostech jsou většinou věcí disků a pneumatik. Prostě v určité frekvenci otáčení kola se jeho vibrace začnou silněji projevovat - rezonance.
Když se to děje ale i u auta stojícího, musí tam imho docházet k přenosu vibrací od motoru, což je "jediná" věc, která je v té chvíli hýbe. První bych se asi zaměřil na to uložení a silentbloky motoru. Jestli se to v určitých otáčkách děje silněji, neměl by být pro servis problém to odhalit.
 
Jen pro ostatní co budou řešit vibrace při jízdě. Aktuálně jsem měnil pneumatiky za nové, takže byli opět obavy z vibrací po nasazení. Nic takového se neděje. Myslím si, že po letech zkušeností u Mazdy je sázkou na jistotu jezdit vyvažovat tam, kde mají Hunter s přítlakem. Na běžné vyvažovačce se snad nikdy nepodařilo vyvážit dobře.
 
Kolik jsi dal za přítlak?
V tohle je ta mazda fakt debilní! U žádného auta nikdy nebyl problém s vyvážením, ale zde stále vibrace. Někdy mirné jindy větší.
 
Podívej souhlas. U jiných značek se s tím moc nesetkas. Snad jen BMW na to též trpí. Podívej to nasazení pneu na ráfek + vyvážení s pritlakem bylo za 1300kc takže za mě fajn cena. Ráfky jsem měl dva úplně nové a dva původní. Hunter v tomto případě vyhodnotil set jako ideální a pouze označil které dvě gumy dát na zadek. Ani neřešil kam přesně kterou což většinou tak bývá. Pneumatiky nové takže jsem ty vibrace očekával ale dopadlo to dobře. Otestovano v rychlostech 0-200. Když jsem kdysi tu vibrací řešil tak bylo odhaleno že Hunter mi jednu pneu posunul vůči ráfku a vlastně se to tím odstranilo. Něco ve smyslu že nejslabší část pneu se natočí proti nejslabší části ráfku.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
1300 Kč? To je levné poměrně...
Já se na to minulý rok ptal v Brně, kde přítlakem disponují a bylo mi řečeno 3000 Kč za vyvážení přítlakem + další sazba případné pootočení pneu vůči ráfku! Tohle fakt nehodlám platit.
 
Tak ta cena pro tebe v Brně je absolutní nesmysl. Už jsem byl na přítlaku na třech místech a z toho 2x v Praze a nejvyšší cena byla 1700Kč za dvě obuté sady, které sem nechal diagnostikovat a vyvážit Hunterem. Jinak vyvážení cca do 1500Kč kdekoli. Možná si udělej výlet do Detailingcars Horní Počernice u Prahy a třeba budeš mít konečně pokoj. Já třeba uvažuji, jestli se chci vůbec pouštět do renovace třmenů. Respektive jejich rozebrání/vyčištění/namazání a nové lakování. Jelikož je dost pravděpodobné, že se od brzd mohou vrátit vibrace, na které jsem též trpěl a dodnes nevím, čím sem se jich zbavil.
 
Ja uz jsem teda tak 2 roky nenechal kola vyvazovat (ani letni, ani zimni) a jezdim bez vibraci, cili zadne vyvazovani ze tisice nepotrebuji. Takze mam stesti, nebo jak?
 
Je to jak píšeš. Já před třemi lety vyvazil obě sady na Hunteru s pritlakem a od té doby stačilo vždy jen prezout a jezdit. Ale před těmi lety mi kola vyvazovalo více servisu včetně pomůcky duo expert a stále tam vibrace byli. Takže za mě právě ten Hunter je jistota.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Take se chci přidat do fronty vibrující 6 GJ (R19). Před letní sezonou jsem nechal preventivně převážit kola, loni v létě vše OK. Po vyvážení na klasické vyvažovačce v autorizovaném servise vibrace od 90km/hod. Tak jsem si řekl ok, asi nějaká chyba, nevěděl jsem že na to Mazdy tak trpí. Převážil jsem tedy v jiném pneuservise znovu. Je to mnohem lepší ale (jsem na to asi úchyl) ale od 110-120 to ve volantu cítím. Do toho začínají kopat kotouče. Jsem z toho auta celkem zklamaný (42tis najeto a neustále cvakající zámky, špatné sklápění zrcátek, vibrace kol, kopající brzdy a hluk v kabině. Na auto skoro za mega no nevím). Každopádně ta kola musím nějak dořešit, jsem z Opavska, takže v úvahu připadá ten Šenov v K&K jak psala Katka_S. Zkusím ještě v týdnu přehodit auto na zimní sadu R17 jestli tam ty vibrace ucítím nebo ne.
 
Take se chci přidat do fronty vibrující 6 GJ (R19). Před letní sezonou jsem nechal preventivně převážit kola, loni v létě vše OK. Po vyvážení na klasické vyvažovačce v autorizovaném servise vibrace od 90km/hod. Tak jsem si řekl ok, asi nějaká chyba, nevěděl jsem že na to Mazdy tak trpí. Převážil jsem tedy v jiném pneuservise znovu. Je to mnohem lepší ale (jsem na to asi úchyl) ale od 110-120 to ve volantu cítím. Do toho začínají kopat kotouče. Jsem z toho auta celkem zklamaný (42tis najeto a neustále cvakající zámky, špatné sklápění zrcátek, vibrace kol, kopající brzdy a hluk v kabině. Na auto skoro za mega no nevím). Každopádně ta kola musím nějak dořešit, jsem z Opavska, takže v úvahu připadá ten Šenov v K&K jak psala Katka_S. Zkusím ještě v týdnu přehodit auto na zimní sadu R17 jestli tam ty vibrace ucítím nebo ne.
Máš důkladně očištěný dosedací plochy? Brzdový kotouč a disk? Jestli to dělá servis, ten na to prdí, kolo vyvážený je ale neočistí ti to.
Já to musím pokaždé vzít ocelovým kartáčem ručně nebo do vrtačky a pak ještě stovkou šmirglem do hladka.
 
Take se chci přidat do fronty vibrující 6 GJ (R19). Před letní sezonou jsem nechal preventivně převážit kola, loni v létě vše OK. Po vyvážení na klasické vyvažovačce v autorizovaném servise vibrace od 90km/hod. Tak jsem si řekl ok, asi nějaká chyba, nevěděl jsem že na to Mazdy tak trpí. Převážil jsem tedy v jiném pneuservise znovu. Je to mnohem lepší ale (jsem na to asi úchyl) ale od 110-120 to ve volantu cítím. Do toho začínají kopat kotouče. Jsem z toho auta celkem zklamaný (42tis najeto a neustále cvakající zámky, špatné sklápění zrcátek, vibrace kol, kopající brzdy a hluk v kabině. Na auto skoro za mega no nevím). Každopádně ta kola musím nějak dořešit, jsem z Opavska, takže v úvahu připadá ten Šenov v K&K jak psala Katka_S. Zkusím ještě v týdnu přehodit auto na zimní sadu R17 jestli tam ty vibrace ucítím nebo ne.
Nevím, kde jsi naposled byl, ale co jsem se přestěhovala do Opavy, tak už se mi nechce jezdit až do K&K v Šenově, tak jezdím do Mojepneu v Opavě a zatím musím říct, že taky v pohodě. Ale už nemám origo kola, tak těžko říct, jestli je to tím, nebo kluci umí vyvažovat 😁
 
Máš důkladně očištěný dosedací plochy? Brzdový kotouč a disk? Jestli to dělá servis, ten na to prdí, kolo vyvážený je ale neočistí ti to.
Já to musím pokaždé vzít ocelovým kartáčem ručně nebo do vrtačky a pak ještě stovkou šmirglem do hladka.
Jsem přesvědčený že jsou dosedací plochy čisté, ale nemám problém je sundat a projet to pro sichr znova.

Díky za tip, s moje pneu. Můžu to vyzkoušet, jako třetí nezávislý pneuservis, pak už asi jen ten Hunter :)
 
Hlasím, že jsem konečně odstranil ty vibrace. Vibrace jsem cítil víc v sedačce než ve volantu, proto jsem se zaměřil na zadní nápravu. Cca měsíc zpět při přezouvání jsem čistil brzdy a pravděpodobně nesedl kotouč na náboj tak jak by měl. Všechny dosedací plochy jsem včera důkladně vyčištil (na první pohled tam žádná rez ani nic co by naznačovalo problém nebylo) dával jsem si pozor u zpětného nasazení kotouče na náboj (není tam pojistný šroubek) aby seděl tak jak má a křížem jsem kola poutahoval. Moc jsem tomu nedával, ale světe div se, mám klid.
 
Back
Top